Onko leggingsit mekon kanssa nykyään maailman suurin tyylirikos?
Jos on niin mitä puette lyhyen hameen tai mekon kanssa kesällä? Ei mitään ja toivotte vaan, ettei pikkarit vilku jos vähän tuulee?
Kommentit (73)
Talvella käytän pitkiä mustia legginsejä ja sukkia mekkojen kanssa. Saappaita myös, niin ei näy sukat. Ja siksi mieluummin noita legginsejä kuin sukkahousuja, koska onnistun aina kastelemaan sukat, niin ne on helpompi vaihtaa kun sukkahousut:D
-
Lämpimimmillä ilmoilla käytän kyllä ohuita sukkahousuja ja jos on tarpeeksi lämmin niin en mitään. Varsinkin ne polvipituiset legginsit on ihan kamalat! En varmasti kiinnittäisi huomiota kenenkään polviin ilman niitä legginsejä, mutta sitten jos jollain on sellaiset niin heti ajattelee, että tolla on varmaan sitten rumat polvet.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:15"]
Sukkahousut?
[/quote]Mikä legginsvillitys nyt muka on, niin vanha asu kuin olla voi. Ostin italian reissulta vuonna 90 legginsit tyttärelleni, joka oli silloin teini benetton legginsit ja nyt hän muistelee aina niitä, kun näkee aikuiset naiset pitkissä kalsareissa kesäaikan.
Itsekin käytän pihalla tms, mutta kalsarit mitkä kalsarit.
Kun mä hankin ekat leggarit vuonna 2002 mä ajattelin, että tässäpä mahtava keksintö kesäksi, kaikki sukkahousujen hyvät puolet ilman haittapuolia! Musta sukkahousut on kesällä niin ankeat, jalat hikoaa. Enää en tosin käytä hameita, joten leggaritkin on jääneet.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:55"]
Hanki riittävän pitkä hame, niin ei pöksyt tai paljaat kannikat vilku, mutta legginsit on todella mauttomat. Ihan kuin olisit lainannut vaarilta sen kalsarit!
[/quote]
Kyllä mun vaatin kalsarit on ihan erilaiset :'D Naurettava vertaus. Ja mulla on sekä pitkiä kalsareita että kegginsseja, jos eroa ei huomaa, niin sokea on tai ainakin silmälasien tarvetta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:38"]Jos on niin mitä puette lyhyen hameen tai mekon kanssa kesällä? Ei mitään ja toivotte vaan, ettei pikkarit vilku jos vähän tuulee?
[/quote]
Miksi se olisi niin kauheaa jos pikkarit vähän vilkkuisi? Mun mielestä ei ainakaan mikä synneistä suurin. Jos kumartuu tai tuuli käy niin mitä väliä. Sehän on vain tilannekomiikkaa, ihmiset rentoutuu.
http://thebestfashionblog.com/wp-content/uploads/2013/08/How-to-Wear-Leggings-Under-a-Dress-6.jpg
jaa, eiks oo ihan kauheen näköstä.
oon totaalikyllästyny näihin leggins keskusteluihin. legginsit eivät ole housumuoto napapaidan kanssa mutta täysin käypää tavaraa housujen, shortsien, hameiden ja tunikoiden kanssa.
Mä ainakin laitan lyhyen hameen (kaikkien ei-polviin asti ylettyvien) kanssa tosi lyhyet legginsmäiset shortsit, jotka ei näy hameen alta normaalitilassa, eikä takapuoli näy läpi vaikka iskisi joku pikatornado.
N21
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:54"]
Mun mielestä legginsit = alushousut. Mitä eroa siinä on, esitteleekö pyllyään pikkuhousujen vai legginsien läpi? Samanlaista ohutta ihonmyötäistä materiaalia.
[/quote]
Ovatko siis kaikki ihonmyötäiset vaatteet alusvaatteita?
[/quote]
Jos ne on tehty lycrasta, nailonista, tms alusvaatemateriaalista, niin kyllä.
Nythän ei enää kenenkään tarvitse pukea leggingsejä tai shortseja mekon alle vilautteluvaaran takia, kun on trendikästä pukeutua mummoalkkareihin!
Käytän kankaisia legginssejä talvella ja sen verran viileillä ilmoilla kun sukkiksissa tulisi kylmä. Mutta en pue niiden kanssa koskaan hametta, ainoastaan tunikoita.
Kesällä heitän tunikat nurkkaan ja käytän hameita ja mekkoja, jotka eivät kyllä koskaan ole niin lyhyitä että vilkkumista täytyisi pelätä (ja tuulisella säällä en hametta laita kuin juhliin).
Ja ei ole kauniit polvet eikä sääret enkä ole mallin mitoissa, mutta en välitä. Mekot on mukavia päällä.
N 33v.
Eikö sillä ole mitään väliä, millaisista leggingseistä on kyse? Jos nilkka on peitetty, miten eroavat sukkahousuista? Entä housukangasta olevat leggingsit? En usko että ihan kaikki täällä kuitenkaan tarkoittavat niitä mustia pohjepituisia läpikuultavia yhdistettynä farkkuhameeseen.
Mua vähän harmittaa kun leggarimuodin aikaa tuli osteltua paljon polvimittaisia tai aavistuksen lyhyempiä kesämekkoja, jotka nyt ovat sitten ihan turhia. Pitäisi kai viedä UFFille. Sääreni ja polveni eivät ole esittelykelpoiset, mm. arvet molemmissa polvissa kun pentuna kaatuillut fillarilla, arpia säärikarvojen höyläilystä, oikeassa pohkeessa kuoppa/"painauma" vanhan kolhun jäljiltä.
Ja Suomen kesä kun nyt on tällainen, että yleensä klo 19-20 mennessä täytyy alkaa vetää villatakkia ja nahkatakkia niskaan ja huivia kaulaan ja jossain terassilla istuessa on hakeuduttava lämpölampun alle tai vähintään etsittävä jostain sellainen fleecehuopa mitä on nykyään joka paikssa niin leggarit olivat ihan ykkösjuttu. Vuodessa ehkä 5 iltaa, jolloin tarkenisi olla liikkeellä polvimittaisessa mekossa sääret paljaana.
Leggingsit eivät ole tyylirikko. Lyhyen mekon tai hameen alta vilkkuvat paljaat tai paljaahkot koninpolvet näyttävät rumilta. Ei auta vaikka sääret ovat muuten kuinka hyvät tahansa.
On olemassa sellaisia lyhyitä sortseja, jotka voi tarvittaessa laittaa, jos tuuli todella on ongelma. Oikein tuulisena päivänä en kyllä itse laittaisi leveähelmaista hametta, varsinkaan kun tällaiset hameet ovat usein kevyttä kangasta.
No ei ole. Vituttaa kun muoti on jatkuvasti yhä paljaampaa
Ne on aina olleet tyylirikko. Ratkaisu: en käytä niin lyhyitä hameita että tarvitsisi pelätä alushousujen näkyvän.
Olen vanha akka joten lyhyitä hameita en käytä, mutta muuten pukeudun miten huvittaa.
Mielestäni legginsit näyttävät aina typeriltä (tämä siis ihan henkilökohtainen mielipiteeni). Jos eivät sääret kestä lyhyttä hametta, älä laita päälle lyhyttä hametta - simple as that. Legginsit eivät saa näyttämään kokonaisuutta ainakaan paremmalta!
Mikset ostaisi suosiolla pidempää hametta/maksimekkoa? Näyttävät aina paremmilta, kuin legginssit! Ja ovat myös huomattavasti vilpoisempia päällä.
Ei ole mikään tyylimoka, itse ainakin käytän ihan järkisyistä. Tuulisella säällä mekko voi lentää korviin ja muutenkin voi olla liian kuuma päivä farkuille mutta liian kylmä hameelle. Legginssit on ihan jees.
Leggarit ON aina tyylirikko mekon kanssa tai ilmankin. Ne on pitkät kalsarit vaikka kuin olis ohuet.
Mekon kanssa käytetään sellaisia alyshousuja jotka peittää pakarat tai lyhyitä ihonmyötäisiä shortseja
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:42"]Mua vähän harmittaa kun leggarimuodin aikaa tuli osteltua paljon polvimittaisia tai aavistuksen lyhyempiä kesämekkoja, jotka nyt ovat sitten ihan turhia. Pitäisi kai viedä UFFille. Sääreni ja polveni eivät ole esittelykelpoiset, mm. arvet molemmissa polvissa kun pentuna kaatuillut fillarilla, arpia säärikarvojen höyläilystä, oikeassa pohkeessa kuoppa/"painauma" vanhan kolhun jäljiltä.
Ja Suomen kesä kun nyt on tällainen, että yleensä klo 19-20 mennessä täytyy alkaa vetää villatakkia ja nahkatakkia niskaan ja huivia kaulaan ja jossain terassilla istuessa on hakeuduttava lämpölampun alle tai vähintään etsittävä jostain sellainen fleecehuopa mitä on nykyään joka paikssa niin leggarit olivat ihan ykkösjuttu. Vuodessa ehkä 5 iltaa, jolloin tarkenisi olla liikkeellä polvimittaisessa mekossa sääret paljaana.
[/quote]
Pöh tuollaiselle "polveni ja sääreni eivät ole esittelykelpoiset"-ajattelulle! Elämä on ihan liian lyhyt tuollaisen murehtimiseen! Ketään muuta kun sinua itseäsi ei häiritse polviarpesi jne., voin vakuuttaa. Turha peitellä tuollaista, mekko päälle ja leggarit himaan ja hymyssä suin ihmisten ilmoille! :)