Mitä tapahtuisi, jos nyt kuolisit?
Mitä ajattelet, että tapahtuisi, jos kuolisit nyt? Kuka löytäisi ruumiisi? Mitä kuolemasi aiheuttaisi? Jäisikö kukaan kaipaamaan? Kuinka vanha olet, ja mikä on elämäntilanteesi?
Jos kuolisin nyt, minut löytäisi parin tunnin päästä töistä kotiin tuleva avopuolisoni. Hän löytäisi minut verkkareissa ja t-paidassa olohuoneen sohvalta läppäri sylissä, av-palsta auki. Koirani varmaan reagoisi jotenkin. Kuolemastani ei aiheutuisi kenellekään tulonmenetyksiä, eikä kukaan saisi minulta perintöä. Kirjat, vaatteet ja soittimet menisivät jakoon tai kirpputorille. Muutamat pennoset jaettaisiin varmaan myös, vaikka toisaalta toivoisin, että ne lahjoitettaisiin hyväntekeväisyyteen. Ystäväni varmaan laulaisivat hautajaisissa jotain.
Olen 26v, opiskelen ja käyn töissä. Ei lapsia, mutta koira. Avopuoliso.
Kommentit (64)
Minut löytäisi teinini josta tulisi orpo.
Sitähän mä en saisi koskaan tietää.
Mieheni tai lapseni löytäisi ruumiini. Olen kotona ja niin ovat hekin, mutta olemme jokainen eri huoneessa tällä hetkellä. Lapsi on omalla tietokoneella, mies katsoo telkkua, minä olen vanhempien tietokoneella.
Miehen ja lapsen lisäksi kaipaamaan jäisivät vanhemmat. Olen viime vuosina ollut vanhempieni tukena aika paljon. Itse asiassa niin paljon, että epäilen laiminlyöneeni lastani viime vuodet, koska vanhempien sairastaminen on vienyt minulta viime vuosina niin paljon huomiota ja aikaa. Minusta onkin joskus tuntunut, että kupsahdan ennen heitä. Kuka heitä sitten auttaisi, en tiedä. Olen heidän ainoa lapsensa.
Oma lapseni alkaa jo olla aikuinen, joten ehkä vuoro siirtyisi hänelle, mutta sitä en toivo, sen verran raskasta tämä on ollut (mukana aimo annos itsesääliä).
Minulta jäisi perinnöksi vähän rahaa ja sekalaista irtaimistoa.
Työpaikalle jäisi sekava työpöytä ja keskeneräisiä töitä.