Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuutesi Suomen velasta on 17 720 euroa

Vierailija
04.06.2015 |

Pystyisitkö maksamaan sen, jos se perittäisiin sinulta heti?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:38"]onks toi niin paljon? Jos mä jätän sen lapsille perinnöksi, niin saavat myydä mun omaisuuden ja hautajaiskulujenkin jälkeen niille jää ihan kivasti +-merkkistä perintöä
[/quote]

Hyvä idea! Perintöveron sijasta valtio ottaa kuolinpesästä vainajan laskennallisen osuuden valtionvelasta.

Vierailija
22/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on vähän... mihin sen voi maksaa? En tykkää olla velkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jutta Jutta minkä velkataakan suomalaisten riesaksi teit.

Vierailija
24/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mäkin voin osallistua talkoisiin, mihin voi maksaa?

Vierailija
25/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän minulla onkin velkaa 22 000e.

Vierailija
26/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen jaettaisi niin että tulisi vaikka vuosittainen valtionvelan lyhennys kaikille työikäisille?

Vierailija
27/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla valmis maksamaan omista kelan tuistani (hoitovapaalla) pienen siivun velkani (ja lasten velan) maksamiseen, sitten kun menisin töihin takaisin maksaisin enemmän, jos siis kaikki joutuisivat näin tekemään. Kunhan saisi maksuaikaa tuohon niin suostuisin. Ei tarvitsisi ottaa lapsilta ja vanhuksilta hoitajia pois.

Vierailija
28/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valtion velkaa ei kansalaisen. Perusteletko että miten se on kansalaisen se velka?

Vierailija
29/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa velkaakin on asunnosta jäljellä, mutta rahaa yllättäviä tilanteita varten sen verran säästössä että jos oikeasti pakko olisi, pystyisin tuon maksamaan.

Vierailija
30/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN KUOLET! Sinulta EI peritä tuota velan osaa. Kun synnyt sinulla ei ole maksamatonta velkaa tuota määrää. Vain se maksaa joka aiheesta hyötyy. Kansalainen ei ole tuota määrää velkaa vaan valtio jolle ollaan myös velkaa.

Idiootit veistelee taas aiheesta jossa ei ole päätä eikä häntää. Ei ihme että suomella menee huonosti.

Vierailija
31/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää tyhmälle. Mulla ei ole minkäänlaista velkaa mihinkään suuntaan, eli ei lainoja jne. (Asun vuokralla ja autokin jo maksettu, luottoa joskus käyttänyt mutta sekin on taas maksettu) olen työssäkäyvä ja saan lapsilisiä kelalta. Olenko mä aiheuttanut tämän suuren velan Suomelle? Vai miten se velka on tullut? Onko niin monella suomalaisella niin paljon velkaa, että siksi Suomikin on velkainen? Selittäkää tyhmälle kun en minä tajua.

Vierailija
32/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisipa hyvä idea että maksettaisiin kaikki osamme pois ja valtio voisi aloittaa puhtaalta pöydältä, eikä tarvitsisi niin paljon leikata.

Vierailija
33/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti tyhmälle ET! Vain valtio on velkaa tuon summan koska raha on velkaa. Työssä käymisesi ja entiset lainasi(autosta?) on antanut mahdollisuuden valtiolle ottaa velkaa, sinun tuottosi panttina velkaa vastaan, mutta sinä et ole se syyllinen vaan katteeton pankin luoma velkaraha. Tämä selitettiin viikko sitten sinulle toisessa keskustelussa. 

Raha ei perustu mihinkään olemassa olevaan arvoon vaan siihen kuvitelmaan, että voidaan painaa lisää rahaa muka turvallisesti 20 kertainen määrä aina uudestaan ja uudestaan eikä se muka näy missään. Ahneuteen ja hyväksikäyttöön perustuva järjestelmä jolle noutaja on jo tullut kaikki ei vain sitä ymmärrä kun uskovat niin sokeasti järjestelmään.

Rahan määrä kasvattaa vain velanmäärää. Aivan idioottimanen järjestelmä. Stop the train im leaving.

Vierailija
34/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen velkaantuminen ei ole tavallisten kansalaisten syytä. Koittakaa nyt viimein tajuta!! Kyseessä on pankkien puhallus. 

Vierailija
35/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:22"]

Lyhyesti tyhmälle ET! Vain valtio on velkaa tuon summan koska raha on velkaa. Työssä käymisesi ja entiset lainasi(autosta?) on antanut mahdollisuuden valtiolle ottaa velkaa, sinun tuottosi panttina velkaa vastaan, mutta sinä et ole se syyllinen vaan katteeton pankin luoma velkaraha. Tämä selitettiin viikko sitten sinulle toisessa keskustelussa. 

Raha ei perustu mihinkään olemassa olevaan arvoon vaan siihen kuvitelmaan, että voidaan painaa lisää rahaa muka turvallisesti 20 kertainen määrä aina uudestaan ja uudestaan eikä se muka näy missään. Ahneuteen ja hyväksikäyttöön perustuva järjestelmä jolle noutaja on jo tullut kaikki ei vain sitä ymmärrä kun uskovat niin sokeasti järjestelmään.

Rahan määrä kasvattaa vain velanmäärää. Aivan idioottimanen järjestelmä. Stop the train im leaving.

[/quote]Juuri näin! 

Vierailija
36/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa ei riitä 18K euroa/hlö. suomellakin on isoja, taseen ulkopuolisia eriä, joita me voidaan vaan arvailla. voivat hyvin tuplata tuon. kreikka kaatui noihin piiloteltuihin velkoihin.

Vierailija
37/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään pölkkypäille vielä, että vaikka omistaisit kaiken varallisuuden maailmassa et pystyisi kuittaamaan KAIKKIA maailman velkoja pois. Vaan jäisit velkaa ainakin kymmenen kertaisen määrän ja pankki omistaisi kaiken joten pelisi oli siinä. Siis vaikka omistaisit kaiken häviät tässä järjestelmässä.

Monella tapaa yhteiskuntamme on jo pelattu loppuun niin luonnovarojen kuin rahan suhteessa työn-arvoon  kanssa, valintamme ei perustu enää mihinkään realistiseen vaan peliin jonka säännöt eivät palvele kaikkia tasavertaisesti.

Velka on maton alle lakaistuja ruukupalasia joita ei haluta nähdä sekä halutaan piilottaa ettei kukaan saisi tietää.

Vierailija
38/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hittoo! mulla on omaakin velkaa 400 000 ja sit pitäis valtion velkaakin ottaa maksettavaks :o

Vierailija
39/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:11"]

Mutta olisipa hyvä idea että maksettaisiin kaikki osamme pois ja valtio voisi aloittaa puhtaalta pöydältä, eikä tarvitsisi niin paljon leikata.

[/quote]Joo toi on päättäjien unelma! kun ei olisi velkaa voidaan aloittaa lainaaminen alusta, heti nostetaan virkamiesten palkkoja, triplataan kehitysapu, lainataan taas vähän kreikalle, EU voisi taas vähän nostaa jäsenmaksua kun Suomi on velaton... mitäs muuta? no en usko että verot ainakaan laskis tai tavantallaaja hyötyis mitenkään tosta "oman osuuden" pois maksamisesta.

Vierailija
40/60 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko suolella (köh köh) on salaista velkaa? saksalla on viisi biljoonaa http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011092314445506_ul.shtml

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi