Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos open, karmea päätös ekaluokkalaisen kouluvuodelle :(

Vierailija
31.05.2015 |

Eka kouluvuosi menny hyvin, lapsi tykänny koulunkäynnistä ja erityisesti opettajastaan. Hyvä todistuskin tuli. Eilen oli päättäjäiset, ja lapsi ihan innoissaan halusi itse viedä opelle lahjaksi (omalta seinältään) parhaan piirroksensa ikinä, koska ope on kehunut hänen piirrustustaitojaan. Hommattiin siihen sitten hienot kehyksetkin (eikä ihan halvat).

Eilen tuli itkua tuhrustaen kotiin eikä meinannut edes kertoa syytä ekaksi - enkä minä meinannut uskoa kun sen kuulin. Tyttö jäi todistusten jaon jälkeen koulun pihalle leikkimään ja juttelemaan kavereiden kanssa, ja kun oli vienyt toisten maahan heittelemiä jätskipapereita roskiin (tarkka luonnonystävä kun on..), roskalaatikossa oli ollut mikäs muu kuin hänen juuri pari tuntia sitten opelle ojentama taulunsa. Oli sitten ottanut sen sieltä ja putsattiin ja nyt se on meidän seinällä.

Täällläkin eilen (?) avautui joku ope ja kehuskeli heittäneensä suoraan lahjat roskiin - teille arvon opet nyt lapsen puolesta sydän verta itkevältä äidiltä kaino pyyntö ja toivomus, että jatkossa viitsisitte viedä ne edes vähän kauemmas kuin siihen lähimpään koulun roskikseen. Tyttö on tosi järkyttynyt ja niin pahoilla mielin etten tiedä "toipuuko" tuosta ikinä, herkkä kun on. Kurja kun on sama ope vielä ens vuonnakin ;(

Ja kyllä, oli eka ja vika kerta kun annettiin opettajalle yhtään mitään lahjoja.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:04"]

Opettajana ei mene kyllä läpi tämä aloitus. Opettaja ei kyllä koskaan vie tavaroita ulkoroskikseen ja jos opettaja jättää sisäroskikseen päättäjäispäivänä roskia, niin siivoajat eivät taas ole töissä ja eivät vie roskia ulkoroskikseen. Parhaassa tapauksessa roskat voivat olla luokassa / koulun tiloissa vielä elokuussakin, jolloin itse olen usein tyhjentänyt toukokuun viimeisen retkipäivän homeisia karjalanpiirakoita koulun käytävillä olevista roskiksista.

ope

[/quote]

Ja sinähän tiedät miten KAIKKI OPETTAJAT ympäri Suomen toimii, ihan vaan sillä perusteella koska ITSE olet OPE? Harmi jos noin tyhmä massa-ajattelija oikeasti on ope. Minäminäminä...

Vierailija
62/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita tätä mitenkään pahalla, mutta tässä on harkintakyky pettänyt pahasti vanhemmalla. Opettaja on selkeästi asiallinen ja hyvä - hoitaa työnsä hyvin ja selvästi onnistunut kannustamaan lapsia. MUTTA, hyvä vanhempi: Tuskin hän lapsesi piirtämää kuvaa kehyksissä haluaa kotinsa seinälle. Vaikka kuva olisi kuinka hieno. Olisite antaneet pelkän kuvan, sen voisi laittaa kansioon säilöön muiden kuvien joukkoon. Ne lasten kuvat kehyksissä kuuluvat lähinnä isovanhempien seinille.. Tuskin tämäkään opettaja on lahjaa pyytänyt. Ja hän on varmasti nätisti kiittänyt lahjasta ja salaa laittanut sen roskikseen - arvaamatta että lapsesi sitä penkoo. Itsellänikin on rajatusti tilaa kodin roskiksessa ja pyrin kaiken ylimääräisen heittämään pois jo muualla jos mahdollista. Esim. vaikka päikyntädit leikittää lapsia muumeilla, ei tarkoita sitä että he itse iltaisin muumiroinaa kaipaisivat. En ole tavannut yhtään opettajaa, joka lahjoja pyytäisi. Itse olen kuitenkin omasta päätöksestäni aina vienyt hyvät viinipullot. Kovasti on tykätty. Eikä ole vaikuttanut lasteni kohteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:33"]

Soita sille opelle ja kerro mikä on tilanne. Itse myös haukkuisin sen maanrakoon ja ottaisin vielä esimieheen yhteyttä. Hyvä keino on myös kirjoittaa paikallislehden yleisönosastoon.

[/quote]

No eipä paikallislehden lukijoita ihmetyttäisi kuin se, että kuka nyt luulee oman lapsensa kehystetyn piirrustuksen tosissaan päätyvän jonkun seinälle. Paitsi isovanhemman tai muun läheisen sukulaisen. Harmi että lapsi penkoi roskista ja pois heitetyn lahjan löysi. Eikös roskistenkin pitäisi kuulua yksityisyydensuojan piiriin.

Vierailija
64/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä ekaluokkalainen teillä oikein on, kun yltää tonkimaan koulun roskalaatikkoa? 

Vierailija
65/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:51"]

Jäi päättäjäisten jälkeen koulun pihalle leikkimään kavereitten kanssa? Kummallista, kyllä ekaluokkalaiset menee kotiin vanhempiensa kanssa, eikä jää koulun pihalle leikkimään parin- tunnin ajaksi! Ja tonkimaan roskiksia pyhäpuvussaan? Missä välissä ope sen teoksen ehti roskikseen nakata?

[/quote]

Vähän OT, mutta meidän lastemme koulussa on niin, että kevätjuhla on erikseen illalla viikon varrella ja sitten viimeisenä koulupäivänä jaetaan luokassa vaan todistukset ja hymypatsaat. Kevätjuhlassa lapset ovat kyllä pukeutuneet ykkösiin, mutta ei enää todistustenjakotilaisuudessa, joka kestää n. 30 min. Meillä on ollut tytöillä yleensä tavalliset kesämekot.

Ihan hyvin voisin ajatella omien lapsieni jäävän todistustenjakotilaisuuden jälkeen koulu pihaan kavereiden kanssa leikkimään. Koululta on kotiin 200 m ja todellakin, tuo tilaisuus päättyy jo klo 10 aamulla viimeistään, eli ei siellä silloin kauheasti teinejä ole ryyppäämässä.

Roskisjuttu kuulostaa epäuskottavammalta, mutta toki tunnen vain oman koulumme ja sen roskisten sijainnit. Meilläkin on noita pieniä piharoskiksia ja sitten päärakennuksessa roskakatos lukkojen takana. Mutta muualla voi hyvinkin olla toisin.

Vierailija
66/116 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhhaaja taas metr rtyypätiin

Vierailija
67/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo, monestakin syystä. Älkää uskoko. Jotain nyt vaan ärsyttää kun opettajat pääsi lomille.

Vierailija
68/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:12"]

Kyllä minäkin aikoinaan löysin luokkamme tyttöjen opettajalle antamat kortit koulun roskiksesta, että tapahtuuhan näitä. Vastauksena noihin provoheittoihin

[/quote] Ja itse siis säilytät kaikki saamasi postikortit koko loppuelämän? Kerrohan mikä olisi suositeltava aika korttien säilyttämiseen? viikko/kuukausi/vuosi/10 vuotta?  

Vierailija
69/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan typerä provo. Mitä ihmettä näin typerillä aloituksilla haetaan?

Vierailija
70/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:59"]

Törkeysaste on sitä luokkaa että sun pitäis ehdottomasti mainita tuosta sille opettajalle! !

[/quote]

Itse asiassa mainitsinkin, sen verran sappi kiehui... (viestini wilman kautta oli kuitenkin ihan asiallinen). Ope ei vastannut mitään vaikka yleensä vastaa kaikkiin viesteihin nopeasti, joten oletan sitä hävettävän käytöksensä tai ainakin surettavan se, että lapselle selvisi mitä hän lahjalle teki :( AP

Vierailija
71/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on nyt kauhea trauma näistä opettajan lahjoista. Etkö päässyt OKL:ään vai mikä sun ongelma on? Täällä on ollut nyt tänäänkin vielä useita aloituksia näistä lahjoista ja on kummallista, että tämä on jollekin mammalle näin iso asia. Kannattaisiko sun nyt lopettaa nämä provot, opet on jo kesälomalla, ja koittaa vaikka nauttia kesästä.

Vierailija
72/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaan jos oisin ope, heittäisin ne kortit vasta kotona roskiin tai edes opettajanhuoneen roskikseen :-D

Vierailija
73/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin outoa, että täällä huudetaan porvoota heti, kun jotain asiaa ei viitsi tai jaksa tai halua tai osaa kommentoida asiallisesti. Tulee mieleen, että provon huutelijat ovat näitä opettajia, jotka inhoavat lasten tuomia lahjoja, ellei lahjat ole jotain kalliita design-tuotteita. Provon huutelijoista tulee myös AINA mieleen, että ovat jotain alle normi kehitystason jääneitä, kun eivät osaa muuta kuin huutaa "provo provo!
Opettajan tulee selvittää asia oppilaan kanssa ja pyytää anteeksi. Tuo tapaus vaikuttaa muutoin lapsen seuraavien vuosien koulunkäyntiin, ja se on yksin sen opettajan vika, ei vanhempien eikä lapsen. He ovat toimineen hyväsydämisesti, opettaja ei.

Vierailija
74/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä Porvoossa tapahtunut juttu.

Vierailija
75/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä oli itse asiassa aivan vitun paska rölli. Vaihtakaa jo levyä.

Vierailija
76/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:59"]

Törkeysaste on sitä luokkaa että sun pitäis ehdottomasti mainita tuosta sille opettajalle! !

[/quote]

Itse asiassa mainitsinkin, sen verran sappi kiehui... (viestini wilman kautta oli kuitenkin ihan asiallinen). Ope ei vastannut mitään vaikka yleensä vastaa kaikkiin viesteihin nopeasti, joten oletan sitä hävettävän käytöksensä tai ainakin surettavan se, että lapselle selvisi mitä hän lahjalle teki :( AP

[/quote]

Vastaatko itse työsähköposteihisi ensimmäisenä lomapäivänäsi? Minä en edes vilkaise työjuttuja ennen ensimmäistä työpäivää loman jälkeen.

Onneksi otitte työn talteen, niin lapsesi voi sitten antaa sen opettajalle uudestaan joululahjaksi :)

Vierailija
77/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, provoksi mäkin veikkaan. Miksi muuten tässä tilanteessa ap jaksaisi itkeä, että kehykset oli kalliit, jos lapsen surua miettii, että sanoi sen olleen elämän pahin (minkä kyllä sinänsä uskon, niin meilläkin varmaan olisi). Noin muun muassa. 

Vierailija
78/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vienyt ikinä mitään opettajille.

Vierailija
79/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:49"]Törkeä opettaja ja törkeitä lastenhoitajia, lastentarhanopettajia ja opettajia näyttää maa olevan pullollaan kun eivät osaa kannustaa ja iloita siitä, että toinen on omin käsin jotain tehnyt tai itse suunnitellut jotain lahjaa opettajalle. Aikuisen pitäisi osata edes vähän näytellä riemastunutta vaikkei lahja miellyttäisikään sitä paitsi niitä lahjoja voi kerätä varastoon johonkin laatikkoon ja laittaa sinne muistoksi entisistä oppilaistaa. Heittää pois vaikka sitten kun jää eläkkeelle, tuskin niitä säilytettäviä niin paljoa kertyy. Käytöstavat ja sosiaalisuus näyttää monilta ammattikasvattajilta olevan hukassa mutta tärkeintähän onkin saavutetut edut ja säännöllinen kuukausipalkka. [/quote] Älä ny viitti. Miksi pitäisi säilöä muistoja entisistä oppilaistaan? Tuskin lääkäritkään säilöö muistoja potilaista vaikka hoitaisivat vuosia

[/quote]

Onpa kylmä asenne. Vanhempani ovat eläkkeellä olevia opettajia ja vieläkin joskus löytyy ihania muistoja oppilaasta vuodelta 1979 jossain kortin muodossa. He tekivät työtään sydämmellä. Toki jotkut lapset ärsytti ja rasitti, mutta silti heille lapset olivat tavalla tai toisella tärkeitä. Ilolla näkevät edelleen entisiä oppilaita, kuulevat kuulumisia jne.

Itse olen myös opettaja ja 14 työvuoden jälkeen en vieläkään ajattele, että entiset oppilaat pitäisi unohtaa. Mielelläni säilyttäisin kaikista muiston, mutta se ei ole mahdollista. Mutta en mitenkään kevyesti suhtaudu edes kortin heittämiseen roskiin.

Vierailija
80/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti joku random ekaluokkalaisen töherrys pitäis laittaa oman kodin seinälle. ja maksoitte vielä raamit??? :D:D:D:D onneks en oo alakoulun opettaja, ei pysyis pokka tollasessa tilanteessa. lapsiraukka voisikin kuvitella opettajan pitävän moisesta, vanhemman tehtävä on hienovaraisesti kertoa lapselle, että eipä nyt annetakaan sellaista jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän