Miksi naiset ei vastaa mitään?
Mikäköhän siinä on, kun tapaan miellyttävän naisen livenä ja hänen jäätyä mieleeni selvitän hänen nimensä ja asiallisen ystävällisesti lähetän hänen facebook profiilinsa kautta hänelle yksityisviestin - en saa siihen mitään vastausta? Näin on käynyt jo useamman kerran niin 25-, kuin 40-vuotiaidenkin naisten suhteen. En todellakaan lähesty painostavasti tai liian innokkaasti. Ilmaisen ainoastaan naiselle, että pidin hänestä, että hän ilahdutti päivääni tms. Toki vähän pitää olla jotain flirttiäkin, että nainen ymmärtää että voisi olla mukava tavata joskus uudestaankin, mutta en tee sitä tavalla, ettäkö liikoja odottaisin.
Ei tässä niin nuoria ja kokemattomia enää olla, että loukkaannun torjunnasta, mutta se kyllä tuntuu vähän pahalta, kun ei nainen voi mitään vastata takaisin. Olisi nyt edes asiallista vastata jotain että "Kiva että tykkäsit ja hyvää jatkoa sulle" tms...mutta ei...ei mitään. Tosi "kiva" tuntea, että oma lämminhenkinen viesti on naiselle joku roskaposti, mihin ei tarvitse reagoida. Tai että nainen pitää jonain hulluna stalkkerina, joka pitää heti jättää huomiotta ja toivoa, että juttu jää siihen...
Ajattelisi nyt, että sos. mediasta on tullut sen verran perusviestin, että sen kautta joskus tuntemattomat ja hetken tuttavat saattavat ottaa yhteyttä siinä missä muut ystävätkin. Mikäs siinä nyt on niin pelottavaa, vaikka joku vähemmän toivottu mies saa nimen selville ja laittaa asiallisen viestin?
Vai onko se sitä, ettei nykynaisiin saa kosketusta olemalla asiallinen? Olisiko parempi lähestymistapa facessa tyyliin: "Moi hottis. Kiihotuin susta ihan älyttömästi. Jäi mieleen, että haluisin repiä sua hiuksista ja tunkeutua..."
Joo, kommentteja kiitos!
Kommentit (233)
En enää viitsi lainata niin monia viestejä, mutta joitain kommentteja AP:ltä vastauksiinne:
Voin periaatteen tasolla ymmärtää, että voi tuntua pelottavalta, kun joku lyhyesti tapaamanne mies selvittää nimenne ja ottaa yhteyttä. Itse miehenä koen asian niin, että nimen selville saaminen on vain luonnollisen seuraus sille, että näkee vaivaa ja käyttää päätään asian edistämiseksi. Mun mielestä ihan turha olla varpailla, kun kerran itse haluatte olla sosiaalisia ja näkyä niin tottakai teistä jää informaatiota, jota kuka tahansa voi hyödyntää täysin laillisin keinoin. Eikä siihen nimen selvittämiseen edes nettiä tarvita, jos on riittävän neuvokas. Mutta hyvä apuväline se on, kun netistä löytyy mm. kuvia...mitäs laitatte niitä sinne :) Täytyykin laittaa näköjään työhakemus Supolle menemään, kun olen luontainen salapoliisilahjakkuus..
Ja sitäpaitsi kaksi tapausta oli sellaisia, että nainen kyllä tiesi etukäteen minun tietävän hänen nimensä.
Tuosta riman korkeuden merkityksestä ja vastaavasti jokaiselle mukavalle naiselle viestittelystä on turha sen kummemmin kommentoida, jos on niin yksinkertaista porukkaa, joille kaikki on pelkkää biologiaa. Ehkä kannttaa laittaa koneet kiinni ja tavata ihmisiä enemmän niin voi tehdä havaintoja siitä rakkauden merkityksestäkin.
-AP
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:41"]
Jos haluan yhteydenoton tapaamaltani mieheltä, annan hänelle tavatessamme yhteystietoni. Jos en anna, en myöskään halua yhteydenottoa. Yksinkertaista ja toimivaa.
[/quote]
Tähän ei voi luottaa, koska kaikki eivät toimi noin.
[/quote]
Sitten pitää hyväksyä, ettei vastausta ehkä tule.
Sä et näköjään halua ymmärtää vastauksia, joita saat. Ehkä nuo naiset on vaistonneet sinussa jankkaajan. Yksinkertaisesti nainen ei vastaa, koska ei ole kiinnostunut. Hän ei vastaa, koska suurin osa miehistä alkaa jankuttamaan, haukkumaan tai mököttämään. Eivät kaikki, mutta liian moni. Hän ei vastaa, koska suurimmasta osasta naisia salapoliisi=potentiaalinen stalkkeri. Monilla on käytännön kokemusta. Saattaa olla, että sun viestisi on vaan creepy.
Jeps, naiset tehneet viisaasti kun eivät ole vastanneet ap:lle. Jos ap kokee naisten olevan tyrkyllä, kun heillä on fb-tili, niin eipä ihme ettei vastakaikua tule. Tyypillistä stalkkerin toimintaa kuvitella, että kaikki muut ovat vain häntä varten olemassa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:12"]
Jos haluan yhteydenoton tapaamaltani mieheltä, annan hänelle tavatessamme yhteystietoni. Jos en anna, en myöskään halua yhteydenottoa. Yksinkertaista ja toimivaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No se lienee itsestään selvää. Se, mitä sinä sanoit oli, että ei kannata edes yrittää, jos numeroa ei ole. Siihen kommentoin.
En voi muiden miesten puolesta puhua, mutta itselläni ei ainakaan ole tapana jäädä jankkaamaan ja mököttämään. Ellei hyvä mies kelpaa niin, omapa on naisen harmi. Enemmänkin sitä pettyy itseensä, että arviointikyky on pettänyt naisen suhteen, että hän pitikin yhteydenottoani ei-toivottuna, vaikka ensi tapaaminen kasvokkain antoi toisenlaista signaalia.
Miksi minä kuvittelisin, että joku on "tyrkyllä", jos voi FB:n kautta lähettää viestiä? Onko jokainen tyrkyllä, jolla on puhelinnumero? Mä kyllä luulin, että tässä on kyse kahden ihmisen kohtaamisesta.
Tämä on vissiin joku 14-vuotiaiden pissisten foorumi, hohhoijaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No se lienee itsestään selvää. Se, mitä sinä sanoit oli, että ei kannata edes yrittää, jos numeroa ei ole. Siihen kommentoin.
[/quote]
Ajattelinkin, että olisit ollut tuo ap. Sorry. Mutta joo, koen ahdisteluna, jos tuntemattomat ottavat muhun yhteyttä. Se, että joku muu ei koe, ei poista yhtään tuota iljettävää tunnetta. En pidä siitäkään, että perääni vihellellään, vaikka jonkun toisen itsetuntoa moinen saattaakin hivellä.
" Mun mielestä ihan turha olla varpailla, kun kerran itse haluatte olla sosiaalisia ja näkyä niin tottakai teistä jää informaatiota, jota kuka tahansa voi hyödyntää täysin laillisin keinoin"
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"]" Mun mielestä ihan turha olla varpailla, kun kerran itse haluatte olla sosiaalisia ja näkyä niin tottakai teistä jää informaatiota, jota kuka tahansa voi hyödyntää täysin laillisin keinoin"
[/quote]
Ennen löytyi kotiosoite ja numero puhelinluettelosta, mutta aivan yhtä outoa että joku satunnainen tapaaminen olisi selvittänyt henkilöllisyyteni ja tullut ovelle koputtelemaan.
Jos väärä mies ilmaisee kiinnostustaan, ei minun todellakaan tarvitse välittää hänen tunteistaan. Jos hän kysyy kasvotusten kahville ym, vastaan kohteliaasti että ei kiitos.
Jos hän lähestyy Facebookissa, niin säikähtäisin toden teolla, sillä elämäntilanteeni on sellainen että opiskelen melkoisen omatoimisesti enkä ole kuin kirjoilla kahdessa koulussa. Voisi tällaisellä kotiäidillä mennä pala kurkkuun silkasta pelosta tuolloin, että MISTÄ mies on saanut nimeni, MITEN?! Tällaisessa tapauksessa näkisin, että minulla on oikeus olla vastaamatta mitään.
Minulle tulee ap:sta seuraavanlainen mielikuva:
Mies, kyllä. Sellainen semi-hyvännäköinen mutta kuitenkin sellainen, että kasvoissa on jokin juttu josta ei pääse yli (leveä nenä, paksut huulet tai vastaavaa). Hän on käynyt salilla ja näyttää sen, mutta on kenties vähän liian lyhyt ollakseen puoleensa vetävä usean naisen mielestä. Hän käyttäytyy liiallisen itsevarmasti ja hänellä on valmiit repliikit.
Hän menee suoraan henkilökohtaisuuksiin: hän kehuu jotakin naisessa mutta ei ymmärrä olevansa liian hyökkäävä. Hänelle hymy on jo lupaus jostain, ja hän ei ymmärrä että hymy on osa tavallista, arkipäiväistä kanssakäymistä ihmisten välillä. Hänellä on tiukat (ulkonäkö)kriteerit naiselle, ja hän ajattelee että on ansainnut tietynlaisen naisen. Sisimmissään hän halveksuu kuitenkin lähes jokaista, ja hetken tunnettuaan hänellä on tapana alkaa muokata naistaan: huomautella vaatevalinnoista, meikistä ja hiuksista.
Hän on kuin ne sähköyhtiöiden tai puhelinyhtiöiden myyjät kauppakeskuksissa: valittu sinne koska heitä joten kuten sietää katsoa ja koska he eivät pelkää puhua vieraille ihmisille. Ja mummot hän puhuukin pyörryksiin ja luottaa siksi siihen, että olisi myös nuorempien mieleen. Hän on päällekäyvä ja jopa röyhkeä. Mutta omasta mielestään kohtelias ja ihana.
Jos haluan vierailta ihmisiltä yhteydenottoja, tatuoin nimeni ja numeroni otsaani. Olen kaikille ihmisille hyvin ystävällinen ja mukava, mutta en kaipaa yhteydenottoja tuntemattomilta. En olisi imarreltu, jos joku selvittäisi nimeni ja muut tietoni vain saadakseen lähettää viestiä Facessa.
Jos olet kiinnostunut, miksi et ilmaise sitä heti ensimmäisen tapaamisen lopuksi tai odota seuraavaa mahdollista tapaamista? Miehet jäävät usein jankuttamaan ja narisemaan tapaamisesta edes kavereina tms, joten en itsekään vastaisi. On helpompi jättää huomiotta, sen olen oppinut kantapään kautta.
Se vaan on niin, että miesten kanssa oppii olemaan varovainen.On jopa vaikeaa käyttäytyä ystävällisesti ilman että jotkut kokee sen "signaalina". Ja sen jälkeen on helposti pelottavissa tilanteissa, kun mies kokee että annoin ymmärtää jotain ja möksähtää, alkaa väheksyä ja kuittailla, ettei "hyvä mies kelpaa".
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:55"]
Mites sitten te jotka haluatte rehellisen vastauksen niin onko parempi, että sanotaan esim. olet tylsä, olet pelottava, et kiinnosta minua tms.?
[/quote]
Kyllä. Voisin jopa nauhoittaa muutamia lausuntoja puhelimeen muoria varten ja soittaa sille, kun seuraavan kerran on tivaamassa nais/jälkeläis-asioista. Saisi itse kuulla kuinka epäkelvon miehen on maailmaan saattanut, että on turha odotella sitä jälkikasvua ihan äkkiä, jos koskaan.
[/quote]
Auts, onko se mamman vaikutusta, että käsitys naisista on huono?
[/quote]
Eikö tuossa paremminkin "suomenneta" mammalle naisten käsitystä pojastaan?
[/quote]
Kyllä, mutta tuli jotenkin uhkaava vaikutelma mammasta. Julma mamma voi johtaa sitten siihen, että naisista ei ole ehkä paras kuva.
[/quote]
Mammoilla on tapana naljailla tyyliin, meillä oli papan kanssa jo x lasta tuossa iässä ja talolaina maksettuna. Sää et oo saanut mitään aikaseks...
Mutta koska usein nimen selvitettyäni puhelinnumero on salainen jne
Todella pelottavaa, tämän on pakko olla provo. Minulla on salainen puhelinnumero ja yksityinen profiili nimenomaan sen takia, etteivät mitkään pervot stalkkerit lähde "selvittelemään". Jos haluan miehen ottavan yhteyttä, annan hänelle puhelinnumeroni tai pyydän FB-kaveriksi kysyttyäni, en lähetä numerotiedusteluja ja mene tirkistelemään ikkunoista. Jos haluan miehen tietävän nimeni niin kerron sen hänelle itse! Miksei AP voi toimia samalla tavalla?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:21"]
Mammoilla on tapana naljailla tyyliin, meillä oli papan kanssa jo x lasta tuossa iässä ja talolaina maksettuna. Sää et oo saanut mitään aikaseks...
[/quote]
Ei meillä vaan tuommoista. Ei kuullosta kovin terveelliseltä tuommoinen vähättelyn kuuntelu. Sano sille että lopettaapi
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:33"]
Mutta koska usein nimen selvitettyäni puhelinnumero on salainen jne
Todella pelottavaa, tämän on pakko olla provo. Minulla on salainen puhelinnumero ja yksityinen profiili nimenomaan sen takia, etteivät mitkään pervot stalkkerit lähde "selvittelemään". Jos haluan miehen ottavan yhteyttä, annan hänelle puhelinnumeroni tai pyydän FB-kaveriksi kysyttyäni, en lähetä numerotiedusteluja ja mene tirkistelemään ikkunoista. Jos haluan miehen tietävän nimeni niin kerron sen hänelle itse! Miksei AP voi toimia samalla tavalla?
[/quote]
Mustakin. Olin ihan ihmeissäni, jos jostakin löytyy nainen joka tämmöistä käytöstä puoltaa. Ne puhelinnumerotkin on yleensä salaisia syystä.
Eräs etäinen tuttu kanssa kyseli minulta facebook-tiliäni ja hänelle sanoin, etten siellä lisäile kavereita, koska en siellä juurikaan koskaan käy (ihan totta) ja siellä on jo niin paljon turhaa porukkaa, että sinne vaan hukkuu postailut jos kaveriksi lisää. Syyksi hän sanoi, että usein hengailee fb:ssa ja olisi siellä mukava jutella ja kuviakin nähdä. Sanoin rehellisesti, ettei minulla siellä niitä kuvikaan juuri ole ja jos en ole paikalla niin aika vaikea siellä on varmaan kanssani jutella ainakaan kovin moni puolisesti. No heppu vaan jatkoi sitten sitä tilin kyselyä vaikka mitä sanoin. Jonkun kerran tuli sitten sellainen tilanne, että piti vaihtaa puhelinnumeroita. No eipäs mennyt kovin pitkään kun tyyppi olikin fb:ssa ehdottamassa, että lisäisin tämän kaveriksi. Eli olikohan sitten puhelinnumerolla vai millä etsinyt tilini, mutta lisäämättä jäi kyllä jo ihan siittä syystä, ettei uskonut millään vaikka yritin sille asian suomentaa.
Mulle kävi kerran niin, että sain joltain mieheltä facebookkiin viestin, jossa kertoi kuinka oli mut bongannut jossain kaupungilla. Kehui ulkonäköä yms ja pyysi ulos. Tuli aika creepy olo ja jätin todellakin vastaamatta :D Eri asia jos olis siinä kasvotusten tullu jo jututtamaan
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:48"]
Miks pitäis vastata jonkun pervon ukon kosiskeluihin, joka stalkkaa mun tietoja netistä ja luulee että oisin sellasesta jotenkin hirveen otettu.
[/quote]
Just tämä.Jos nainen ei vastaa mitään,se on aika selkeä viesti että ei ole kiinnostunut.Miksi et silloin livenä tavatessa pyydä jotain yhteystietoja,vaan "selvitä nimen" ja laitat jotain facebook-viestiä? Itselläni ainakin fb-profiili ei edes näy kuin kavereille,aikaisemmin sain ties mitä viestejä randomeilta,yksikin kirjoitti englanniksi etsivänsä vaimoa,oli siis tyyliin kiinnostunut profiilikuvani perusteella. Enemmän tuntemattomien viestittely ahdistaa kuin imartelee.
Heh, en ole edes tiennyt, että siellä on muut kansio. Mutta tosiaan on aika pelottavaa, jos ette ole esitelleet koko nimiänne kasvokkain, että selvität muuta kautta naisten tiedot ja laitat viestiä. Ystäväni, hottis terveydenhoitaja saa facessa noita "viattomia" ilahdutit päivääni -viestejä asiakkailtaan. Hänestä se on ällöä, koska on erittäin onnellisessa suhteessa, mutta ei halua jakaa yksityiselämäänsä tarkemmin asiakkailleen, joita näkee toistuvasti.