Hoitajapula rokotepakon vuoksi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008574539.html
Omalta työpaikaltani palvelutalosta jää töistä pois 1.2 kolmasosa työntekijöistä. Ensin saatiin ohjeeksi tyhjentää asukkaista yksi siipi. Mutta minnes tyhjennät, kun kaikkialla hoitopaikat täynnä. Nyt esimies sanoi, että hän siirtää keittiöhenkilökunnan sekä välillisen työntekijät hoitohenkilökunnan kanssa samalle työvuorolistalla. Silloin näyttää siltä, että mitoitus täyttyy. Eli kusessa ollaan. Kiitos hallitus!
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä sitten asiakasturvallisuus vaarannu, jos laitetaan keittäjä hoitamaan potilaita? Mieluummin se ammattitaitoinen hoitaja maskipäässä. Rokote ei estä tartuttamista.
Tässähän siis on tarkoitus se, että tarkastajia varten näyttää siltä että työvuorossa on ollut riittävästi tekijöitä. Todellisuudessa keittiönväki eikä välillisen työntekijät osallistu hoitotyöhön. Kun aiemmin esim aamuvuorossa oli 6 hoitajaa, on jatkossa 4 hoitajaa, kokki ja siivoaja. Listalla kuitenkin näkyy aamussa 6 nimeä. Ap
Tee ilmoitus aville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä ihmiset lähtevät vai onko hoitoalalla tosiaan niin paljon ihmisiä joiden toimeentulo ei ole työnteosta kiinni? Kun ilmeisesti eivät voi sitten keikkatyötäkään tehdä rokottamattomina.
Sossu ja Kela maksaa, ihan hyväntekeväisyyttäni olen töissä käynyt koska tykkään työstä. Kotona makaamalla saisin samat rahat.
Onpas sulla sitten pieni palkka. Työmarkkinatuesta jää alle 500 verojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusta ei kiinnosta pätkääkään muuta kuin vaalipuheissa. Säädetään vain mitoituksia mutta ei tehdä mitään että ne voitaisiin toteuttaa, päinvastoin. Tanskassa luovutaan koronatoimista tilanteen kestämättömyyden takia, Suomessa STM valmistelee koko työelämän kattavaa rokotepassia samaan aikaan ja rajoitukset jatkuvat kestämättömällä tasolla.
No ei luovuta. Ja mikä on kestämätön taso? Rajoitukset on minimissä.
Minkäköhän takia poistatit vastaukseni?
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei pidä paikkaansa. Nuo pois lähtevät ovat marginaalinen osa, eikä vaikuta oikeastaan oleellisesti hoitajien määrään. Muutama kymmenen lähäriä, kaksi sh:ta kun lähtee, niin normaalia poistumaa alalta vielä tuo on.
Ahaa, no mutta onko tästä marginaalisesta määrästä hoitajia jokin konkreettinen uhka potilailleen? Ihanko oikeasti he tartuttavat virusta potilailleen ja rokotetut eivät? Tuo mielivaltainen päätös pitäisi kumota heti.
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä ihmiset lähtevät vai onko hoitoalalla tosiaan niin paljon ihmisiä joiden toimeentulo ei ole työnteosta kiinni? Kun ilmeisesti eivät voi sitten keikkatyötäkään tehdä rokottamattomina.
Jos ei ole varallisuutta niin ns. sossu auttaa, kun vain vaatii sitä apua itselle ja esittää tilanteen, kuten nälkä. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu ja Kela maksaa, ihan hyväntekeväisyyttäni olen töissä käynyt koska tykkään työstä. Kotona makaamalla saisin samat rahat.
Minä en ainakaan tarvitse rahaa kelalta enkä sossulta pärjätäkseni vuoden kotona, sen verran hyvin olen rahaa saanut säästöön työurani aikana.
Toisilla ei asiat noin hyvin. Onnea sinulle kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sulla sitten pieni palkka. Työmarkkinatuesta jää alle 500 verojen jälkeen.
Ota selvää ennen kun alat huutelee. Kaikkien tukien jälkeen käteen jää 1100€ olin sitten töissä tai en.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei pidä paikkaansa. Nuo pois lähtevät ovat marginaalinen osa, eikä vaikuta oikeastaan oleellisesti hoitajien määrään. Muutama kymmenen lähäriä, kaksi sh:ta kun lähtee, niin normaalia poistumaa alalta vielä tuo on.
Jo, ei tietenkään pidä paikkaansa. Muuten vaan valtamedia levittää valeuutisiaan hoitajapulasta ja siitä, miten asumispalveluita on jouduttu ja joudutaan sulkemaan sen vuoksi, ettei ole tarpeeksi rokotettuja hoitajia. Asukkaat siirrellään kuka minnekin, missä vain on yhtään tilaa. Kotihoidossa olevilla ei ole toivoakaan päästä palveluasumiseen vaikka hätä ja tarve olisi suuri.
Tyhmä trolli olet.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että täällä jotkut väittää, että muutama hoitaja on lähdössä. Siskoni on kehitysvammayksikössä töissä, pelkästään heiltä lähtee 6 hoitajaa. Ei tosiaan ole kyse muutamasta! Vanhusten kotihoidosta lähtee yli 10 hoitajaa. Ja tosiaan, kun virkoja ja toimia on jo lähtökohtaisesti liian vähän, siihen lisäksi se, että paikkoja ei saada täytettyä, sijaisia ei saada. Ja nyt tämä. Nyt se kamelin selkä katkeaa.
Tämä on totta myös täällä.
Ja valitettavasti meistä jäljelle jääneistä hoitajista puristetaan kaikki mehut. Osa on jo jäänyt sairauslomalle muun syyn kuin koronan vuoksi.
Yllättävän paljon on meilläkin näitä rokottamattomia hoitajia. En olisi uskonut Monille tämä on periaatekysynys. Jotkut ovat jo irtisanoutuneet
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan usko hoitajapulaan. Parempi vaan että tieteeseen uskomattomat idiootit saadaan tältä alalta lopultakin pois. Meiltä jää töistä tasan yksi hoitaja pois, mutta tämä tonttu ei muutenkaan edes tiedä miten katetri huuhdellaan ”miks sitä edes huuhdellaan?”, ei se tiedä mitä on haavan kate ”siis toihan on varmaa tulehtunut1!1!1!1!??” eikä ymmärrä edes miksei kaikkia lääkkeitä saa murskata ”menis vaa helpommin alas”, puhumattakaan siitä ettei se osaa edes tukisidoksia laittaa oikein ”eihän se nyt oo niin pilkun päälle miten ne on” jne. Lista on loputon. Hitto miten ollaan onnellisia kun päästään siitä eroon.
Muutoin tunnen useasta terveyskeskuksesta ja vuodeosastolta kollegoita, eikä heiltä ole lähdössä yhtään työntekijää rokotteiden takia.
Luulen että tartuntatautimyönteiset vaan yrittää tälläkin saada pökköä pesään oman tympeän agendansa edistämiseksi.
Tämä on niin totta. Meillä huokaistaan helpotuksesta, kun vihdoinkin päästään eroon kahdesta salaliittohörhöilijästä. Pilaavat koko yksikön maineen ja on saanut hävetä silmät päästään, kun ovat laukoneet näitä hörhöajatuksiaan jopa asiakkaille ja heidän omaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässäkin ketjussa taas Venäjän trollitehdas vauhdissa. Itse olen aika hyvin kartalla ainakin oman kaupungin tilanteesta, koska alueellisissa kokouksissa istunut aiheen tiimoilta. Puhutaan loppujen lopuksi melko pienestä ryhmästä, jotka rokotteista aikovat kieltäytyä. Esim omassa yksikössäni 1/35 hoitajasta ei ota rokotetta. Muut ovat rientäneet ottamaan rokotteet heti kun ovat saaneet.
Miksi alapeukut? Harmittaako todella niin paljon, että ei ollakaan pulassa rokottamattomien lähdön takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan usko hoitajapulaan. Parempi vaan että tieteeseen uskomattomat idiootit saadaan tältä alalta lopultakin pois. Meiltä jää töistä tasan yksi hoitaja pois, mutta tämä tonttu ei muutenkaan edes tiedä miten katetri huuhdellaan ”miks sitä edes huuhdellaan?”, ei se tiedä mitä on haavan kate ”siis toihan on varmaa tulehtunut1!1!1!1!??” eikä ymmärrä edes miksei kaikkia lääkkeitä saa murskata ”menis vaa helpommin alas”, puhumattakaan siitä ettei se osaa edes tukisidoksia laittaa oikein ”eihän se nyt oo niin pilkun päälle miten ne on” jne. Lista on loputon. Hitto miten ollaan onnellisia kun päästään siitä eroon.
Muutoin tunnen useasta terveyskeskuksesta ja vuodeosastolta kollegoita, eikä heiltä ole lähdössä yhtään työntekijää rokotteiden takia.
Luulen että tartuntatautimyönteiset vaan yrittää tälläkin saada pökköä pesään oman tympeän agendansa edistämiseksi.
Tämä on niin totta. Meillä huokaistaan helpotuksesta, kun vihdoinkin päästään eroon kahdesta salaliittohörhöilijästä. Pilaavat koko yksikön maineen ja on saanut hävetä silmät päästään, kun ovat laukoneet näitä hörhöajatuksiaan jopa asiakkaille ja heidän omaisilleen.
Eikä ole totta. Samat trollit täällä vaan näitä huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusta ei kiinnosta pätkääkään muuta kuin vaalipuheissa. Säädetään vain mitoituksia mutta ei tehdä mitään että ne voitaisiin toteuttaa, päinvastoin. Tanskassa luovutaan koronatoimista tilanteen kestämättömyyden takia, Suomessa STM valmistelee koko työelämän kattavaa rokotepassia samaan aikaan ja rajoitukset jatkuvat kestämättömällä tasolla.
No ei luovuta. Ja mikä on kestämätön taso? Rajoitukset on minimissä.
Minkäköhän takia poistatit vastaukseni?
Minkä vastauksen? En ole poistattanut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässäkin ketjussa taas Venäjän trollitehdas vauhdissa. Itse olen aika hyvin kartalla ainakin oman kaupungin tilanteesta, koska alueellisissa kokouksissa istunut aiheen tiimoilta. Puhutaan loppujen lopuksi melko pienestä ryhmästä, jotka rokotteista aikovat kieltäytyä. Esim omassa yksikössäni 1/35 hoitajasta ei ota rokotetta. Muut ovat rientäneet ottamaan rokotteet heti kun ovat saaneet.
Miksi alapeukut? Harmittaako todella niin paljon, että ei ollakaan pulassa rokottamattomien lähdön takia?
Niin kuin joku ihmetteli jo täällä aiemminkin niin ei kai noin pieni ryhmä mitään haittaa saa aikaan jatkamalla töitä normaalisti?
Mä melkein toivoisin että lähtevät hoitajat malttaisivat olla pois muutaman viikon että todellisuus lävähtää kunnolla julkisuuteen ja päättäjät joutuisivat ottamaan vastuun tilanteesta ja PYYTÄMÄÄN ANTEEKSI. Tämä on ollut karmea virhe eikä saisi painaa vaan villasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaliittohörhö, joka uskoo Venäjän trollitehtaisiin av:lla ei ansaitse mitään muuta kuin alanuolta, jos sitäkään. Ei tuollaisia kukaan vähänkään täysjärkinen jaksa ottaa tosissaan.
Rokotus. Miksi ihmeessä ihmiset eivät voi ottaa rokotuksia. Jos eivät ajattele itseäään, niin ajattelisivat perhettään, läheisiä ja muita ihmisiä ympärillään. Saati vaarantavat oman terveytensä. Rokottamattomat saavat koronan rajuna, voivat jopa kuolla. Teho- osastot täyttyvät rokottamattomista, hoito on kallista. Maksaisit sen itse. Muut sydän,syöpä ynnä. Eivät pääse ajoissa hoitoon. Itse olen hoitoalalla ja ottanut kaikki rokotukset. Vastuullani on myös muiden terveys.
jos kaikki nuo määrät joita täällä luetellan, olisi lähdössä, niin siihenhan sisältyisi jo naapurimaidenkin hoitajat... ajatelkaa nyt vähän miten paljon liioittelette. Kyllä pieni lapinlisä aina menee, mutta ylenpalttinen valehtelu syö sen vähänkin uskottavuuden.