Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2980)

Vierailija
1801/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotias ja vahdin kahta pikkusiskoani kotona iltapäivällä. Siskot oli 2v ja 6v, ihan riittävästi hoidettavaa mielestäni minulle  mutta ei mitään mahdotonta menoa. Sitten ovi käy ja sisään paukkaa naapurin 2 pikkupoikaa, suurin piirtein saman ikäisiä kuin siskoni olivat. "Äiti meni kauppaan ja sanoi että voidaan tulla tänne leikkimään siksi aikaa!" ja yhtäkkiä vahdittavia olikin sitten aika paljon omien rahkeideni yli. Kyllä muuten haittasi. Lisäksi naapurin pojat olivat huomattavasti villimpiä tapauksia kuin siskoni, eivätkä he totelleet mitään mitä sanoin "Et sä voi meitä määrätä, et sä oo aikuinen!" mentaliteetilla. Omat siskot sentään tiesi että kun minä olen vastuussa, tehdään niin kuin minä sanon. Naapurini lisäksi luullakseni tiesi, ettei meillä ole aikuisia kotona, sillä autot eivät olleet pihassa, eli hän aika surutta sälytti omat kakaransa teinitytön harteille kysymättä lupaa. En arvosta.

Vierailija
1802/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

olisit kussut tankkeihin ja päästänyt ilmat renkaista        

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri (nykyään entinen) kysyi lähtisinkö mukaan Ikeaan hänen kanssaan seuraavana päivänä. Kysyin milloin olisi menossa että, olen puolen päivän jälkeen vapaa kun tunnit loppuu (olin opiskelija silloin). Hän tähän vastasi, että mennään iltapäivällä. Noh, mä laitoin viestiä tuntien jälkeen, että olen nyt vapaa, kaverista ei kuulunut mitään ja kyselin uudestaan klo 17 aikaan että ollaanko me vielä menossa, että oon täällä nyt viitisen tuntia odotellut niin vastasi kuuden aikoihin, että kävi jo aamulla kun oli kuulemma pakko saada heti aamusta jotkut jääpalamuotit että saa jääpaloja juomaanasa kotona :D.

Tästä tietysti sanoin, että miksi ei kertonut koko päivänä jo käyneensä kun olen häntä koko iltapäivän kotona odottanut niin ei kuulemma olisi pitänyt haitata kum enhän mulla sinne Ikeaan mitään asiaa ollut 🥲

Teki useita kertoja vastaavia temppuja, sovitut asiat eivät pitäneet koskaan, ei koskaan suostunut sopimaan kellonaikoja vaan aina just jotain ympäripyöreitä iltapäivällä tai jossain vaiheessa tänään ja ei koskaan infonnut mistään aikatauluista tarkemmin tai niiden muutoksista. Ei myöskään vastaillut ikinä mihinkään kuin vasta tunteja myöhemmin ja joskus ei ollenkaan.

Tästä tuli mieleen exäni. Oltiin sovittu, että hän tulee luokseni lauantaina klo 12. Puoli kahdelta laitoin viestiä, että eihän mitään ole sattunut, kun tyyppiä ei näkynyt, eikä hän ollut myöskään laittanut mitään viestiä. Kuulemma ihan just lähdössä. Lopulta hän tuli paikalle 14:30 eli 2,5 tuntia sovitun jälkeen. Kuulemma piti vahtia pyykkejä. Ei edes pyytänyt anteeksi.

Yritin sitten moneen kertaan sanoa, ettei tuo ollut hyvää käytöstä. Tyyppi sitten totesi, että miksi se minua haittaa, enhän minä ollut kuitenkaan mihinkään menossa. No en niin, mutta jos olisin tiennyt poikaystävän tulevan vasta reippaasti iltapäivän puolella, niin olisin voinut vaikkapa käydä kaupassa tai lenkillä tai muuten käyttää tuon ajan muuhun kuin kellon kyttäämiseen. Vaikka kuinka jankkasin, niin ei mennyt kaaliin, miksi tuollaisissa myöhästymisistä pitäisi ilmoittaa.

Niin, onko ihme, että kyseessä on ex?

Vierailija
1804/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quu kirjoitti:

Ottakaa väärinpysäköidyistä  autoista tuulilasinpyyhkijät talteen. 

Edellisen asunnon pihassa pari naista pysäköi miten sattui. Tuulisella säällä pyyhkijän varsi oli väätynyt hullunkurisesti lähes solmuun. Eipä näkynyt sen jälkeen.

Vierailija
1805/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä kun kaverin  miehen kanssa sovitaan joku juttu milloin ja mitä ja miksi  ja se aika kun tulee kaveria ei näy missään ja kun soittaa niin ei ole joutanut on aina vastaus

Vierailija
1806/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sadu kirjoitti:

Ei kaa tää haittaa, sano ex kun vaihto mut 15 vuotta nuorempaan

Olit varmaankin sanonut aiemmin exälle "eikai se mitään haittaa ettei ole seksiä"

Kaikkien elämä ei pyöri nussimisen ympärillä. Et saa koskaan naista.

Vierailija
1807/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka sopii mun puolesta hommia. Tai oikeastaan sopii ryhmälle, mutta jännä vaan, että toteutus jäisi mun niskoille. Lainailee myös mun työtavaroita muille ja lähettelee lomilla viestejä työprojekteista, joilla ei ole mikään kiire ja joita ei edes kuulu tehdä. Närkästyy ei-sanasta ja pitää sitä tosi töykeänä. Toisaalta ei ymmärrä kaunisteltua ei:tä vaan jää jankkaamaan. Oon alkanu purkaa pahimmat ja epäoikeudenmukaisimmat diilit esimiehen avulla, vaikka onkin sitten tosi töykeä olo.

Vierailija
1808/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kaikkia juttuja lukenut, mutta nuo kutsuille tulevat ei kutsutut haittaa. Lapsen synttäreille tuotiin aikoinaan pikkusisaruksia, tyyliin ei kai haittaa. Noh, ei kai laitetaan kakku vaan pienemmiksi siivuiksi. Syynä lienee se, että kyseinen vanhempi sai itselleen vapaa-aikaa muutaman tunnin.

Aikuiskutsuille on tuotu täysikäistä jälkikasvua ja heidän kumppaneitaan, kun niillä nyt ei juuri ollut muuta tekemistä. Tarjottava alkoholi hupeni alta aikayksikön.

Siis tuo viimeinen kappale. Vanhemmillani on eräs ystäväpariskunta, joka silloin tällöin ottaa mukaansa aikuisen lapsensa ja tämän poikaystävän vanhemmilleni kylään, kun on tarkoituksena viettää illanistujaisia. Tämä noin 20v. pariskunta on kuskina noin 15 km päästä. Tulevat juuri sillä tyylillä "ei kai haittaa". Kiltit vanhempani eivät ole sanoneet, että kyllä haittaa, vaikka oikeasti haittaakin ja ovat hyvin ihmeissään tästä toiminnasta. Nyhjäävät kuulemma jossain sohvannurkassa. Jos nyt itse mietin omaa nuoruuttani, niin eipä olisi tullut mieleenkään mennä hengailemaan porukoiden ystävien luo, vaikka kuinka oltaisiin kuskina.

1809/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on olla "yli neljäkymmentäkymppinen"

Joo minäkään en ymmärrä miksi se kymmenen kirjoitetaan kahdesti. Outo järjenjuoksu, luulisi että lyhyemmin halutaan kirjoittaa.

1810/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää hissien käyttäjät, joilla on terveet jalat eikä ylimääräisiä pyöriä vedettävänään tai työnnettävään, ovat niitä "ei kai tää nyt haittaa" tyyppejä, jotka eivät pysty samaistumaan, ennen kuin ovat itse sellaisessa asemassa, että olisi joskus kiva päästä liikkumaan kerroksien välissä, kun EI VOI oikeasti valita niitä portaita. 

Suosikaa siis edes hyötyliikunnan edestä portaita ja jättäkää ne hissit heille, jotka niitä välttämättömästi tarvitsevat, etenkin vilkasliikenteisillä paikoilla, kun ne hissit tuntuu koko ajan olevan varattuina (koska hupiajelijat). 

Tämä on todella yksi esteettömyyden haasteista, että useat ihmiset eivät välitä nähdä  silloinkaan nenäänsä pidemmälle, vaikka sen heille selittäisikin "mullakin on oikeus".

Alapeukuista päätellen täällä on useita sellaisia, jotka uskoo näiden näkymättömien tuki- ja liikuntaelinvaivojen nuorilla ihmisillä olevan hirveän yleisiä. Eikä muka olisi olemassa sellaisia, jotka nyt vain ihan huvikseen ottaa hissin liikkuakseen yhden kerroksen välin.

Tietenkin hissiä saavat käyttää kaikki, mutta vähän tilannetajua toivoisin: Jos hissiä odottaa selkeästi sellainen ihminen, joka kulkee pyörillä, keppien kanssa tai muuten hankalasti, niin tietenkin hän saa mennä ensin. Ei tulisi mieleenkään viedä hissiä sellaiselta, mutta osa ei vain välitä.

Miksi ihmeessä? Siis tietty terveet päästävät tarvitsevat ensin, mutta minusta esim ei näy päällepäin että en pääse alas portaita kun polveen sattuu aivan kamalasti. Olen hyväkuntoinen ja urheilullinen ja mielelläni kuljen portaita ylös mutta alas ei onnistu. Miksi pitäisi päästää joku muu ensin vain siksi että heistä vamma tmv näkyy päällepäin?

Kyllä meitä on paljon joista ei päälle tällaiset kivut näy.

Eli koska on vamma, on päästävä ensin? Ei siis siksi, että on ensin paikalla vaan siksi, että On Kuka On?

No kuule IHAN JUURI SIKSI 👊👊👊 jos on vamma niin sinä menet jonon hännille. Käytä päätäsi jos edes osaat.

Vierailija
1811/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavapariskunta kutsui grillijuhliimme myös aikuiset lapsensa poikaystävineen. Toivat omille 8 hengelle sekä meille kahdelle tullessaan peräti 4 kanapihviä... Söivät sitten meidän ruokia koko porukka.

Samat lainasivat milloin mitäkin työkalua myös- ja lainasivat niitä eteenpäin. He lainasivat myös elokuvia ja palauttivat levyt naarmuisina.

Jättivät erään työsuorituksenkin meille maksamatta-olimme tuolloin nuoria ja pienipalkkaisessa työssä, useiden satojen summa oli iso menetys jonka lupasivat useita kertoja maksaa mutta ei sitä ikinä tilille tullut.

Ei kai haittaa ettei enää olla tekemisissä vaikka muuten olivat ihan kivoja ihmisiä.

Vierailija
1812/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme oli pienenä todella allerginen kananmunalle. Asiasta kerrottiin varmaan jo liikaakin..

Menimme vanhempieni luo ja äitini oli jälleen tehnyt jotain marengin tapaista. Eipä huomannut kertoa sitä kun antoi tytölle joka tietenkin halusi makeaa. Itse olin isäni kanssa katsomassa jotain toisessa huoneessa. Tyttö tulee paikalle ja meinaa tukehtua. Äitini vain että ei kait se nyt tuosta voi tukehtua, sehän on niin pehmeää.

Todella kiireellä sairaalaan.

Ei mennyt kuin muutama kuukausi ja sama tilanne. Oli tehnyt pashaa jossa raakaa valkuaista.

Ihmettelee edelleen miten se voi muka haitata jos siedättää lasta.

Näitä tapauksia riittää! Tuttavan lapsella paha maitoallergia, ja mummu ihan vahingossa vähän nyt kaataa tavallista maitoa, kun se soijamaito on niin pahaa ja kallista. Sairaalaan kaasu pohjassa.  Ja seuraavalla kerralla kyläillessä mummu kysyy, että voiko antaa vähän kermavaahtoa lapsen kakun päälle. Mistä näitä sikiää?? Vielä ihan muuten "normaali", työssäkäyvä mummu kyseessä. 

Mutta kun tätä tapahtuu ihan ravintoloissakin. Ja sitten anafylaksian saaneen kumppanille sanotaan, että älkää vaan soittako ambulanssia, menkää taksilla, ettei meiltä mene maine.

Vierailija
1813/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastaanotolla puhelin soi. Lääkäri vastasi ja alkoi kertoilla laveasti toisen potilaan sairaustietoja. Aikansa puhuttuaan totesi puhelimeen, että ei tässä mikään kiire ole, asiakas tuossa istuu, mutta ei häntä näytä haittaavan. Kyllä haittasi, oli kiire töihin. Mun asia hoidettiin sitten miten kuten parissa minuutissa.

Perus. Lääkäreissä on näitä, joille tekisi hyvää saada muutama aiheeton huomautus Avilta ja vaikka Valviraltakin.

Eivät lääkärit kesken vastaanoton potilaspuheluihin vastaile, tai lopettavat puhelun, jos joku soittaa kesken vastaanoton. Potilailla on soittoajat, jolloin joko potilas soittaa lääkärille tai lääkäri potilaalle.

Vierailija
1814/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikakaverini tykkäsi ottaa minua takaapäin. Ei siinä mitään, mutta kerran hän sujautti vekottimensa suoraan hanuriini ja siitä sitten takaisin pinppiin. "Ei kai haittaa, halusin kokeilla suklaapuolta!"

Juu, kyllä haittasi, sattui aivan tolkuttomasti ja kakkaisesta vehkeestä sain antibiootteja vaatineen tulehduksen pinppiini.

Tuli tuosta poikakaverista nopsaan exä.

Mikä ihmeen hinku kaikilla maailman miehillä on perä auk koihin?

Tässä olisi toinen rikosilmoituksen paikka.

Onhan näissä tapauksissa raiskaustuomioita annettukin.

Vierailija
1815/2980 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.

Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?

Vierailija
1816/2980 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.

Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?

Haittaako se sinua ? Jos haittaa, millä tavoin?

Minä en usko, että minua haittaisi.

Tuleeko posteljooni vaan kääntämään autonsa vai onko hänellä muutakin asiaa ?

Jos haittaa, mene ja kerro. Tai kerro tälle toiselle ja pyydä välittämään viesti

Vierailija
1817/2980 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastaanotolla puhelin soi. Lääkäri vastasi ja alkoi kertoilla laveasti toisen potilaan sairaustietoja. Aikansa puhuttuaan totesi puhelimeen, että ei tässä mikään kiire ole, asiakas tuossa istuu, mutta ei häntä näytä haittaavan. Kyllä haittasi, oli kiire töihin. Mun asia hoidettiin sitten miten kuten parissa minuutissa.

Perus. Lääkäreissä on näitä, joille tekisi hyvää saada muutama aiheeton huomautus Avilta ja vaikka Valviraltakin.

Eivät lääkärit kesken vastaanoton potilaspuheluihin vastaile, tai lopettavat puhelun, jos joku soittaa kesken vastaanoton. Potilailla on soittoajat, jolloin joko potilas soittaa lääkärille tai lääkäri potilaalle.

Kun joudun sairauteni takia kuukausittain käymään erikoislääkärin vastaanotolla, niin aika usein  hän vastaa kun puhelin soi, vaikka olen lääkärin kanssa samassa huoneessa. Muutamia kertoja toiset lääkärit ja sairaanhoitajat ovat tulleet siihen samaan huoneeseen keskeyttäen lääkärin ja minun välisen keskustelun.

Vierailija
1818/2980 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joudun sairauteni takia kuukausittain käymään erikoislääkärin vastaanotolla, niin aika usein  hän vastaa kun puhelin soi, vaikka olen lääkärin kanssa samassa huoneessa. Muutamia kertoja toiset lääkärit ja sairaanhoitajat ovat tulleet siihen samaan huoneeseen keskeyttäen lääkärin ja minun välisen keskustelun.

Niin, toiset työntekijät soittavat tai poikkeavat, mikä sekin on aika törkeää. Mutta ei sinunkaan kohdalla varmaan toisen potilaan kanssa ole puhunut puhelimessa.

Vierailija
1819/2980 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurankipeä tuttava joka änkee väkisin kotiini ja seuraan.

Saattaa aamutuimaan tai myöhään illalla vaan yrittää änkeä kutsumatta kylään, eikä tajua vaikka kuinka estelee ja sanoo ett just menossa nukkumaan.

Häntä pitäisi aina olla viihdyttämässä, jos tietää että olen jonkun muun kanssa jossain, tunkee paikalle ja seuraan. Pahin oli kun tuli kaverini synttäreille kutsumatta, ei tunne kaveriani tai muitakaan sieltä. Oli kiusallista.

Vierailija
1820/2980 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toiset työntekijät soittavat tai poikkeavat, mikä sekin on aika törkeää. Mutta ei sinunkaan kohdalla varmaan toisen potilaan kanssa ole puhunut puhelimessa.

On lääkäri puhunut, kun sanoi puhelimeen jollekin potilaalle, että mä kirjoitan sinulle uuden reseptin ja voit hakea sen apteekista tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi