Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vieläkin löytyy aikuisia ihmisiä, jotka eivät saa sitä maskia kasvoilleen yhteisissä sisätiloissa

Vierailija
30.01.2022 |

Ja kauppiaita, jotka eivät tähän puutu.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kangasmaski, jota käytän esim. junissa ja muissa "pakollisissa" paikoissa. Ihan ok käyttää.

Kangasmaski🤣

Vierailija
82/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää maskia koska se on hyödytöntä lievän omicronin kanssa. Vaikka STM haluaa että ihmisten ja yhteiskunnan ainoa merkitys on koronan välttely, itse en jaksa enää olla kiinnostunut. Käytän maskia töissä (pakko, kierrätän samaa) ja lentokoneessa. 1,5 v rätti naamalla riittää, mikä jätekuormakin noista muodostuu eikä elämää voi elää vain tautia vältelläkseen (varsinkin lievää). Mutta rajoituskiimaiset on jääneet kiinni pelkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko pandemia ilman maskia, ei tartuntaa.

Montako ihmistä olet tartuttanut? Oireetonkin voi tartuttaa. Vai piittaatko edes asiasta?

maski ei vaikuta viruksen leviämiseen.

kyllä vaikuttaa..

esimerkiksi jos aivastat. isoimmat pisarat jää siihen maskiin kiinni eikä kuljeta virusta eteenpäin.

Ne isommat pisarat eivät jää ilmaan leijailemaan. Maski sirottaa ne pienemmiksi pisaroiksi, mikä lisää tartuttavuutta, kun aerosoleja syntyy enemmän. 

Vierailija
84/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako ihmistä olet tartuttanut? Oireetonkin voi tartuttaa. Vai piittaatko edes asiasta?

kyllä vaikuttaa..

esimerkiksi jos aivastat. isoimmat pisarat jää siihen maskiin kiinni eikä kuljeta virusta eteenpäin.

Jos aivastaa hihaan, pisarat leviävät vähemmän kuin jos aivastaa pelkkään maskiin. Näitä maskiin aivastamisia olen valitettavasti nähnyt kaupassa ja bussissa, eli henkilö aivastaa ja luottaa täysin siihen, että maski toimii aivastussuojana, joten käytännössä hän aivastaa ilmaan. Ja näinhän tämän EI pitäisi mennä. 

Vierailija
85/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan ovat niin tajuttoman typeriä ja  j u n t t e j a  että kuvittelevat olevansa jotain sananvapauden esitaistelijoita.  KANSANTERVEYS MENEE AINA JA JOKA TILANTEESSA SANANVAPAUDEN EDELLE!!!

Maskit naamalle juntit!  Minä ainakin aina katson pitkään ja vihaisesti jokaista maskitonta junttia kaupoissa tai julkisissa kulkuvälineissä.

En jaksa enää kaupoissa käyttää kun ei tä omikroni pelota. En kyllä kiinnitä huomiota kaupassa mylkoilijoihin niin siinäpä vääntelet naamaas.

Olet ”minäminä ja vit*t muista”-ihminen.

Itse olet koronahysteerikko. Helpottiko?

Maskit on vain tapa osoittaa olevansa sosiaalisesti hyväksyttävä ”hyvä ihminen”. Ei enää mitään tekemistä tartuntojen kanssa.

Vierailija
86/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö näitä joku käyttää :D Suomi on kyllä niin jumahtanut menneisyyteen.

Onneksi meillä on sinä joka menee aallon harjalla edistyksen edellä🤣

Vierailija
87/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hoitava lääkärini kirurgi kertoi, että maski ei estä tartuntoja. Virukset menee maskia läpi. Meillä ei ole kuin maskisuositus, ei maskittomuuteen kukaan kaupassa puutu. Suosituksia lievennetään ensi viikolla.

Toivottavasti lievenisi maskisuositus. Ihan järjestöntä, että tämä jatkuu ja jatkuu. Moni ihminen on nyt käyttänyt ison osan päivästään maskia 1,5 vuoden ajan. Ja osa on saanut maskista niin vahvan pakkomielteen, ettei varmaan osaa lopettaa sen käyttöä edes pandemian jälkeen.

Vierailija
88/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan ovat niin tajuttoman typeriä ja  j u n t t e j a  että kuvittelevat olevansa jotain sananvapauden esitaistelijoita.  KANSANTERVEYS MENEE AINA JA JOKA TILANTEESSA SANANVAPAUDEN EDELLE!!!

Maskit naamalle juntit!  Minä ainakin aina katson pitkään ja vihaisesti jokaista maskitonta junttia kaupoissa tai julkisissa kulkuvälineissä.

En jaksa enää kaupoissa käyttää kun ei tä omikroni pelota. En kyllä kiinnitä huomiota kaupassa mylkoilijoihin niin siinäpä vääntelet naamaas.

Jep. Muista pitää turvaväli ettei tartu.

Vierailija
89/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä vaikuttaa..

Jos aivastaa hihaan, pisarat leviävät vähemmän kuin jos aivastaa pelkkään maskiin. Näitä maskiin aivastamisia olen valitettavasti nähnyt kaupassa ja bussissa, eli henkilö aivastaa ja luottaa täysin siihen, että maski toimii aivastussuojana, joten käytännössä hän aivastaa ilmaan. Ja näinhän tämän EI pitäisi mennä. 

Hyi helvetti! Kai sä peset takkisi joka kauppareissun jälkeen, ällöttävä limanen rytky.

Vierailija
90/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4beeae55-439a-4367-8762-24239…

Nämä keinot ovat vanhentuneet koronan torjunnassa, professori sanoo – tässä pätevät

Moni lotraa edelleen käsidesin kanssa, vaikka oleellisempaa omikronin leviämisen ehkäisemisessä olisi maskin käyttäminen oikein.

Vierailija
91/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmateitse leviävän omikronmuunnoksen vuoksi maskien käyttäminen on arjessa oleellinen keino vähentää tartuntoja.

Kangasmaskeja ei kannattaisi enää käyttää, sanoo keuhkosairauksien professori.

Käsihygienia on edelleen tärkeää, mutta pääpainon pitäisi olla nyt maskien käytössä."

ei ne teidän kangasmaskit riitä!

Vierailija
92/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet koronahysteerikko. Helpottiko?

Maskit on vain tapa osoittaa olevansa sosiaalisesti hyväksyttävä ”hyvä ihminen”. Ei enää mitään tekemistä tartuntojen kanssa.

ei, maski on tapa osoittaa että välittää muistakin ihmisistä eikä ole täysin itsekeskeinen paska,

Vierailija
93/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytä vaikka hamaan tappiin asti 😂

Jostain käsittämättömästä syystä pidän tästä käytännöstä. Tekivät tätä samaa Aasiassa jo kauan ennen koronan ilmaantumista...

Vierailija
94/146 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain käsittämättömästä syystä pidän tästä käytännöstä. Tekivät tätä samaa Aasiassa jo kauan ennen koronan ilmaantumista...

Käytän

Vierailija
95/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy

Vierailija
96/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kun haluan nähdäkin jotain! Sama  miten vääntelisin maskin nauhoja, rillit huurtuu ja olen käytännössä sokea. Lisäksi maski aiheuttaa  huuliherpestä.  

Vierailija
97/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on se jännä ettei minun sairauteni parantunut itsestään tässä koronan aikana. Tosi jännä.

Vierailija
98/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kolmesti rokotettu, niin mihin sitä maskia tarttee?

Luulisi helposti että olisi tässä vuoden akana tullut jo selväksi.

Vierailija
99/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kun haluan nähdäkin jotain! Sama  miten vääntelisin maskin nauhoja, rillit huurtuu ja olen käytännössä sokea. Lisäksi maski aiheuttaa  huuliherpestä.  

Älä laita maskia silmille.

Herpes maskista? Keksi parempaa.

Vierailija
100/146 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa onkin ollut syytä käyttää maskia jo kauan ennen koronaa, mutta ei virusten takia. Suomessa ilmanlaatu on ihan eri luokkaa, eikä täällä ole mitään järkeä elää muiden maiden olosuhteiden mukaan.

WHO: Ilmansaasteet surmaavat miljoonia Aasiassa

https://yle.fi/uutiset/3-5149660

Air pollution: Asia's deadliest public health crisis isn't COVID

https://asia.nikkei.com/Spotlight/The-Big-Story/Air-pollution-Asia-s-de…