Mistä nuo nuoret naiset saa rahat kaikkiin LUKSUStuotteisiin?
Harva se viikko jotain 500-4000 euron luksusmerkkikäsilaukkua, muita luksusmerkkiasusteita kuten koruja, huiveja ja kenkiä. Kaikkia esitellään kilpaa netissä muille ja kerjätään kehuja ja kaikkien pakko saada ne samat.
Lisäksi syödään ravintoloissa, juodaan shampanjaa monta kertaa viikossa, matkustellaan pitkin maailmaa niiden luksustuotteiden perässä.
Ymmärrän että esimerkiksi jollain keski-ikäisellä työssäkäyvällä uranaisella on varaa tuollaiseen elämään ilman mitään velkoja, mutta että opiskelijat, vastavalmistuneet, osa-aikaisesti työssäkäyvät yms?!
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:13"]Juu, merkkilaukku linja-autossa on kyllä aina jotenkin hassu näky. [/quote] Entä merkkilaukuton linja-autossa?
[/quote]
Pointti meni näköjään ohi että heilahti.
Ei turhia laukkuja, vaan nekin rahat hyväntekeväisyyteen köyhille!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:29"]
Kuulostattepa katkerilta! Itse olen 23v ja omistan pari noin 1500e laukkua ja designer-vaatteita eikä ole ollut tarvetta millekään sugar daddylle. Monet tienaa jo parikymppisinä ihan hyvin + vähän säästöjä perheeltä.
[/quote]
Kaikilla ei paikat kestä:(
Eikös nuo merkkikamat myydä jo kuukauden sisällä merkkitavarakirppiksillä pois?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:13"]Juu, merkkilaukku linja-autossa on kyllä aina jotenkin hassu näky. [/quote] Entä merkkilaukuton linja-autossa?
[/quote]
Merkkilaukuton on säälittävä, merkkilaukullinen hassu.
Joukkoliikenne on luuserien hommaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:13"]
Juu, merkkilaukku linja-autossa on kyllä aina jotenkin hassu näky.
[/quote]
Entä merkkilaukuton taksissa? Tai bemarissa? :D
Öh.. Eikö julkisilla kuljeta monesti sen vuoksi että se on ekologisempaa kuin yksityisautoilu ja helpompaa. Monet laittaa vaikka palkastaan sivuun joka kuukausi jonkun verran, niin että sitten vaikka kerran tai kahdesti vuodessa voi ostaa kivan uuden laukun. Ei se mitään erityistä rikkautta vaadi.
Ostavat second handeina? Mulla on pari kahden kolmen tonnin laukkua, joista maksoin 500-700 €. Tosin piti matkustaa ulkomaille yhteen vintage kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:26"]
Harva se viikko jotain 500-4000 euron luksusmerkkikäsilaukkua, muita luksusmerkkiasusteita kuten koruja, huiveja ja kenkiä. Kaikkia esitellään kilpaa netissä muille ja kerjätään kehuja ja kaikkien pakko saada ne samat.
Lisäksi syödään ravintoloissa, juodaan shampanjaa monta kertaa viikossa, matkustellaan pitkin maailmaa niiden luksustuotteiden perässä.
Ymmärrän että esimerkiksi jollain keski-ikäisellä työssäkäyvällä uranaisella on varaa tuollaiseen elämään ilman mitään velkoja, mutta että opiskelijat, vastavalmistuneet, osa-aikaisesti työssäkäyvät yms?!
[/quote]
Koska jokainen blogilortto kertoo aina absoluuttisen totuuden.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:51"]
Nähtävästi keski-ikäiset mammat täällä on aivan tietämättömiä nuorten trendeistä. Merkkilaukut (Huom. Aidot) on in ja nuoret ovat valmiita säästämään kesätyö/sun muista pätkätöistä rahaa kalliimpaan tuotteeseen.
[/quote]
Mihin ne nuoret ensinnäkin tarttee monen sadan tai tonnin merkkilaukkuja? Perjantaipullon kantamiseen? :D
[/quote]
Eikun ensin ne kantaa siinä sen perjantaipullon mennessään, ja tullessaan takaisin oksentavat sinne Vuiskan kassiin koska se on jo valmiiksi ihan (logoyliannos)oksennuksen näköinen ja värinen!!!! :DDD
No mitenköhän nuorilla typyillä riittää rahaa? Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Mikäs siinä jos joskus pistää rahaa haisemaan Vuiskoihin ja Kaneleihin kun asustellaan pienessä vuokraasunnossa, yksin, ja pikku tirpat tuskinpa syövätkään kauheasti. Bussit ja pyörät kulkee keskustaankin, ja opiskelijana saa vielä vähän tukia ja alennuksia paikasta jos toisesta.
Annas olla sit kun olet "keski-ikäinen uranainen" - eipä niistä palkoista kauheasti maksella omakotitalon, auton, miehen ja lasten ruokakulutuksen ja muun perhe-elämän ja palkallisen elämän rinnalla mitään luksuslaukkuja, usein ainakaan.
Mä olen kai just noita keski-ikäisiä uranaisia, ja mulla ei ole ikinä ollut yhtä vähän käytettävää rahaa - jopa opiskelijana oli rikkaampi fiilis.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:50"]
Minä tienaan 55 tonnia vuodessa, mies 80 tonnia, meillä ei ole lapsia, mutta silti minulla ei ole varaa ostaa kuin yksi parempi merkkilaukku per vuosi lahjana itselleni, eli alkuvuodesta kun kovalla työlla ansaitsemani bonukset tulevat :)
[/quote]
Miksei ole? Mellä molemmat ansaitsevat n. 37 000 euroa vuodessa, ja minulla on varaa ostaa ihan kaikkea, mitä haluan. Meillä ei ole lapsia ja asumme Turun keskustassa.
[/quote]
taalla zurichissa nakee kylla usein. yleensa koulutetut ihmiset eivat osta niita, ovat paremmin sellaiseen kayttoon etta "brasilialainen" kouluttamaton ja suht tyyliton nainen voi osoittaa statuksensa naimakaupan myota.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 01:59"]
[/quote]
taalla zurichissa nakee kylla usein. yleensa koulutetut ihmiset eivat osta niita, ovat paremmin sellaiseen kayttoon etta "brasilialainen" kouluttamaton ja suht tyyliton nainen voi osoittaa statuksensa naimakaupan myota.
[/quote]
Samaa nähty Saksassakin! esim. tummaihoisilla naisilla nykyisin näitä laukkuja joissa isot logokuviot ja merkki näkyvillä, muut ei enää kehtaa kulkea jonain mainostauluina, ainiin paitsi suomipissikset ja nämä muut pienipalkkalaiset "eurooppalaiset" mamut
Ihan yhtälailla ne nuoret kuin vanhemmat "luksusbloggaajat" huijaavat vähän blogeissaan jotta kaikki näyttää paremmalta kuin mitä on. Hyvä luksusbloggaaja käyttää hyväkseen joka hetkeä jolloin voi VALOKUVATA luksusta ja itseään yhdessä. Siinä missä rehellisyyteen taipuvainen tyyppi ajattelee että en mä millään voi kun ei tämä oikeasti ole mun niin luksusbloggaaja ottaa kuvia vaikkapa miehen työn puolesta nauttimia luksusluokan etuja ja jättää mainitsematta että heh, pääsin tässä siivellä vähän näkemään hienompaa kuin mihin normaalisti joudun tyytymään. Luksuslaukkua voi huoletta lainata kaverilta ja kuvata sitä itsensä kanssa, kaveri kuvaa. Vastaavasti taas jätetään blogin ulkopuolelle kaikki sellainen joka ei ole luksusta mutta oikeaa arkipäivää. Ei häiritse mua muu kuin se että ihmisiä on helppo höynäyttää. Älkää olko niin Urpoja!!!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:13"]
Vanhemmat maksaa osan, tuttavat osan, ehkä on perintöjä ja/tai sijoituksia. Jos vanhemmat on vaikka säästäneet 500€/kk lapselle 20v ajan, voi siinä olla jo 200.000€ potti kasassa. Velaton, peritty tai halvalla vuokrattu kämppä, niin kyllä omista pienistäkin tuloista jää luksukseen kun ei ole lapsia tai vaikka kalliita autoja ja veneitä.
[/quote]
Montako prosenttia suomalaisista nuorista luulet asettuvan tuohon muottiin? Pienen pieni promille korkeintaan. Silti noita laukkuja on joka viidennellä vastaan tulevalla parikymppisellä.
[/quote]
Tuota en usko etkä taida uskoa itsekään! Olen parikymppinen enkä ole koskaan - siis KOSKAAN - nähnyt kenelläkään ikäiselläni suomalaisella merkkilaukkua irl.
Autoon menee paljon rahaa. Seutulippu julkisiin jotain 100ekk!