Miksi naiset ei vastaa mitään?
Mikäköhän siinä on, kun tapaan miellyttävän naisen livenä ja hänen jäätyä mieleeni selvitän hänen nimensä ja asiallisen ystävällisesti lähetän hänen facebook profiilinsa kautta hänelle yksityisviestin - en saa siihen mitään vastausta? Näin on käynyt jo useamman kerran niin 25-, kuin 40-vuotiaidenkin naisten suhteen. En todellakaan lähesty painostavasti tai liian innokkaasti. Ilmaisen ainoastaan naiselle, että pidin hänestä, että hän ilahdutti päivääni tms. Toki vähän pitää olla jotain flirttiäkin, että nainen ymmärtää että voisi olla mukava tavata joskus uudestaankin, mutta en tee sitä tavalla, ettäkö liikoja odottaisin.
Ei tässä niin nuoria ja kokemattomia enää olla, että loukkaannun torjunnasta, mutta se kyllä tuntuu vähän pahalta, kun ei nainen voi mitään vastata takaisin. Olisi nyt edes asiallista vastata jotain että "Kiva että tykkäsit ja hyvää jatkoa sulle" tms...mutta ei...ei mitään. Tosi "kiva" tuntea, että oma lämminhenkinen viesti on naiselle joku roskaposti, mihin ei tarvitse reagoida. Tai että nainen pitää jonain hulluna stalkkerina, joka pitää heti jättää huomiotta ja toivoa, että juttu jää siihen...
Ajattelisi nyt, että sos. mediasta on tullut sen verran perusviestin, että sen kautta joskus tuntemattomat ja hetken tuttavat saattavat ottaa yhteyttä siinä missä muut ystävätkin. Mikäs siinä nyt on niin pelottavaa, vaikka joku vähemmän toivottu mies saa nimen selville ja laittaa asiallisen viestin?
Vai onko se sitä, ettei nykynaisiin saa kosketusta olemalla asiallinen? Olisiko parempi lähestymistapa facessa tyyliin: "Moi hottis. Kiihotuin susta ihan älyttömästi. Jäi mieleen, että haluisin repiä sua hiuksista ja tunkeutua..."
Joo, kommentteja kiitos!
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:45"]
Ehkä mun pitäisikin siirtyä misseihin, koska saavat kuulemma suomalaisilta miehiltä vähemmän iskuyrityksiä kuin ns. naapurintytöt. -AP
[/quote]
Joo, olen huomannut saman, että julkkikset usein valittavat tuota, että ihmiset eivät uskalla tulla iskemään. Mutta ymmärtääkseni siinä tarkoitetaan sellaista selvin päin ja kasvokkain tapahtuvaa lähetymistä, netissä saavat varmaan aika "kaikenkarvaisia" viestejä... Toki jos julkkiksia iskee, niin eivät järkyttyisi että tiedät heidän nimensä, hih.
Voitko ap vielä kertoa miksi selvität naisten yhteystiedot jälkikäteen salapoliisityöllä sen sijaan että kysyisit siinä tavatessa? Siinä se kiinnostus selviäisi saman tien kun pyytää puhelinnumeroa tai lisäämään kaveriksi facebookissa tms.
Jäi vaivaamaan kun ei lainkaan aukea logiikka tässä.
Naiset ovat tottuneet olemaan jalustalla koko elämänsä sukupuolen vuoksi, varsinkin nuoret naiset. Naisia pitää osata kohdella ja ottaa huomioon ihan erityisellä tavalla koska he ovat naisia. Muuten tulee lause: siis etkö sä tiiä kuinka naisia kohdellaan!?
Naisen tulee saada huomiota, tälle pitää avata ovet, auttaa oma-aloitteisesti, tiellä pitää väistää pelkkää luuria tuijottavaa naista joka seilaa missä sattuu sillä nainen ei todellakaan ole tottunut väistämään. Ja nainen on mielestään se, kuka valitsee ehdokkaiden joukostamieleisensä itseään vaivaamatta, onhan hän nainen joten miehen tulee tehdä kaikki työt saadakseen juuri tämän naisen huomion. Jos mies ei kohtele naista kuten naista kuuluu kohdella eli antaa erityiskohtelua ja jalustalle nostelua pelkän sukupuolen perusteella, on se ihan kauhea narsisti joka ajttelee vain itseään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:58"]
Voitko ap vielä kertoa miksi selvität naisten yhteystiedot jälkikäteen salapoliisityöllä sen sijaan että kysyisit siinä tavatessa? Siinä se kiinnostus selviäisi saman tien kun pyytää puhelinnumeroa tai lisäämään kaveriksi facebookissa tms.
[/quote]
Sitä jotenkin hämmentyy niin sellaisen naisen seurassa, johon alkaa haluta luoda tarkempaa tuttavuutta, että jos aikaa on vain joitakin minuutteja niin sitä vaan tämän kylmän maan kansalaisena ei muka kehtaa heti mennä suoraan asiaan. MUN logiikan mukaan se olisi naiselle paljon pelottavampaa kuin saada vähän ajan päästä facessa viestin, että jäitpäs nyt mieleen jne. Tiedän ettei mene naiselle kuin jossain elokuvissa, mutta tässä nyt ollaankin vaan tavallisia kuolevaisia ihmisiä. Sitä täydellistä love storya saa odottaa niin naiset kuin miehetkin. Pääasia, että joihinkin mahdollisuuksiin tarttuu.
Itsekin olen sitä mieltä, että kaveripyynnön lähettäminen tuntemattomana ILMAN mitään selittävää yksityisviestiä pyynnön taustalle on jotenkin arveluttava. Olen itsekin saanut sellaisia. Yleensä lähetän viestin ja tiedustelen, että tunnetaankos jostain yhteydestä vai mikä on homman nimi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:14"]
[/quote]
Sitä jotenkin hämmentyy niin sellaisen naisen seurassa, johon alkaa haluta luoda tarkempaa tuttavuutta, että jos aikaa on vain joitakin minuutteja niin sitä vaan tämän kylmän maan kansalaisena ei muka kehtaa heti mennä suoraan asiaan. MUN logiikan mukaan se olisi naiselle paljon pelottavampaa kuin saada vähän ajan päästä facessa viestin, että jäitpäs nyt mieleen jne. Tiedän ettei mene naiselle kuin jossain elokuvissa, mutta tässä nyt ollaankin vaan tavallisia kuolevaisia ihmisiä. Sitä täydellistä love storya saa odottaa niin naiset kuin miehetkin. Pääasia, että joihinkin mahdollisuuksiin tarttuu.
Itsekin olen sitä mieltä, että kaveripyynnön lähettäminen tuntemattomana ILMAN mitään selittävää yksityisviestiä pyynnön taustalle on jotenkin arveluttava. Olen itsekin saanut sellaisia. Yleensä lähetän viestin ja tiedustelen, että tunnetaankos jostain yhteydestä vai mikä on homman nimi.
[/quote]
Eihän tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Kunhan muistat, että viestiisi vastaamatta jättäminen tarkoittaa samaa kuin vastaus, jossa nainen sanoo, että et kiinnosta. Jotkut eivät vastaa lainkaan, jotkut vastaavat, ettei kiinnosta ja jotkut vastaavat haluavansa tutustua sinuun paremmin. Älä tee itsellesi ongelmaa siitä, ettet saa vastausta ollenkaan.
Naiset on peloteltu jo lapsesta asti kuvittelemaan, että joka nurkan takana vaanii hullu pervo stalkkeri. Sen takia naisten suhtautuminen miesten lähestymisiin on aina hyvin varauksellinen, he olettavat miehestä pahinta eli toisin sanoen he ajattelevat, että olet apee joko: Raiskaaja, pervo, stalkkaaja, psykopaatti, narsisti jne..
Vaikka ihan tutkitusti on todettu, että yli 99% miehistä ei ole edellämainittuja, niin valitettavasti me muut miehet saamme kärsiä sen yhden prosentin sekoilusta ja maineesta minkä he ovat miessukupuolelle aiheuttaneet.
Ap korjaa ensin itsetuntosi terveelle pohjalle, niin naisen torjunta/hyväksyntä ei ole mikään heilauttava tekijä sille. Siinä kaiken perusta. Jos suhtautumisesi naisiin muuttuu vuoroon ihannoivaksi ja vuoroin pidät kaikkia naisia kusipäinä, niin ei siinä ole kyllä tervettä pohjaa muullekuin satunnaiselle kalastelulle, johon se sitten jääkin. Mutta jos se sinulle riittää niin hyvä sitten.
Mä en naisena ymmärrä tätä AP:n dissausta. Ihan asiallinen aloitus ja kysymys. Silloin kun olin sinkku (n.25-29v.), miehet lähestyivät mua aika ajoin just kaivamalla tiedot fb:stä tai jostain. Ne kuitenkin oli jotain tutuntuttuja, eli ei ihan randomtyyppejä kadulta, vaikka aika tuntemattomia kuitenkin. Mutta itse ainakin pyrin vastaamaan kaikille, koska musta se oli vaan hienoa, että suomalaiset miehet rohkaistuivat lähestymään naista asiallisesti ja selvin päin. Vaikka en ollutkaan se elämänsä nainen, niin silti musta on kohteliasta vastata nätisti, vaikka vain sanoakseen, että en ole kiinnostunut tutustumaan muuten kuin kaverina. Ihan fiksusti siihen kaikki reagoivat.
Nykyisin olen oman elämäni miehen jo löytänyt (taisin kutsua tän kivan puolitutun tyypin itse fb-kaveriksi ja hän sitten puolestaan tajusi kutsua mut ensitreffeille fb:ssä :D), mutta hei sinkkunaiset, älkää olko noin ahdasmielisiä, vaan ennemminkin iloitkaa siitä, että ootte kiinnittäneet jonkun miehen huomion, joka on vielä nähnyt vaivaa ottaakseen yhteyttä. Kyllä normaalit miehet tajuavat, jos ystävällisesti vastaa, että ei oo kiinnostunut sen kummemmasta, mutta hauska yllätys, että otit yhteyttä....Tällä tavoin autatte heitä rohkastumaan ottamaan johonkin heille sopivampaa yhteyttä myöhemmin ja jonain päivänä tärppää ja he elävät elämänsä onnellisesti yhdessä. :) Saattaapa jopa jostain tämmöisestä tyypistä tulla teille kiva kaveri ja ehkä sillä kaverilla on kiva kaveri, josta tuleekin se teidän kumppani....eihän näistä tiedä, jos kohtelee vaan tylysti kaikkia lähestyjiä.
Sain kerran mieheltä sähköpostitse treffikutsun. Oltiin törmätty pari kertaa töitä/harrastuksia liippaavissa piireissä. Sähköpostiosoitteen kysyi, jotta voi myöhemmin tarvittaessa infota minua jostain projektistaan.
En vastannut mitään. En siksi, että olisin ylenkatsonut miestä, vaan sen takia että olen sosiaalisesti vähän kädetön. En keksinyt sopivaa vastausta, jolla saisin ilmaistua kohteliaasti, etten ole kiinnostunut. Livenä tapahtunut keskustelu oli hyvin neutraalia small talkia ja pysyi vankasti asiatasolla. En ainakaan tietoisesti antanut ymmärtää olevani kiinnostunut.
Ymmärrän, että peruskohteliaaseen käytökseen kuuluu ottaa huomioon muiden tunteet ja edes lyhyen "ei kiitos" -vastauksen antaminen olisi ihan paikallaan, kun toinen on kuitenkin reippaasti tehnyt aloiteen (mikä vaatii jo itsessään huomattavasti enemmän rohkeutta kuin itselleni on!). Jonkinlainen saamattomuus kai tässä on taustalla, ja jotenkin paradoksaalisesti mukana on myös huonoa itsetuntoa - pelkään etten osaa torjua salonkikelpoisesti, joten ignorataan tilanne :D
Joten pahoittelut AP ja muut vastaavaan tilanteeseen joutuneet! Yritän jatkossa parantaa tapani.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:25"]
Mä en naisena ymmärrä tätä AP:n dissausta. Ihan asiallinen aloitus ja kysymys. Silloin kun olin sinkku (n.25-29v.), miehet lähestyivät mua aika ajoin just kaivamalla tiedot fb:stä tai jostain. Ne kuitenkin oli jotain tutuntuttuja, eli ei ihan randomtyyppejä kadulta, vaikka aika tuntemattomia kuitenkin. Mutta itse ainakin pyrin vastaamaan kaikille, koska musta se oli vaan hienoa, että suomalaiset miehet rohkaistuivat lähestymään naista asiallisesti ja selvin päin. Vaikka en ollutkaan se elämänsä nainen, niin silti musta on kohteliasta vastata nätisti, vaikka vain sanoakseen, että en ole kiinnostunut tutustumaan muuten kuin kaverina. Ihan fiksusti siihen kaikki reagoivat.
Nykyisin olen oman elämäni miehen jo löytänyt (taisin kutsua tän kivan puolitutun tyypin itse fb-kaveriksi ja hän sitten puolestaan tajusi kutsua mut ensitreffeille fb:ssä :D), mutta hei sinkkunaiset, älkää olko noin ahdasmielisiä, vaan ennemminkin iloitkaa siitä, että ootte kiinnittäneet jonkun miehen huomion, joka on vielä nähnyt vaivaa ottaakseen yhteyttä. Kyllä normaalit miehet tajuavat, jos ystävällisesti vastaa, että ei oo kiinnostunut sen kummemmasta, mutta hauska yllätys, että otit yhteyttä....Tällä tavoin autatte heitä rohkastumaan ottamaan johonkin heille sopivampaa yhteyttä myöhemmin ja jonain päivänä tärppää ja he elävät elämänsä onnellisesti yhdessä. :) Saattaapa jopa jostain tämmöisestä tyypistä tulla teille kiva kaveri ja ehkä sillä kaverilla on kiva kaveri, josta tuleekin se teidän kumppani....eihän näistä tiedä, jos kohtelee vaan tylysti kaikkia lähestyjiä.
[/quote]En minäkään ymmärrä tätä dissaamista, ilmeisesti monet menneet massan mukana, kun yksi alkaa haukkumaan, niin ketjun luonteesta tulee negatiivinen. Ihan asiallisesti ap viestitellyt, niin kyllä niihin minusta voi vastata myös asiallisesti.
Eri juttu jos lähettelee jotain kyrvän kuvia, mutta tässä nyt ei todellakaan ole kyse siitä.
[/quote]
Villi arvaus, mutta olisikohan ap töissä jossain sellaisessa paikassa, jossa pääsee käsiksi henkilön asiakastietoihin? Tässä tapauksessahan hän on myös sitten mahdollisesti syyllistynyt työpaikalla potkuihinkin oikeuttavaan mokaan.
Jotenkin tuntuu, että ketjun aloittaneella ei ehkä ole edes mitään oikeaa tarkoitusta löytää itselleen kumppania. Hänelle riittää se, että saa edes jotain postiivista huomiota osakseen. Oli se sitten kohtelias kieltävä vastaus facebookissa tai kannustava peukutus vauva.fi:ssä.
Itse olen sitä mieltä, että kyllähän sitä voi olla kiltti ja vaikka vastatakin, että ei kiitos, mutta niitäkin tapauksia on, että se on sitten johtanut vielä pahempaan suuttumiseen tai toiveisiin siitä, että kun toinen jotain reakoi niin ehkä voisi vielä yrittää! Mutta ihmisiä on moneen junaan. Parempi on kuitenkin varmaan olla selvittämättä niitä nimiä ja rohkaistua kysymään vaikka paikan päällä sitä jos oikeasti kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:18"]
AP tässä vielä, heippa kaikille!
Tulin kirjoittamaan palstalle saadakseni kommentteja naisilta, mutta täytyy kyllä todeta, että taitaa aika huono vaikutus olla lapsen saamisella naisen mielentilaan, kun näitä kommentteja lukee ja laskee alaspeukutuksia... Ja sen verran tämä foorumi joskus ennenkin googleen osunut, että tiedän sen olevan trendi muissakin ketjuissa. Heti kun tulee miehistä aspektia niin naiset suorastaan raivostuu... huh huh. Pelottavia pirkkoja Suomi pullollaan! Katkeria ja arkeensa väsyneitä yh-mammoja taitaa olla tämä palsta täynnä. Säälin teitä ihan oikeasti.
Kiitos kuitenkin niille muutamille asiallisille kommenteille. Olette nöpöjä ja hauskaa kesänjatkoa teille.
-AP
[/quote]
Tässäpä tulikin tekstinäyte sitten, minkäsuuntaista viestiä nuo naisparat olisivat saanet jos olisivat uskaltaneet vastata: ei kiitos. Joistakin tyypeistä vain vaistoaa että tuon kanssa jos alkaa, kerjää vaikeuksia.
Mielestäni FB:n kautta tulevissa treffipyynnöissä ei ole sinänsä vikaa, mutta nykyään suhtaudun niihin varauksella. Jos viesti on kohtelias ja lähettäjästä on jäänyt hyvä mielikuva, vastaisin kohteliaasti ja lähtisin treffeille. En teilaisi suoraan, vaikka kerran on tullut tutustuttua tyyppiin, joka oli stalkannut siinä tarkoituksessa, että teeskenteli olevansa samanlainen kuin minä ja pitävänsä samoista asioista. Kyllä se totuus noista tyypeistä selviää aika pian, jos osaa olla tarkkana, joten antaisin FB-tyypeille mahdollisuuden. Voihan se tyyppi olla vaikka kuinka mahtava ja itselle sopiva :) Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan fiksuja ja tutustumisen arvoisia eikä pelkkä nimen selvittäminen treffipyynnön takia ole niin huono asia. Törkeisiin viesteihin en varmaankaan vastaisi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:40"]
Jotenkin tuntuu, että ketjun aloittaneella ei ehkä ole edes mitään oikeaa tarkoitusta löytää itselleen kumppania. Hänelle riittää se, että saa edes jotain postiivista huomiota osakseen. Oli se sitten kohtelias kieltävä vastaus facebookissa tai kannustava peukutus vauva.fi:ssä.
Itse olen sitä mieltä, että kyllähän sitä voi olla kiltti ja vaikka vastatakin, että ei kiitos, mutta niitäkin tapauksia on, että se on sitten johtanut vielä pahempaan suuttumiseen tai toiveisiin siitä, että kun toinen jotain reakoi niin ehkä voisi vielä yrittää! Mutta ihmisiä on moneen junaan. Parempi on kuitenkin varmaan olla selvittämättä niitä nimiä ja rohkaistua kysymään vaikka paikan päällä sitä jos oikeasti kiinnostaa.
[/quote]
Joillekin miehille naisen "ei" tarkoittaa "ehkä". Sen vuoksi osa naisista ei halua ottaa edes sitä riskiä, että tuntematon mies kuuluisi juuri näihin miehiin. Jos voisikin olla 100% varma, että mies uskoo kerrasta, niin tokihan silloin voisikin vastata ihan ystävällisesti "ei kiitos".
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:30"]
Villi arvaus, mutta olisikohan ap töissä jossain sellaisessa paikassa, jossa pääsee käsiksi henkilön asiakastietoihin? Tässä tapauksessahan hän on myös sitten mahdollisesti syyllistynyt työpaikalla potkuihinkin oikeuttavaan mokaan.
[/quote]
Kuten totesin aiemmin tänään, ei henkilöllisyyden selvittäminen ole koskaan edellyttänyt mitään laittomia keinoja. Riittää, että tietää jotain henkilöstä ja siitä oikeita kysymyksiä itseltään kysymällä pääsee työstämään lisää vastauksia ja pian sulla on naisen nimi selvillä. Sosiaaliset mediat on loistavia, kun pääsee kuvista katsomaan lopullisen vahvistuksen. Tähän meni edellisella kerralla kaksi päivää. Viimeeksi kaksi tuntia. Provoidaan nyt sen verran, että kyllä se onnistunut "stalkkaus" hivelee...tuntuu oikein hyvältä ;)
Kiva, että ylempänä on ymmärtäväisiäkin naisia. Ja toki vastaanotan kritiikkiä, eihän mulla muuten olisi ollut syytä kirjoittaa tänne mitään, mutta tosiaan valtaosa reaktiosta on hämmästyttävän vihamielisiä. Väki vähän rauhottuu tässä iltaa kohti, heh. Mä en ala vihata naista, jos mulle sanotaan ei.
-AP pusuhuulineen
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:30"]
Eri juttu jos lähettelee jotain kyrvän kuvia, mutta tässä nyt ei todellakaan ole kyse siitä.
[/quote]
Ei todellakaan, hyi sinua! En todellakaan lähettele kalukuvia netissä. Jos nainen on oikein onnekas, niin sitä esitellään sitten livenä :)
-AP
Miks pitäis vastata jonkun pervon ukon kosiskeluihin, joka stalkkaa mun tietoja netistä ja luulee että oisin sellasesta jotenkin hirveen otettu.
Ettekö ymmärrä, että siellä FB:ssä oleminen on VAPAAEHTOISTA? Kukaan ei teitä pakota menemään sinne ja olette itse sinne koko nimenne laittaneet. Musta on jotenkin kamalaa, että näin moni puoltaa ignooramista. Siis tietty jos kyse on ihan uppotuntemattomasta, se on ihan ok. Mutta jos olen ollut treffeillä miehen kanssa tai nähnyt jossakin, ei mua haittaa jos hän minut FB:stä etsii. Nimeni on myös sen verran harvinainen, ettei löytäminen ole vaikeaa. Oikeasti, jos olette noin hysteerisiä, älkää menkö Facebookiin. Käyttäkää Skypeä, Whatsappia tai tekstareita yhteydenpitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:27"]
Sun kannattaa ap muistaa, että monet kauniit naiset saavat Facebookissa paljonkin yksityisviestejä ihan random-tyypeiltä. Jopa me vähemmän kauniit saamme niitä.
[/quote]
Ja mua ylitulkitsette olettamalla, että jahtaan nimenomaan jotain missejä. Ehkä mun pitäisikin siirtyä misseihin, koska saavat kuulemma suomalaisilta miehiltä vähemmän iskuyrityksiä kuin ns. naapurintytöt. No mutta kuitenkin, mun pointti on, etten mä tätä tee jonkun täydellisen ulkomuodon takia, vaan koska nainen koko olemuksellaan sattui miellyttämään minua. Sitä ei tapahdu joka päivä. Onhan ne aina ollut mun silmissä kiehtovan näköisiäkin, mutta varmasti jonkun toisen miehen mielestä voisivät olla ei-niin-kauniita.
-AP
[/quote]
Mä en ole mikään missi vaan yli viiskymppinen nainen. Laitoin aikoinaan profiilikuvakseni 30 vuoden takaisen kuvani, jossa olen tavallisen nätti nuori nainen. Yllätyksekseni alkoi tulla viestejä ihan tuntemattomilta miehiltä. Vaihdoin profiilikuvaa.