Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laukut ovat naisille niin tärkeitä?

Vierailija
31.05.2015 |

Kaikille bloggareille, vloggareille ja youtube beauty guruille laukut tuntuvat olevan todellinen pakkomielle. Ymmärrän että haluaa laukun olevan hyvännäköinen, niin itsekin haluan, mutta se että pitää olla joku merkkilaukku ja se tunteellinen, voimakas, pakkomielteinen suhtautuminen siihen laukkuun tai useasti kokonaiseen laukkukokoelmaan ("I really love it, I'm obsessed with it"), en vaan ymmärrä. Minulle laukku on viime kädessä juttu joka tekee elämästä helpompaa, roudaan siinä tarpeellisia kamoja mukanani. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkäävät. Sen pitäis riittää syyksi.

Vierailija
2/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku statusmerkki, kuten autot miehille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat aivopestyjä olemaan henkareina, vähemmän aikaa olla kunnianhimoinen ja uhmata miesten yksinvaltaa.

Vierailija
4/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska laukku symboloi naisen sisätilaa.

Vierailija
5/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itsekin miettinyt sitä, että miksi mulle laukku on tärkeä asia. Haluan että laukku näyttää hyvältä, on hyvä käyttää, on kestävä ja hyvää materiaalia sekä palvelee käyttötarkoitustaan.

En siis osaa vastata vaikka voin myöntää olevani näitä laukkuintoilijoita. Mulla ei kyllä ole yhtään merkkilaukkua, mutta silti mulla roikkuu tuolla noita laukkuja yli oman käyttötarpeenikin. 

Mulle laukku on tärkeä asuste. Esim. kenkiä, koruja tai huiveja mulla ei ole kun muutamia.

Vierailija
6/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:37"]

Siksi, koska laukku symboloi naisen sisätilaa.

[/quote]

Se on pillun jatke.

Vierailija
7/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:31"]

Naiset ovat aivopestyjä olemaan henkareina, vähemmän aikaa olla kunnianhimoinen ja uhmata miesten yksinvaltaa.

[/quote]

Hahaha, kirjoittaako joku näitä tosissaan :D

Voin vakuuttaa, että useimmat maailman miehet supistaisivat mielellään naistensa vaatekokoelmia. 

Vierailija
8/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pillu on niin tärkeää miehille?

Vierailija
9/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Laukku on JOILLEKIN naisille tärkeä, useimmille ei. 

Vierailija
10/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:31"]

[/quote]

Noniin! Naisten itsekeskeisyys ja turhamaisuuskin saatiin miesten syyksi. 

Vierailija
11/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään pakkomiellettä kerätä laukkuja, mutta kieltämättä kuulun niihin naisiin joille käsilaukku on jotenkin symbolisesti tärkeä. Opin sen jo äidiltäni: koskaan hän ei sanonut että "ota mun käsilaukustani lompakko ja tuo minulle" vaan aina "tuo käsilaukkuni niin annan sinulle lompakkoni" jne. Olen mallin kautta oppinut että naisen käsilaukku on jonkinlainen yksityisyyden ja oman elämän symboli, vaikka sen sisältö olisikin tarvittaessa koko perheen jaettavissa. Jonkinlainen taikapiiri ympäröi käsilaukkua.

Olen itse samanlainen. Minulla ei ole salaisuuksia perheeltäni, ei ainakaan sellaisia jotka selviäisivät käsilaukkuani penkomalla, mutta jotenkin se on silti minulle itsenäisyyteni symboli, ja osin siksi haluan todella tykätä käsilaukustani. En ole kiinnostunut muodista enkä osta merkkivaatteita, mutta panostan käsilaukkuihini paljon enemmän kuin vaatteisiini. En myöskään mene minnekään ilman käsilaukkua, ei minulla ole koskaan sellaisia päiviä että kulkisin vain avaimet ja pankkikortti taskussa. Kun esinettä käyttää joka päivä, on tärkeää että se on mieleinen.

On siinä käytännöllinenkin puolensa (halpa tekonahkalaukku rapistuu käytössä rumaksi pian), mutta enemmän tämä on henkistä.

Tuollainen "I really love it, I'm obsessed with it" -puhe taitaa olla lähinnä blogiretoriikkaa, ei kukaan tuntemani ihminen puhu noin oikeasti tavaroistaan.

Vierailija
12/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, itseään miellyttävä laukku on tärkeä samalla tavalla kuin miehille auto tai moottoripyörä. Miksi kukaan ei kyseenalaista miesten tarvetta ostaa kalliita autoja tai moottoripyöriä? Miksi meillä naisilla ei saa olla samalla tavalla jotain, mitä me haluamme, hinnasta huolimatta? En koskaan ajattele, että mies, joka ajaa kalliilla autolla / prätkällä, on idiootti. Jos joku asia tekee ihmisen onnelliseksi-olkoon laukku tai urheiluauto tai mikä ikinä olkoonkaan, suotakoon se hänelle.

Vierailija
13/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on enemmän kiinnostusta autoihin, mutta kaikilla naisilla ei ole niin paljon rahaa, joten osoittavat aitoa tai kuviteltua statusta laukuillaan.

Vierailija
14/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu ja lompakko olisi kätevämpi. Mitä järkeä laukuissa on?

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
15/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:55"]

Kaunis, itseään miellyttävä laukku on tärkeä samalla tavalla kuin miehille auto tai moottoripyörä. Miksi kukaan ei kyseenalaista miesten tarvetta ostaa kalliita autoja tai moottoripyöriä? Miksi meillä naisilla ei saa olla samalla tavalla jotain, mitä me haluamme, hinnasta huolimatta? En koskaan ajattele, että mies, joka ajaa kalliilla autolla / prätkällä, on idiootti. Jos joku asia tekee ihmisen onnelliseksi-olkoon laukku tai urheiluauto tai mikä ikinä olkoonkaan, suotakoon se hänelle.

[/quote]Ei läheskään kaikkia miehiä kiinnosta moottoriajoneuvot ja niitäkin hankitaan usein naisen saamiseksi.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
16/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:56"]

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Reppu on vitun ruma ja johonkin se lompakko pitää sulloa. 

Vierailija
17/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Vastaan vain omasta puolestani: koska reppu tuntuu lasten jutulta ja pelkkä lompakko miesten jutulta (en myöskään käytä housuja eikä hameissani yleensä ole taskuja, joten lompakon kantaminen suoraan kädessä olisi hankalampaa kuin olalla laukun roikottaminen).

Vierailija
18/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:55"]Mulla on enemmän kiinnostusta autoihin, mutta kaikilla naisilla ei ole niin paljon rahaa, joten osoittavat aitoa tai kuviteltua statusta laukuillaan.
[/quote] Täällä yksi akka, jolla olisi varaa ostaa auto. ( ei ökyautoja), mutta voisin ostaa auton hintaluokalta 30-40.000 euroa. En koe tarvitsevani autoa, julkinen liikenne sopii hyvin. Tarvittaessa auton kyllä saa, kuten varmasti tiedät.

Vierailija
19/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Kätevämpi mihin? Mitä epäkätevää käsi/olkalaukussa on? Minun mielestäni laukku olalla on paljon kätevämpi kuin reppu, jonka venkslaaminen selkään ja pois kestää huomattavasti kauemmin.

Vierailija
20/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pienesti yleistävä aloitus taas. Itselleni laukku on käyttötavara esineiden roudaamiseen. Omistan yhden ison olkalaukun ja yhden pienen laukun juhlia varten. Ei todellakaan mikään elämää suurempi asia, vaikka haluankin että se yksi laukku sitten kestää.

Tosin tunnenpa itseni aika usein ulkopuoliseksi muiden naisten seurassa kun ei kiinnosta muoti, en juuri kuluta rahojani kauppojen kiertelyy ja vaatteiden hankintaan ja harrastuksenikin ovat aika epänaisellisia. Ehkä tästä syystä miesten kanssa synkkaa paremmin?