Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä asia ihmetytti synnytyslaitoksella? Äidit avautuvat

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa olen synnyttänyt kolmesti ja viimeisimmällä kerralla negatiivisimpana asiana mieleen jäivät nuoret hoitajat osastolla. Olivat tympeitä ja epäystävällisiä, vaikka olin hyvin vaivaton potilas heille kun en pyytänyt apua imetyksessä enkä vauvan hoidossa. Juorusivat yövuorossa potilaista siellä kopissaan ja voivottelivat kuinka heidän työnsä on niin paskaa.

Vierailija
22/240 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveetä oon raskaana ja vatsa on aivan iso ja seksaan yhä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä

Vierailija
24/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kukaan ei puhunut ruotsia kättärillä. Kaksikielinen yliopistosairaala.

Vierailija
25/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut ensimmäisen lapsen ja illalla huomasin että kainalon alla oli valtava kova ajettuma. Menin kysymään sairaanhoitajalta noin 40 vuotiaalta että mikähän minulla siinä on. Hoitaja sanoi kauhistunut ilme kasvoillaan että en minä vaan tiedä. Että oli vain töissä synnyttäneiden vuodeosastolla.

Vierailija
26/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:38"]se pirun kipulääkkeiden ja lisämaidon panttaaminen ! vauva saa itkeä nälkäänsä. kun imetys ei onnistu ja sektioitu äiti pistetään yhden Burananan voimin marssimaan pitkin osastoa..
[/quote]

Minulla on ollut molemmilla kerroilla omat buranat mukana. Käsileikkauksen jälkeen opin,että kipulääkkeitä pantataan sairaaloissa!

Vierailija
27/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:47"]Taysissa olen synnyttänyt kolmesti ja viimeisimmällä kerralla negatiivisimpana asiana mieleen jäivät nuoret hoitajat osastolla. Olivat tympeitä ja epäystävällisiä, vaikka olin hyvin vaivaton potilas heille kun en pyytänyt apua imetyksessä enkä vauvan hoidossa. Juorusivat yövuorossa potilaista siellä kopissaan ja voivottelivat kuinka heidän työnsä on niin paskaa.
[/quote]
Mulla ei ainakaan ole valittamista tays:ista, kaikki tervehti takaisin jopa vierailijat osastolla.
Vastaanotossa oli joku eläkeläinen pahalla päällä, kysyi että miksi tänne tulen kun supistuksia ei näy käyrällä. Sanoin että ainakin tuntuu selässä johon mummeli vastasi ettei voi olla mahdollista.
Mutta muuten siis kaikki meni hyvin ja tulen toistekin tays:issa synnyttämään.

Vierailija
28/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:33"]

Ihme itkemistä. Olen itse synnyttänyt neljä lasta ja kaikki mennyt loistavasti. Aika paljon on kiinni ihan omasta itsestä. Synnyttäminenkin on nääs taitolaji.

[/quote]

Kerro  meillekin se taito, jolla saat uuden puhtaan pyyhkeen kun ensimmäinen on niin verinen, ja millä taidolla sinä hankit vauvallesi lisämaitoa silloin, kun omaa ei vielä tule ja henkilökunta panttaa sitä?

[/quote]

Mie olen saanut hakea puhtaita pyyhkeitä, lakanoita, sairaalavaatteita jne. kaapista, jossa niitä oli tarjolla. Aluksi luulin että piti aina hoitajalta kysyä lupa, mutta sanoivat että sieltä vain hakee tarpeen mukaan.

Vierailija
29/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:47"]Taysissa olen synnyttänyt kolmesti ja viimeisimmällä kerralla negatiivisimpana asiana mieleen jäivät nuoret hoitajat osastolla. Olivat tympeitä ja epäystävällisiä, vaikka olin hyvin vaivaton potilas heille kun en pyytänyt apua imetyksessä enkä vauvan hoidossa. Juorusivat yövuorossa potilaista siellä kopissaan ja voivottelivat kuinka heidän työnsä on niin paskaa. [/quote] Mulla ei ainakaan ole valittamista tays:ista, kaikki tervehti takaisin jopa vierailijat osastolla. Vastaanotossa oli joku eläkeläinen pahalla päällä, kysyi että miksi tänne tulen kun supistuksia ei näy käyrällä. Sanoin että ainakin tuntuu selässä johon mummeli vastasi ettei voi olla mahdollista. Mutta muuten siis kaikki meni hyvin ja tulen toistekin tays:issa synnyttämään.

[/quote]

Minullekin on sanottu, ettei minulla ole supistuksia. Kuvittelen vain. No joutui sitten myöhemmin sanomaan, että oli pahoillaan, kun käyriä ottava kone olikin rikki. Kävimme nimittäin tinkaa aiheesta, otanko imovanen, vai lähdenkö synnytyssaliin. Kovasti oli tiukkana, että hysteerinen ensisynnyttäjä nyt ottaa unilääkkeen ja panee nukkumaan. Sain tinattua, että jos nyt kuitenkin kohdunsuun katsoisi. Lupasi vähän vilkaista. No oli 5cm aukia ja siitäpä lähdettiinkin heti synnytyssaliin ja ei, en todellakaan ottanut imovanea, kun lapsi syntyi parin tunnin päästä. Olisi ollut kiva synnyttää imovanepökkyrässä.

Vierailija
30/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten alatiesynnytysten ja tikkausten jälkeen olin hyvin kipeä. Buranaa ei millään tuotu sitä varsin kohtuullista määrää, mitä lupasivat. piti pyytää miestä tuomaan kotoa (Tays)

Vierailija
31/240 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetytti se kun ei jännittänyt ollenkaan kun tultiin hakemaan kiireelliseen sektioon. Kaikki sujui hyvin.

Vierailija
32/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa, vaikka vähän aiheen vierestä..

Ei se aina juhlaa siellä kättärilläkään ole. Itse synnytin siellä vuonna 2012, kun Naistenklinikalla oli sulku, enkä päässyt sinne. Olin siis uudelleen synnyttäjä, (enkä teini.)

Synnytin aamulla klo 8 ja siirryin osastolle ennen puolta päivää. Iltapäivällä kolmen aikaan tuli huonetoveri (ensisynnyttäjä) ja hänen mukanaan hoitaja, joka sanoi minulle, että oma hoitajani tulee kohta, tämä siis ensimmäinen kohtaaminen kenenkään osastolla olevan hoitajan kanssa. Naapurissa hoitaja kävi useamman kerran iltapäivän aikana.

Lopulta oma hoitajani tuli joskus kuuden jälkeen tervehtimään. Ensimmäinen kysymys oli, että olinko milloin ajatellut kotiutua? Heti, oli vastaukseni, tai viimeistään huomenna... Kaikki vanupuikot ym. piti pyytää, mitään ei saanut automaattisesti..

Yöllä vielä kysyin yöhoitajalta, että voisiko hetken pitää kitisevää vauvaa, (kun tuntu koko ajan huutavan) että kävisin vessassa, jottei huonetoverin tarvitsisi herätä/ kuunnella huutoa, niin vastaus oli, että ei voi, koita pärjätä.

Joten kiitos kättäri, oli todella ilo käydä synnyttämässä teillä! Itse siis tulevaisuudessa todellakin yritän kaikin keinoin sinne nkl, jos vain tulee tarve, itselleni ainakin osunut siellä ihanat hoitajat ja mukava osasto ;-)

Vierailija
33/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui synnytykseen joku erikoistuva nuori lääkäri. Kysyi ihan tosissaan, että "Oliko sulla äsken supistus kun otit tuota ilokaasua" erittäin kipeän supistuksen jälkeen... No ei kun huvikseni sitä naukkailen...

Vierailija
34/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti, miksi laitoshuoltajien kahvittelupaikka oli osaston nurkassa. Kälättivät siinä kovaan ääneen huoneen oven takana, kun yritin nukkua. Tämä Jorvissa.

Vierailija
35/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut tuoda omia ruokia

Vierailija
36/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, miksi kätilöt eivät osaa neuvoa rintapumpun käyttöä.

Vierailija
37/240 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi aiheen, mutta oyssissa ei henk.kohtasesti mitään moitittavaa! Ihana kätilö, mukava henkilökunta! 22v ensisynnyttäjänä jännitin hirveästi mutta sain apua kaikkeen, kysyttiin tarviiko mitään jne. Ainoa joka säikäytti oli ensimmäisenä aamuna kun ei oltu tultu herättämään imetykselle (vauva nukkui hoitajien huoneessa, koska en voinut nousta sängystä), olin kuulemma nukkunut niin sikeästi etteivät raaskineet herättää.. :D
Onneksi pääsen tälläkin kertaa sinne! :)

Vierailija
38/240 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas halusin OYS:sta mahdollisimman äkkiä pois, koska kätilöt ja hoitajat. Lasten osastolla tien toisella puolella hoitajat olivat empaattisia ja ihan oikeassa paikassa, mutta kätilöt ei antaneet hetken rauhaa mulle synnyttää ja tiesivät synnytykseni kulun, jopa kipuni ja käytettävät kivunlievitykset paremmin kuin minä. Siis he käytännössä eivät luottaneet synnyttäjään itseensä lainkaan vaikken ensikertalainen enää ollutkaan. 
Mieluummin synnytän kotona tai ambulanssissa kuin OYS:ssa.

Vierailija
39/240 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullessani kätilöopistolle minut otti vastaan vihainen kätilö, joka ilmaisi selvästi tyytymättömyytensä siihen että olin tullut synnytykseni kanssa paikalle häntä häiritsemään.

Kotiutuspapereissa luki "imetysote kunnossa", vaikka kukaan ei ollut kiinnittänyt siihen mitään huomiota, enkä ollut saanut imetysohjausta.

Vierailija
40/240 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kuuluu asiaan, että kätilö on suurimman osan synnytysajasta pois. Synnytin sairaalassa melkein yksin. En siinä tohinassa huomannut mitään hätänappia tai vastaavaa ja olin piuhoilla kiinni monitoreissa. Nopea synnytys oli.