Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumiskulujen jälkeen satanen per naama per viikko meilläkin

Vierailija
02.06.2015 |

Tuosta artikkelista tuli mieleen, että ei meilläkään lapsiperheenä ole sen suuremmat tulot, 125 euroa rahaa ihan kaikkeen viikossa per naama.

"Köyhän eläkeläisrouvan hätähuuto:hänelle jää tällä hetkellä käyttörahaa noin sata euroa viikossa"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015060219791855_uu.shtml

Meidän tilanne:

Lapsiperhe, toinen vakituisessa työssä, toinen työtön, kaksi lasta. Velaton omistusasunto asunto-osakkeena, asumiskulut 650 euroa kuussa, sisältää veden ja sähkön ja vastikkeen. Kelan laskurien mukaan emme ole oikeutettuja lainkaan asumistukeen.  

Nettotulot siis työmarkkinatuki 650 e työtön, työssäkäyvä 2000 euroa nettotulot. 2650 kuussa. Asumiskulujen jälkeen jää 2000 euroa kaikkeen muuhun neljälle hengelle, joka tekee 500 euroa per naama per kuukausi ja jaettuna vielä yhdelle viikolle, on 125 euroa per viikko per naama. Tästä maksetaan siis itse kaikki laskut, puhelinlaskut, netti, harrastukset, kuukauden arkiruuat, lääkkeet, ihan kaikki. Ja mitään tukea tosiaan ei mistään tipu. Ihmettelen, että tuolla kommentointiin, että eikö tällaisissa tapauksissa sossu tule tukeen tuolle vanhukselle. Ei tule tällaisilla summilla. Ei meillekään.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä jää noin paljon. Viisihenkinen perhe ja rahaa laskujen jälkeen jää noin 1500€/kk, eli noin 70€/henkilö/viikko.

Vierailija
2/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:57"]

Ei meillä jää noin paljon. Viisihenkinen perhe ja rahaa laskujen jälkeen jää noin 1500€/kk, eli noin 70€/henkilö/viikko.

[/quote]

Tarkoitatko laskuilla AINOASTAAN vuokraa /vastiketta + vesi ja sähkö? Tarkoitin siis paljon jää muihin pakollisiin menoihin (kuten ruoka) pelkkien asumiskulujen jälkeen per naama per viikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä tarkoitat laskuilla? Jääkö teille siis huvittelurahaa 70 e per viikko per naama? Vai täytyykö tuosta 70 eurosta maksaa IHAN KAIKKI muu, kaikki ruuat, vakuutukset, lääkkeet, vaatteet, harrastukset ja niin pois päin?

Vierailija
4/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:00"]

[/quote]

Tarkoitatko laskuilla AINOASTAAN vuokraa /vastiketta + vesi ja sähkö? Tarkoitin siis paljon jää muihin pakollisiin menoihin (kuten ruoka) pelkkien asumiskulujen jälkeen per naama per viikko?

[/quote]

No ei meillä kyllä ole koskaan ruokaa maksettu laskulla.

Laskuissa on mukana asuminen, autojen lyhennykset, puhelinlaskut, netti yms. jotka maksetaan laskuilla. Siinä ei ole mukana autojen lisäksi mitään osamaksuja tms. eikä myöskään mitään nettiostoksia yms. joka voi tulla laskulla.

1500€ pitää riittää ruokaan, vaatteisiin, polttoaineisiin, muuhun liikkumiseen ja kodin muihin hankintoihin.

-2-

Vierailija
6/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan riittävästi. Ei meillä ole ollut tuon enempää rahaa per naama vuosiin ja hyvin ollaan pärjätty. Ulkomailla käydään pari kertaa vuodessa eikä ole tarvinnut juuri rahaa ajatella.

Vierailija
7/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:00"]

[/quote]

[/quote]

No ei meillä kyllä ole koskaan ruokaa maksettu laskulla.

Laskuissa on mukana asuminen, autojen lyhennykset, puhelinlaskut, netti yms. jotka maksetaan laskuilla. Siinä ei ole mukana autojen lisäksi mitään osamaksuja tms. eikä myöskään mitään nettiostoksia yms. joka voi tulla laskulla.

1500€ pitää riittää ruokaan, vaatteisiin, polttoaineisiin, muuhun liikkumiseen ja kodin muihin hankintoihin.

-2-

[/quote]

Etkö voi sanoa yksiselitteisesti, paljon teille jää PELKKIEN ASUMISKULUJEN JÄLKEEN rahaa käytettäväksi, josta maksatte kaiken muun, kuten autojen lyhennykset, netti, puhelimet jne.? Niinhän minäkin aloituksessa tein. Eli jää teille enemmän kuin se 70 e per naama per viikko

Vierailija
8/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille muille jää?

Vierailija
9/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskelija ja minulla jää laskujen jälkeen 100e/kk rahaa. Siitä maksan ruuat ja kaiken ylimääräisen.

T. opiskelija

Vierailija
10/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukkuus on ahdistavaa - tiedän omasta kokemuksestani, joka edelleen jatkuu - mutta eikö ole jo pöyristyttävää, että eläkeläinen valittaa, etteivät nykyiset eläkkeenmaksajat eli me nykyiset työntekijät maksa hänen JOULULAHJOJAAN? Eläkeläiset sanovat, että he ovat itse keränneet omat eläkkeensä, mutta sehän ei pidä paikkaansa. Kyllä ne meidän pienistä työntekijä- ja yrittäjätuloista vaan otetaan.

Vierailija
11/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:40"]

Minä olen opiskelija ja minulla jää laskujen jälkeen 100e/kk rahaa. Siitä maksan ruuat ja kaiken ylimääräisen. T. opiskelija

[/quote]

Siis 25 euroa per viikko. Oletko tosissasi? Maksat siitä kaiken muun. Vai mitä nuo laskusi sisältävät? Aika laaja käsite.

Vierailija
12/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap on hyvä tilanne kun on velaton asunto.

Vierailija
13/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:40"]

Minä olen opiskelija ja minulla jää laskujen jälkeen 100e/kk rahaa. Siitä maksan ruuat ja kaiken ylimääräisen. T. opiskelija

[/quote]

Siis 25 euroa per viikko. Oletko tosissasi? Maksat siitä kaiken muun. Vai mitä nuo laskusi sisältävät? Aika laaja käsite.
[/quote]

Olen tosissani ja en selviäisi ilman porukoiden ja poikaystävän tukea. Liian kalliin vuokran, veden, sähkön, kotivakuutuksen, bussikortin. Loppukesästä helpottuu, koska muutetaan poikaystävän kanssa yhteen ja minun vuokraosuus tulee olemaan jatkossa n.250e.

T. opiskelija

Vierailija
14/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet saa myös lapsilisän. Eli ap:lläkin tulee vielä reilu 200 € kuussa enempi.

Vierailija
15/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:27"]

Etkö voi sanoa yksiselitteisesti, paljon teille jää PELKKIEN ASUMISKULUJEN JÄLKEEN rahaa käytettäväksi, josta maksatte kaiken muun, kuten autojen lyhennykset, netti, puhelimet jne.? Niinhän minäkin aloituksessa tein. Eli jää teille enemmän kuin se 70 e per naama per viikko

[/quote]

Tietysti jää enemmän jos kaikki kuluja ei lasketa kuluiksi. Asumiseen menee lainakulujen kanssa 1500€/kk ja autoihin menee suunnilleen saman verran (lyhennykset, polttoaineet ja vakuutukset).

Mutta se raha millä ostetaan ruokaa ja vaatteita kuten jutun eläkeläinen, niin on vähemmän naamaria kohti.

-2-

Vierailija
16/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:59"]

Lapsiperheet saa myös lapsilisän. Eli ap:lläkin tulee vielä reilu 200 € kuussa enempi.

[/quote]

No eiköhän se ollut jo mukana siellä tuloissa kun niitä laskettiin. Minulla ainakin oli.

-2-

Vierailija
17/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap saa lapsistaan lapsilisää? On muutes ihan hitsin kauhea vastike, jos se velattomassa asunnossa on 500e+ euroa (sähkö+vesi ei viene yli 150e/kk). Vai unohtaako ap nyt "velattomasta" taloyhtiön velan jota lyhennetään rahoitusvastikkeena?

Vierailija
18/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:00"]

Asumiseen menee lainakulujen kanssa 1500€/kk ja autoihin menee suunnilleen saman verran (lyhennykset, polttoaineet ja vakuutukset).

[/quote]

1500e/kk autoihin? Oikeasti? Miten tuo on edes mahdollista - 50 tonnin autoja kaksi velalla ja molemmilla 100km työmatka?

Vierailija
19/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 000€/kk 4hlöä? Ja sinä haluat vielä tukia lisäksi? :::::D voi että. 500€/vko kuulostaa aikas ruhtinaalliselta, jos tulee pa olo niin hassaat johonkin turhaan liikaa.
T. 100€/vko

Vierailija
20/93 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei ihmiset nykyään osaa budjetoida mitään. Kaikki pitää saada ja itseään pidetään köyhänä jos ei ole varaan siihen uusimpaan volkkarin autoon. Järjenkäyttöä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme