Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2993)
Minulla oli joskus "kaveri" joka "lainaili milloin porakonetta milloin ompelukonetta. Kun niitä kyseli takaisin niin selitti miten oli lainannut ne eteenpäin.
Sain tavarat takaisin kun sanoin että minulla on tekstareissa todisteet että tavarat ovat hänellä ja jos niitä ei ala kuulua takaisin niin käräjillä tavataan. No sain suurimman osan takaisin haistattelujen kera.
Ja 9 päivää myöhemmin hän pyysi 1500€:n läppäriä lainaksi.
En vastannut mitään.
pissautti lastaan lattialle, vahingossa pytyn ohi ja jätti ne kuset siihen. ei kait tää haittaa, kun on lapsiperhepaikka. kaikilla sitten kengät kusessa siinä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun yllätysvieraita tullut autolastillinen. Olivat hetken olleet ja isäntä alkoi kysymään ruokaa.
Tää perhe oli ollut kova pummailemaan ja äiti oli jälkikäteen kiroillut.
Mä olin isännälle sanonut missä on kylän grilli ja lapsille sanoin sieltä saa tosi hyviä hampurilaisia. Lapset alkoivat pomppimaan innoissaan mennään grillille. Isä alkoi toppuuttekemaan kyllä meille kelpaa ihan tavallinen kotiruokakin. Olin kysynyt mitä toit mukanasi. Kauppa on tänään auki, sitten vasta 2 päivän päästä. Meillä on ruokaa omalle perheelle, ei kuokkavieraille.Perheen äiti alkoi viemään perhettä grillille ja isäntä huusi tuomme teille sitten laskun.
Sen muistan kuitti summasta tuli pöydälle ja joku oli sanonut noin paljon käytitte rahaa, ettekä meille tuoneet mitään.
Halusivat jäädä yöksi ja mä olin näyttänyt aittaa, joka ei ollut siisti. Isäntä ehdotti nukkuvat jossain ja lapset mun huoneessa ja mä voisin nukkua saunatuvalla. Muistan vieläkin, kun sanoin miksi mun pitäisi antaa mun sänky. Annatko sinä ikinä sänkyä vieraille ?
En muista mitä sitten tapahtui. Luult lähtivät kotiin. N 10 v tämän jälkeen olin kylässä vanhemmilla, kun he tulivat sinne. Tämä isäntä aloitti muistelun, kun minä määräsin heidät grillille. Eikä rahoja ikinä ruuista rullut. Oli, kuin bensaa kaadettaisi tuleen.
Mä kysyin miten on mahdollista tuutte ilman tuliaisia mökille, kysytte ruokaa ja majaa, ette soita. Kun mennään kylään, viedään aina tuliaisia. Ja sovitaan etukäteen.
Sanoin vaimolle eikö sua hävetä tollainen lokkeilu ?
Sen jälkeen en oo nähnyt heitä. Lähettää joulukortin edelleenkin vanhemmille. Postimerkin tilalla on joulutarra
IHANAA, että joku ei ole vässykkä ja kynnysmatto! Niinkuin tosi monet tänne kirjoittavat tuntuvat olevan, kun eivät saa suustaan sanaa vaikka muut käyttäytyvät ties miten huonosti. Ei voida sanoa vastaan, ei kohteliaasti ja asiallisesti edes. Jos toiset ovat törkeitä, niin pitää voida avata suu ja sanoa asiat asioina, mitä rauhallisemmin sitä parempi.
Kiitos tällaisesta, vähän poikkeavasta kommentista. Ei siitä voi loukkaantua, jos joku osoittaa että katsokaa nyt, tulette yllättäen ja ilmoittamatta käymään ilman ruokaa, meillä ei ole kaikille syötävää. Ja sanoo nätisti, että olisi hyvä että soitettaisiin etukäteen.
Jutun juuri oli se, että olin siinä besserwisser iässä. Olin kuunnellut äitini pahaa mieltä ja tossa, rippikouluiässä sitä olin kaiken tietävä.
Jos olisin ollut nuorempi, ei kukaan ollut sanonut mitään. Muutama vuosi meni, kun äiti muisteli minun vastuun ottoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penile kirjoitti:
Jos joku kysyy haittaako? Niin jos asia haittaa niin pitää vaan kertoa että haittaa, jos vastaa että ei haittaa niin turha sitä on jälkeenpäin vinkua ja valittaa.. Ihme logiikkaa, itse kerron kyllä heti ja suoraan jos joku asia haittaa tai ei mene kunnolla. Ihme nössöilyä taasen..
Tämä on tullut eteen yllättävän usein vielä nykyäänkin autoillessa. Jotkut tutut ja etenkin heidän kyytiini tulleet tuttunsa, kaivavat heti sisällle autoon päästyään röökit esiin heittäen "kai täällä autossa voi polttaa, ei sua häiritse?". Vastaan aina että ei tietenkään voi sisällä autossa röökiä poltella, ja tottakai häiritsee! Yksikin kaveri aina ihmetteli röökaajia, että voivat ulkona kyytiä odotella ilman polttamista, mutta heti kun sisälle auton kyytiin pääsevät niin röökit kaivetaan esiin.
Ihan yhtä paljon haittaa ne tupakoitsijat, jotka polttavat ulkona, ottavat viimeisen henkäyksen ja sitten autoon päästyään puhaltavat savut ulos. Pienessä tilassa se haju on ihan hirveä.
Mun auroon ei tulla heti tupakan loputtua, se on vähintään 10 minuuttia raitista ilmaa ja pari mynthonia ennenkuin pääsee autoon. Kummasti talvella tupakanpoltto vähenee ja lähtöaika on sovittu, tupakoijat saavat sovittaa polttelunsa siihen, tupakan takia en odottele. Ja eipä polttajia nämä säännöt haittaa, hyvin ovat sopeutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penile kirjoitti:
Jos
Tämä on tullut eteen yllättävän usein vielä nykyäänkin autoillessa. Jotkut tutut ja etenkin heidän kyytiini tulleet tuttunsa, kaivavat heti sisällle autoon päästyään röökit esiin heittäen "kai täällä autossa voi polttaa, ei sua häiritse?". Vastaan aina että ei tietenkään voi sisällä autossa röökiä poltella, ja tottakai häiritsee! Yksikin kaveri aina ihmetteli röökaajia, että voivat ulkona kyytiä odotella ilman polttamista,
Mun auroon ei tulla heti tupakan loputtua, se on vähintään 10 minuuttia raitista ilmaa ja pari mynthonia ennenkuin pääsee autoon. Kummasti talvella tupakanpoltto vähenee ja lähtöaika on sovittu, tupakoijat saavat sovittaa polttelunsa siihen, tupakan takia en odottele. Ja eipä polttajia nämä säännöt haittaa, hyvin ovat sopeutuneet.
Siis mun autoon
Onneksi on savuton suku ja tuttavapiiri. Kukaan ei polta autossani eikä kotonani. Enkä todellakaan antaisi lupaakaan.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli juorunnut yhtä arkaa henk. koht. asiaani, josta hänelle avauduin, kun luulin, että voin luottaa. Olin siis menossa hänen luo, kun kuulin eteisessä, että hän puhuu tästä asiasta puhelimessa. Tottakai hermostuin ja olin todella hämmentynyt ja hän vaan kohautti olkiaan "ei kai se nyt mitään haittaa, Tuulalle vaan kerroin". Päätin, etten kerro hänelle enää tällaista, kun juoruaa ne eteenpäin. Olen aina tiennyt, että hän on kova juoruamaan, mutta en voinut uskoa, että hän oman aikuisen tyttärensä henkilökohtaisia ja arkoja asioita kertoilisi jollekin "Tuulalle"...
Olikohan meillä sama äiti?
Omani juorusi kaikille ystävilleen ja puolitutuillekin minun asiani. "No eihän se nyt haittaa"
Mun äiti tekee samaa, en kerro enää mitään sellaista mitä ei saa eteenpäin kertoa, eli puhuttavaa on minun puolestani aika vähän. Tykkään pitää omat asiat omina.
Kertoo mulle muidenkin asioita, eikä ymmärrä yhtään kun yritän selittää, etteivät he välttämättä ole kovin innoissaan siitä, että kertoo tuollaisia asioita eteenpäin. Kommentti yleensä on se, ettei X sanonut että sitä ei saisi kertoa eteenpäin. Eli joka ikinen asia minkä haluat pitää kahden välisenä pitäisi aina sanoa, ettei saa kertoa kenellekään. Minusta se pitäisi olla päivänselvää, ettei niistä puhuta.
Oikeastaan tähän ketjuun sopii se hetki kun ekan kerran iloisesti petti luottamukseni. Oli eräs asia josta erikseen pyysin, ettei kerro sitä kenellekään. En olisi halunnut edes hänelle puhua, mutta jankkasi ja lupasi ettei kerro. No, samana päivänä kertoi kuulteni sen asiani kahdelle eri henkilölle ja kun suutuin, totesi ettei kertominen haittaa kun hänestä se asia ei ollut salassa pidettävä. Totta, että asia ei ollut iso, mutta minulle sellainen, etten halunnut sitä muiden korville.
Luota tässä nyt häneen sitten.
Olen yli 40-kymppinen ja äitini iloisesti yksi päivä puhelussa ilmoitti lukeneensa lapsuuteni päiväkirjan jonka löysi vanhoista tavaroistani. Kiva juttu. En muista mitä olin edes kirjoittanut mutta kyllä korpeaa etten ollut vienyt ihan kaikkia tavaroitani lapsuudenkodista pois. En ollut teininä yhtään ajatellut että jos jotain jää niin äitini ei vain käskisi hakea pois. Mutta hän on just sellainen kerronpa kaikkien asiat kaikille juoruilija.
Millaista on olla "yli neljäkymmentäkymppinen"
Vierailija kirjoitti:
Millaista on olla "yli neljäkymmentäkymppinen"
Se on ilmeisesti sellaista yli 400-vuotiaan elämää. Vanhoiksi nykyisin tuntuvat monet ihmiset elävän. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.
Höpöjuttuja tämmöiset häät. Ihan oikein teki tai ois jättänyt kokonaan väliin. Lapset kuuluvat elämään.
En nyt kaikkia juttuja lukenut, mutta nuo kutsuille tulevat ei kutsutut haittaa. Lapsen synttäreille tuotiin aikoinaan pikkusisaruksia, tyyliin ei kai haittaa. Noh, ei kai laitetaan kakku vaan pienemmiksi siivuiksi. Syynä lienee se, että kyseinen vanhempi sai itselleen vapaa-aikaa muutaman tunnin.
Aikuiskutsuille on tuotu täysikäistä jälkikasvua ja heidän kumppaneitaan, kun niillä nyt ei juuri ollut muuta tekemistä. Tarjottava alkoholi hupeni alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli kutsunut siskonsa miehineen mökille viikonlopuksi. Pariskunta tuli sovittuna aikana ja kovasti myhäillen, että heillä on yllätys. Vartin päästä pihaan oli ajanut heidän poikansa koko perhe ja koirat mukana ja sisko oli todennut, että kutsuivat pojan perheineen mukaan, että saavat nauttia mökkeilystä ja ei varmasti haittaa.
Yöpymispaikkoja ei ollut kaikille ja äitini ei ollut varannut ruokaa kuin kolmelle hengelle, joten vähän haittasi.Miten yöpymiset ja ruokailut sitten järjestettiin?
Pojan perhe nukkui autoissa paitsi pienin lapsista mummonsa ja vaarinsa kanssa samassa huoneessa lattialla. Grillattavia lihoja puolitettiin ja keitettiin riisiä, kun uusia perunoita ei olisi riittänyt kaikille ja muuta vastaavaa. Seuraavana aamuna yllätysvieraat olivat todenneet, että lähtevät kuitenkin kotiin. Selvästi haittasi heitäkin loppujen lopuksi.
Lapsena kävi vähän kuin noin. Oltiin mökillä ja sinne tuli joku sukulainen laumansa kanssa. Ei niitä voinut yön selkäänkään ajaa joten ruokaa jatkettiin. Olivat pettyneitä joten häipyivät seuraava päivänä. Meille jäi vaan tyhjät kaapit kun kaikki vararuokakin (pottumuusijauheet, riisit, makaroonit ja purkkihernekeitot) oli syöty. Sitten vaan fillareilla kauppaan. Onneksi kauppias myi vaikka kauppa oli kiinni.
Mä olin just ripille päässyt, kun oltiin mökillä. Muistan, kun äiti laski ruokaa ja sanoi nyt ei tarvi 2 päivään käydä kaupasssa.
Ei kun yllätysvieraita tullut autolastillinen. Olivat hetken olleet ja isäntä alkoi kysymään ruokaa.
Tää perhe oli ollut kova pummailemaan ja äiti oli jälkikäteen kiroillut.
Mä olin isännälle sanonut missä on kylän grilli ja lapsille sanoin sieltä saa tosi hyviä hampurilaisia. Lapset alkoivat pomppimaan innoissaan mennään grillille. Isä alkoi toppuuttekemaan kyllä meille kelpaa ihan tavallinen kotiruokakin. Olin kysynyt mitä toit mukanasi. Kauppa on tänään auki, sitten vasta 2 päivän päästä. Meillä on ruokaa omalle perheelle, ei kuokkavieraille.Perheen äiti alkoi viemään perhettä grillille ja isäntä huusi tuomme teille sitten laskun.
Sen muistan kuitti summasta tuli pöydälle ja joku oli sanonut noin paljon käytitte rahaa, ettekä meille tuoneet mitään.
Halusivat jäädä yöksi ja mä olin näyttänyt aittaa, joka ei ollut siisti. Isäntä ehdotti nukkuvat jossain ja lapset mun huoneessa ja mä voisin nukkua saunatuvalla. Muistan vieläkin, kun sanoin miksi mun pitäisi antaa mun sänky. Annatko sinä ikinä sänkyä vieraille ?
En muista mitä sitten tapahtui. Luult lähtivät kotiin. N 10 v tämän jälkeen olin kylässä vanhemmilla, kun he tulivat sinne. Tämä isäntä aloitti muistelun, kun minä määräsin heidät grillille. Eikä rahoja ikinä ruuista rullut. Oli, kuin bensaa kaadettaisi tuleen.
Mä kysyin miten on mahdollista tuutte ilman tuliaisia mökille, kysytte ruokaa ja majaa, ette soita. Kun mennään kylään, viedään aina tuliaisia. Ja sovitaan etukäteen.
Sanoin vaimolle eikö sua hävetä tollainen lokkeilu ?
Sen jälkeen en oo nähnyt heitä. Lähettää joulukortin edelleenkin vanhemmille. Postimerkin tilalla on joulutarra
E T T Ä
E T T Ä
E T T Ä
Ei kaa tää haittaa, sano ex kun vaihto mut 15 vuotta nuorempaan
sadu kirjoitti:
Ei kaa tää haittaa, sano ex kun vaihto mut 15 vuotta nuorempaan
Olit varmaankin sanonut aiemmin exälle "eikai se mitään haittaa ettei ole seksiä"
Tänä tapahtui noin 20 vuotta sitten.
Eräänä kesäisenä ja perjantaina, vanhin veljeni soitti minulle:
-Eihän se haittaa, jos minun nuorin lapseni tulisi sinulle nyt kylään?
-Valitan hän ei voi tulla kylään.
-Mutta kun nyt on ihan pakkotilanne.
-Siitä huolimatta minulle ei voi tulla kylään.
-Mutta kun minun vanhimmat lapseni ovat tänään menossa, Särkänniemeen ja nuorimmainen tarvitsee siksi aikaa hoitajan
-Se ei ole minun ongelmani.
-Mutta kun asiasta on sovittu jo kaksi kuukautta sitten, siksi sinun täytyy, ottaa lapseni hoitoon!!
-Minä en ole ollut asiasta tietoinen, kenen kanssa sinä olet mennyt tuollaista sopimaan?
-Vaimoni kanssa tietenkin.
-Minä en ole käytettävissä erittäin hyvästä syystä. Minä olen täällä hetkellä noin 300km päässä kaverilla kylässä ja palaan kotiini vasta viikon päästä.
-Sinun olisi pitänyt kertoa menostasi minulle, ennenkuin lähdet kyläilemään!
-Minulla ei ole mitään selitys velvollisuutta, sinua kohtaan.
-Kyllä nyt lapseni pettyvät todella paljon, kun he niin olisivat halunneet päästä Särkänniemeen, nyt he eivät pääse ja se on ainoastaan sinun syytä!
-Todellako? Sinä siis olet tiennyt kyseisestä menostasi jo kaksi kuukautta ja päätät kertoa minulle vasta viime hetkellä ennenkuin lähdet ja kehtaat vielä syyllistää minua omasta virheestäsi.
Puhelu päättyi tähän ja veljeni kertoi kaikille sukulaisille, kuinka minä en ottanut hänen lastaan hoitoon, vaikka asiasta oli sovittu 2kk aiemmin.
Moni sukulainen haukkui minut, kunnes minä kerroin, että veljeni jätti aika olennaisen asian kertomatta, hän sopi asiasta ainoastaan vaimonsa kanssa, eikä kertonut minulle kuin vasta lähtöpäivänä.
Veljeni oli asiasta pitkään vihainen ja yritti edelleen väittää, että se oli minä, vain ja ainoastaan minä, pilasin hänen lapsensa hartaasti odottaman lomareissun.
En ollut, päinvastoin mut se halus vaan suihinottoja, nyyh.
Ei nyt mikään erityisen paha, mutta jäänyt mieleen. Olin menossa ystäväpariskunnan luo toiselle puolelle Suomea kylään. Sovittiin tyyliin jo 2kk aiemmin asia. Sovittiin myös, että tavataan puolessa välissä matkaa, kun siellä on keikka, jonne me kaikki halutaan. He tulevat keikalle omalla autolla 3h matkan ja saan kyydin heiltä heille keikan jälkeen. Itse tulen paikalle julkisilla. Eli kaikki kunnossa!
Keikkailtana ystäväpariskunta kurvaa paikalla täpötäydellä autolla. Otettiin kaverit mukaan, kun nekin halusi, ei kai haittaa? Autossa ei enää ole istumapaikkoja, mutta voit istua 3h matkan tuon Jarin sylissä, eikö niin? Ilmeestä päätellen sekä minä että Jari kuultiin tästä suunnitelmasta yhtä aikaa.
Oli erittäin epämiellyttävä matka, meille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.
Höpöjuttuja tämmöiset häät. Ihan oikein teki tai ois jättänyt kokonaan väliin. Lapset kuuluvat elämään.
Tottakai lapset kuuluvat elämään, mutta lapset eivät kuulu juhliin joihin heitä ei ole kutsuttu.
Meidänkin 5-kymppisille yksi pariskunta toivat jälkikasvuaan ilman kutsua. Pidän kyllä röyhkeänä, mutta ei kehtaa poiskaan käskeä. Mitään erityistä lapsille ei ollut esim. nuorten suosimia ruokia tai ohjelmaa, mutta ei ollut minun murheeni. Kovin olivat pitkästyneen näköisiä...
Opiskelin yliopistossa, noin 200 kilometrin päässä kotipaikkakunnastani. Isäni soitti minulle " Heippa! Sisarellasi on kohta syntymäpäivä ja ajateltiin että mentäisi koko perhe laivalle! Oletko vapaa viikonloppuna x?" Innoissani vastasin että juu totta kai. Isäni jatkaa ilahtuneena " No tosi kiva, ajattelin että tulisit koiravahdiksi silloin. Ei varmaan sitten haittaa?" Kyllä haittasi. En lähtenyt viettämään viikonloppua puudelin kanssa kun "koko perhe" oli laivalla. Enkä soitellut isälleni hetkeen.
Ei varmaan haittaa? No kyllä haittaa, itseasiassa. Miten voit arvioida mikä minua haittaa tai ei?