Miksi lopetit meikkaamisen nainen?
Kommentit (37)
Koska meikit on myrkkyä ja niihin kuluvan rahan voi käyttää paremminkin kuin myrkyttämällä itseään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:50"]
Huomasin, etten tarvitse meikkejä mihinkään. Yhä edelleenkin jaksan hämmästyä sitä, että niin moni mies hämmästyy kun ei meikkaakaan. Ihan kuin siinä olisi jotain ihmeellistä ja outoa, kun ei näytä kammottavalta rasvatukalta eikä herran jestas silti meikkaa.
Ihokin muuten voi paremmin, mikäs siinä.
[/quote]
Tää on niin totta. Multa on joskus kaverimies kysynyt että olenko koskaan ilman meikkiä, ja kun vastasin hölmistyneenä että esimerkiksi nyt niin johan alkoi päivittely. Enkä ole mikään tumma latinokaunotar vaan ihan perus suomimamma vaaleine ripsineni.
Luulen että yksi syy on se, että "celebrities without makeup, shocking pictures!!"-kuviin otetaan yleensä hirveimmät krapulapäivän silmäpussiotokset ja verrataan niitä sitten kauniisti meikattuun kuvaan. Syntyy mielikuva, että meikittä kauniskin nainen näyttää ihan hevosen perseeltä, vaikka niin ei tietenkään ole.
Oi, olen niin ihanaisen kaunis muutenkin.
No ihan siksi kun siitä ei ole ollut koskaan mitään iloa tai hyötyä. Se on ihan se ja sama istunko mä täällä lateksit naamassa vai en. Yksin mä oon kuitenkin.
Ei sellasta voi lopettaa mitä ei ole koskaan aloittanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:25"]
Haluan välttää ryppyjä ja ihon vanhenemista jatkuvaa kemiallista rasitusta ja mekaanista hankausta välttämällä.
[/quote]
Meikkien kemikaalit eivät aiheuta ryppyjä kuten ei myöskään niiden käyttäminenkään, ei kuule sun tarvi ihoas hinkata meikkejä poistaessasi.
Täh?! En ole koskaan meikannut säännöllisesti -> en ole lopettanut.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:44"]
No eipä ole meikistä hyötyä ollut.
[/quote]
Ei ole ei. Mä lopetin meikkaamisen kun ymmärsin etten kelpaa miehille muuhun kuin kertapanoksi. Nyt en onneksi kelpaa enää siihenkään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:23"]
Koska 2-vuotias ja vauva. En viitsi meikata, kun vauva itkisi sen sjan sitterissä. Meikkaan sit taas kun palaan töihin.
[/quote]Ota kestoväri kulmiin ja ripsiin :) suosittelen.
Meikkaus olisi minun kohdallani pelkkää ajanhaaskausta. Ei se ole tuonut koskaan mitään lisäarvoa. Luonnonkaunis minäkin, ja "vahvat värit".
Niin, lopettamisesta ei ole kyse samalla tavalla kuin vaikka tupakanpolton lopettamisessa, vaikka en ole koskaan ollut kummastakaan riippuvainen. Nuorempana meikkasin vielä vähemmän kuin tupakoin. Nyt en tupakoi koskaan, mutta meikkaan hyvin harvoin.
Töissä en ole meikannut koskaan, kun se olisi miesvaltaisessa ympäristössä voinut herättää enemmän hilpeyttä ja ollut pikemminkin kiusallista kuin asiaankuuluvaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:44"]
No eipä ole meikistä hyötyä ollut.
[/quote]
Ei ole ei. Mä lopetin meikkaamisen kun ymmärsin etten kelpaa miehille muuhun kuin kertapanoksi. Nyt en onneksi kelpaa enää siihenkään.
[/quote]
Sen siitä saa kun meikkaa Tuksu-tyylillä. Vähemmänki ois riittäny.
En jaksa meikata paitsi joissain työpaikoissa... esim. siivoojana en meikannut, koulunkäyntiavustajana meikkasin. Sanotaanko nyt näin että riippuen työn sosiaalisuudesta - kuinka moni joutuu mun pärsläpiä tuijottamaan lähietäisyydeltä. Mutta siis vapaalla en koskaan meikkaa, en yksinkertaisesti jaksa välittää.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:23"]Allergisoiduin hajusteille ja meikeille.
[/quote]
Mulle kävi sama n. 20-vuotiaana. Se oli aluksi ihan kamalaa, kun olin tottunut meikkiin ja näytin mielestäni karmealta ilman. Nyt olen jo tottunut, itseasiassa nykyään meikit naamassa näytän mielestäni ihan idiootilta tai drag queenilta. Ja naama on sen jälkeen päiväkausia ihan punainen ja turvoksissa, ei kannata.
En ole kiinnostunut laittamaan iholle mitää, mikä täytyy myös poistaa. Hoidan kyllä ihoani ja hiuksiani huolellisesti ja puteleita on kylppärissä aika paljon. Mielestäni olen kaunis kun hiukset ovat pestyt ja syväpuhdistetut ja iho on kosteutettu, kuorittu ja vähän päivettynyt. Se riittää minulle.
Teininä itsetunto kaipasi suojamuuria ksvoille ja silmät oli tiukasti rajattuja ja huulikiilto klanssasi - arkenakin.
Kotipäivänä en viitsi. Muuten kyllä meikkaan, vaikka on vauvakin. Siihen mene kuin 10 minuuttia, sen ajan vauva leikkii itsekseen. Mutta minä tykkään meikata. Juhliin meikkaan puolisen tuntia.
En meikkaa arkisin koska en jaksa. Ja myös kun huomaa että ei kukaan välitä onko sulla meikkiä vai ei, niin mitä väliä :D iho pysyy hyvässä kunnossa ja kun viihteelle lähtee meikin kanssa olo on niin huoliteltu ja seksikäs :) Kun käytän harvemmin meikkiä, uskallan käyttää enemmän rahaa parempiin meikkeihin