Läheiseni on Alkoholisti.
Niinhän se taitaa mennä että liiallisesta juomisesta tulee Alkoholistiksi ja seuraavaksi sairastuu Alkoholismiin ja seuraavaksi hautaan. Ehkä kärjistän, mutta eikö ole niin että tuo sairaus etenee pikku hiljaa ja läheiset on aika voimattomia tuon sairauden kanssa ? Todella paljon miettinyt sitä häpeää ja sitä seurannutta valehtelua juomisessa, mitä siinä päässä oikeasti mahtaa tapahtua kun ei pysty olemaan juomatta, ja läheisistä muodostuu suuri uhka, vaikkka varmaan moni koittaa parhaansa että sairaus olisi jotenkin hallittavissa.
Kommentit (10)
Isäni oli alkoholisti. Jokainen kivi käännettiin ja me läheiset kaikkemme yritettiin ihan varhaisesta vaiheesta alkaen. Viina vei miestä on osuva sanonta. Ei sille kukaan mitään mahtanut, ei hän itsekään vaikka kovasti alkoi yrittää raitistumisesta sen jälkeen, kun myönsi ongelman.
Tässä on hyvä kirjoitus alkoholismin vaiheista: https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet
Olen myös alkoholisti ja kohta haen jääkaapista uuden oluen.
Jokainen päättää omasta juomisestaan. Voit hyväksyä ihmisen sellaisena kuin hän on tai olla hyväksymättä. Sinä voit itse päättää vain siitä jäätkö katselemaan tilannetta vai et.
Vaikeasti alkoholisoituneen kuolema on useimmiten lopulta helpotus läheisille.
Minäkin olen. Juon n. kuusi pitkää joka päivä. Viikonloppuisin vähän lisää tutun jengin kanssa. Totuutta ei pääse karkuun
Minäkin olen.
Juon pari lasia viiniä ruuan kanssa ja iltaisin rommia yömyssyksi.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää omasta juomisestaan. Voit hyväksyä ihmisen sellaisena kuin hän on tai olla hyväksymättä. Sinä voit itse päättää vain siitä jäätkö katselemaan tilannetta vai et.
Tuo tuli eteen lähiomaisen kanssa. Valitsin hyväksymisen epäonnistuneen auttamiseen jälkeen enkä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en hyväksynyt. En jäänyt katselemaan tilannetta. Pelastin itseni.
Minäkin olen