Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistin tänään teinin kirjoittamaan kiitollisuuspäiväkirjaa.

Vierailija
04.06.2015 |

Jestas kun menee hermo tuohon negatiivisyyteen millainen valittaja ja vinkuja hänestä on tullut :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:57"]

"Olen kiitollinen siitä, että äidilläni ei ole muita murheita elämässään, kuin se, että teini-ikäinen lapsensa on negatiivinen valittaja ja vinkuja."

[/quote]Ja taas tämä keskustelu kääntyy minun oletettuun persoonaani. Odotin teiltä vähän enemmän!

[/quote]

Av-mammoilta? Et varmaan paljoa ole täällä pyörinyt...

Vierailija
2/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:11"]

Juu mun äiti pakotti samaan aikanaan. Sitä vitutti hirveästi se että vain valitin asioista kuten väkivaltainen koti, koulukiusaaminen ja alkoholisti-isi, kun olisi pitänyt keskittyä positiiviseen. Liiallinen negatiivisuuteni ja laiskuuteni aiheutti jo silloin ongelmia kuten masennus ja paniikkihäiriö.

[/quote]Sinulla on selkeästi ollut aihetta pahoinvointiin ja olet toivottavasti selvinnyt elämässäsi kuitenkin hyvin.

[/quote]

Missä se oikean syyn ja kitisemisen raja kulkee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloituksesi vaikutti jopa hyökkäävältä teiniä kohtaan, ymmärtämättömälltä äidiltä. Hyvä, kun osoitatte rakkautta perheessä. Silti meitityttäää, minkä asian laukaisemana laitoit teinin kirjoittamaan. Se asia, jota et halua sanoa. Sillä voi olla vaikutusta kokonaisuuteen. Kuulematta kaikkia puolia ei voi oikein kommentoida. Kirjoitit, että itse et saanut lapsena ilmaista negatiivisia tunteita, ethän teinillesi tee samaa.

Vierailija
4/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs se kirjoitti

Vierailija
5/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:01"]

No mitäs se kirjoitti

[/quote]Ei hän mulle niitä kirjoittanut vaan itselleen.

Vierailija
6/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiteensä tullut? Sellainen lapsi, millaiseksi kasvatetaan.

Vierailija
7/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:07"]

Äiteensä tullut? Sellainen lapsi, millaiseksi kasvatetaan.

[/quote]Ei ole, minä olen oikeasti ikuinen optimisti ja positiivisuuden huipentuma usko tai älä :)

Vierailija
8/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisuuteen. Kannattaisikohan sinun itsesi tehdä sama kiitollisuuspäiväkirja, sinä hermoheikko äiti. Rauhoitu! Lapsista ei voi noukkia vain rusinoita pullasta. Murkut on murkkuja. T. Kahden aikuistuvan lapsen äiti.

Ps. Ei ollut helppoa ei.

Vierailija
9/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:09"]

Negatiivisuuteen. Kannattaisikohan sinun itsesi tehdä sama kiitollisuuspäiväkirja, sinä hermoheikko äiti. Rauhoitu! Lapsista ei voi noukkia vain rusinoita pullasta. Murkut on murkkuja. T. Kahden aikuistuvan lapsen äiti. Ps. Ei ollut helppoa ei.

[/quote]Hermoheikko? Hei mitäs tämä nyt on, sinähän et tiedä meistä yhtään mitään muuta kuin mitä olen parissa viestissä muutamalla sanalla kertonut... Tarkoituksesi taisi olla vain loukata?

Vierailija
10/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajaksi ja vinkujaksi nimität omaa lastasi... Rauhoitu, ryhdistäydy ja käy nukkumaan. Et ole ehkä hermoheikko, mutta rauhoitu. Kaikkea hyvää!

Vierailija
11/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:18"]

Valittajaksi ja vinkujaksi nimität omaa lastasi... Rauhoitu, ryhdistäydy ja käy nukkumaan. Et ole ehkä hermoheikko, mutta rauhoitu. Kaikkea hyvää!

[/quote]Edelleen, miksi käsket minua rauhoittumaan, kun et yhtään tiedä millaisissa olosuhteissa meillä on tätä päiväkirja-asiaa tänään käyty läpi ja missä tilassa olen parhaillaan? 

Vierailija
12/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sitten päivä uus, saa kirjoittelemiset jäädä ja menette yhdessä ulos viettämään laatuaikaa.

Vierailija
13/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä kun laitoin pyykkejä äsken kuivumaan, jäin miettimään tätä että kirjoitan tällaiselle naisten palstalle ongelmastani teinin kasvatuksen suhteen, ratkaisustani nimenomaiseen ongelmaan ja minua kehoitetaan menemään nukkumaan? Eikö täällä saa keskustella teineistä? Ehkäpä olin vailla vaikkapa muiden kokemuksia siitä miten olette reagoineet teinien mankumisiin ja mielipiteitä tuollaisen kiitollisuuspäiväkirjan pitämisestä? Joku siellä otti osaa sen verran keskusteluun, että tiedusteli mitähän päiväkirjassa oli, muut viestit keskittyivät minun oletetun persoonani haukkumiseen? Erikoinen kannanotto, sanoisinko.

Ihan yhtälailla voisin tässä alkaa sinulta tiedustella, että mistä kuvittelet itseni olevan "rauhoittumisen tarpeessa", menetätkö kenties itse malttisi vastaavissa tilanteissa niin pahasti että sinun on paras mennä nukkumaan.

Vierailija
14/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
15/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, suomalaista nuorta ottaa päähän ja täytyy valittaa, non stop. 

Vierailija
16/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:40"]

Niin tai näin, suomalaista nuorta ottaa päähän ja täytyy valittaa, non stop. 

[/quote]No kunhan löytäisi tuon kiitollisuuspäiväkirjan myötä edes jotain positiivistakin elämästään... Tarkoitus siis on jatkaa tätä pidempään kuin vain tämän yhden illan verran.

Vierailija
17/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaako hän siis väkisin, käskystä, yrittää rripustella jotain positiivista? Eikös teineilläkin luonnostaan tule positiiviset asiat, positiivisessa perheessä? Koska olet halannut häntä ja kertonut välittäväsi?

Vierailija
18/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:48"]

Kirjoittaako hän siis väkisin, käskystä, yrittää rripustella jotain positiivista? Eikös teineilläkin luonnostaan tule positiiviset asiat, positiivisessa perheessä? Koska olet halannut häntä ja kertonut välittäväsi?

[/quote]Ihan joka päivä halaan, silitän, kutitan jalanpohjasta ja kerron rakastavani. Ei tuon päiväkirjan pitäminen kovin vastenmieliseltä vaikuttanut, mind mappiin oli keksinyt monta kohtaa. Lähinnä nyt päätarkoituksenani olisi saada kitkettyä tuollaista valivali-asennetta pois varsinkin sellaisista asioista joihin ei todellakaan pysty itse vaikuttamaan vaikka mikä olisi.

Vierailija
19/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:48"]

[/quote]Ihan joka päivä halaan, silitän, kutitan jalanpohjasta ja kerron rakastavani. Ei tuon päiväkirjan pitäminen kovin vastenmieliseltä vaikuttanut, mind mappiin oli keksinyt monta kohtaa. Lähinnä nyt päätarkoituksenani olisi saada kitkettyä tuollaista valivali-asennetta pois varsinkin sellaisista asioista joihin ei todellakaan pysty itse vaikuttamaan vaikka mikä olisi.

[/quote]Niin ja suukotan poskelle ja pyydän laittamaan posken poskea vasten, unohtui vielä! Meillä rakastetaan eikä pelätä näyttää sitä, ehkä siksi näyttää niin helposti nuo negatiivisetkin ajatukset, itse pidin niitä enemmän sisälläni kun itse olin teini.

Vierailija
20/25 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kiitollinen siitä, että äidilläni ei ole muita murheita elämässään, kuin se, että teini-ikäinen lapsensa on negatiivinen valittaja ja vinkuja."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä