Mistä nuo nuoret naiset saa rahat kaikkiin LUKSUStuotteisiin?
Harva se viikko jotain 500-4000 euron luksusmerkkikäsilaukkua, muita luksusmerkkiasusteita kuten koruja, huiveja ja kenkiä. Kaikkia esitellään kilpaa netissä muille ja kerjätään kehuja ja kaikkien pakko saada ne samat.
Lisäksi syödään ravintoloissa, juodaan shampanjaa monta kertaa viikossa, matkustellaan pitkin maailmaa niiden luksustuotteiden perässä.
Ymmärrän että esimerkiksi jollain keski-ikäisellä työssäkäyvällä uranaisella on varaa tuollaiseen elämään ilman mitään velkoja, mutta että opiskelijat, vastavalmistuneet, osa-aikaisesti työssäkäyvät yms?!
Kommentit (102)
Siis tässä nyt puhutaan näistä bloggaajista joilla on suunnilleen kymmenien tuhansien eurojen arvosta laukkuja yms ja uutta ostetaan jatkuvasti.
Muutama Vuitton ja vuosittainen ulkomaanmatka on tosiaan mahdollista pienilläkin tuloilla - eipä kyllä kovin järkevää kulutusta.
Hmm varmaan kuulun sitten itsekin tähän kastiin! Olen 20v, minulla on muutama vuittoni ja käyn ulkomailla vähintään kerran vuodessa. Noniin kun tuon esille vain nuo asiat niin saa ihan väärän vaikutelman. Moni joka ihmettelee rahojeni riittämistä unohtaa että olen 15 vuotiaasta asti tehnyt töitä loma-ajat ja kesäsin otan kaikki vuorot mitä ikinä mulle tarjotaan. En ole moneen vuoteen siis pitänyt kesälomaa. Asun kotona, ja säästän rahaa tulevia opiskeluja varten, mutta kun on jo ties monennen vuoden myyjä niin palkka on ihan hyvä ja säästämisen lisäksi jää rahaa reissailuun ja välillä kalliimpaan laukkuunkin. Vanhempani ovat myös säästäneet minulle rahaa ja varmasti tukevat joskus taloudellisesti vaikka muutankin myöhemmin omilleni asumaan. Lisäksi en ole kova shoppailemaan vaikka vaatemyyjänä työskentelenkin vaan pyrin säästämään niin paljon kuin mahdollista tulevaisuutta ja matkoja varten. Esimerkiksi eräs ystäväni joka kauhistelee laukkujeni hintaa, selittää sitten innoissaan uusista elektroniikkahankkeistaan kun taas minulla on monta vuotta vanha puhelin, ja telkkarikin on aivan sama vaikka ois kuvaputki. En myöskään käy baareissa kovin useasti. Eli vaikka saattaa päällisin puolin kuulostaa että eläm jotain "luxuselämää", niin se on kovan työn, ahkeran säästämisen ja muiden menojen karsimisen tulos. Ja toki sitäkin että asun vielä kotona, tilanne varmaan muuttuu kun pääsen opiskelemaan.