68€ ja 12pvää, mitä ostan?
Kommentit (18)
Hydroperoksidia ja etikkaa. Siitä muodostuu liuos, mikä maistuu suklaalta.
Osta sitä mitä ilman et tule toimeen, älä sitä mitä et tarvitse.
Varmaan riippuu aika paljon siitä, mitä kaapeissa jo on, mutta ainakin osalla varmasti elintarvikkeita. Itselleni riittäisi tuosta n 30 euroa vajaan parin viikon ruokiin ja sitten ostaisin pari pkt nikotiinipastilleita. Jäisi vielä melkein parikymppiä yli.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu aika paljon siitä, mitä kaapeissa jo on, mutta ainakin osalla varmasti elintarvikkeita. Itselleni riittäisi tuosta n 30 euroa vajaan parin viikon ruokiin ja sitten ostaisin pari pkt nikotiinipastilleita. Jäisi vielä melkein parikymppiä yli.
Ja myös riippuu onko tuolla tarkoitus pärjätä nelihenkisen perheen, satakiloisen bodarin vai pienikokoisen toimistotyöläisnaisen.
Riippuu kaappien sisällöstä ja siitä, monenko ihmisen ruuat ja montako ruokailua päivässä tuolla rahalla pitäisi saada.
Jos tykkäät leipoa, niin jauhoja ja hiivaa ainakin, saat leivät tehtyä. Puurohiutaleita/ryynejä. Perunoita, porkkanoita, sipulia, kanamunia ja jotain levitettä. Sitten jotain protriinilähdettä, mitä nyt syötkään. Joku kilon jugurttipurkki ja marjoja. Kaali on edullista ja siitä saa vaikka mitä ruokia.
Tuo on 5,6€/päivä, eli kuukaudessa tuo tekisi 175€. Minä olen syönyt tuolla budjetilla aivan normaalia, itsetehtyä kotiruokaa vuosikymmenet. Perunoita, pastaa, kurkkua, tomaattia, jauhelihaa, leipää, juustoa, makkaraa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihme törsääjä. Mulle riittäisi 10 euroa parin viikon ruokiin ja sitten ostaisin tarjouksesta pari prk kaviaaria. Jäisi vielä melkein viisikymppiä yli.
just joo, älä nyt ruokaa ainakaan...
On se jännä nähdä miten pieneksi tuo päivittäiseen elämiseen tarvittava rahamäärä vielä perskokkareiden maailmassa kutistuukaan samaan aikaan kun ruoka vain kallistuu. Nyt ollaan jo 5 euron paikkeilla ja veikkaankin, että vuoden loppuun mennessä Suomessa selviää jo 2,5 eurolla per päivä :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo on 5,6€/päivä, eli kuukaudessa tuo tekisi 175€. Minä olen syönyt tuolla budjetilla aivan normaalia, itsetehtyä kotiruokaa vuosikymmenet. Perunoita, pastaa, kurkkua, tomaattia, jauhelihaa, leipää, juustoa, makkaraa jne.
Kurkun ja tomaatin tilalle kaalia. On halvempaa ja siitä saa tehtyä sekä ruokaa että salaattia, eikä tarvitse kantaa kaupasta ylimääräistä vettä, sitähän nuo kaksi käytännössä ovat. Eivät edes ole tähän aikaan vuodesta mitenkään maukkaita.
Tuohan riittää oikein hyvin, multa jäisi tähteeksikin euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme törsääjä. Mulle riittäisi 10 euroa parin viikon ruokiin ja sitten ostaisin tarjouksesta pari prk kaviaaria. Jäisi vielä melkein viisikymppiä yli.
Mun pitää jaksaa tehdä töitäkin.
Huuhdo ne kun vedit saleen edellisetkin kurkust alas.
Meloni, kaali, sipulia, porkkanaa, perunaa ja kesäkurpitsaa, pakaste herneitä 2 savu tofua. Makaroneja, kananmunia, litra maitoa, 2dl kermaa, kahvipaketti, barista. Loppu rahoilla nautasikajauhelihaa.
Hauskaa, että tämä sama ketju postataan tänne niin usein eri summilla ja päivien määrällä, että kaiken muun tiedon voi jo jättää aloituksesta pois ilman että kukaan edes huomaa :D
Varmaan ruokaa ainakin.