Miksi et mene töihin?
Olen tehnyt töitä koko aikuisikäni ja nuoruuden opiskelun ohessa. Myös matalapalkkaisella alalla. Minulla on vaikeuksia ymmärtää ihmisiä joiden elämään ei kuulu työnteko. Kertokaa minulle aja
Kommentit (47)
Olen 56v, minulla on 3 eri tutkintoa ja olen tehnyt tähän mennessä töitä 37 vuotta. Enää en kelpaa työnantajille, joten en tee töitä vaan keskityn harrastamiseen.
Menisin, mutta olen pätkätyössä ja kesällä alan työtä ei ole tarjolla. Tekisin tosi mielelläni muutakin, mutta mitään en ole hakemisesta huolimatta saanut. Mikä tahansa kelpaisi, mutta olen useimpiin "hanttihommiin" ylikoulutettu, eikä kukaan näköjään uskalla nykyään palkata sellaista :/
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:22"]
Tammikuussa yt:t. Kenkää tuli. Ikä 61v. Veikkaan, että aika heikot saumat on työtä saada, kun nuoremmatkaan ei saa. Työhistoriaa 44 vuotta takana, että ehkä mä oon osuuteni tehnyt. Vituttaa kuitenkin.
[/quote]Kyllä sun varmasti ap:n ja monen muun kunniallisen työssäkäyvän veronmaksajan mielestä täytyisi nyt hävetä itseäsi ja loisivaa elämäntapaasi. Työtön mikä työtön, ei armoa eikä ymmärrystä kenellekään.
[/quote]
No sitähän toi nykyään tuntuu olevan. Jos mä nyt sitten jonkun mielestä olen toisen luokan kansalainen, niin olkoon sitten niin. Aika vähän mä siihen asiaan pystyn vaikuttamaan.
Koska muutimme mieheni työn vuoksi ulkomaille ja sovimme että minä jään kotiin. Minulla ei ole työlupaa tässä maassa.
Olen terveydentilaltani kykenemätön tekemään ammattiani vastaavaa työtä ja mielenterveydeltäni kykenemätön ensinnäkään hakemaan mitään työtä saati sitten tulemaan valituksi töihin, joihin on 99% todennäköisyydellä huomattavasti parempia työnhakijoita. Olen ollut pitkään kuntoutusjaksoilla ja työpajoilla orjatöissä 31-45 e / päivä joten en vaan makaa laajereillani, paitsi nyt pitkästä aikaa, ihanaa kun on kesä ja saa vaan ryypätä, kunnes joutuu taas uuteen orjapajaan ja toivon mukaan johonki kouluun pääsee joskus että voi taas havitella parempaa elämää ja hoh hoijaa vittu jee.
No kuules kun kaikki eivät vaan yksinkertaisesti pysty tekemään töitä, vaikka kuinka haluaisivat. Ja toisilla ei vaan ole yhtä paljon onnea työmarkkinoilla kuin toisilla.
Niin ja olen itse töissä.
En jaksa. Haluun tehdä mitä ite haluun.
Ap jatkaa... ajatuksia ja mielipiteitä siitä mikä teidät on ajanut vaihtoehtoon: en tee palkallista työtä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:08"]
Olen tehnyt töitä koko aikuisikäni ja nuoruuden opiskelun ohessa. Myös matalapalkkaisella alalla. Minulla on vaikeuksia ymmärtää ihmisiä joiden elämään ei kuulu työnteko. Kertokaa minulle aja
[/quote]Ei ole järkeä myydä tunteja omasta elämästään työnantajalle, kun saman rahan saa käteen tekemättä yhtään mitään ja voi itse käyttää elämänsä tunnit kuten haluaa. Työnteko on tyhmää. Onneksi suurin osa ihmisistä on tyhmiä ja tekee työtä. Tehkäähän entistä ahkerammin, tukia tarvitaan tulevaisuudessakin!
Samasta syystä minkä ilmoitin toisessakin topikissa. Työnteko on orjuutta suurpääoman palveluksessa. Käytännössä töissä ollaan porvarin orjina kasvattamassa porvarin valtaa ja varallisuutta. Ei kiinnosta.
Mä en ainakaan haluu myydä vapaa aikaani.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:08"]
[/quote]Ei ole järkeä myydä tunteja omasta elämästään työnantajalle, kun saman rahan saa käteen tekemättä yhtään mitään ja voi itse käyttää elämänsä tunnit kuten haluaa. Työnteko on tyhmää. Onneksi suurin osa ihmisistä on tyhmiä ja tekee työtä. Tehkäähän entistä ahkerammin, tukia tarvitaan tulevaisuudessakin!
[/quote]Täytyypä laittaa kello soimaan aamulla aiemmin. ☺
En ole saanut töitä. Olen kyllä hakenut. Olen korkeakoulutettu ja asun suuressa kaupungissa. Käytössä on myös auto ja voisin myös muuttaa. Eipä tunnu paljon auttavan. Viimeisimmässä työhaastattelussa pääsin pitkälle, mutta lopulta töihin otettiin paremmin koulutettu. Kyseessä oli sihteerin paikka.
Kesätyötön opiskelija täällä hei! Kymmeniä hakemuksia lähettänyt (taas) ja yhteenkään ei edes vastattu, saati että olisi päässyt haastatteluun. Siksi.
Ei kiinnosta. Yhteiskunta tarjoaa kaiken tarpeellisen. Jää enemmän aikaa omille harrastuksille.
Koska olen kotihoidontuella lapsen kanssa kotona. Töitä olen kyllä tehnyt elämässäni vuosia ja opiskellutkin välillä. Tulevaisuudessa toivottavasti löydän töitä.
Ei vaan huvita. Mä kalastelen mieluummin. Tai loikoilen vaan. Mukavaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:22"]
Tammikuussa yt:t. Kenkää tuli. Ikä 61v. Veikkaan, että aika heikot saumat on työtä saada, kun nuoremmatkaan ei saa. Työhistoriaa 44 vuotta takana, että ehkä mä oon osuuteni tehnyt. Vituttaa kuitenkin.
[/quote]Kyllä sun varmasti ap:n ja monen muun kunniallisen työssäkäyvän veronmaksajan mielestä täytyisi nyt hävetä itseäsi ja loisivaa elämäntapaasi. Työtön mikä työtön, ei armoa eikä ymmärrystä kenellekään.