Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten todistan kiinteistöyhtiölle että olen maksanut aina vuokrani?

Vierailija
02.06.2015 |

Kuten olenkin. Ainoa virhe minkä oon tehnyt on se että vuosia sitten maksoin joskus vuokraa vasta loppukuukaudesta ja pari kertaa kahdessa osassa.
Lähettävät jatkuvasti niitä kirjeitä ja on tosi vaikea saada selvää mistä se velka koostuu.
Pari vuotta sitten oltiin evakossa ja silloin yhtiö lupasi maksaa 30 euron erotuksen itse siltä ajalta.
Kuitenkin se 30 euroa oli laitettu vuokravelkaan.
Ja kyllä, olin yhteydessä sinne päin.
Selvää tolkkua ei tullut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt aina, onko vuokranmaksu loppukuusta tai osissa ok?

Vierailija
2/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:17"]Oletko kysynyt aina, onko vuokranmaksu loppukuusta tai osissa ok?
[/quote]

Tästä on vuosia kun näin tapahtui.
Näkeehän ne koneelta tapahtumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:17"]Oletko kysynyt aina, onko vuokranmaksu loppukuusta tai osissa ok? [/quote] Tästä on vuosia kun näin tapahtui. Näkeehän ne koneelta tapahtumat.

[/quote]

Et siis ole kysynyt. Onneksi olkoon.

Vierailija
4/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:17"]

Oletko kysynyt aina, onko vuokranmaksu loppukuusta tai osissa ok?

[/quote]

Oli kysynyt tai ei, niin ei niistä mitään velkaa voi olla, jos ne on kuitenkin maksettu, paitsi ehkä jotain myöhästymiskorkoa, mutta ne on maksimissaan joitain euroja.

Vierailija
5/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät verkkopankista otetut kuitit. Niissähän näkyy viitenumero/selitys maksulle. Ja jos lähettelvät kirjeitä niin pakkohan heidän on myös kertoa mistä maksut koostuvat.

Vierailija
6/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:17"]Oletko kysynyt aina, onko vuokranmaksu loppukuusta tai osissa ok? [/quote] Tästä on vuosia kun näin tapahtui. Näkeehän ne koneelta tapahtumat.

[/quote]

Et siis ole kysynyt. Onneksi olkoon.
[/quote]

Kyllähän niillä kone osaa ynnätä yksi plus yksi on kaksi.

Vierailija
7/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:21"]Lähetät verkkopankista otetut kuitit. Niissähän näkyy viitenumero/selitys maksulle. Ja jos lähettelvät kirjeitä niin pakkohan heidän on myös kertoa mistä maksut koostuvat.
[/quote]

Olen ajatellut koota pitkältä ajalta kaikki vuokranmaksutapahtumat ja lähettää sinne.

Vierailija
8/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ihmeen erotuksen yhtiö lupasi maksaa kun olit evakossa? Onko tästä mustaa valkoisella vai vain sana sanaa vastaan.

Kannattaa varmaan kysyä mistä vuokravelka koostuu. Kuinka suuresta summasta nyt puhutaan?

Se on paha tilanne jos menettää luottotietonsa maksamattomien vuokrien vuoksi, sillä uuden asunnon saaminen voi olla sen jälkeen tiukassa.

Vierailija
9/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:21"]Lähetät verkkopankista otetut kuitit. Niissähän näkyy viitenumero/selitys maksulle. Ja jos lähettelvät kirjeitä niin pakkohan heidän on myös kertoa mistä maksut koostuvat.
[/quote]

Olen ajatellut koota pitkältä ajalta kaikki vuokranmaksutapahtumat ja lähettää sinne.

[/quote]
No teepä se.

Vierailija
10/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:23"]Siis minkä ihmeen erotuksen yhtiö lupasi maksaa kun olit evakossa? Onko tästä mustaa valkoisella vai vain sana sanaa vastaan.

Kannattaa varmaan kysyä mistä vuokravelka koostuu. Kuinka suuresta summasta nyt puhutaan?

Se on paha tilanne jos menettää luottotietonsa maksamattomien vuokrien vuoksi, sillä uuden asunnon saaminen voi olla sen jälkeen tiukassa.
[/quote]

Asunnon vuokrissa oli 30 euron ero silloin kun jouduttiin evakkoon.
Ja samalla vuokralla sai asua evakossa.
Se erotus oli kuitenkin laitettu velkaan.
Ja mainitsin tästä.

Vierailija
11/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö saa kuukausittain yhteenvedot maksetuista vuokrista / hoitovastikkeista eli kyllä yhtiön pitäisi tietää,oletko maksanut vai et. Muutaman kuukauden näet itse omalta verkkopankin tiliotteelta, oletko maksanut vai et. Vanhemmat tositteet voit pyytää pankiltasi. Jotainhan sinulta on jäänyt maksamatta, jos kerran velkovat. Pyydä erittely maksamattomista vuokristasi tai mitä ne nyt sitten ovatkaan. Nehän löytyvät taloyhtiön kirjanpidosta.

Vierailija
12/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokran maksaa myöhässä niin mahdollisesti joutuu maksamaan jotain korkoa siitä. Jos niitä korkoja ei maksa ajoissa niin kait siitä tulee jotain lisäkuluja. Mutta alkuperäinen viestisi oli sen verran sekava, että hankala sen perusteella on mitään sanoa.

Vierailija
13/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sössii asiat ja odottaa, että toiset hoitavat jälkipyykin. ' onhan niillä siellä laskukoneet' - niin on sinullakin.

Vierailija
14/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä 30 euron ero? Ettei olisi kysymys siitä, että talossa on tehty putki- tai julkisivuremonttia ja sen vuoksi olet ollut evakossa? Ja remontin hinta on siirretty rahoitusvastikkeeseen 30 euroa/kk?

Vierailija
15/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:40"]Mikä 30 euron ero? Ettei olisi kysymys siitä, että talossa on tehty putki- tai julkisivuremonttia ja sen vuoksi olet ollut evakossa? Ja remontin hinta on siirretty rahoitusvastikkeeseen 30 euroa/kk?
[/quote]

Taloissa tehtiin remonttia. Kyse on vuokrasta, ei vastikkeista.

Vierailija
16/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:38"]Itse sössii asiat ja odottaa, että toiset hoitavat jälkipyykin. ' onhan niillä siellä laskukoneet' - niin on sinullakin.
[/quote]

Olen aina maksanut vuokran. Tästä on kyse.

Vierailija
17/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:21"]Lähetät verkkopankista otetut kuitit. Niissähän näkyy viitenumero/selitys maksulle. Ja jos lähettelvät kirjeitä niin pakkohan heidän on myös kertoa mistä maksut koostuvat. [/quote] Olen ajatellut koota pitkältä ajalta kaikki vuokranmaksutapahtumat ja lähettää sinne.

[/quote]

Kuinka kauan olet asiaa ajatellut? Mikset ole tehny? Jos vuokrapelleilyistä on jo vuosia niin kirjeitä tuskin on alkanut tulla vasta viime aikoina, vaan niitä on tullut jo pitkään. Kai ymmärrät että vuokrarästeistäkin voi saada häädön?

Vierailija
18/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]

[/quote]

joo, ihan samalla lailla kuin sä näet omalta koneeltas ne tapahtumat

Vierailija
19/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:40"]Mikä 30 euron ero? Ettei olisi kysymys siitä, että talossa on tehty putki- tai julkisivuremonttia ja sen vuoksi olet ollut evakossa? Ja remontin hinta on siirretty rahoitusvastikkeeseen 30 euroa/kk? [/quote] Taloissa tehtiin remonttia. Kyse on vuokrasta, ei vastikkeista.

[/quote]

Okei, siis vuokra nousi kun palasit takaisin kotiisii evakosta? Kun talossa on tehty remonttia, osakkeenomistajat luonnollisesti maksavat, eli vuokranantajasi. Samalla talon ja asuntojen arvo nousee, jolloin vuokria nostetaan. Siitä johtuu tuo 30 vuokrankorotus ja se on aiheellinen.

Vierailija
20/23 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:27"]

Taloyhtiö saa kuukausittain yhteenvedot maksetuista vuokrista / hoitovastikkeista eli kyllä yhtiön pitäisi tietää,oletko maksanut vai et. Muutaman kuukauden näet itse omalta verkkopankin tiliotteelta, oletko maksanut vai et. Vanhemmat tositteet voit pyytää pankiltasi. Jotainhan sinulta on jäänyt maksamatta, jos kerran velkovat. Pyydä erittely maksamattomista vuokristasi tai mitä ne nyt sitten ovatkaan. Nehän löytyvät taloyhtiön kirjanpidosta.

[/quote]

Minulla aikanaan isännöitsijäntoimisto sai päähänsä että on jäänyt joku vuokra maksamatta vuosia aiemmin. Hemmetinmoinen homma oli kaivaa tiliotteista vuokranmaksut, onneksi oli tallella kuitenkin. Kävi sitten ilmi että niillä oli järjestelmää vaihdettaessa kirjautunut tämä vuokra johonkin väärään paikkaan.