Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2966)

Vierailija
1901/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niin paha, mutta raivostuttava. Oltiin meikkaamassa ja yhtäkkiä näin kaverini käyttävän kajaliani, oli siinä "ettei kai haittaa, tää on niin nätin värinen". Otis kajalin, heitin sen roskiin ja kerroin että kyllä haittaa kun alle puoli tuntia sitten kerroit silmätulehduksestasi. Onneksi ei ollut kallis, ja muihin meikkeihin ei onneksi koskenut.

Tyhmä kysymys varmaan mutta miksi et antanut sitä kajalia tälle kaverille kun kerta pilasi sen jo?

Joo hyvä idea vielä palkita törppöä antamalla se kajali! Itse olisin heittänyt lisäksi törpön oman kajalin roskiin myös niin oltaisiin oltu "tasoissa". 

Vierailija
1902/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin perjantaina:ostan työkaverilta lapsenlapselle syöttötuolin, 20 euroo oli hinta, malli aika vanha.

Mulle tuotiin maanantai-aamuna ränkkä viritys, jossa edellisten käyttäjien puurot ja soseet pinttyneitä. " Mä en ehtiny pestä tätä, ei kai haittaa."

Röyhkeys teki minut täysin neuvottomaksi, maksoin ja kiitin.

Siinä on kaupanteon mallia: Myydään siistimätön, paskainen syöttötuoli.

Vielä sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt siivota - siinä *rumpujenpärinää* syödään!

Kaikki bakteerit siinä kytemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ajoi mun auton lunariin eikä maksanut koko tilanteessa penniäkään. Ei kai haittaa?

Mikä on lunari?

Kunta Suomessa.

Kolarin vieressä.

Vierailija
1904/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa treenaamaan hallille kaverin kanssa. Vähän ennen treenejä hän laittoi viestiä, että meneekin mieluummin toisen kaverin kanssa, ei kai haittaa?

Siinäpä "kaveri".

Varsinkin jos viesti meni juurikin noin, kirjoittamallasi tavalla.

Vierailija
1905/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.

Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.

Näin kun siskoni poika veti vanhaa kissaamme hännästä. Kissa kääntyi ja napsaisi poikaa hampailla kevyesti sormille. Jälkeäkään ei jäänyt, mutta niin tuli poika itsku silmässä minulle että kissa puree. Sanoin että ei se mitään haittaa, itse vedit sitä ensin hännästä.

Ja mitä se lapsi teki ennen koiran "puraisua". Ei tainnut kuitenkaan tulla verta, sille tuskin kukaan hekottelisi, jos koira purisi lasta niin, että tulisi haava. Tervepäinen koira osaa nimenomaan varoittaa lasta niin, että asia tulee selväksi, mutta lapsi ei vahingoitu. Ja se, että ylipäätään syntyy tilanne, että koira joutuu lasta varoittamaan, on aina ihmisten vika, ei koiran.

Minunkin koirani on kerran napsauttanut hampaansa hyvin tiukasti ja selvästi yhteen muutaman sentin päässä vieraan tenavan nenänpäästä. Lapsi teki sellaisen tempun, jota koirani inhosi syvästi ja minä en osannut ennakoida lapsen yllättävää käytöstä. Lapsi säikähti (ei vahingoittunut fyysisesti) ja koira teki mielipiteensä saamastaan käsittelystä hyvin selväksi.

Tervepäinen koira osaa nimenomaan varoittaa lasta niin, että asia tulee selväksi, mutta lapsi ei vahingoitu

> Ja se, että ylipäätään syntyy tilanne, että koira joutuu lasta varoittamaan, on aina ihmisten vika, ei koiran

Nimenomaan, terve!

Vierailija
1906/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukku haavaa tee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.

Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.

Näin kun siskoni poika veti vanhaa kissaamme hännästä. Kissa kääntyi ja napsaisi poikaa hampailla kevyesti sormille. Jälkeäkään ei jäänyt, mutta niin tuli poika itsku silmässä minulle että kissa puree. Sanoin että ei se mitään haittaa, itse vedit sitä ensin hännästä.

Ja mitä se lapsi teki ennen koiran "puraisua". Ei tainnut kuitenkaan tulla verta, sille tuskin kukaan hekottelisi, jos koira purisi lasta niin, että tulisi haava. Tervepäinen koira osaa nimenomaan varoittaa lasta niin, että asia tulee selväksi, mutta lapsi ei vahingoitu. Ja se, että ylipäätään syntyy tilanne, että koira joutuu lasta varoittamaan, on aina ihmisten vika, ei koiran.

Minunkin koirani on kerran napsauttanut hampaansa hyvin tiukasti ja selvästi yhteen muutaman sentin päässä vieraan tenavan nenänpäästä. Lapsi teki sellaisen tempun, jota koirani inhosi syvästi ja minä en osannut ennakoida lapsen yllättävää käytöstä. Lapsi säikähti (ei vahingoittunut fyysisesti) ja koira teki mielipiteensä saamastaan käsittelystä hyvin selväksi.

Tervepäinen koira osaa nimenomaan varoittaa lasta niin, että asia tulee selväksi, mutta lapsi ei vahingoitu

> Ja se, että ylipäätään syntyy tilanne, että koira joutuu lasta varoittamaan, on aina ihmisten vika, ei koiran

Nimenomaan, terve!

...ja jos koiraa kielletään murisemasta eli varoittamasta, sille ei jätetä muuta vaihtoehtoa kuin purra varoittamatta.

Ennakoikaa ja ehkäiskää tilanteet kun koira murisee niin sen ei tarvi mennä pidemmälle.

Vierailija
1907/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen hesessä pieni tytär ei jaksanut syödä oman aterian hampurilaista loppuun niin viereisen pöydän rouva kuuli sen ja kysyi että jos aiomme heittää ruoan pois niin hän voi mielellään syödä hampurilaisen lopun. Kävi jotenkin sääliksi rouvaa, jotenkin näki päältäpäin että hän ei rahassa kieriskele. Annoimme toki hänelle hampurilaisen jämät vaikka aika kylmät ne jo olikin mutta sinne hän jäi syömään niitä tyytyväisenä. 

Hieno ele, mutta miksette myös, samantein ostaneet toiselle uuden kokonaisen burgerin?

Ei välttämättä mitään megasettiä, mutta joku mistä saa syödäkseen?

Itse ehkä ainakin ehdottaisin tarjousta, jos olisin vastaavanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
1908/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ajoi mun auton lunariin eikä maksanut koko tilanteessa penniäkään. Ei kai haittaa?

Mikä on lunari?

Kunta Suomessa.

Kolarin vieressä.

Ja sinne ajaminen muuten maksaa. En itsekään antaisi anteeksi.

Vierailija
1909/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toisinaan hoitanut kaverini 2 lasta (n10kk ja 6v) kun tällä oli työhaastatteluja sun muuta (hän vasta eronnut). Olin itse tuona aikana koti äiti, mutta aloittamassa opiskelut muutaman kuukauden päästä. Kun kaveri vihdoin sai työtarjoituksen hän ilmoitusluontoisesti sanoi että on ajatellut etta voin hoitaa hänen lapsia syksyyn asti kun lapset niin viihtyy meillä. Ja maksaa tästä korvauksen mutta pienempi kuin alalla koska en tee sitä työkseni. No kyllä haittasi ettei asiasta keskustelu..

Minulla on tuottoisa siirtolapuutarha jonka olen aina yksin houtanut. Ex-mieheni (tuolloin vielä yhdessä) lupautui kuitenkin kastelemaan lomani aikana ja olin sanonut että voi ottaa mitä tarvitsee itselleeen ja kaverille, ie tomaatteja tms mitka täytyy kerätä ennen kuin pilaantuu. Kunntulin takaisin oli lähes kaikki kasvikset viety, monta riviä perunoita ja muita juureksi, hedelmät puista ja kaikki mitä irti lähti. Veikkaan että monta kymmentä kiloa kasviksia. Ihmetteli miksi suutuin, kun hän vain oli muutamalle kaverille antanut kasviksia minka eteen ei ole nähnyt yhtään vaivaa.

Vierailija
1910/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin ystävälle toista autoamme. Kun auto palautettiin se haisi sisältä joltain jota en osaa täysin kertoa. Osaksi kuin märän koiran haju johon saatu yhdistettyä kalan haju. Hiukan imelä haju . Haju paikallistettiin penkkiin. Pestiin ne . Höyrytettiin ja otsonoitiin auto. Silti haju jäi jäljelle . En pystynyt enää ajamaan sillä autolla. Oksetti ihan fyysisesti se haju . Aito myytiin. Myöhemmin oon ajatellut jopa että oliko ruumiin haju. Vai mikä voi olla noin sitkeä haju ettei lähde irti.

Vierailija
1911/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin perjantaina:ostan työkaverilta lapsenlapselle syöttötuolin, 20 euroo oli hinta, malli aika vanha.

Mulle tuotiin maanantai-aamuna ränkkä viritys, jossa edellisten käyttäjien puurot ja soseet pinttyneitä. " Mä en ehtiny pestä tätä, ei kai haittaa."

Röyhkeys teki minut täysin neuvottomaksi, maksoin ja kiitin.

Siinä on kaupanteon mallia: Myydään siistimätön, paskainen syöttötuoli.

Vielä sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt siivota - siinä *rumpujenpärinää* syödään!

Kaikki bakteerit siinä kytemässä.

Työpaikallani pomotason nainen, "hienostunut" helsinkiläinen, kauppasi lapsen turvaistuinta. Hinta sama kuin yleensä vähän käytetyillä. Sovittiin että ostan sen ja hän tuo istuimen työpaikalle, niin käy kätevästi kaupat.

No seuraavana päivänä nainen toi istuimen, joka oli haiseva, likainen, hiekkainen ja siinä oli liimantuneena tahmeita hedelmäkarkkeja, nekin tietty ihan lian peitossa. Ei muutens pomo sanonut edes, että ei kai haittaa kun jäänyt pesemättä!!!

Tilanne oli tosi hämmentävä, kun pomo esitti aina niin hienoa ja juuri oli mollannut kaikkien kuullen kotisiivoojaansa, joka ei ollut pyyhkinyt pölyjä heidän lattialistojensa päältä.

Olin niin äimän käkenä, että maksoin kiltisti sovitun summan enkä sanonut mitään. Olisi kyllä pitänyt.

Vierailija
1912/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kynnysmatto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?

Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin. 

Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.

Juuri näin, viimeksi yksityisellä lääkäriasemalla käydessäni lääkäri oli puoli tuntia myöhässä, juu, toivottavasti ei haittaa, siihen vastasin vain, että ei se asiakkaankaan aika ihan ilmaista ole. Sainpahan sitten reilun alennuksen kassalla. Pitäkää nyt ihmiset puolenne kun kohtaatte näitä ei kai haittaa tilanteita.

Tuliko ollenkaan ajatelleeksi, että siinä parilla potilaalla oli ennen sinua sen verran hankalahoitoinen asia, kentie toimenpiteitä, että siihen meni kummallakin 15 min ylimääräistä aikaa  lääkärillä. Mutta heidän asiansa tuli hoidetuksi. Olisiko ollut parempi, että sinunkin kohdallasi, kun se 20-30 min aika, jonka olit varannut, tuli täyteen, olisi lääkäri käskenyt pois huoneesta ja käskenyt varata uuden ajan, jotta voidaan käsitellä asia loppuun.

Vierailija
1913/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Muutama päivä ennen jouluaattoa viime vuonna eräs nuorehko äiti imetti lastaan kauppakeskuksen käytävällä muiden ihmisten nähden. Erikoiseksi tapauksen tekee se, että tämä imettäjä nautti samanaikaisesti energiajuomaa tölkistä.

Minä en ollut nuori äiti, kun sain vauvani, mutta kyllä minäkin energiajuomaa join, kun en saanut nukutuksi vaikka vauva nukkui ja olin niin masentunut ja väsynyt, etten jaksanut ruokaakaan laittaa.

Vierailija
1914/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni alkoi imettämään lastaan kaikkien nähden joulupöydässä. Tulee vieläkin kylmäät väreet kun mietin tuota, meni ruokahalu täysin. 

Muutama päivä ennen jouluaattoa viime vuonna eräs nuorehko äiti imetti lastaan kauppakeskuksen käytävällä muiden ihmisten nähden. Erikoiseksi tapauksen tekee se, että tämä imettäjä nautti samanaikaisesti energiajuomaa tölkistä.

Kyllä on ihmiset vieraantuneet luonnosta ihmisyydestä. Että imettämisestä meni ruokahalu ja että kummaa juoda energiajuomaa samalla.

Mitähän ihmett luulette imettämisen olevan?! Se on vauvan ruokkimista ja siinäpä se. Ei mikään seksuaalinen tai vessarutiini. Syömistä se on.

Meniköhän vauvalla ruokahalu kun näki kun te söitte jouluruokaa, hyi h itto.

Vauvakin jaksaa paremmin valvoa yöt kun saa annoksensa kofeiinia.

Ihan samalla tavalla sille vastasyntyneelle vauvallekin tulee kofeiinin vieroitusoireet kuin meille aikuisillekin. Kukapa haluaisi vauvansa altistaa sille.

Parempi kai niin, kuin huumevieroitusoireet.

Vierailija
1915/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös lääkäreitä on tullut tusina vastaan joita melkein tunnin odottanut "sori vähän kesti". Uskomatonta paskaa

Kyllä ne elvytykset, aivohalvaukset, sydäninfarktit, psykoottiset potilaat ja isot verenvuodot menee pitkällisen selkäkivun, korvakivun, pissatulehdusoireiden tai syyhykutinan edelle, "valitettavasti".

Minä olen töissä tämmöisessä 20 000 asukkaan terveyskeskuksessa. Siellä odotusaulassa potilaat alkaa huokailemaan kovaan ääneen jo siinä vaiheessa, kun päivystävä lääkäri kävelee ohi, kun oma aika 10 minuuttia myöhässä. Puolen tunnin kohdalla kaikki vähemmän sairaat ovat lähteneet jo kotiinsa.

Siellä pk-seudulla tavallinen odotusaika päivystyksessä taitaa lähennellä puolta vuorokautta.

Vierailija
1916/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvileikkauksessa lääkäri operoi väärän polven. "Ei kai haittaa"

Enpäs usko tätä tarinaa.

Mun työkaverille kävi näin, joten voin uskoakin. Hänellä ainakaan ei ollut mitään syytä valehdella minulle. 

No, varmaan kirurgi sitten ilman mitään mutinoita operoi sen kipeänkin polven? Tuohan on päivänselvä hoitovirhe, jos ei sen vertaa tiedä, että kumpi polvi piti leikata.

Mulla on näitä hiljattain jalkaleikattuja tullut tk:ssa vastaan esim. haavatulehdusepäilyn vuoksi. Nykyään näillä on aina iso permanenttitussilla piirretty nuoli siinä leikatussa jalassa, ennen leikkausta siis laitettu.

Vierailija
1917/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvileikkauksessa lääkäri operoi väärän polven. "Ei kai haittaa"

Enpäs usko tätä tarinaa.

Mun työkaverille kävi näin, joten voin uskoakin. Hänellä ainakaan ei ollut mitään syytä valehdella minulle. 

No, varmaan kirurgi sitten ilman mitään mutinoita operoi sen kipeänkin polven? Tuohan on päivänselvä hoitovirhe, jos ei sen vertaa tiedä, että kumpi polvi piti leikata.

Minulta yritti unkarilainen kirurgi operoida väärän polven. Tilanne meni jopa niin pitkälle, että lihamestari itse ihmettelee leikkaussalissa, että "miksi tama polvi aivan karva"? Onneksi olin älyissäni sanomaan, että "siksi kun sinä leikkaat oikean polven". Kaveri ei ollut moksiskaan, sanoi vaan "okeiokei".

Juu juu, sulla ei siis anestesia toiminut, kun leikkaussalissa olit vielä juttelukunnossa?

Mutta joo, onhan se totta, että jos vain meinataan leikata väärä raaja, niin eihän se ole niin hauska tarina, ellei sitä vähän väritetä pienillä lisämausteilla.

Ei noissa monestikaan nukuteta, leikataan spinaalipuudutuksessa.

Vierailija
1918/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyväkäs on varsinkin maaseutujen kylillä "eihän ne haittaa" -koirat ja niiden omistajat.  Kerran työntelin rattaissa n. 1 vuotiasta lastamme, kun n. 100 metrin päässä olevasta naapuritalosta alkoi juosta haukkuen meitä kohti hiton iso rakki aggressiivisin elkein. Ei muuta kuin jalat alle tavoitteena lukittautua omaan autoon, jonne ehtisin ennen koiraa. No, omistaja sai kuin saikin käskytettyä koiran pysähtymään tielle. Soitin naapurille, on kuulemma uusi koira "ihan kiltti, eihän tuo voi haitata". Minussa kuulemma vika jos en tykkää koirista.  Saman tien varrella kulkee myös vapaana viron tms. rescuekoirat, mitkä hyökkäilee kohti kaikki mitä liikkuu. Ovat vaan niin pieniä, etteivät lopulta uskalla lopulta. Omistajan mielestä "ei kai haittaa". Yksi puremakin on saatu kolmannen talon koiralta, siinäkin tapauksessa asenne oli tasoa "ei kai haittaa".

Pysyy omilla maillaan niin tarvi vinkua joka asiasta

Meinaat että vaunulenkillä kierretään vaan omaa taloa?

Vierailija
1919/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistin rahattomuutta välittäneen pikkuserkun pesemään mun auton ja jätin pihaan auton viereen ämpärin, pesuaineen ja sienen, mutta kun tulin töistä kotiin (olin pyörällä) näin että auton pellit oli mutrulla (puhdas se kyllä oli) ja jättämäni tarvikkeet oli koskematta.

Pikkuserkku oli mennyt pesemään auton painepesurilla ja ensijörkytyksestä toivuttuani sain sen taas kun huomasin että myös auton sisätilan verhoilu oli märkä ja koska vedenpaine oli ilm tuhonnut ikkunan tiivisteet🙄 ei saanut serkku bilerahaa tän jälkeen ainakaan minulta ja oli hänen onni että auto oli vanha.

Huh, ihan tavallisella painepesurillako pellit mutkalle?

Yksi sukulainen pesi saunanlauteensakin painepesurilla. Meni lauteet vaihtoon, koska tuli tikkuja pyllyyn.

Vierailija
1920/2966 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiiPu kirjoitti:

"Ei tässä ole kuin vähän kanaa" -piirakan tarjoaminen vegaanille.

Ihan sama kuin tuoksuttomaksi mainostetussa teatterinäytöksessä Vaasan teatterissa. Penkkinaapuriksi asettautui pariskunta, josta ainakin viereeni istuneesta pariskunnasta nainen oli käyttänyt hajusteita. Kun huomautin, että kyseessä oli hajusteeton näytös, hän totesi "ihan vähän vaan laitoin".