Mistä nuo nuoret naiset saa rahat kaikkiin LUKSUStuotteisiin?
Harva se viikko jotain 500-4000 euron luksusmerkkikäsilaukkua, muita luksusmerkkiasusteita kuten koruja, huiveja ja kenkiä. Kaikkia esitellään kilpaa netissä muille ja kerjätään kehuja ja kaikkien pakko saada ne samat.
Lisäksi syödään ravintoloissa, juodaan shampanjaa monta kertaa viikossa, matkustellaan pitkin maailmaa niiden luksustuotteiden perässä.
Ymmärrän että esimerkiksi jollain keski-ikäisellä työssäkäyvällä uranaisella on varaa tuollaiseen elämään ilman mitään velkoja, mutta että opiskelijat, vastavalmistuneet, osa-aikaisesti työssäkäyvät yms?!
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:45"]Ei turhia laukkuja, vaan nekin rahat hyväntekeväisyyteen köyhille!
[/quote]
Senkin populisti.
No jo on katkerat mammat taas liikkeellä.
Itse olen ostanut kaksi merkkilaukkun - ruskean ja mustan. Molemmat ns. olkalaukkuja ja hintaa 300-400€/ kpl. Lisäksi olen hankkinut yhden tumman värisen merkkihuivin.
Kaikki olen omalla rahalla ostanut. Kun omistan yhden laadukkaan ruskean ja mustan ns. peruslaukun, ei tarvitse ostaa kymmentä tekonahkalaukkua vuodessa. Nuo riittävät. Sama huivin kanssa.
Laadun lisäksi tuotteet näyttävät hyviltä. Eivät merkkilaukut aina ole pelkkiä logoilla varustettuja vaan myös yksivärisiä ja tyylikkäitä.
Saisitte hävetä, kun heti puhutte, että nuoret naiset huoraavat tai saavat isältä rahat laukkuihin. Onko kotiäitiys ollut mammoille nIin pitkä olotila, että unohtuu, kuinka alle 25-v voivat jopa käydä töissä ja opiskelut olla jo suoritettu?
T. 23-v n, kk-tutkinto suoritettu ja vakituisessa työsuhteessa
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:18"]
Olen rahoittanut ne prostituuttisilla menetelmillä.
[/quote]
Olin tulossa kirjoittamaan saman. Minulle ainakin ensiksi tulee mieleen prostituutio. Sugar daddyjä monet nuoret naiset etsivät - ja näköjään saavatkin merkkilaukuista ja -kengistä päätellen.
Ootteko ajatelleet ikinä kuinka paljon blogilla voi tienata?
Itse tienaan 300-800 euroa/kk enkä ole aktiivinen enkä supersuosittu.
Suosittu tienaa helposti 3000 euroa.
Ihana lukee ku keski-ikäset mammat täälä kateellisena huutelee.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:51"]Nähtävästi keski-ikäiset mammat täällä on aivan tietämättömiä nuorten trendeistä. Merkkilaukut (Huom. Aidot) on in ja nuoret ovat valmiita säästämään kesätyö/sun muista pätkätöistä rahaa kalliimpaan tuotteeseen.
[/quote]
Ja mitenköhän tämä liittyy keski-ikäisten naisten trenditietämättömyyteen? Avauksessa kysyttiin, mistä nuoret saavat rahansa näihin trendilaukkuihin. Turha puhua tietämättömyydestä, kun kaikki on jo nähty.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:56"]Ihana lukee ku keski-ikäset mammat täälä kateellisena huutelee.
[/quote]
Miksi just keski-ikäinen on kateellinen? Mulla on uusi omakotitalo, meillä molemmilla miehen kanssa uudet autot ja voisin ostaa laukkuja ja rättejä niin paljon, kuin jaksaisin. Olen asunut ulkomailla monta vuotta ja moni muukin asia on tullu nähtyä. En nyt ensimmäisenä osaisi kadehtia nuoria merkkilaukkuineen. Se on jo niin sls. Joku taisi mainitakin, että Saksassa ja Sveitsissä on merkkivaatteet ja laukut mamujen tunnusmerkkejä. Mun mielestä ne on noloja lähes kaikilla ja super-rikkaat yleensä piilottaa logot (ei koske) uusrikkaita.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:56"]Ihana lukee ku keski-ikäset mammat täälä kateellisena huutelee.
[/quote]
Urpo!!
Minulla on kaksi LV laukkua - toinen mieheltä lahjaksi, toisen ostin luottokortilta, lyhensin 8 kuukauden ajan satasen kuussa. Bruttopalkkani on 2500, toki olisin sen saanut kerralla maksettua, mutta miksi kituutella.
Yksi tuttuni ostaa jatkuvasti uusia laukkuja ja asusteita, juurikin Louis Vuittonilta. Hän kuvaa ne moneen kertaan ja myy sitten pois, ostaa taas uusia. Todellisuudessa hänellä ei varmasti montaa laukkua ole. :D
En kadehdi toisia, itse ostin laukun siksi, että yksinkertaisesti tykkäsin siitä. Onhan rumiakin merkkilaukkuja olemassa :)
No jaa, naisella voi olla ihan aito laukku vaikka käyttäisi julkisia kulkuneuvoja. Minusta on lähinnä typeryyttä omistaa auto tai kaksi autoa Helsingissä, jossa lähijunat/metro toimivat hyvin. Helsingissä autolla ajelu on usein rasittavaa ainakin keskustan alueella ja moottoriteillä ruuhka-aikaan.
t. yli 1500 euron arvoisen laukun omistava
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:56"]Ihana lukee ku keski-ikäset mammat täälä kateellisena huutelee. [/quote] Miksi just keski-ikäinen on kateellinen? Mulla on uusi omakotitalo, meillä molemmilla miehen kanssa uudet autot ja voisin ostaa laukkuja ja rättejä niin paljon, kuin jaksaisin. Olen asunut ulkomailla monta vuotta ja moni muukin asia on tullu nähtyä. En nyt ensimmäisenä osaisi kadehtia nuoria merkkilaukkuineen. Se on jo niin sls. Joku taisi mainitakin, että Saksassa ja Sveitsissä on merkkivaatteet ja laukut mamujen tunnusmerkkejä. Mun mielestä ne on noloja lähes kaikilla ja super-rikkaat yleensä piilottaa logot (ei koske) uusrikkaita.
[/quote]
Mistä muuten nykyään saa merkittömiä tuotteita, kun edes Lidlistäkään ei saa kuin merkkikamaa?
Ihan samoin superrikkaat käyttää merkkivaatteita ja asusteita. Ehkä eivät kuitenkaan niitä yleisimpiä malleja, jotka ovat täällä kuluttajien suosikkeja.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:56"]Ihana lukee ku keski-ikäset mammat täälä kateellisena huutelee. [/quote] Miksi just keski-ikäinen on kateellinen? Mulla on uusi omakotitalo, meillä molemmilla miehen kanssa uudet autot ja voisin ostaa laukkuja ja rättejä niin paljon, kuin jaksaisin. Olen asunut ulkomailla monta vuotta ja moni muukin asia on tullu nähtyä. En nyt ensimmäisenä osaisi kadehtia nuoria merkkilaukkuineen. Se on jo niin sls. Joku taisi mainitakin, että Saksassa ja Sveitsissä on merkkivaatteet ja laukut mamujen tunnusmerkkejä. Mun mielestä ne on noloja lähes kaikilla ja super-rikkaat yleensä piilottaa logot (ei koske) uusrikkaita.
[/quote]
Omakotitalo ei ole Suomessa edelleenkään mitään statusjuttu, jos se ei sijaitse tyyliin Helsingin tai Espoon alueella. Tai no... Espoon korvestakin saa ok-taloja hyvin edullisesti. Sama pätee autonromuihin, jos ne eivät ole jotain uusinta mallia. Meidän suunnalla persaukisillakin on 2 autoa, koska julkiset eivät toimi. Samoin tavallisesti on myös omakotitalo.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Omakotitalo ei ole Suomessa edelleenkään mitään statusjuttu, jos se ei sijaitse tyyliin Helsingin tai Espoon alueella. Tai no... Espoon korvestakin saa ok-taloja hyvin edullisesti. Sama pätee autonromuihin, jos ne eivät ole jotain uusinta mallia. Meidän suunnalla persaukisillakin on 2 autoa, koska julkiset eivät toimi. Samoin tavallisesti on myös omakotitalo.
[/quote]
Puusilmä. Lue 2 UUTTA autoa, niiden yhteishinta on n. 110 000. Omakotitalo hinta 700 000. Ei Helsingissä.
Isi maksaa/ Visa credit on hieno keksintö. Ja niin on myös nettikaupat jossa laitetaan vaihtoon laukkuja joita ei enään halua itse käyttää puoleenhintaan eli 60-350€..
Haha. Ai kaikki nuoret naiset ovat tällaisia? ;) Vähän tarkempi kohteen rajaus seuraavassa avauksessa vois olla paikallaan. Eiköhän nää ole aika pieni vähemmistö, joihin kateellisen ap:n silmä vaan sattuu takertumaan. Toisilla vaan on lähtökohtaisesti enemmän kermaa perseessä, toiset priorisoi tollaset näyttävät jutut kaiken muun edelle. Osalla varmaan suurin osa "merkkituotteista" feikkejä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:13"]Juu, merkkilaukku linja-autossa on kyllä aina jotenkin hassu näky.
[/quote]
En taida ostaa 1km työmatkan takia autoa. Dösällä kuljen sen korkojen takia :) Tälläkin hetkellä dösästä kirjoittelen, 3800€ laukku olkapäällä :)
[/quote]
Olisihan tuon rahan voinut käyttää järkevämminkin, esim varainsiirtona köyhälistölle.
En tosiaan puhuisi mitenkään yleistäen, on kai aika marginaalinen ryhmä 25-vuotiaita nuoria naisia, jotka ostelee esim. kuuden tuhannen euron rannekoruja. Onhan se ihan järjetöntä, jos ajattelee tyypillistä tuon ikäistä, joka ehkä painii elämäntilanteessaan jossain toimeentulon ja köyhyyden välillä, monet vielä opiskelevat yms..
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:56"]En tosiaan puhuisi mitenkään yleistäen, on kai aika marginaalinen ryhmä 25-vuotiaita nuoria naisia, jotka ostelee esim. kuuden tuhannen euron rannekoruja. Onhan se ihan järjetöntä, jos ajattelee tyypillistä tuon ikäistä, joka ehkä painii elämäntilanteessaan jossain toimeentulon ja köyhyyden välillä, monet vielä opiskelevat yms..
[/quote]
Niin, ehkä rikkaimmalla 1% suomalaisista olisi varaa ostella designer-laukkuja ja koruja säännöllisesti. Jos nyt puhutaan noista useampia tuhansia maksavista laukuista jne. En tunne juurikaan ketään joka kuluttaisi kymppitonnin vuodessa muotiin, vaikka noiden muutamien blogien kautta tuollaisen kuvan saa helposti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:18"]Mulla oli kämppiksenä eräs lifestyle-blogaajatyttö, joka esitteli kalliita tavaroitaan blogissaan. Todellisuudessa oli aina persaukinen ja kaikki ostettiin velaksi tai saatiin sponsorituotteina. Kirpparilla myydään varmaan ne kalliit tavarat eteenpäin ja saadaan edes osa alkuperäisestä hinnasta takaisin. Suurimmalla osalla on kyllä rikkaat vanhemmat ja suhteilla saatu työpaikka ja mahdollisesti poikaystävä/vanhemmat maksaa asuinkulut. Siinä säästää pitkän pennin ja käteen jää hummausrahaa vaikka palkka olisikin pieni. Eniten kyllä pohdin niitä 15-vuotiaita tyttöjä, jotka ostavat kalliita kameroiden objektiivejä, vaatteita joka viikko, meikit ovat maccia sekä dioria ja syömässä käydään jatkuvasti ulkona. Vanhemmatko tuon kaiken maksavat?
[/quote]
No niillä 15v tuskin on vuokraa tai muuta maksettavanaan, joten kesätyörahoilla voi pistää elämän risaseks.