Miksi naiset ei vastaa mitään?
Mikäköhän siinä on, kun tapaan miellyttävän naisen livenä ja hänen jäätyä mieleeni selvitän hänen nimensä ja asiallisen ystävällisesti lähetän hänen facebook profiilinsa kautta hänelle yksityisviestin - en saa siihen mitään vastausta? Näin on käynyt jo useamman kerran niin 25-, kuin 40-vuotiaidenkin naisten suhteen. En todellakaan lähesty painostavasti tai liian innokkaasti. Ilmaisen ainoastaan naiselle, että pidin hänestä, että hän ilahdutti päivääni tms. Toki vähän pitää olla jotain flirttiäkin, että nainen ymmärtää että voisi olla mukava tavata joskus uudestaankin, mutta en tee sitä tavalla, ettäkö liikoja odottaisin.
Ei tässä niin nuoria ja kokemattomia enää olla, että loukkaannun torjunnasta, mutta se kyllä tuntuu vähän pahalta, kun ei nainen voi mitään vastata takaisin. Olisi nyt edes asiallista vastata jotain että "Kiva että tykkäsit ja hyvää jatkoa sulle" tms...mutta ei...ei mitään. Tosi "kiva" tuntea, että oma lämminhenkinen viesti on naiselle joku roskaposti, mihin ei tarvitse reagoida. Tai että nainen pitää jonain hulluna stalkkerina, joka pitää heti jättää huomiotta ja toivoa, että juttu jää siihen...
Ajattelisi nyt, että sos. mediasta on tullut sen verran perusviestin, että sen kautta joskus tuntemattomat ja hetken tuttavat saattavat ottaa yhteyttä siinä missä muut ystävätkin. Mikäs siinä nyt on niin pelottavaa, vaikka joku vähemmän toivottu mies saa nimen selville ja laittaa asiallisen viestin?
Vai onko se sitä, ettei nykynaisiin saa kosketusta olemalla asiallinen? Olisiko parempi lähestymistapa facessa tyyliin: "Moi hottis. Kiihotuin susta ihan älyttömästi. Jäi mieleen, että haluisin repiä sua hiuksista ja tunkeutua..."
Joo, kommentteja kiitos!
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:15"]
Itse juttelin kerran hop lopissa yhden isän kanssa. Mitään nimiä ei kerrottu, mutta viikon kuluttua sain facebookissa häneltä viestin. En oikein tiedä miksi hän sen lähetti, mutta itseäni vähän karmaisi että miten hän edes sai selville kuka olen. Tuli hiukan sellainen stalkkerifiilis... Enkä vastannut. Eri asia olisi jos olisi paremmin tutustunut ja sit tulisi viestiä. Ja jos itse olisi sinkku
[/quote]
Ot, minkä sisältöinen viesti?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:19"]
Olen jo kommentoinut tähän ketjuun monta kertaa, mutta pakko vielä kertoa tapauksesta, joka sattui minulle viikko sitten! Tapasin oikein fiksun oloisen miehen, joka ei kuitenkaan ollut tyyppiäni ja joka otti minuun myöhemmin yhteyttä netissä. Seurasi keskustelu:
- Olisitko kiinnostunut lähtemään treffeille? :)
- Minulla on nyt sellainen elämäntilanne että lemmenasiat tuntuvat vähän yhdentekeviltä...
- Siis voidaanko tavata vai ei?
- No en ole innostunut ajatuksesta.
Todella pitkä vääntö ja lopulta:
- Okei, anteeksi, sanoit vaan aluksi että asia on sinulle "yhdentekevä", niin ajattelin että ei se silloin ole täysin vastenmielinenkään.
Miten "yhdentekevä" voi olla jollekulle vihreä valo? :D Tässä ehkä vähän taustaa miksi vastaamattomuus on joskus parempi kuin kohtelias torjunta...
[/quote]
Siis tämäpä juuri,kun toisaalta haluaa olla kohtelias ja ystävällinen,toisaalta viestin pitäisi mennä perille.Minulla on ollut jo nelisen vuotta sinnikäs "ihailija",tosin ihan livemaailmassa.Kieltäydyin aikoinaa kohteliaasti treffipyynnöstä ja viimeksi viime kesänä tämä hyypiö sanoi "Muistaksa sä sen tarjouksen?Se on vielä voimassa!" Juu,niin on kieltävä vastauksenikin! :D
Mä vastaisin edes jotakin vaikka ei kiinnostaisi. Mulle tulee vastaan pelkkää seksiä haluavia miehiä. : /
Hitto kun kaupan kassa sanoo hyvää päivän jatkoa niin seuraavana päivänä fb viesti et ilahdutut mun päivää jne. Stalkkeri hyi hitto.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:23"]
Ihme ilkeilyksi ja jankkaukseksi meni tämäkin ketju. AP kysyi,miksi naiset,joita hän stalkkaa sosiaalisessa mediassa,eivät vastaa edes kohteliaasti "ei kiitos" hänen viesteihinsä.AP:lle selitetään viiden sivun verran,että tuntemattomien stalkkaaminen netissä on karmivaa ja olisi parempi kysyä yhteystietoja suoraan.Jos se on liian hämmentävää kysyä kiinnostavalta naiselta edes nimeä,huono homma. Ei silti pidä ottaa itseensä jos naiset eivät kiinnostu tuntemattomien viesteistä sosiaalisessa mediassa. Ja kyllä se tuntuu armeliaammalta olla kokonaan vastaamatta kuin laittaa viesti ettei voisi vähempää kiinnostaa,luulisi siitä vastaamattomuudesta tajuavan ettei toinen osapuoli lämpene.
[/quote]
Jo ensimmäisellä sivulla on hyvät vastaukset tuohon kysymykseen, mutta tiivistetään:
Ei ole mikään pakko vastata ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:18"]Mä vastaisin edes jotakin vaikka ei kiinnostaisi. Mulle tulee vastaan pelkkää seksiä haluavia miehiä. : /
[/quote]
No seksiä tuntuu apkin haluavan vaan...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:06"]
Näin ja asiallinen tyyli on toki parempi kuin törkeyksiä lateleva. Eihän ne Toimi Kankaanniemenkään pommittamat naiset oikein innostuneet. Eivät vain tienneet miten sanoa tarpeeksi fiksusti että älä unta näe, ukko.
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Mutta joa ajatellaan tilanne, että joku mies on sinusta aidosti kiinnostunut ja tekee jotain asialle kertoakseen sen sinulle, niin eikös se ole aika väliinpitämätöntä sitä toista kohtaan, jolla on kauniita ajatuksia sinusta, olla reagoimatta yhtään mitenkään?
Onko se todellä näin yleinen asenne naisillä, että kun "väärä mies" ilmaisee kiinnostuksen, niin sen miehen tunteista ei tarvitse välittää. Eikö se tilanteesta pakeneminen ole vähän raukkamaista, kun voisi kohdata miehen ja kertoa tälle, että sori nyt sulla kävi huono tuuri, kun mua ei kiinnosta?
-AP
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]
Enitenhän tässä tökkii se, että ap stalkkaa tuntemattomien naisten tiedot. Ja nauttii siitä, kuten kertoi. Se on outoa ja pelottavaa, ei viestin lähettäminen sinänsä. Noita hulluja pervoja raiskaajia ja vallanhimoisia narskuja on miehistä paljon enemmän kuin 1%. Yleensä vaisto kuitenkin kertoo, ketä kannattaa varoa.
[/quote]
En voisi ikinä kuvitellakaan yrittäväni raiskata naisen, jota voisin kenties rakastaa, tai ylipäätään pakottaa häntä yhtään mihinkään. Jos pitää torjutuksi tulemisen takia pettymystä johonkin pilluun purkaa, niin sitten menen ilotaloon. Tosin sellaisessa menettää vaan itsekunnioituksensa.
Koittaakaa nyt naiset ymmärtää se, että pelkkien panohimojen takia ei tarvitse ketään stalkata. Ehkä jotkut sellaistakin harrastaa tyliin Kankaanniemi, mutta itse suosisin siinä tapauksessa ihan muita yleisempiä iskupaikkoja eikä kohteella olisi niin väliä.
-AP
[/quote]
On aivan sama, millä mielellä sinä naisia lähestyt. He eivät ole kiinnostuneet sinusta. Piste. Jatka matkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:50"]
Ettekö ymmärrä, että siellä FB:ssä oleminen on VAPAAEHTOISTA? Kukaan ei teitä pakota menemään sinne ja olette itse sinne koko nimenne laittaneet. Musta on jotenkin kamalaa, että näin moni puoltaa ignooramista. Siis tietty jos kyse on ihan uppotuntemattomasta, se on ihan ok. Mutta jos olen ollut treffeillä miehen kanssa tai nähnyt jossakin, ei mua haittaa jos hän minut FB:stä etsii. Nimeni on myös sen verran harvinainen, ettei löytäminen ole vaikeaa. Oikeasti, jos olette noin hysteerisiä, älkää menkö Facebookiin. Käyttäkää Skypeä, Whatsappia tai tekstareita yhteydenpitoon.
[/quote]
Viesteihin vastaaminenkin on VAPAAEHTOISTA. Ja ap nimenomaan puhui naisista joiden nimeä tai yhteystietoja hän ei tiennyt joten kyse ei varmaan ollut treffailukumppanista.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:26"]
Enitenhän tässä tökkii se, että ap stalkkaa tuntemattomien naisten tiedot. Ja nauttii siitä, kuten kertoi. Se on outoa ja pelottavaa, ei viestin lähettäminen sinänsä. Noita hulluja pervoja raiskaajia ja vallanhimoisia narskuja on miehistä paljon enemmän kuin 1%. Yleensä vaisto kuitenkin kertoo, ketä kannattaa varoa.
[/quote]
En voisi ikinä kuvitellakaan yrittäväni raiskata naisen, jota voisin kenties rakastaa, tai ylipäätään pakottaa häntä yhtään mihinkään. Jos pitää torjutuksi tulemisen takia pettymystä johonkin pilluun purkaa, niin sitten menen ilotaloon. Tosin sellaisessa menettää vaan itsekunnioituksensa.
Koittaakaa nyt naiset ymmärtää se, että pelkkien panohimojen takia ei tarvitse ketään stalkata. Ehkä jotkut sellaistakin harrastaa tyliin Kankaanniemi, mutta itse suosisin siinä tapauksessa ihan muita yleisempiä iskupaikkoja eikä kohteella olisi niin väliä.
-AP
[/quote]
Eihän se olekaan pointti,vaan se että stalkkaus sinänsä on epämiellyttävää.Jos tapaat kivan naisen ja juttelet hänen kanssaan,kysy puhelinnumeroa tai jos hän haluaa sinut fb-kaveriksi.Jos taas menet tositilanteessa niin puihin,ettei se onnistu,stalkkaaminen sosiaalisessa mediassa ei ole oikea tapa lähestyä.Se on karmivaa eikä ihme ettei sinulle vastailla. Joko ryhdistäydyt ja vaihdat yhteystietoja tavataessa tai tyydyt olemaan sinkku.Jokin nettitreffailu voisi myös olla hyvä vaihtoehto,jos puhelinnumeron kysyminen kasvotusten on liian hämmentävää.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:09"]
Mun mielestä FB ei ole yhtään sen friikimpi tapa lähestyä uusia ihmisiä kuin mikään muukaan tapa. Mutta ehkä valtaosa naisista ajattelee eri tavalla. Ja tosiaan olen keskustellut naisten kanssa kasvokkain livenä. Mutta koska usein nimen selvitettyäni puhelinnumero on salainen jne niin FB-profiili nyt on useinkin hyvä kanava saada jonkinlainen yhteys...ainakin periaatteessa.
Enkä mä jokaiselle ämmälle. Mulla on rima korkealla ;)
Terveisin, ystävänne AP
[/quote]
Miksi et kysy yhteystietoja (tai edes sitä nimeä) jo kun tapaatte kasvokkain? Olisi vähemmän stalkkaamismeininki.
En oikein usko tuohon "viestit menee väärään kansioon ja niitä ei huomata" -selitykseen, eiköhän useammalla syy vastaamattomuuteen ole vaan se, että ei kiinnosta eikä haluta antaa turhaa toivoa jatkosta.
Jos haluat karun totuuden niin se on se, ettei kukaan nainen halua mieheltä odottamattomia yhteydenottoja ellei tämä sitten ole tajuttoman komea, varakas jne., ja usein ei silloinkaan (mutta silloin vastauksen todennäköisyys nousee potenssiin ~miljoona, niin netissä kuin livenäkin).
Mikäli on vain tavallinen perunanenä niin käy ihan samalla tavalla kuin sille poliitikkopapalle, eli se vaan leimataan ahdistelijaksi ja friikiksi.
Ehkä 'epäreilua' ottaen huomioon miten helposti nainen saisi vastakaikua samankaltaisilla viesteillä, mutta näin se ihmislaji vaan toimii. Sama juttu deittipalveluissakin, Tinderissä saat matcheja todella helposti jos olet komea mies (hyvät geenit). Lähes yhtä paljon saat yhteydenottoja kuin joku suht hyvännäköinen nainen saa miehiltä.
Jos taas olet ns. tavismies, niin saat 0-1 vastausta vaikka swipetät jokaisen naisen kohdalla kiinnostusta. Tinder ei ole ainoa, sama juttu on Okcupidissa ja muissakin palveluissa. Sinut leimataan epäkiinnostavaksi, friikiksi tai ahdistelijaksi mikäli et ole komea.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:20"]
Näin ja asiallinen tyyli on toki parempi kuin törkeyksiä lateleva. Eihän ne Toimi Kankaanniemenkään pommittamat naiset oikein innostuneet. Eivät vain tienneet miten sanoa tarpeeksi fiksusti että älä unta näe, ukko.
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Mutta joa ajatellaan tilanne, että joku mies on sinusta aidosti kiinnostunut ja tekee jotain asialle kertoakseen sen sinulle, niin eikös se ole aika väliinpitämätöntä sitä toista kohtaan, jolla on kauniita ajatuksia sinusta, olla reagoimatta yhtään mitenkään?
Onko se todellä näin yleinen asenne naisillä, että kun "väärä mies" ilmaisee kiinnostuksen, niin sen miehen tunteista ei tarvitse välittää. Eikö se tilanteesta pakeneminen ole vähän raukkamaista, kun voisi kohdata miehen ja kertoa tälle, että sori nyt sulla kävi huono tuuri, kun mua ei kiinnosta?
-AP
[/quote]
Minusta ainakin on hirveän tylyä sanoa toiselle suoraan, että ei kiinnosta. Se on myös kiusallista ja epämiellyttävää. On helpompaa olla kokonaan reagoimatta kuin vastata jotain ystävällisen ympäripyöreää, josta kuitenkin pitää selvästi käydä ilmi, että ei kiinnosta. Ei se FB ole lopulta sen helpompi tapa antaa pakkeja kuin mikään muukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:15"]
Itse juttelin kerran hop lopissa yhden isän kanssa. Mitään nimiä ei kerrottu, mutta viikon kuluttua sain facebookissa häneltä viestin. En oikein tiedä miksi hän sen lähetti, mutta itseäni vähän karmaisi että miten hän edes sai selville kuka olen. Tuli hiukan sellainen stalkkerifiilis... Enkä vastannut. Eri asia olisi jos olisi paremmin tutustunut ja sit tulisi viestiä. Ja jos itse olisi sinkku
[/quote]
Ot, minkä sisältöinen viesti?
En muista tarkkaan, mutta jotain kuulumisia varmaan kyseli. Ihan asiallinen viesti, mutta outoa saada sellainen kun en ollut edes nimeä kertonut.
[/quote]
Kaupan kassalla työskentelevänä opiskelijana olen tosi tympeä fb-treffipyyntäjä kohtaan, sillä niitä asiakkaiden treffipyyntöjä saa töissäkin kuunnella ja linjana on, että tahdon pitää vapaa-ajan omanani. Asiakkaat kuuluvat työaikaan. (seurustelukumppanit olen löytänyt aivan muista piireistä, harrastuksista, koulusta, kavereitten kautta ym). Moni ei kuitenkaan tajua että työhöni kuuluu olla pirteä ja mukava asiakkaille ja vaikka vakioasiakkaita tulee moikattua muuallakin kohteliaisuudesta, en tahdo tehdä heihin lähempää tuttavuutta. Varsinkin vanhemmat miehet ovat herkästi jäämässä juttelemaan FB:ssä, enkä heihin halua edes sitä aikaa käyttää..tarpeeksi juttelen töissä muutenkin..siispä jätän vastaamatta, on parempi leikkiä etten ole viestiä nähnytkään kuin antaa pakit ja kohdata mies päivittäin kassalla.
Itse pyrin aina olemaan kohtelias ja ystävällinen ihmisille, koska minusta tuntuu pahalta jos joudun jotakuta loukkamaan. Ajattelen myös ,kun toiselle ihmiselle on välittävä, saa hän tästä positiivista pontta ja uskoa itseensä ja onnistuu sitten paremmin ehkä jonkun toisen kanssa. Joskus olen jatkanut pitempää tuttavuuttakin sen takia. Osa henkilöistä ovat olleet hyvin asiallisia tämän ansiosta ja heidän kanssaan on ollut mukava jatkaa tuttavuutta sitten eteenpäin vaikkein olisi heistä kumppanina kiinnostunutkaan. Mutta valitettavasti tuohon tutustumiini henkilöikin kuuluu sitten niitäkin ihmisiä, joihin minulla on ensin ollut hyvä suhtautuminen, mutta he ovat sitten omalla käyttäytymisellään tehneet sen, että minun ollut pakko lopettaa yhteydenpito, koska se on alkanut itsestäni tuntumaan sitten jo äärimmäisen epämukavalta. Esim. yhteydenpidon sävy on tuosta vain muuttunutkin kaverillisen asiallisesta 0-100 seksuaalisesti vihjailevaksi, itsemurhauhkailuja yms. Ja niitä hepin kuviakin olen kyllä tainut joskus saada, mutta heidät olen kyllä jättänyt täysin ilman sitä vastausta.
Että kylläpä se menee niin, että teki niin tai näin niin aina voi mennä joko oikein tai väärinpäin.
Mitä tulee tuohon yhteydenottoon facebookissa ottamiseen selvittämällä nimet, niin kyllä löytyy varmasti parempi tapa saada naisen huomio. Sos.media antaa ihmisille nykyään aika paljon valmiuksia selvittää, mitä vaan, mutta ei se tarkoita, että se olisi mitenkään korrektein tapa toimia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:09"]
Mun mielestä FB ei ole yhtään sen friikimpi tapa lähestyä uusia ihmisiä kuin mikään muukaan tapa. Mutta ehkä valtaosa naisista ajattelee eri tavalla. Ja tosiaan olen keskustellut naisten kanssa kasvokkain livenä. Mutta koska usein nimen selvitettyäni puhelinnumero on salainen jne niin FB-profiili nyt on useinkin hyvä kanava saada jonkinlainen yhteys...ainakin periaatteessa.
Enkä mä jokaiselle ämmälle. Mulla on rima korkealla ;)
Terveisin, ystävänne AP
[/quote]
Miksi et kysy yhteystietoja (tai edes sitä nimeä) jo kun tapaatte kasvokkain? Olisi vähemmän stalkkaamismeininki.
En oikein usko tuohon "viestit menee väärään kansioon ja niitä ei huomata" -selitykseen, eiköhän useammalla syy vastaamattomuuteen ole vaan se, että ei kiinnosta eikä haluta antaa turhaa toivoa jatkosta.
[/quote]
No on erittäinkin todennäköistä, että viestit ovat menneet muut-kansioon. Mutta AP näkee kyllä, onko ne luettu, viestiinhän jää aikaleima, kun se avataan.
-AP
[/quote]
Voi olla välinpitämätöntä ja tylyä, mutta en mä ainakaan koe olevani ventovieraille mitään velkaa kun en mitään lähestymistä ole pyytänyt. Lisäksi mulla on huonoja kokemuksia kun olen yrittänyt nätisti antaa pakit niin tuntuu helpommalta vaan jättää vastaamatta.
(En ole siis tuo vastaaja jota lainasit)
[/quote]
-AP
[/quote]
Oon samaa moeltä sun kanssa, mutta oletinkin, että viestisi ovat menneet muut-kansioon. Mä ainakin vastaisin kaikille. Ihan totta on HYVIN todennäköistä, että he eivät ole havainneet viestiäsi. Ennen kuin tosiaan monen kuukauden päästä ehkä. Tuo on ihan tavallista, ettei ihmiset edes tiedä mistään muut-kansiosta.
[/quote]
-AP