Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brintellix ja lihominen

Vierailija
29.01.2022 |

1,5 vuotta olen käyttänyt tätä lääkkettä, josta on ollut oikeasti tosi paljon apua.

Sivutuotteena paino on noussut 13 kg, vaikka olen urheillut, syönyt terveellisesti ja vaikka sun mitä.

Nyt riittää, heitin tabletin roskiin, olokin on ollut normaali jo puoli vuotta.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia eli painon nousua Brintellixistä tai muista masennuslääkkeistä?

Lihavuus on kauheaa ja ainut asia, joka tuottaa nykyään alavirettä elämääni.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo?

Vierailija
2/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, pitäis vaan lopettaa hitaasti asteittain. Vieroitusoireet on joillain todella pahat (joka tulkitaan tietysti niin että masennustila on uusiutunut eikä ilman lääkettä pärjää.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin aikaisemmin, koska ajattelin että sivuoireet eivät helpota mun elämää. Itse masennukseen eivät toimineet yhtään. Muistivaikeuksiakin oli, joiden takia joutui varmistelemaan ja varmistelemaan yksinkertaisia asioita eli teetti lisätöitä. Senkin energian olisi voinut käyttää johonkin järkevään ja ajattelin ennakoida tulevaa. Ei tietysti tiedä olisivatko mustiongelmat helpottaneet ajan myötä, mutta energiaa oli jo valmiiksi niin vähän, etten jaksanut sitä varmistelua.

Vierailija
4/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä annoksella söit. Ja kuinka kauan söit kunnes alkoi vaikuttaa?

Vierailija
5/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ko. lääkkeen joulun alla, joten omasta puolestani en osaa sanoa johtuuko lääkkeestä vai joulusta, mutta kaksi kiloa on tullut lisää. Yleensäkin joulun jälkeen saa enemmän tarkkailla syömisiään.

Vierailija
6/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen lääkkeen ei pitäisi lihottaa tai aiheuttaa pahoja lopetusoireita, mutta yksilöllistähän se on.

Vierailija
7/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin myös brintellixiä 1,5 vuotta, ei lihottanut. Eikä myöskään tullut mitään oireita vaikka lopetin suorilta käytön.

Vierailija
8/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi joo paino nousta. Alussa oli pahoinvointia, mitta se ei painoon vaikuttanutm Mielialaan ei ollut vaikutusta, joten en jaksanut jatkaa pitkään. Lisäksi unohtelin asioita, mikä aiheutti tarkistuspakkoa.

Vierailija
9/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisen lääkkeen ei pitäisi lihottaa tai aiheuttaa pahoja lopetusoireita, mutta yksilöllistähän se on.

Ehkä niistä ei vain ole raportoitu riittävästi. Esim. itsellä muistivaikeudet olivat bentsojen luokkaa, mutta en täyttänyt ilmoituslomaketta vaikka olisi pitänyt. (Se siitä aloitekyvyn noususta ja masennukseen auttamisesta.)

Vierailija
10/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne on vaikutukset yksilöllisiä. Brintellix ei minulla lihottanut lainkaan. Voxra, jonka pitäisi olla piristävä vaan väsytti lisää. Ja toiset ovat saaneet kovastikin lisää virtaa voxrasta. 

Vierailija
11/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brintellixin saa kuulemma lopettaa kuin seinään, itse ainakin tein niin 10 mg annostuksella.

Vierailija
12/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Kohta 2 v käyttänyt. En muista, että alussakaan olisi ollut mitään. Yhtäkkiä vaan mieli rauhoittui ja puristava vanne poistui sydämestä.

Vierailija
13/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se auttoi reilun vuoden, ja ajatus tuntui olevan tosi kirkas. Sen jälkeen kävi oikestaan ihan päinvastoin, varsinkin kun kertoo jotain juttua, niin se yhtäkkiä katkeaa, eikä saa yhtään kiinni jatkosta.

Joku puhui toisessa ketjussa jostain aivoliisteristä ja sellaiselta se tuntui. Työnteko kyllä sujuu, mutta joku siinä tökkii ajatuksen ja keskittymsien kanssa. Sellaista puuroa. Olipas hyvin selitetty :D

Vierailija
14/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostuksesi?

Miten auttanut?

Vierailija
15/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä lääke. Paljon parempi kuin mikään muu kokeilemani. Ajatus selkiytyi jo viikon tai parin käytön jälkeen ja tuntui, että on energiaa ihan toisella tavalla. Ei turruta tai vedä päätä ollenkaan samanlaiseen solmuun kuin jotkut Sertralinit tai Essitalopramit.

Vierailija
16/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brintellixin aikana olen laihduttanut ja lihonut, itsellä siis pääkopasta ja tavoista kiinni eikä ko lääkkeestä.

Jotkut lääkkeet aiheuttaa näläntunnetta ja syömistä sitten.

Vierailija
17/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä lääke. Paljon parempi kuin mikään muu kokeilemani. Ajatus selkiytyi jo viikon tai parin käytön jälkeen ja tuntui, että on energiaa ihan toisella tavalla. Ei turruta tai vedä päätä ollenkaan samanlaiseen solmuun kuin jotkut Sertralinit tai Essitalopramit.

Annos?

Vierailija
18/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se auttoi reilun vuoden, ja ajatus tuntui olevan tosi kirkas. Sen jälkeen kävi oikestaan ihan päinvastoin, varsinkin kun kertoo jotain juttua, niin se yhtäkkiä katkeaa, eikä saa yhtään kiinni jatkosta.

Joku puhui toisessa ketjussa jostain aivoliisteristä ja sellaiselta se tuntui. Työnteko kyllä sujuu, mutta joku siinä tökkii ajatuksen ja keskittymsien kanssa. Sellaista puuroa. Olipas hyvin selitetty :D

Tiedän, mutten tiedä mistä johtuu ja mikä avuksi.

Vierailija
19/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annos?

Ensin 10 ja nyt 20 mg

Vierailija
20/42 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä haittaa yöunia?

Iltaisin ) ei nukuta yhtään.