Miksi olet sunnuntaiaamuna seitsemältä hereillä?
Minä itse heräsin jo viiden maissa, uni vaan loppui kesken.
Kommentit (152)
Olen valvonut koko yön. Yritin jo vähän nukkua, mutta kissa herätti.
Kivut ja ahdistus pitää hereillä. Nukun sitten taas päivällä. Unirytmi ihan sekaisin.
Yleensä siksi, että naapurin lapset ovat huutaneet ja hakanneet lattiaa jo kuudesta saakka.
Vauva herää kuuden jälkeen :-) nyt hän on jo päiväunilla
Heräsin kesken unien, enkä nukahtanut uudelleen. Kello oli soittamassa yhdeksän maissa. Olen tavallaan tyytyväinen, nyt on ainakin pitkä aamu puuhailla kaikkea kivaa. Jos alkaa väsyttää päivällä, otan vaikka päivätorkut.
Herään aina 4.00-5.00. En vaan osaa nukkua pidempään. Olen tosi pirteä, koska olen aina 21.00 mennessä iltaisin jo unessa. Aika hullua tämä rytmi, mutta olen aina ollut aamuvirkku. Harmi, kun kerrostalossa ei voi niin aikaisin oikein tehdä mitään. Olisi kiva leipoa ym mutta pitää liikaa ääntä. Nyt olen 50v eikä tämä aamuherääminen varmaankaan ainakaan myöhäisty
Eukko antaa aina sunnuntaisin ennen kirkkoa. Kuuluu rutiineihin. Minua ei kirkko kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin lähes täysillä puhelimesta huutavaan youtube-mainokseen kun vaimo rupes räpläämään kännykkää sängyssä!
Ennen vaimot räpläsi puhelimen sijaan itteensä. Siihen oli paljon kivempi herätä ja ryhtyä auliisti auttamaan.
Näitä kun lukee niin tajuaa olevansa onnekas; kukaan ei metelöi, herätä parkumisellaan tai vaadi mitään. Saan olla omassa kodissani rauhassa ja on hiljaista. Keittelen kahvia ja teen hyvän aamupalan.
Selaan nettiä ja saatanpa köllähtää vielä peiton alle. Mikä hätä valmiissa maailmassa ja lumityötkin tekee joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperon takia useimpina aamuina noustaan klo kuusi, joskus jo neljältä.
Kiitän Luojaani, että saan elellä yksin eikä enää ole minkään näköisiä häiritseviä taapertajia.
Jokainen kokee asiat omalla laillaan. Vaikka joskus on raskasta herätä aamuyöstä, hyväntuulinen aamupuuronsyöjä vieressä piristää kummasti. Ja sitten mennään jo seiskalta päikkäreille yhdessä jos väsyttää.
Ei piristäisi. Suorastaan v*tuttaisi lappaa puuroa jonkun venkoilevan penskan kitaan.
Koita nyt saada kaivettua se pääsi pois pyllystäsi, niin tajuaisit, että tässähän ei ole kukaan puhunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän Luojaani, että saan elellä yksin eikä enää ole minkään näköisiä häiritseviä taapertajia.
Jokainen kokee asiat omalla laillaan. Vaikka joskus on raskasta herätä aamuyöstä, hyväntuulinen aamupuuronsyöjä vieressä piristää kummasti. Ja sitten mennään jo seiskalta päikkäreille yhdessä jos väsyttää.
Ei piristäisi. Suorastaan v*tuttaisi lappaa puuroa jonkun venkoilevan penskan kitaan.
Koita nyt saada kaivettua se pääsi pois pyllystäsi, niin tajuaisit, että tässähän ei ole kukaan puhunut sinusta.
Kukaan ei ole väittänytkään niin. Itse olet ymmärtänyt väärin.
Se tulee mieleen, että olet väsynyt äiti, jonka se ihana lapsi herätti liian aikaisin.
Tytär lähti töihin jo klo seiskaksl, siihen heräsin kun keittiössä touhuili puoli seiskan aikaan, sitten pienet unet vielä, ja nyt lähdössä itsekin töihin..
Tässä ketjussa on nyt joku väärällä jalalla ylös noussut. 😄 Mee takasin nukkumaan!
Itse heräsin jo viideltä. Vähän harmitti, kun ehdin nukkua vain 5,5h. Puoli seitsemältä torkahdin kymmeneksi minuutiksi, jonka jälkeen nousin ylös ruokkimaan eläimiä ja tekemään lumitöitä. Nyt aamupalalla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä siksi, että naapurin lapset ovat huutaneet ja hakanneet lattiaa jo kuudesta saakka.
Just tällaisten pirujen äidit kehuskelevat muka ihanaa elämäänsä ja kaikkien muiden pitäisi ihastella heidän jälkikasvuaan.
5-v herätti kello 5.30. Ei kuulemma enää väsyttänyt ja oli nälkä, niin piti nousta tekeen aamupalaa. Lapsi yleensä herättää mut ennen kuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee mieleen, että olet väsynyt äiti, jonka se ihana lapsi herätti liian aikaisin.
Mun ihanat lapset ovat teinejä ja todellakaan eivät ole vielä hereillä. 😄 Mut toi on ärsyttävä tapa sun kaltaisilla, että täytyy tulla selittämään jotain omanapaista ankeilua, kun toinen tuntee sellaisesta asiasta hyvää mieltä, joka ei sulle sitä tuottaisi. Silloin pidetään suu kiinni ja annetaan toisen tuntea onnensa.
Ahdistus taas herätti muutaman tunnin unien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee mieleen, että olet väsynyt äiti, jonka se ihana lapsi herätti liian aikaisin.Mun ihanat lapset ovat teinejä ja todellakaan eivät ole vielä hereillä. 😄 Mut toi on ärsyttävä tapa sun kaltaisilla, että täytyy tulla selittämään jotain omanapaista ankeilua, kun toinen tuntee sellaisesta asiasta hyvää mieltä, joka ei sulle sitä tuottaisi. Silloin pidetään suu kiinni ja annetaan toisen tuntea onnensa.
Ihme sönkötystä. Pidä huoli, että edes ne teinisi käyvät kouluja. Enemmän kuin se peruskoulu.
Koska olen aina. Rakastan aamuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee mieleen, että olet väsynyt äiti, jonka se ihana lapsi herätti liian aikaisin.Mun ihanat lapset ovat teinejä ja todellakaan eivät ole vielä hereillä. 😄 Mut toi on ärsyttävä tapa sun kaltaisilla, että täytyy tulla selittämään jotain omanapaista ankeilua, kun toinen tuntee sellaisesta asiasta hyvää mieltä, joka ei sulle sitä tuottaisi. Silloin pidetään suu kiinni ja annetaan toisen tuntea onnensa.
Ihme sönkötystä. Pidä huoli, että edes ne teinisi käyvät kouluja. Enemmän kuin se peruskoulu.
Enpä odottanutkaan muuntasoista vastausta. 😉
Näin pitkästä aikaa unta mihestä, jota en voi saada. Hän tuli unessa ihan taakse/viereen, hengitti niskan takana, kehot koski toisiaan, aistimme toisemme todella vahvasti, oli todella intensiivinen tunnelma. Tämä läheisyydwn tunne tuntui ylimaalliselta, koska oikeassa elämässä välttelemme toisiamme.
Joka tapauksessa heräsin, kun sydän hakkasi kovaa, suu oli kuiva, alapäässä sykki. Eipä tullut uni enää. Olisin kyllä mielelläni katsonut sen loppuun.