Pistin tänään teinin kirjoittamaan kiitollisuuspäiväkirjaa.
Jestas kun menee hermo tuohon negatiivisyyteen millainen valittaja ja vinkuja hänestä on tullut :(
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:07"]
Äiteensä tullut? Sellainen lapsi, millaiseksi kasvatetaan.
[/quote]Ei ole, minä olen oikeasti ikuinen optimisti ja positiivisuuden huipentuma usko tai älä :)
[/quote] Eli teillä ei ole ollut koskaan tilaa negatiivisille tunteille? Se on hylkäys, se että lapsi ei kelpaa jos kitisee.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:07"]
Äiteensä tullut? Sellainen lapsi, millaiseksi kasvatetaan.
[/quote]Ei ole, minä olen oikeasti ikuinen optimisti ja positiivisuuden huipentuma usko tai älä :)
[/quote] Eli teillä ei ole ollut koskaan tilaa negatiivisille tunteille? Se on hylkäys, se että lapsi ei kelpaa jos kitisee.
[/quote]En kyllä koe tulleeni hylätyksi, mutta olen tehnyt tietoisen valinnan siitä että yleisesti ottaen en valita, enkä juorua vaan pyrin löytämään hyviä puolia kaikista asioista (tästäkin olen niitä löytänyt) ja kyllä lapsi saa oikeasti näyttää kun harmittaa mutta minusta on ajanhukkaa valittaa sellaisistakin asioista joihin ei pysty itse vaikuttamaan. Tälläkin kertaa oli kyse sellaisesta valituksenaiheesta. En nyt kerro itse asiaa tähän, koska se ei mitenkään liity tähän keskusteluun.
Juu mun äiti pakotti samaan aikanaan. Sitä vitutti hirveästi se että vain valitin asioista kuten väkivaltainen koti, koulukiusaaminen ja alkoholisti-isi, kun olisi pitänyt keskittyä positiiviseen. Liiallinen negatiivisuuteni ja laiskuuteni aiheutti jo silloin ongelmia kuten masennus ja paniikkihäiriö.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:11"]
Juu mun äiti pakotti samaan aikanaan. Sitä vitutti hirveästi se että vain valitin asioista kuten väkivaltainen koti, koulukiusaaminen ja alkoholisti-isi, kun olisi pitänyt keskittyä positiiviseen. Liiallinen negatiivisuuteni ja laiskuuteni aiheutti jo silloin ongelmia kuten masennus ja paniikkihäiriö.
[/quote]Sinulla on selkeästi ollut aihetta pahoinvointiin ja olet toivottavasti selvinnyt elämässäsi kuitenkin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:57"]
"Olen kiitollinen siitä, että äidilläni ei ole muita murheita elämässään, kuin se, että teini-ikäinen lapsensa on negatiivinen valittaja ja vinkuja."
[/quote]Ja taas tämä keskustelu kääntyy minun oletettuun persoonaani. Odotin teiltä vähän enemmän!