Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajapula rokotepakon vuoksi

Vierailija
29.01.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008574539.html

Omalta työpaikaltani palvelutalosta jää töistä pois 1.2 kolmasosa työntekijöistä. Ensin saatiin ohjeeksi tyhjentää asukkaista yksi siipi. Mutta minnes tyhjennät, kun kaikkialla hoitopaikat täynnä. Nyt esimies sanoi, että hän siirtää keittiöhenkilökunnan sekä välillisen työntekijät hoitohenkilökunnan kanssa samalle työvuorolistalla. Silloin näyttää siltä, että mitoitus täyttyy. Eli kusessa ollaan. Kiitos hallitus!

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä kirjoitti:

Rokotus. Miksi ihmeessä ihmiset eivät voi ottaa rokotuksia. Jos eivät ajattele itseäään, niin ajattelisivat perhettään, läheisiä ja muita ihmisiä ympärillään. Saati vaarantavat oman terveytensä. Rokottamattomat saavat koronan rajuna, voivat jopa kuolla. Teho- osastot täyttyvät rokottamattomista, hoito on kallista. Maksaisit sen itse. Muut sydän,syöpä ynnä. Eivät pääse ajoissa hoitoon. Itse olen hoitoalalla ja ottanut kaikki rokotukset. Vastuullani on myös muiden terveys.

Hohhoijaa, tuo teoria on kuopattu jo ajat sitten. Pistä herätyskello soimaan jos omistat semmoisen.

Vierailija
102/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässäkin ketjussa taas Venäjän trollitehdas vauhdissa. Itse olen aika hyvin kartalla ainakin oman kaupungin tilanteesta, koska alueellisissa kokouksissa istunut aiheen tiimoilta. Puhutaan loppujen lopuksi melko pienestä ryhmästä, jotka rokotteista aikovat kieltäytyä. Esim omassa yksikössäni 1/35 hoitajasta ei ota rokotetta. Muut ovat rientäneet ottamaan rokotteet heti kun ovat saaneet.

Meillä riitti se, että 2/36 ei ottanut rokotetta. Sijaisia ei saada, sairauslomille ei ole tuuraajia ja osa yksilöstä oli pakko sulkea. Siitä taas seuraa se, että 1.2. alkaen ei keskussairaalasta siirretä meille yhtäkään potilasta, sinne tulee tulppa. Meillä osastonhoitaja on ilmoittanut, että potilasmäärä pysyy henkilökuntamitoituksen mukaisena, yhtäkään ylimääräistä ei oteta, vaikka ambulanssi pihaan toisi.

Jotta onnea vaan, keskussairaalan päivystys, jonne nyt tuodaan väkeä odottamaan jatkopaikkaa. Siellä voi jo viikon kuluttua olla sellainen ruuhka, että ei paremmasta väliä. Ei pelkästään meidän yksikkömme supista toimintaansa, saman tekee täällä puolen tusinaa muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet nimenomaan levittää virusta eli missäännimessä ei pitäisi hoitajia rokottaa.

Vierailija
104/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä melkein toivoisin että lähtevät hoitajat malttaisivat olla pois muutaman viikon että todellisuus lävähtää kunnolla julkisuuteen ja päättäjät joutuisivat ottamaan vastuun tilanteesta ja PYYTÄMÄÄN ANTEEKSI. Tämä on ollut karmea virhe eikä saisi painaa vaan villasella.

On todella paljon anteeksipyydettävää, sillä työntekijöitä, etenkin hoitajia, on nyt kohdeltu raukkamaisen törkeällä tavalla. Pandemian luoma stressi sinänsä on ollut ahdistavaa, sairaustapaukset lähipiirissä jne. Tähän vielä luodaan päättäjien toimesta mahdollisimman kiittämätön ja synkkä "palkinto" hoitajille.

Jätin jo ennen pandemias hoitotyön n 30 vuotta sitä tehneenä. Tuolloin jo alimiehitys ja muut ongelmat olivat ratkaisematon ongelma.

Anteeksipyyntöön ei päättäjien kieli tai ainakaan mieli taivu.

Vierailija
105/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on rokottamaton ja työskentelee kehitysvammaisten parissa. (Hän on saanut aiemmista hoitajille pakollisista rokotteista todella vakavia oireita eikä sen vuoksi ole ottanut koronapiikkiä.) Nyt kun hänen työnsä loppuu 1.2. alkaen hän hommasi itselleen toisen työpaikan. Häntä ei ole irtisanottu eikä lomautettu, hän ei myöskään ole itse sanonut itseään irti. Sanottiin vain ettei töihin ole asiaa 1.2. jälkeen. No nyt työnantaja ilmoitti että jos hän ei saa ketään sijaistamaan poikaa niin hänellä on velvollisuus tulla tekemään vuoronsa johon häntä on kielletty tulemasta. Eli joka päivä kun on työvuoro pitäisi istua kotona odottamassa onko sijaista löydetty vai ei. Mitään korvausta ei ole tulossa siitä ettei saa käydä töissä ja ilmeisesti ei saisi edes hommata toista työtä vaan pitää olla valmiudessa lähtemään kiellettyyn työhön jos puhelin kilahtaa.

Vierailija
106/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani on rokottamaton ja työskentelee kehitysvammaisten parissa. (Hän on saanut aiemmista hoitajille pakollisista rokotteista todella vakavia oireita eikä sen vuoksi ole ottanut koronapiikkiä.) Nyt kun hänen työnsä loppuu 1.2. alkaen hän hommasi itselleen toisen työpaikan. Häntä ei ole irtisanottu eikä lomautettu, hän ei myöskään ole itse sanonut itseään irti. Sanottiin vain ettei töihin ole asiaa 1.2. jälkeen. No nyt työnantaja ilmoitti että jos hän ei saa ketään sijaistamaan poikaa niin hänellä on velvollisuus tulla tekemään vuoronsa johon häntä on kielletty tulemasta. Eli joka päivä kun on työvuoro pitäisi istua kotona odottamassa onko sijaista löydetty vai ei. Mitään korvausta ei ole tulossa siitä ettei saa käydä töissä ja ilmeisesti ei saisi edes hommata toista työtä vaan pitää olla valmiudessa lähtemään kiellettyyn työhön jos puhelin kilahtaa.

Ja taas väärää tietoa. Ei ole työvelvoitetta, joten ei tarvitse tulla töihin.

Vierailija
107/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä kirjoitti:

Rokotus. Miksi ihmeessä ihmiset eivät voi ottaa rokotuksia. Jos eivät ajattele itseäään, niin ajattelisivat perhettään, läheisiä ja muita ihmisiä ympärillään. Saati vaarantavat oman terveytensä. Rokottamattomat saavat koronan rajuna, voivat jopa kuolla. Teho- osastot täyttyvät rokottamattomista, hoito on kallista. Maksaisit sen itse. Muut sydän,syöpä ynnä. Eivät pääse ajoissa hoitoon. Itse olen hoitoalalla ja ottanut kaikki rokotukset. Vastuullani on myös muiden terveys.

Kerro toki mulleki millasen rokotuksen oot ottanut, jolla suojataan muitakin kuin itseä? Oon kuullut vaan noista mitä nyt on liikkeellä ja niillä suojataan Vain ja Ainoastaan itsensä jos senkään vertaa. Eli mistä noin tehokkaita rokotteita tätä tautia vastaan saa?

Vierailija
108/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöä kirjoitti:

Kerro toki mulleki millasen rokotuksen oot ottanut, jolla suojataan muitakin kuin itseä? Oon kuullut vaan noista mitä nyt on liikkeellä ja niillä suojataan Vain ja Ainoastaan itsensä jos senkään vertaa. Eli mistä noin tehokkaita rokotteita tätä tautia vastaan saa?

Tämä kiinnostaisi myös minua!!

Vierailija
109/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten voisi muka olla, että hoitoalalla 30% on rokottamattomia, kun Suomen rokotekattavuus on melkein 90%? En nyt usko tätä.

90% MISTÄ?

Vierailija
110/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus koittaa kaikkensa, että Suomi saataisi ajettua alas. Käskyt tulevat ylempää. Onneksi ihmiset alkavat herätä, mutta toki herääminen on kestänyt aivan liian kauan. Tämä hoitajapula koskee meitä kaikkia. Sormet ristissä toivon, ettei läheiseni nyt sairastu, kun hoitoa tuskin enää saa. Tämän hulluuden täytyy loppua.

Vierailija
111/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse taudista vaan siitä, että joko suostutaan "valtion" ylivaltaan, tai vaihdetaan alaa; menetetty työvoima tullaan korvaamaan ulkomaalaisella. "Valtiolla" ei ole sikäli hävittävää, kun se uusii järjestelmää.

Vierailija
112/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitajapulaa. Älkää uskoko tuollaisia väitteitä. On vain hoitajien kiusaamista.

Vierailija
113/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte väitellä rokotteista yms. kuinka paljon tahansa, mutta se ei ikävä kyllä estä "valtiota" toteuttamasta projektiaan.

Jos haluatte ottaa vuotuiset rokotteet, säilyttääksenne työnne ja alalla pysymisen, se on oma asianne. Mutta turha leikkiä, että asia olisi jotenkin tieteellisesti perusteltu. Feikkitieteenä tietysti.

Joskun kiristykseen suostuminen on järkevin teko. Ainakin on hyvä ymmärtää, mitä tapahtuu. Ja olla hiljaa, jos kiristykseen suostuu.

Vierailija
114/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti hoitajia muihin hommiin jo tammikuun alussa, varmuuden vuoksi rokotepakon takia. Ollaan suoraan sanottuna k*sessa. Nuo trollit jotka väittävät että yksikään hoitaja olisi innoissaan kun kollegoja lähtee EI ole hoitoalaa nähnytkään, vaan valehtelee ja trollaa oman ideologiansa puolesta. Me rokotetuthan tästä kärsitään. Meidän työnantaja antoi vielä omaisille ja potilaille valheellisen tiedotteen, että "Koronatilanteen vuoksi joudumme väliaikaisesti jättämään tekemättä ja hoitamatta sitä sun tätä". Todellisuudessa kyse ei ole mistään koronasta, vaan siitä että jengiä lähti läiskimään rokotepakon vuoksi. Vihaks pistää!

Vierailija
115/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte väitellä rokotteista yms. kuinka paljon tahansa, mutta se ei ikävä kyllä estä "valtiota" toteuttamasta projektiaan.

Jos haluatte ottaa vuotuiset rokotteet, säilyttääksenne työnne ja alalla pysymisen, se on oma asianne. Mutta turha leikkiä, että asia olisi jotenkin tieteellisesti perusteltu. Feikkitieteenä tietysti.

Joskun kiristykseen suostuminen on järkevin teko. Ainakin on hyvä ymmärtää, mitä tapahtuu. Ja olla hiljaa, jos kiristykseen suostuu.

Tuohon vuotuiseen kommentoin vain sen verran, että jos sanamuoto tässä terveydenhoidon rokotuspakossa on jotakuinkin "työnantajan on varmistuttava henkilöstön riittävästä rokotekattavuudesta tartuttavuuden ehkäisemiseksi" ja rokotteen suoja tartuttamista vastaan katsotaan olevan 3 kuukautta, niin se tarkoittaa 4 rokotetta vuodessa.

Tätä jos jatketaan vaikka 40 vuoden työuran ajan niin se on 160 rokotetta per naama.

Vierailija
116/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vuotuiseen kommentoin vain sen verran, että jos sanamuoto tässä terveydenhoidon rokotuspakossa on jotakuinkin "työnantajan on varmistuttava henkilöstön riittävästä rokotekattavuudesta tartuttavuuden ehkäisemiseksi" ja rokotteen suoja tartuttamista vastaan katsotaan olevan 3 kuukautta, niin se tarkoittaa 4 rokotetta vuodessa.

Tätä jos jatketaan vaikka 40 vuoden työuran ajan niin se on 160 rokotetta per naama.

Tähän päälle influenssa vuosittain... hullua.

Tämän ajatuksen mukaan minun tarvitsisi 5 kertaa vuodessa istua tehohoidon vieressä 2h, jotta saisin jatkaa työtäni. (Saan rokotteista voimakkaita reaktioita, jonka vuoksi seuranta on ollut jo vuosia)

En suostunut ja eilen oli viimeinen työpäiväni.

Vierailija
117/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos työttömyys kiinnostaa. Voimme aina hakea esim Thaimaasta naisia tänne töihin. Saavat myös miehet parempia vaimoja.

Ja ihania lapsia. Niin kuin se Itä-Suomen puukottajatyttö.

Mitä sä selität? Tyttö oli suomalainen.

Vierailija
118/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

P a s k a p e r s u t   täällä  u l i s e v a t. Kansa on antanut ylivoimaisen mandaatin hallitukselle aluevaaleissa. Erityisesti vanhukset, hoitajat sekä hoidettavat.

Vierailija
119/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rokote kelpaa niin ammatinvaihto. Hoitajia lisää ulkomailta.

Vierailija
120/185 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rokote kelpaa niin ammatinvaihto. Hoitajia lisää ulkomailta.

Tiedätkö edes millaiset tavat ja taidot näillä on hoitaa... Perustiedot asioista on pääsääntöisesti todella heikot. Ei ymmärretä asioita ja heidän kulttuuriin myös kuuluu "ettei heitä saa myöskään häpäistä" eli tiedonpuutteesta sanoessasi, teet todella väärin.

Kaiken lisäksi olen Aasian maista tulleet kollegat myös esim. Läksivät ja riuhtovat potilaita herkemmin.. se on heidän kulttuurissa ilmeisesti ihan ok.

Tämä tosin vain kolmen kollegan kokemuksella :/

Lisää vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi