Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos open, karmea päätös ekaluokkalaisen kouluvuodelle :(

Vierailija
31.05.2015 |

Eka kouluvuosi menny hyvin, lapsi tykänny koulunkäynnistä ja erityisesti opettajastaan. Hyvä todistuskin tuli. Eilen oli päättäjäiset, ja lapsi ihan innoissaan halusi itse viedä opelle lahjaksi (omalta seinältään) parhaan piirroksensa ikinä, koska ope on kehunut hänen piirrustustaitojaan. Hommattiin siihen sitten hienot kehyksetkin (eikä ihan halvat).

Eilen tuli itkua tuhrustaen kotiin eikä meinannut edes kertoa syytä ekaksi - enkä minä meinannut uskoa kun sen kuulin. Tyttö jäi todistusten jaon jälkeen koulun pihalle leikkimään ja juttelemaan kavereiden kanssa, ja kun oli vienyt toisten maahan heittelemiä jätskipapereita roskiin (tarkka luonnonystävä kun on..), roskalaatikossa oli ollut mikäs muu kuin hänen juuri pari tuntia sitten opelle ojentama taulunsa. Oli sitten ottanut sen sieltä ja putsattiin ja nyt se on meidän seinällä.

Täällläkin eilen (?) avautui joku ope ja kehuskeli heittäneensä suoraan lahjat roskiin - teille arvon opet nyt lapsen puolesta sydän verta itkevältä äidiltä kaino pyyntö ja toivomus, että jatkossa viitsisitte viedä ne edes vähän kauemmas kuin siihen lähimpään koulun roskikseen. Tyttö on tosi järkyttynyt ja niin pahoilla mielin etten tiedä "toipuuko" tuosta ikinä, herkkä kun on. Kurja kun on sama ope vielä ens vuonnakin ;(

Ja kyllä, oli eka ja vika kerta kun annettiin opettajalle yhtään mitään lahjoja.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko sun ekaluokkalainen yksin todistustenjaossa?? Ja jäi vielä itsekseen moneksi tunniksi koulun pihalle leikkimään???

Vierailija
82/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lapsi unohtaa mokoman tapahtuman alta aikayksikön kun mikään eikä kukaan muistuta häntä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma menee kiinni kun koulut loppuu..

Vierailija
84/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos opettaja kehuu vaikka oppilasta laskemisesta tai äidinkielestä, ei se tarkoita sitä että opettajalle pitäisi kehystaa 6+6=12... Ei voi olla minkälaisia taunokalevi pölvästejä tämä maa on pullollaan. Voi olla että joku osaa hyvin piirtääkin, kuten oma 6 v poikani, mutta hän piirtää omalla tasollaa enkä kuvittelekaan että kehystäisin hänen ninjaturtles piirrokset ja antaisin tarhan hoitajille. Tästä varmaan nyt sitten alkaa kierre, että opettajaa aletaan mollaamaan joka puolella, sanoisin vaan tuolle aapeelle että mene ittees, toisaalta ei taida älykkyys riittää perusasioidenkaan hahmottamiseen.

Vierailija
85/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti porvoossa?

Vierailija
86/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:54"]

Älä ny viitti. Miksi pitäisi säilöä muistoja entisistä oppilaistaan? Tuskin lääkäritkään säilöö muistoja potilaista vaikka hoitaisivat vuosia

[/quote]

Tuo lääkärivertaus vähän ontuu, itse ainakin olen säilyttänyt kaikki hyvästä hoidosta kiitokseksi saamani kirjeet ja kortit, enkä tiedä ketään joka ne heittäisi roskiin. Jos joku jopa lahjalla muistaa ne tosin ovat yleensä kukkia, suklaata tms. "katoavaista".

Vierailija
87/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:49"]Törkeä opettaja ja törkeitä lastenhoitajia, lastentarhanopettajia ja opettajia näyttää maa olevan pullollaan kun eivät osaa kannustaa ja iloita siitä, että toinen on omin käsin jotain tehnyt tai itse suunnitellut jotain lahjaa opettajalle. Aikuisen pitäisi osata edes vähän näytellä riemastunutta vaikkei lahja miellyttäisikään sitä paitsi niitä lahjoja voi kerätä varastoon johonkin laatikkoon ja laittaa sinne muistoksi entisistä oppilaistaa. Heittää pois vaikka sitten kun jää eläkkeelle, tuskin niitä säilytettäviä niin paljoa kertyy. Käytöstavat ja sosiaalisuus näyttää monilta ammattikasvattajilta olevan hukassa mutta tärkeintähän onkin saavutetut edut ja säännöllinen kuukausipalkka. [/quote] Älä ny viitti. Miksi pitäisi säilöä muistoja entisistä oppilaistaan? Tuskin lääkäritkään säilöö muistoja potilaista vaikka hoitaisivat vuosia

[/quote]

Onpa kylmä asenne. Vanhempani ovat eläkkeellä olevia opettajia ja vieläkin joskus löytyy ihania muistoja oppilaasta vuodelta 1979 jossain kortin muodossa. He tekivät työtään sydämmellä. Toki jotkut lapset ärsytti ja rasitti, mutta silti heille lapset olivat tavalla tai toisella tärkeitä. Ilolla näkevät edelleen entisiä oppilaita, kuulevat kuulumisia jne.

Itse olen myös opettaja ja 14 työvuoden jälkeen en vieläkään ajattele, että entiset oppilaat pitäisi unohtaa. Mielelläni säilyttäisin kaikista muiston, mutta se ei ole mahdollista. Mutta en mitenkään kevyesti suhtaudu edes kortin heittämiseen roskiin.

[/quote]

Munkin ala-asteen opettaja lähetti mulle kortin kun pääsin ylioppilaaksi. Olin ihan ihmeissäni, että mistä voi mut vielä muistaa, ei tullut mieleenkään, että muistaisi.

Vierailija
88/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas.a provo

Vierailija
89/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:39"]

No, jos opettaja kehuu vaikka oppilasta laskemisesta tai äidinkielestä, ei se tarkoita sitä että opettajalle pitäisi kehystaa 6+6=12... Ei voi olla minkälaisia taunokalevi pölvästejä tämä maa on pullollaan. Voi olla että joku osaa hyvin piirtääkin, kuten oma 6 v poikani, mutta hän piirtää omalla tasollaa enkä kuvittelekaan että kehystäisin hänen ninjaturtles piirrokset ja antaisin tarhan hoitajille. Tästä varmaan nyt sitten alkaa kierre, että opettajaa aletaan mollaamaan joka puolella, sanoisin vaan tuolle aapeelle että mene ittees, toisaalta ei taida älykkyys riittää perusasioidenkaan hahmottamiseen.

[/quote]

Oletpas yksinkertainen ihminen (mahdollisesti sama, joka kirjoittaa Musamamma-blogia). Luuletko, että tuon laskemis/laulamis-kommentin kirjoittaja tarkoitti kirjaimellisesti taidon kehystämistä tauluksi?

Vierailija
90/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta huono sellainen, miksi dissata kaikki opet yhden vuoksi.

Vierailija
91/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joitain tahoja ottaa aivan ylettömästi päähän opettajien saamat lahjat, niinpä he kirjoittelevet tökeröjä provoja kuten ap :)

Vierailija
92/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, kukaan vanhempi antaisi lapsen viedä piirrustustaan opelle päättölahjaksi!

Vierailija
93/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:49"]Törkeä opettaja ja törkeitä lastenhoitajia, lastentarhanopettajia ja opettajia näyttää maa olevan pullollaan kun eivät osaa kannustaa ja iloita siitä, että toinen on omin käsin jotain tehnyt tai itse suunnitellut jotain lahjaa opettajalle. Aikuisen pitäisi osata edes vähän näytellä riemastunutta vaikkei lahja miellyttäisikään sitä paitsi niitä lahjoja voi kerätä varastoon johonkin laatikkoon ja laittaa sinne muistoksi entisistä oppilaistaa. Heittää pois vaikka sitten kun jää eläkkeelle, tuskin niitä säilytettäviä niin paljoa kertyy. Käytöstavat ja sosiaalisuus näyttää monilta ammattikasvattajilta olevan hukassa mutta tärkeintähän onkin saavutetut edut ja säännöllinen kuukausipalkka. [/quote] Älä ny viitti. Miksi pitäisi säilöä muistoja entisistä oppilaistaan? Tuskin lääkäritkään säilöö muistoja potilaista vaikka hoitaisivat vuosia

[/quote]

Onpa kylmä asenne. Vanhempani ovat eläkkeellä olevia opettajia ja vieläkin joskus löytyy ihania muistoja oppilaasta vuodelta 1979 jossain kortin muodossa. He tekivät työtään sydämmellä. Toki jotkut lapset ärsytti ja rasitti, mutta silti heille lapset olivat tavalla tai toisella tärkeitä. Ilolla näkevät edelleen entisiä oppilaita, kuulevat kuulumisia jne.

Itse olen myös opettaja ja 14 työvuoden jälkeen en vieläkään ajattele, että entiset oppilaat pitäisi unohtaa. Mielelläni säilyttäisin kaikista muiston, mutta se ei ole mahdollista. Mutta en mitenkään kevyesti suhtaudu edes kortin heittämiseen roskiin.
[/quote]

Opettaja kirjottaisi "sydämmellä", jepjep

Vierailija
94/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus! Opettajan palkan täytyisi olla aikalailla paljon suurempi, että saisi ostaa sen verran isomman asunnon, jossa on tilaa säilytellä kaikki korteista ja piirustuksista myöten! Niitä muuten tulee erityisesti alaluokilla! Ikävää kylläkin että tyttö nähnyt taulun roskissa, mutta ei aikuisena sinulle tullut mieleen, ettei opettaja halua oppilaansa kuvaa siltikään seinälleen, eikä varsinkaan kehystettynä. Haluanko muistutuksen töistä kotiini? En! Tai roudata taulua toiselle puolen kaupunkia roskiin? Ja ihan oikeasti pärjäisin ilman kukan kukkaa tai lahjaakin! Jos haluaa kiittää, niin sano "kiitos", jos muistaa, käy kättelemässä/halaamassa kevätjuhlassa. Jos oppilas haluaa antaa piirustuksen, anna sen antaa, mutta älä nyt helvetti sentään kehystä sitä! Jos haluan sen niin kiihkeästi seinälleni, kehystän sen itse. Harvempi todennäköisesti haluaa.

Vierailija
95/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla lapsilla on kuollut/sairastunut  koira/ kissa/ kani/ mummi/ ukki/ äiti/ isä/ sisarus, on tullut vanhemmille ero, paras kaveri on muuttanut, ei ole saanut kavereita tms. Mutta ap:n lapsen elämän suurin vaikeus on nyt sitten tämä. On kyllä ihan mahtava ope, että onnistui saamaan edes pienen pettymyskokemuksen lapselle, että pääsee käsittelemään niitäkin tunteita ennen yliopistoa. 

Vierailija
96/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti et ole äidinkielen opettaja. Yhteen sydämeen ei mahdu kahta ämmää.

Vierailija
97/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:49"]Törkeä opettaja ja törkeitä lastenhoitajia, lastentarhanopettajia ja opettajia näyttää maa olevan pullollaan kun eivät osaa kannustaa ja iloita siitä, että toinen on omin käsin jotain tehnyt tai itse suunnitellut jotain lahjaa opettajalle. Aikuisen pitäisi osata edes vähän näytellä riemastunutta vaikkei lahja miellyttäisikään sitä paitsi niitä lahjoja voi kerätä varastoon johonkin laatikkoon ja laittaa sinne muistoksi entisistä oppilaistaa. Heittää pois vaikka sitten kun jää eläkkeelle, tuskin niitä säilytettäviä niin paljoa kertyy. Käytöstavat ja sosiaalisuus näyttää monilta ammattikasvattajilta olevan hukassa mutta tärkeintähän onkin saavutetut edut ja säännöllinen kuukausipalkka.
[/quote]

Tuskin kertyy? Olin puoli vuotta töissä sijaisena. Sain lapsilta kaikenlaisia piirustuksia, kortteja ja värityskuvia. Siihen en laskenut edes vielä keväällä saamiani kortteja ja muuta tavaraa. Jos säästäisin tuon kaiken eläkkeelle jäämiseeni asti, täytyisi minulla olla oma huone tuolle tavaralle.

Vierailija
98/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se joka valittaa kylmyydestä, niin ilman sitä roinaakin voi tehdä työtä sydämellään. Välitän oppilaistani suuresti ja itku tuli, kun jouduin heidät "jättämään", mutten silti säästänyt kortteja. Toiset eivät tarvitse roinaa todistaakseen kiintymystään.

Vierailija
99/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:31"]

siis oikeesti joku random ekaluokkalaisen töherrys pitäis laittaa oman kodin seinälle. ja maksoitte vielä raamit??? :D:D:D:D onneks en oo alakoulun opettaja, ei pysyis pokka tollasessa tilanteessa. lapsiraukka voisikin kuvitella opettajan pitävän moisesta, vanhemman tehtävä on hienovaraisesti kertoa lapselle, että eipä nyt annetakaan sellaista jne..

[/quote]

Mieheni on ope alakoulussa, ja sai myös tänä vuonna lahjaksi erään oppilaansa piirustuksen kehystettynä. Tuossa se nyt roikkuu meidän makkarin seinällä. Ei se varsinaisesti minun silmääni miellytä, mutta kun mies sen siihen halusi niin toki saa olla. 

Vierailija
100/116 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näinhän Porvoossa on tapana, pennut jää päätösjuhlan jälkeen aina leikkimään koulun pihalle vähintään pariksi tunniksi. Vaisinkin ekaluokkalaiset kun vanhemmat eivät ole juhlissa mukana, niin pikku piltit odottavat leikkien koulun pihalla kunnes kunnollinen Porvoolainen isä tai äiti hakee muutaman tunnin päästä juhlista kotiin. Tietenkin opettajathan on jo lähteneet toki lomille ja pikku piltit leikkivät koulun pihalla keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme