Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyn kaikkiin huonekaluihin 1-3 vuodessa ja mies kysyy, mikä minua vaivaa

Vierailija
29.01.2022 |

En osaa vastata, mistä se johtuu, että kaikki huonekalut alkavat minun silmiini näyttää nuhjuisilta ja epäsopivilta.

Viimeisimpänä on sohva. Se on harmaa, se on mittojen mukaan koostettu ja se on ihan sieluton, tylsä ja ruma. Ostettiin se syksyllä 2020. Mieheni vaan nauraa, että miksi sä sitä sohvaa tuijotat, istu siinä äläkä katso. Miksi meidän piti ostaa harmaa sohva, miksei vaikka tummanvihreä tai beige, jossa on ruusuja. Entinen sohva oli luonnonvalkoinen ja vihasin sitä, koska se oli niin työläs pitää puhtaana. Joka ikinen pieni tahra ja tummentuma erottui. Irtopäälliset olivat myös ihan hirveät, kuin liian ison kumin olisi vetänyt nakin päälle. Ei niitä voinut käyttää.

Meidän kirjahyllykin on kamala. Minä haluan, että on kirjoja, joihin tarttua. Mutta miksi kaikki järkevän hintaiset kirjahyllyt on niin rumia? Maalasin itse pari vuotta sitten neljä vanhaa Artekin Domus-tuolia. Nyt haluaisin vaihtaa niiden väriä. Ehkä se on hullua.

Onko muita, jotka haluaisivat koko ajan vaihtaa sisustusta, huonekaluja, verhoja? Kaikki näyttää hyvältä hetken ja sitten kyllästyy.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät vaihtelee huonekaluja ja toiset vaatteita. Parhaan ystäväni kanssa ollaan tunnettu 40 vuotta. Olen saanut häneltä aivan mielettömiä vaatteita, koska hän kyllästyy ennen vaatteiden puhki kulumista. Teini-iässä sain useammat leviksen farkut. Viime kesänä sain monet capri-housut. Minulla on joka tapauksessa niin huono vaatemaku, että hyvä vaan, jos joku toinen on osannut ostaa kauniita vaatteita ja luopuu niistä.

Vierailija
62/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealta saa hyviä sohvia mihin saa useita sävyjä erittäin sopivia irtipäällisiä. Sohvan ilmettä myös voi muuttaa tyynyillä tai vaikkapa torkkupeitolla. Välillä sohvassa ei ole vikaa, vaan seinä sen takana on tylsän värinen ja matto lattialla sopimaton. Opettele hankkimaan neutraaleja peruskalusteita joiden ilmettä on helppo muuttaa värein ja tekstiilein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap::lla on jonkun asteinen itsetunto ongelma.

Vierailija
64/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan huonekalut kerran 10v aikana, jos silloinkaan. Käytän rahani viisaampiin asioihin.

Vierailija
65/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu kuin sinä itse ei voi löytää vastausta siihen miksi käyttäydyt noin. Omia todellisia motiivejaan taas ei todellakaan ole ihan yksinkertaista oppia ymmärtämään. Ehkä voisit aloittaa miettimällä, mitä voisi olla jonkun kuvitteellisen esimerkkihenkilön toiminnan taustalla, jos hän esimerkiksi kokisi vahvaa tarvetta vaihtaa autoa kyllästymisen vuoksi kerran vuodessa?

Vierailija
66/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua vaihtaa . Sohvat ja verhot olohuoneessa ovat olleet yli 10 v, samoin antiikkilipasto ja antiikkivitriini. Ruokapöytä on yli 20 vuotta vanha. Tuolit on vaihdettu n 10 vuotta sitten. Matot olivat osin yli 30 vuotta sitten hankittuja.

Kotini on kiva mutta sisustus ei kiinnosta. Autoa olen vaihtanut ja ulkonäköäni parannellut. Kotini on kuitenkin pysyvyyden tyyssija.

Vierailija
67/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti ikean kerta käyttö kamoja jotka on tehty sade metsän puista siellä laps työ voimalla kokoon kyhättyjä, ja laivoilla roudattu suomeen tyhmille myytäväksi. MIKÄHÄN ON HIILI JÄLKI. TÄSSÄKIN OLISI VIHREILLE TAONNAN PAIKKA MUTTA KESKITTYVÄT SUOMESSA TAPPAJA SUSIEN SUOJELUUN 

Vierailija
68/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ostettiin harmaa sohva n. 5 vuotta sitten. Arrrgh...

Huonekaluliikkeet on olleet monta vuotta täynnä harmaita sohvia! Meillä hajosi entisen sohvan jouset. Oli pussijousitettu ja sohvien entisöidä kävi katsomassa. Kustannusarvio korjaukseen tuhat euroa. Siellä oli joku puuosa haljennut myös. Sanoin, että ei tule kuuloonkaan niin kalliit korjaukset ja marssin huonekalukauppoihin. Siis näihin perinteisiin, kuten Masku ja Asko. Järkyttävä määrä sohvia saatavilla harmaana 1-2 viikon toimitusajalla. Verhoiluvärejå oli kymmeniä ja mitä kivempi väri, sitä pidempi toimitus. Lopulta se sohva, joka valittiin, maksoi 3800€ ja toimitus kesti 10 viikkoa. Kyllä annoin palautetta, että ei kaikki halua harmaata, vaan moni tyytyy siihen, koska tarvitsee sohvan heti.

Vierailija
69/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne viimeisimmän muodin mukaiset roinat alkaa kyllästyttää. Ne on tehty kyllästyttämään niin että ihminen ostaisi taas uudet viimeisimmän muodin mukaiset roinat.

Vierailija
70/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana kyllästyä myös kaikkeen. Sisustukseen, vaatteisiin...

En ole koskaan mihinkään tyytyväinen. En toki ostele uusia huonekaluja koko aikaa sillä siihen ei ole varaa. Mutta sitten sielussa kalvaa semmoinen ärsyttävä tunne kun "kaikki ei ole täydellistä". Jos ostan jotain niin ei mene kuin hetki, että se ärsyttää jo olemassaolollaan.  Koska olen nähnyt taas jotain kivempaa. Tästä syystä mulla on myös ihan älyttömästi vaatteita. Enkä edes tee heräteostoksia. Yhtä laukkuakin kuolasin 1.5 vuotta ja kun ostin sen, kyllästyin viikossa.

Jopa mies aiheuttaa välillä näitä fiiliksiä jos vaikka kuulen että kaverin mies on tehnyt niin tai sanonut noin niin mietin, miksei munkin mies. 

Vierailija
71/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää, sanotaan. Kuulostaa siltä, että tiedostamattasi hoidat jotain henkistä tai tunnepuolen ongelmaa, koska tarvitset tällaisen emotionaalisen virkistyksen säännöllisin väliajoin.

Toinen vaihtoehto, miksei osana tätä, voi olla se, ettet itsekään tiedä mikä tyylisi on. Millaisesta sisustuksesta pidät? Vai pidätkö useista eri tyyleistä ja mikään niistä ei kotona ole hyvä, kun voisi saada sittenkin sen toisen tyylin, olisikohan se parempi?

Vierailija
72/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on pään sisällä. Tee elämällesi jotain. Sohvan vaihto ei auta.

Vierailija
73/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK vaihdella mööpeleitä tiuhaan, kunhan sisustamiseen käytetään vain sisustajan tienaamia rahoja.

Sitten menee hulluksi jos kotileikit maksatetaan puolisolla.

Vierailija
74/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikealta saa hyviä sohvia mihin saa useita sävyjä erittäin sopivia irtipäällisiä. Sohvan ilmettä myös voi muuttaa tyynyillä tai vaikkapa torkkupeitolla. Välillä sohvassa ei ole vikaa, vaan seinä sen takana on tylsän värinen ja matto lattialla sopimaton. Opettele hankkimaan neutraaleja peruskalusteita joiden ilmettä on helppo muuttaa värein ja tekstiilein.

Ikealla on halpissohvia. Kestää mitä kestää. Niitä ei ole kehitetty kestämään kovassa käytössä 5 vuotta kauemmin. Irtopäälliset lörpöttävät, ainakin meidän sohvissa. Meillä on talossa 3 Ikean sohvaa tällä hetkellä. Jos suoraan sanon, niin nimenomaan hinnan takia valittu. Ektorp oli kiva istua ensimmäisen vuoden ja nyt siinä on montut. Toisessa sohvassa käsinoja on painunut. En muista enää sen mallia, mutta noin 4 vuotta sitten malli oli myynnissä. Pojan huoneen vuodesohva toimii hyvin, mutta se on käytössä harvakseltaan ja lähinnä silloin kun pojalla on vieraita. Jos meillä olisi varaa, ostaisin kunnon sohvat, mutta jokaisen on elettävä rahavarojensa mukaan.

Vierailija
75/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi harrastuksia kodin ulkopuolelta, et enää ehdi ja jaksa vatvoa sisustusta.

Vierailija
76/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hirveältä elämältä. Olen viisikymppinen nainen ja kaikki tuo on totaalisen vierasta minulle. Sohvamme on vuodelta 1995 ja hyvin passaa edelleen. Viihdymme kodissamme erinomaisesti ja se on ainoa jolla on väliä. Kaikki ns. sisustaminen ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
77/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ostaisit laatua ja verhoiluttaisit / maalauttaisit välillä? Näin työllistäisit myös käsityöläisiä? Teetät myös verhot ja vaihdat mattoja välillä? Tai tauluja? Ei tarvitse ostaa uutta.

Vierailija
78/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikealla on halpissohvia. Kestää mitä kestää. Niitä ei ole kehitetty kestämään kovassa käytössä 5 vuotta kauemmin. Irtopäälliset lörpöttävät, ainakin meidän sohvissa. Meillä on talossa 3 Ikean sohvaa tällä hetkellä. Jos suoraan sanon, niin nimenomaan hinnan takia valittu. Ektorp oli kiva istua ensimmäisen vuoden ja nyt siinä on montut. Toisessa sohvassa käsinoja on painunut. En muista enää sen mallia, mutta noin 4 vuotta sitten malli oli myynnissä. Pojan huoneen vuodesohva toimii hyvin, mutta se on käytössä harvakseltaan ja lähinnä silloin kun pojalla on vieraita. Jos meillä olisi varaa, ostaisin kunnon sohvat, mutta jokaisen on elettävä rahavarojensa mukaan.

Meillä on kaksi ikean sohvaa nahkainen ja kankainen. Molemmat 10 vuotta vanhoja. Ei lörpötä mikään ja kuin uusia muutenkin. Ihan normaalisti istutaan niissä. Ollaan normaalipainoisia. Sen sijaan yksi iskun nahkasohva kesti vain 4 vuotta, vaikka maksoi yli 3000 e. Ikeassa parempi laatu.

Vierailija
79/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne viimeisimmän muodin mukaiset roinat alkaa kyllästyttää. Ne on tehty kyllästyttämään niin että ihminen ostaisi taas uudet viimeisimmän muodin mukaiset roinat.

Mua taas kyllästyttää vanhan muodin mukaiset roimat enemmän. En voi sietää mitään ”klahvipöytiä” tai perintösenkkejä. Saan näppylöitä, kun joku mainostaa mummin vanhaa jalkalamppua tai 50 vuotta vanhaa, kulahtanutta mattoa.

Vierailija
80/108 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ostaisit laatua ja verhoiluttaisit / maalauttaisit välillä? Näin työllistäisit myös käsityöläisiä? Teetät myös verhot ja vaihdat mattoja välillä? Tai tauluja? Ei tarvitse ostaa uutta.

Tuo ei ollut varmaan mulle, mut laatu maksaa! Verhoiluttaminen maksaa. Mä verhoilutin nojatuolin, josta tykkäsin. Hinta oli sellainen, että olis saanut kaksi uutta. Mä ostan mieluummin sohvan Ikeasta ja maksan siitä uutena 600 kuin lähden ostamaan satasella kierrätyksestä jonkin ötököiden syömän ja korjautan sitä kahdella tonnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän