Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen teini ei suostu menemään äidilleen

Vierailija
04.06.2015 |

Asuu siis meillä, ja välit ovat hyvät. Olen ollut isänsä kanssa ihan siitä asti, kun tyttö on ollut parivuotias ja todella pidän, välitän hänestä kovasti. Aikaisemmin on jokatoinen vkl ollut äidillään ja meillä sitten ollut mahdollisuus viettää enemmän aikuisten aikaa, kynttiläillallisia, parisuhdeaikaa jne.

Ja nyt on mennyt jo pari kk, että tyttö ei mene äidilleen, kun on "tylsää". Äidille tämä sopii, on välinpitämätön eikä kovin äidillinen. Isällekään homma ei ole ongelma.

Mutta minulle on... haluan aikaa mieheni kanssa myös, en pelkästään elää niin, että täytyy koko ajan huomioida tuittupäisen teininkin tarpeet. En tiedä mitä teen, tuntuu kuin koko parisuhteesta katoaa kipinä ja elämä kutoutuu murjottavan teinin oikkujen ympärille. Olen yrittänyt nätisti patistella teiniä äidilleenkin välillä, kysellyt onko siellä asiat huonosti vai missä vika. Mutta on kuulemma vaan tylsää, ja meillä on kivempaa. Kumpikin koti on kuitenkin sen verran lähekkäin, että pääsee kulkemaan kavereille kummasta vaan.

Tiedän, saan miljoona alapeukkua ja paheksuntaa mitäs lähdit lapsellisen miehen matkaan. No, 13 vuotta olen äitipuolena ollut ja enemmän äiti tytölle kuin hänen omansa. Mutta kai sitä saa välillä toivoa, että se normaali elämänrytmi jatkuisi.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ihan kaikkia kommentteja.

Kerroit että teinillä on kavereita? Mitenkäs se kuuluisa vastavuoroisuus? Teini saa kutsua ystävän yökylään ja toisella kertaa teini menee ystävälleen yökylään?

Näin teineillä on kivaa ja niin te kuin ystävän vanhemmat saavat "teini vapaan illan ja yön"?

Näin toimitaan ydinperheissä.

Vierailija
42/79 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs teitä estää menemästä treffeille? Hotelliin? Matkalle? Huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettei siellä äidillä ole asiat hyvin, jos kuitenkin kulkeminen on helppoa. Ehkä jos äiti on kylmäkiskoinen, tyttö ei vaan halua sinne kokemaan kylmyyttä äidiltään.

Ymmärrän kyllä sinua hyvin, itselläkin on poikapuoli joka asuu isänsä luona ja kyllä vaikka hänestä välitän, huokaisen helpotuksesta, kun hetkeksi menee äidilleen.

Vierailija
44/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisitko omasta lapsestasi noin?

Vierailija
45/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä tekisit, jos olisitte ydinperhe ja kaipaisit parisuhdeaikaa.

Vierailija
46/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ydinperheessä on rankkaa, kun täytyy koko ajan huomioida tuittupäisen teinin tarpeet ja elää sen teinin kanssa saman katon alla 24/7. 

Vierailija
47/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Teinin kanssa on aina rankkaa, ja voin kuvitella että erityisesti jos ei ole oma lapsi. Ja kun talossa on teini, ei tosiaan vaikkapa seksin harrastaminen oikein toimi, kuin hiljaa peiton alla (no riippuu talosta, meillä on tällaiset paperiseinät)

Täytyyhän teidän yrittää selvittää tilannetta. Onko äidin luona ollut jotain muutoksia, mikä voisi vaikuttaa tytön haluun sinne mennä?

Vierailija
48/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:01"]

Ajattelisitko omasta lapsestasi noin?

[/quote]

En tiedä, kun minulla ei ole lasta. Uusperhe-elämään olen sitoutunut täysillä ja niin kauan kun viikkorytmi on toiminut, olen ollut sinut tilanteen kanssa.

Vierailija
49/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ihmettele, ettei tyttö halua äidilleen mennä, jos tämä on välinpitämätön. Tyttö ei varmaan tunne itseään tervetulleeksi äidille. Haluaisitko sinä viettää ihmisen kanssa aikaa, jota ei kiinnosta?

Tuo on nyt teidän normaali elämänrytminne ja siihen on sopeuduttava. Itsekin sanoit, että olet ollut tytölle enemmän äiti kuin biologinen äiti on ollut. Miksi haluat ajaa tytön pois, hänellä kun tuntuu olevan luonanne turvallista ja mukavaa?

Vierailija
50/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ja mielestäni jos äidillä on kaikki kunnossa ja noin teinin kuuluisi mennä sinne edes joskus. Ongelma voi olla vain se, että äidin luona ei ole kavereita. MUTTA: tuo on ongelmien tie, että sinä yrität saada halutonta teiniä lähtemään ja isän mielestä hänen ei tarvitse mennä. Sinuna sanoisin miehellesi tuon, minkä sanoit aloituksessasi, ja ilmoittaisit, että miehen on puhuttava teini menemään äidilleen vaikka kerran kuussa. Se, että sinä haluat sitä, ei saa tulla esiin.

Minäkin siis eroperheen lapsi, mutta mielestäni teinin on saatava elää molempien vanhempiensa kanssa ja ymmärrän myös ap:ta.

Vierailija
51/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:07"]

En mä ihmettele, ettei tyttö halua äidilleen mennä, jos tämä on välinpitämätön. Tyttö ei varmaan tunne itseään tervetulleeksi äidille. Haluaisitko sinä viettää ihmisen kanssa aikaa, jota ei kiinnosta?

Tuo on nyt teidän normaali elämänrytminne ja siihen on sopeuduttava. Itsekin sanoit, että olet ollut tytölle enemmän äiti kuin biologinen äiti on ollut. Miksi haluat ajaa tytön pois, hänellä kun tuntuu olevan luonanne turvallista ja mukavaa?

[/quote]

En ole aloittaja, mutta aika vahvoja sanoja käytät. Ajaa pois? 

Kyllä aikuisenkin elämään vaikuttaa, jos tilanteet muuttuvat. Ja kyllä aikuisetkin kaipaavat omaa aikaa.

Vierailija
52/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä kotoaan pois lähtisi. Mietipä itse, miltä sinusta tuntuisi olla joka toinen viikonloppu pois kotoasi.

Vierailija
53/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:09"]

[/quote]

En ole aloittaja, mutta aika vahvoja sanoja käytät. Ajaa pois? 

Kyllä aikuisenkin elämään vaikuttaa, jos tilanteet muuttuvat. Ja kyllä aikuisetkin kaipaavat omaa aikaa.

[/quote]

Mikä olisi mielestäsi parempi ilmaisu?

Toki aikuisen elämään vaikuttavat muuttuvat tilanteet, mutta aikuisen ja teinin ero on siinä, että aikuisen on osattava sopeutua tilanteeseen. Ei lasta voi potkia ihmisen luokse, jota ei kiinnosta, ja vain siksi, että "mä haluun nyt kynttiläillalliselle miehen kanssa".

Lisäksi tytön isä on sitä mieltä, että tytön ei tarvitse mennä. Isälle pisteet siitä. Ap:n on sopeuduttava tai jatkettava matkaa.

Vierailija
54/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:08"]

Ymmärrän sinua, ja mielestäni jos äidillä on kaikki kunnossa ja noin teinin kuuluisi mennä sinne edes joskus. Ongelma voi olla vain se, että äidin luona ei ole kavereita. MUTTA: tuo on ongelmien tie, että sinä yrität saada halutonta teiniä lähtemään ja isän mielestä hänen ei tarvitse mennä. Sinuna sanoisin miehellesi tuon, minkä sanoit aloituksessasi, ja ilmoittaisit, että miehen on puhuttava teini menemään äidilleen vaikka kerran kuussa. Se, että sinä haluat sitä, ei saa tulla esiin. Minäkin siis eroperheen lapsi, mutta mielestäni teinin on saatava elää molempien vanhempiensa kanssa ja ymmärrän myös ap:ta.

[/quote]

Olen suunnilleen noilla sanoilla miehen kanssa jutellutkin. Hän kokee kuten moni, että tyttöä ei pidä pakottaa pois. Ymmärrän kyllä senkin, mutta olen hirveän harmissani, ettei homma enää toimi.

Tytön kanssa olen jutellut yleensä oloista äidillään. Hän on hyvin suojelevainen äitiään kohtaan, mikä on luonnollista, eikä sano pahaa sanaa tms, eikä pidäkään. Mutta monesti on varsinkin pienempänä itkenyt, ettei äiti käy missään näytöksissään, kevätjuhlissa, jne. On vaikeaa päästä käsiksi siihen, kokeeko hän hylkäämisen tunteita, luultavasti ainakin jollain tasolla.

Olen toki otettu, että hän luottaa minuun ja pitää minusta, kaikilla äitipuolilla ei ole niin onnellisesti. Vaan valitettavasti pinnani alkaa monilta osin olla lopussa, kun taas ennen viikonloppua tullaan ilmoittamaan, ettei sitten muuten aio mennä. Ja taas tulee se pettymys, ettei taaskaan tarvitse mitään miehen kanssa tehdä, kuin korkeintaan päiväsilteen jotain pientä.

ap

Vierailija
55/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teini haluaa olla kotonaan.... kuten sinäkin

Vierailija
56/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En halua ajaa häntä pois, vaan haluan että hän haluaa käydä äidillään. Jos hän sanoisi, että äidin luona on paha olla tai vastaavaa, voisin vielä ymmärtää. Mutta että tylsää? Samojen kavereiden kanssa pystyy sieltäkin luuhaamaan päivät halutessaan.

Vierailija
57/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:08"]

Ymmärrän sinua, ja mielestäni jos äidillä on kaikki kunnossa ja noin teinin kuuluisi mennä sinne edes joskus. Ongelma voi olla vain se, että äidin luona ei ole kavereita. MUTTA: tuo on ongelmien tie, että sinä yrität saada halutonta teiniä lähtemään ja isän mielestä hänen ei tarvitse mennä. Sinuna sanoisin miehellesi tuon, minkä sanoit aloituksessasi, ja ilmoittaisit, että miehen on puhuttava teini menemään äidilleen vaikka kerran kuussa. Se, että sinä haluat sitä, ei saa tulla esiin. Minäkin siis eroperheen lapsi, mutta mielestäni teinin on saatava elää molempien vanhempiensa kanssa ja ymmärrän myös ap:ta.

[/quote]

Olen suunnilleen noilla sanoilla miehen kanssa jutellutkin. Hän kokee kuten moni, että tyttöä ei pidä pakottaa pois. Ymmärrän kyllä senkin, mutta olen hirveän harmissani, ettei homma enää toimi.

Tytön kanssa olen jutellut yleensä oloista äidillään. Hän on hyvin suojelevainen äitiään kohtaan, mikä on luonnollista, eikä sano pahaa sanaa tms, eikä pidäkään. Mutta monesti on varsinkin pienempänä itkenyt, ettei äiti käy missään näytöksissään, kevätjuhlissa, jne. On vaikeaa päästä käsiksi siihen, kokeeko hän hylkäämisen tunteita, luultavasti ainakin jollain tasolla.

Olen toki otettu, että hän luottaa minuun ja pitää minusta, kaikilla äitipuolilla ei ole niin onnellisesti. Vaan valitettavasti pinnani alkaa monilta osin olla lopussa, kun taas ennen viikonloppua tullaan ilmoittamaan, ettei sitten muuten aio mennä. Ja taas tulee se pettymys, ettei taaskaan tarvitse mitään miehen kanssa tehdä, kuin korkeintaan päiväsilteen jotain pientä.

ap
[/quote]
No huh huh. Käynnit ovat jääneet väliin parin kuukauden ajan ja sinun pinnasi on jo palamassa?

Vierailija
58/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

ymmärrän, että kysessä on jo 15-vuotias. Kai tuon ikäinen jo osaa olla vaikka kaverin kanssa kotona sillä aikaa kun pääsette miehesi kanssa vaikka leffaan ja illalliselle. Ei kai teidän tarvitse häntä koko ajan vahtia?

Vierailija
59/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä miksi ei voi syödä gourmet ruokaa kynttilän valossa hyvän musiikin soidessa, ja keskustella aikuisten juttuja, vaikka teini olisikin siellä kotona, voisi katsoa vaikka leffaa omassa huoneessa. Ei lapsista saa sillä tavalla lomaa, kuten miehesikin hyvänä isänä ymmärtää. Ei kai teini pyöritä teidän perhettä sillä tavalla, että te ette tuota yllä mainittua pysty jostain syystä tekemään? Ja jos tosiaan on "jo" teini, niin todnäk parin vuoden päästä se ei ole ikinä siellä kotona. Ikävä voi tulla sullekin. Antakaa sen nyt vaan olla ja yritä sinnitellä, olet aikuinen.

Vierailija
60/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 12-v saa itse päättää vieraileeko toisella vanhemmallaan. Sulla ei taida nyt olla muuta vaihtoehtoa kuin miettiä, lähdetkö itse pois suhteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi