Päätettiin 2v seurustelun jälkeen alkaa maksamaan omat ruoat.
syynä se että minulla menee 70% enemmän rahaa ruokaan kuin yksin kahden pienen lapsen kanssa. Mies vetelee esimerkkinä 8 pihviä yhdellä ruokailulla muun ruoan lisäksi ja minä sekä lapseni yhdet eli kolme. Olemme tähän asti maksaneet kaikki puoliksi ja minulle on ollut ok. Mies sanoi että hänellä menee todella paljon enemmän rahaa ruokaan nyt kuin yksin ja hän ei minun lasten ruokia halua maksaa. Kysyin että miten niin lasteni ruoat jos puoliksi aina maksamme ja hän syö kaikkea enemmän kuin me kolme yhteensä.
Esimerkkejä.
Puikkojäätelöpaketti (onkohan niitä 15kpl) Mies syö niistä ehkä 9 ja me kolme loput kuusi.. Lapset ehtii aina syömään noista paketeista vain yhdet kun paketti on seuraavana päivänä ostosta tyhjä.
Leivän syönti. Lapset kerralla yhdet ja mies 5-7kpl. Maito laseja (isoja menee 2 kerralla) minä en juo maitoa ja lapset juovat desin. Ovat päiväkoti ikäisiä.
Kaikki lasten lelut,pesuaineet,hammastahnat,vaatteet ynmt maksan ja ostan erikseen,ikinä niitä ei ole kauppalaskuissa ollut koska ne ei miehelle kuulu mitenkään.
Ymmärtäisin miehen kiukuttelun jos lapseni olisivat teinejä jotka syö paljon mutta me kolme emme syö samaa määrää kuin mies yksin.
10pihvin paketista mies syö 7 ja minä lapsien kanssa 3..
Hän on lihonnut lähes 20kg suhteemme aikana eikä itse ymmärrä vaikka miten päin selitän että ruoka lasku ei tule meistä vaan hänestä. Ostaa yhteiseen maksuun itselleen sieniä,pekoni ja koskenlaskijaa joista väsää vain itselleen iltanaposteltavaa. Minä en ole tuollaisista edes maininnut ennen kuin mies alkoi rutisemaan kuinka hänellä ei ole varaa ruokaan. No parempi tämä ratkaisu sitten kun mies niin haluaa mutta ei todellakaan ala elämään siivellä koska itse tätä halusi. Ja jääpähän minulle enemmän rahaa kun joka ruoka ei tarvitse olla jotain erikoispihvejä ja fileitä.. :D Kestää vain tovi tottua uuteen tilanteeseen mutta näillä mennään,huvittaa. Täytyy kysyä mieheltä minkä hyllyn nyt sitten haluaa omille ruoilleen jääkaapista. ;)
Onko kukaan koskaan kuullut tälläisestä ratkaisusta ja toimiiko?
Jouduin elättämään meitä omilla rahoilla koko toukokuun. Miehellä oli muutaman isomman laskun takia kaikki rahat loppu joten alkaa omatkin varat hiipumaan.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Kommentit (69)
Todella fiksu ratkaisu. Mekin tehtiin eksän kanssa niin, vaikkei ollut edes lapsia ja vaikken itsekään ole mikään vähäruokaisin yksilö. Hän vain söi niin saakelin paljon, että olin aivan konkurssissa siitä määrästä. Söi aamupalan, koulussa kunnon lounaan, koulun jälkeen esim. sellaisen Maggi-valmispastapussin (josta pitäisi kai riittää vähintään kahdelle) "välipalaksi", illallisen, iltapalan ja vielä väleissä ties mitä. Jos tein marjapiirakan, hän oletti että se pitää syödä kerralla, joten sain siitä 10-15% ja hän söi sen sit heti loppuun. Johan alkoi rahaa riittää vähän muuhunkin kun en enää ruokiaan maksanut.
Olettepa lapsellisia. Yleensä perheen sapuskat maksetaan yhdessä. Jos ei onnistu, niin mieti kannattaako suhdetta jatkaa. En ole lukenut ketjua.
68: ajattelen samoin, mutta jossain vain menee raja kun toinen oikeasti syö aivan järkyttäviä määriä. Ja ap:n tapauksessa vielä mies syyttää naisen lapsia siitä että hänellä menee olevinaan niin paljon rahaa ruokaan. Naisen kai pitää kuitenkin maksaa lasten kaikki muukin eläminen ja nyt siis piti vielä maksaa huomattavasti aiempaa suurempi ruokalasku, vaikka itse lapsiensa kanssa saivat melkein olla "nälissään". t. 67
Meillä on vuosikausia molemmat maksaneet omat ruokansa, koska ruokavaliot ovat aivan erilaiset. Hyvin toimii. Joskus vaikka matkoilla tehdään yhteistä ruokaa, ja silloin tietysti maksetaan puoliksi tai tarjotaan vuorotellen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:46"]Kai tajuat käytöksen johtuvan siitä, että kaltaistasi naista on mahdoton arvostaa. Lapsetonta, tasoistaan naista mies kohtelisi kuin kukkaa kämmenellä. [/quote] Mites nyt näin on tasokkaalle miehelle päässyt käymään, että on joutunut ottamaan itseään alempiarvoisen naisen, jolla on lapsia toisen kanssa? :) Eihän lassukoiden mukaan tuollaiset naiset voi edes saada itseään parempaa miestä. On tutkimuksen paikka tässä. [/quote] Miestä voi vaivata heikko itsetunto. On esim. lyhyt eikä sen takia uskalla yrittää naista jonka haluaisi. Sitten kun tyytyy mielestään heikompaan tasoon tunteakseen itsensä naista tasokkaammaksi, voi pahoin ja häpeää muiden edessä. En ole mies, mutta olen ollut itse suhteessa työttömään alkoholistiin ja kävin läpi rankkoja tunteita, voin tavallaan samaistua ap:n mieheen.
[/quote]
Mies joutui kauan yrittämään että suostuin treffeille. En todellakaan lämmennyt heti eikä olisi edes pitänyt koskaan lähteä niille ekoille treffeille jos tämän olisin tiennyt. Meidän ensikohtaaminen oli se että olin lasten kanssa liikenteessä joten hän TIESI lapsista ja hän itse otti YHTEYTTÄ kun sai selvitetty numeroni. EN MINÄ. Täällä tullut paljon kommentteja jossa sanotte että mies saisi paremman ja mukula laumaa joutuu sietämään ja noista asumiskuluistakin. MIES VINKUI yhteenmuuttoa ja isoon taloon. Silloin hän maksaa tasan sen puolet asumisesta. Hän on sitä paitsi työtön eikä säästöjä senttiäkään. Ei hän omista mitään. Minulla on työ,oma auto joka ei ole halvimmasta päästä. Olen aina maksanut YKSIN kaikki auton vakuutukset,verot ja bensat. Mies sanoo ettei ole hänen niin hän ei maksa,kulkee kyllä sillä. Olen LAITTANUT HÄNET MAKSAMAAN bensoista. Mun siivellä ei elä yksikään mies.
Mies saa kävellä ovesta ulos koska tykkää,vastaan en laita. Itse on valinnut täällä olla,aina on tiennyt että mulla on lapsia. Itse painan alle 50 ja olen hyvässä kunnossa,pukeudun hyvin,meikkaan ja käyn kerran kuussa kampaajalla. Pidän siis itsestäni huolta,toisin kun mies. Kaverini on sanonut miksi olen miehen kanssa joka on täysin erinäköinen kun itse,tarkoittaen tuolla ettemme näytä parilta. Itse aina huoliteltu,mies ei pidä itsestään huolta. Hiukset rehottaa,samoin parta. Mua ei haittaa nuo asiat koska enhän muuten olisi miehen kanssa alkanut olemaan. Mies on sairaalloisen ylipainoinen mutta sekään ei mua haitannut. Mutta tämä rahankäyttö haittaa. Hän on yli 30v ja ei osaa käyttää rahaa. Hän on ainut lapsi ja saanut vanhemmiltaa aina kaiken,itse olen maksanut kaikki itse. Kukaan ei ole autokoulujani ja ensiautojani maksanut. Kukaan ei ole minulle takuuvuokria maksanut niin kuin monen ystävän vanhemmat tekevät. Olen oppinut pärjäämään omillani ja käyttämään rahaa sen mukaan ja säästämään. Mä en siksi ole säästänyt että käytän rahat miehen ruokaan. Olen säästänyt pahan päivän varalle itseäni ja lapsia varten.
Asunnossa oleva takuu vuokraa (2000e) on kokonaan minun maksama. Eihän miehellä tietenkään sellaisia rahoja ole. Viimeisillä rahoilla voi tilata itselleen vaatteita.
Kaikki asuntoon liittyvät sähkö,sähkösiirto,vesi ja jätemaksut ovat minun nimissä ja nytkin olen miehelle niistä puolet jo maksanut ja juuri huomasin että eräpäivä on ollut viimekuun lopulla ja tuolla olohuoneen tason välissä ne ovat vieläkin,maksamatta. Hänellä on ulosotossa,minulla ei. Jos yksikin perintäkirje tulee miehen maksamattomien laskujen takia niin ulos lentää. Ei ole kertonut että nuo pari asunnon laskua on maksamatta ja eräpäiväkin paukkunut. Hänellähän ei sitä rahaa toukokuussa ollut kun ne meni noihin laskuihin ja hänen omiin.
Ihanaa kyllä kun te haukutte mua ja lapsiani. Antaa tulla vain,mä kestän ihan kaiken. :)
AP
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:40"]
Olettepa lapsellisia. Yleensä perheen sapuskat maksetaan yhdessä. Jos ei onnistu, niin mieti kannattaako suhdetta jatkaa. En ole lukenut ketjua.
[/quote]
Samaa mieltä. Pakkaisin tavarani ja ostelisin omat ruokani muualla
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:46"]Kai tajuat käytöksen johtuvan siitä, että kaltaistasi naista on mahdoton arvostaa. Lapsetonta, tasoistaan naista mies kohtelisi kuin kukkaa kämmenellä. [/quote] Mites nyt näin on tasokkaalle miehelle päässyt käymään, että on joutunut ottamaan itseään alempiarvoisen naisen, jolla on lapsia toisen kanssa? :) Eihän lassukoiden mukaan tuollaiset naiset voi edes saada itseään parempaa miestä. On tutkimuksen paikka tässä. [/quote] Miestä voi vaivata heikko itsetunto. On esim. lyhyt eikä sen takia uskalla yrittää naista jonka haluaisi. Sitten kun tyytyy mielestään heikompaan tasoon tunteakseen itsensä naista tasokkaammaksi, voi pahoin ja häpeää muiden edessä. En ole mies, mutta olen ollut itse suhteessa työttömään alkoholistiin ja kävin läpi rankkoja tunteita, voin tavallaan samaistua ap:n mieheen.
[/quote]
Mies joutui kauan yrittämään että suostuin treffeille. En todellakaan lämmennyt heti eikä olisi edes pitänyt koskaan lähteä niille ekoille treffeille jos tämän olisin tiennyt. Meidän ensikohtaaminen oli se että olin lasten kanssa liikenteessä joten hän TIESI lapsista ja hän itse otti YHTEYTTÄ kun sai selvitetty numeroni. EN MINÄ. Täällä tullut paljon kommentteja jossa sanotte että mies saisi paremman ja mukula laumaa joutuu sietämään ja noista asumiskuluistakin. MIES VINKUI yhteenmuuttoa ja isoon taloon. Silloin hän maksaa tasan sen puolet asumisesta. Hän on sitä paitsi työtön eikä säästöjä senttiäkään. Ei hän omista mitään. Minulla on työ,oma auto joka ei ole halvimmasta päästä. Olen aina maksanut YKSIN kaikki auton vakuutukset,verot ja bensat. Mies sanoo ettei ole hänen niin hän ei maksa,kulkee kyllä sillä. Olen LAITTANUT HÄNET MAKSAMAAN bensoista. Mun siivellä ei elä yksikään mies.
Mies saa kävellä ovesta ulos koska tykkää,vastaan en laita. Itse on valinnut täällä olla,aina on tiennyt että mulla on lapsia. Itse painan alle 50 ja olen hyvässä kunnossa,pukeudun hyvin,meikkaan ja käyn kerran kuussa kampaajalla. Pidän siis itsestäni huolta,toisin kun mies. Kaverini on sanonut miksi olen miehen kanssa joka on täysin erinäköinen kun itse,tarkoittaen tuolla ettemme näytä parilta. Itse aina huoliteltu,mies ei pidä itsestään huolta. Hiukset rehottaa,samoin parta. Mua ei haittaa nuo asiat koska enhän muuten olisi miehen kanssa alkanut olemaan. Mies on sairaalloisen ylipainoinen mutta sekään ei mua haitannut. Mutta tämä rahankäyttö haittaa. Hän on yli 30v ja ei osaa käyttää rahaa. Hän on ainut lapsi ja saanut vanhemmiltaa aina kaiken,itse olen maksanut kaikki itse. Kukaan ei ole autokoulujani ja ensiautojani maksanut. Kukaan ei ole minulle takuuvuokria maksanut niin kuin monen ystävän vanhemmat tekevät. Olen oppinut pärjäämään omillani ja käyttämään rahaa sen mukaan ja säästämään. Mä en siksi ole säästänyt että käytän rahat miehen ruokaan. Olen säästänyt pahan päivän varalle itseäni ja lapsia varten.
Asunnossa oleva takuu vuokraa (2000e) on kokonaan minun maksama. Eihän miehellä tietenkään sellaisia rahoja ole. Viimeisillä rahoilla voi tilata itselleen vaatteita.
Kaikki asuntoon liittyvät sähkö,sähkösiirto,vesi ja jätemaksut ovat minun nimissä ja nytkin olen miehelle niistä puolet jo maksanut ja juuri huomasin että eräpäivä on ollut viimekuun lopulla ja tuolla olohuoneen tason välissä ne ovat vieläkin,maksamatta. Hänellä on ulosotossa,minulla ei. Jos yksikin perintäkirje tulee miehen maksamattomien laskujen takia niin ulos lentää. Ei ole kertonut että nuo pari asunnon laskua on maksamatta ja eräpäiväkin paukkunut. Hänellähän ei sitä rahaa toukokuussa ollut kun ne meni noihin laskuihin ja hänen omiin.
Ihanaa kyllä kun te haukutte mua ja lapsiani. Antaa tulla vain,mä kestän ihan kaiken. :)
AP
[/quote]
Miksi ihmeessä olet tuollaisessa suhteessa?
Jätä nämä sinua moittivat omaan arvoonsa... Haluavat vain haastaa riitaa. Teidän tilanteenne on niin epätasapainossa, etten itse kyllä (lapsneni) sellaisessa suhteessa olisi
^ "Leipäpusseista syön 4/5"
Siis mies SYÖ, itse saan ehkä just ja just pari palaa :D
Ainahan voi kokeilla niin ainakin loppuu narinat.
Jääkaappi vaan puoliksi ja molemmat ostaa omat ruuat. Ja molemmat myös kokkaa omat ruokansa!
Ap tekee siis ruuan vain itselleen ja lapsilleen ja mies kokkaa omat (halvat?) pöperönsä.
Siis ap:n tässä voittaa kun menee vähemmän rahaa ruokaan ja voi kokata yksinkertaisemmin kun ei tarvitse miehelle pihvejä paistella.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:24"]
Valmiita pihvejä ei paljon valmistella. Tee itse ruokaa ja pyydä auttamaan, yhteinen koko perheen ruuanlaitto yhdistää ja kehukaa toistenne ruokia(vähän imelää mutta toimii) ja lapset mukaan. Ehkä tämän kuukauden kokeen jälkeen tai voit puhua siitä aiemminkin. Muista puhua muutenkin asioista jotka sinua haittaavat ajoissa ja rennosti.. Hei älä kaikkea vedä jabba. Lapsetkin oppii laittamaan ruokaa.
Mielenkiintoinen kokeilu joka voi johtaa epätoivottuihin asioihin
[/quote]
Epäilen itsekkin aloittajan olevan trolli joka haluaa muiden alkavan riitelemään ruoka-kustannuksista. Aika monessa ei järkevässä suhteessa ero alkaa juuri ruokalasku riitelystä. Muistan heti ainakin kolme tuttua parisuhdetta jotka kaatuivat. Täällä vauva sivuilla onkin paljon tällaista manipulointia muutenkin.
Keskittykää yhteisiin asioihin eikä riitoihin. Älkää uskoko suoraan mitä luette ajattele itse ensin.
Heti sovittelevaa viestiä seuraa "yh-haukku" siinä on trolli! Alä ruoki sitä, et tiedä sen pippelistäkään joten anna olla.
Eli siis mies ei maksa sun lapsille mitään mutta kyllä syö molempien teidän rahoista?
Miten voi olla tuommoinen parisuhde? Jos minä seurustelisin miehen kanssa jolla on lapsia, tottakai maksaisin ruokia, hammastahnoja ja muita hygieniatarvikkeita, jopa vaatteitakin. Miten? Miksi? Miksi ihmiset on noin nuukia?
Mitenhän ap teillä menee muut kulut. Asumisen ja vakuutusten kulut, lehdet yms. Meillä minä maksan ruoat. Mies asumisen. Aika lailla tasan menevät. Totta kai iso mies syö enemmän kuin minä ja tytär mutta syököön. Sillä että tekee itse ruoat eikä osta eineksiä pienentää ruokakuluja ja ruokakin on terveellisempää.
Mutta on kyllä parisuhteessa yhdessä eläviltä aika hölmöä laskea kuinka monta leipäpalaa syödään.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:29"]
villi arvaus, että ap on about 21 vee ja hänen alfauroksensa 20?
[/quote]
En tänään ehdi kovin paljon kirjoittamaan mutta olemme päälle 30 molemmat.
Ap
Miehen pitää vähentää syömistään. Ei kukaan tarvitse 7 pihviä yhdellä aterialla.
Ei tuossa mitään outoa ole. Minun ystäväni ja poikakaveri maksoivat omat sapuskansa erikseen varmaan 10 vuotta!!!!!!!! Muistan, että se lähti siitä, kun nuorimies oli armeijassa ja koki, että lomilla hänen kaikki rahat menee ruokakauppaan, kun toinen osapuoli ei opiskelijan budjetilla pystynyt ostamaan kaupasta juuri mitään. Lisäksi se miespuolinen söi välillä grillillä ja toinen ei koskaan. Jatkoivat ostamalla omat sapuskansa, kunnes tuli yhteisiä lapsia. Järkyttävintä oli kun olin niillä kerran yökylässä ja saituriukko sanoi, että voisin osallistua ruokamenoihin, kun kaadoimme kaapista maitoa kahviin. Kahvi oli siis ystäväni ostamaa ja maito mitä ilmeisimmin sattui kuulumaan miehen omaisuuteen :)
Koomisia suhteita on ne joissa 190cm mies ja 160 cm nainen syövät samanverran. Nyt ymmärtäkää mikä tässä on trollausta. Älkää pupertako leipää tai valmispihvejä, vaan laittakaa yhdessä ruokaa tehkää yhdessä asioita laskematta rahaa jos ette puhu tai joudutte katkeruuksissanne laskemaan onnettomassa elämässänne joka kulua ette kuulu yhteen. Yrittäkää ymmärtää toisianne jos ette on vikaa suhteessa. Naurettavaa laskea pennilleen kuluja. Ja olen minä senkin nähnyt joka syö yhtäpaljon kuin paljon isompi mieskin. Siinä teille terveen elämän esikuva
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:23"]Mitenhän ap teillä menee muut kulut. Asumisen ja vakuutusten kulut, lehdet yms. Meillä minä maksan ruoat. Mies asumisen. Aika lailla tasan menevät. Totta kai iso mies syö enemmän kuin minä ja tytär mutta syököön. Sillä että tekee itse ruoat eikä osta eineksiä pienentää ruokakuluja ja ruokakin on terveellisempää.
Mutta on kyllä parisuhteessa yhdessä eläviltä aika hölmöä laskea kuinka monta leipäpalaa syödään.
[/quote]
Kutsutko parisuhteeksi viritelmää, jossa mies asuu yh:n ja tämän kakaran kanssa? Kämppiksiä pikemminkin, parisuhteessa kaikki, myös mahdolliset lapset, ovat yhteisiä.
Hyi vee, ei kai tämä ole totta. Miksi lihotat kitsasta syöttöporsasta? Lapset saavat sairaan syömisen mallin. Oletko tosiaan noin läheisriippuvainen, että kuka tahansa kelpaa?