Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1041/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa

2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.

Auto on käyttöesine. Kertoo sinänsä surullista tarinaa suomalaisten persaukisuudesta, että sitä ei uskalleta lainata kellekkään. Ajellaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden ja se on sitten katastrofi jos joku kolahtaa. Toisaalta jos se lainaaja on persaukinen niin ei sen kannata sitä tuttavapiirin kalleinta santanderia lainatakkaan vaan joku arvottomampi.

Niin persaukinen tosiaan olen, ettei ole ylimääräisiä rahoja korjautella auton lainaajien aiheuttamia klommoja ja vahinkoja. Auton korjauttaminen on kallista. Jo pienemmän vian korjaaminen on nopeasti satasia ja isommissa tuhansia euroja. Autosta on paljon muitakin kuluja, joten en kaipaa yhtään ylimääräistä maksettavaa.

Vierailija
1042/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna nuorena naisena lainailin halpaa autoani. Ikinä ei ollut ongelmia.

Mutta nykyään en lainaa autoa. Johtuu seuraavista asioista

- ajan huomattavasti arvokkaammalla autolla joten menetys voisi olla paljon isompi

- auto on yhteinen mieheni kanssa ja miehelle in todella tärkeää että auton maalipinta on siisti

- jos lainaaja ajaa ylinopeutta kameravalvontaan niin sakko ja sen selvittäminen olisi minun ongelmani

- minulla on paljon kiireempi elämässäni joten kaikki ylimääräinen selvittely jos auto rikkoutuu, jos sitä on kolhittu jne tuntuu liialta ja turhalta kun muutenkin elämä on hektistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta lapset ja koirat ja kyläily.

Vuosia sitten oltiin koko perhe läheisen ystävä/sukulaisperheen luona heidän esikoisen rippijuhlissa. No, sinne oli sitten totta kai kutsuttu paljon muutakin porukkaa, läheisiä ystäviä, sukulaisia jne. Perheelle rakas lapseton täti oli tuonut sinne myös näyttelykoiransa. Se oli juuri voittanut jotain palkintoja jossain päin Eurooppaa ja oli omistajansa suuri ylpeys. Tämä nälkiintyneen näköinen mutta kiiltäväturkkinen mikälievinttikoira sijoitettiin sitten nukkumaan kahta huonetta yhdistävän levennetyn oviaukon syrjään, sievästi omalle koiran väriä korostavalle alustalleen, mihin koira asettui näyttelyasentoon lepäilemään. Lapsia oli juhlissa paljon, ja ne kaikki juoksivat asunnossa ympäri ja edestakaisin, omat 5- ja 8-vuotiaani mukana. No eikö tämä saamarin koira ollut ojentanut koipensa ulos pedistään ja tyttäreni kompastui siihen koiran sorkkaan. Lapsi itkemään, minä salamana paikalle lohduttamaan, mutta tyttäreni itku ei ollut mitään verrattuna koiran omistajan hätään KOIRANSA puolesta. Koiraa tutkittiin ja paijattiin ja myöhemmin kuulin mieheltä, että minua ja tytärtäni oli mulkoiltu niin että mies pelkäsi meidän joutuvan maksamaan koiralle korvauksia, mutta minä olin kuulemma mulkaissut koiraa niin murhanhimoisesti, että mahdollisesti tästä syystä korvaukset jäivät pyytämättä.

Ihan joo, jos lapseni olisi jossain nurkassa olevaa koiraa mennyt häiritsemään, mutta näin ei ollut. Koira oli keskellä kulkuväylää, ja siihen olisi voinut kompastua kuka vain aikuisista tai esimerkiksi päivänsankarin iäkkäät isovanhemmat.

Miksi ihmeessä päästät penskasi juoksentelemaan päättömästi juhlatalossa? Jos kersasi olisi katkonut koiran jalan typeryyttään, niin siitä olisi voinut seurata monen tonnin lasku, jonka te tietenkin olisitte maksaneet.

Jos lapsiperheen rippijuhlassa juoksentelee lapsia, ja koira on oviaukossa, niin sinun mielestä on lapsen syy, että kompastuu koiraan? 

Ja tätä kommenttia vielä yläpeukutetaan? Millaisia te koiraihmiset olette? Pitääkö se koira ensinnäkin tuoda juhliin, ja pitääkö sen vielä kaiken lisäksi koristaa kulkuaukkoa?

Eiköhän koiran mukaan ottamiseen ollut kysytty isäntäväen lupa, ja jos oli, niin siitä ei ole jollakin vieraalla nokan koputtamista.

No taas kommentoin tähän aloittamaani teemaan (lapset koirat ja kyläily)

Perheeltä ei ollut kysytty lupaa. Perheen isäntä ja yksi lapsista oli allerginen koiralle, kuten itsekin olen. Täti oli emännän täti, rakas mutta vähän höppänä koiransa suhteen, ja emäntä, joka siis on ystävättäreni, oli kyllä harmissaan ja vaivautunut rakkaan tätinsä "erehdyksestä".

Vierailija
1044/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset jotka ei välitä vaikka heidän koira hyppii toista ihmistä vasten.

Menin treffeille naisen luokse ja heti tuli kaksi isoa koiraa hyppiin ja sotkeen vaatteet. Nainen vain naureskeli. Sanomattakin selvää ettei kiinnostanut enempää tutustua ihmiseen.

Vierailija
1045/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olkut ystävä vaan tuttu joka pyysi voiko sisällä tupakoida niin sanoin että ei. Ei olla nähty sen koommin .

Vierailija
1046/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.

Maksaa n. 5-7€ nuo kyselyt, se on ihan törkeen hintaista.

Vierailija
1047/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.

Maksaa n. 5-7€ nuo kyselyt, se on ihan törkeen hintaista.

Kunnallinen pysäköinninvalvoja tulee pyydettäessä kirjoittamaan pysäköintivirhemaksun autoon, joka on väärään paikkaan tai pihaan pysäköity ilman lupaa. Näin ainakin pääkaupunkiseudulla on toimittu ja toimitaan.

Vierailija
1048/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"

Mun häistä tulis kyllä lähtöpassit ja äkkiä, jos yrittäis pitää koiraa autossa niiden ajan, vaikka ois kuin ilmastoitu. Tulis itse asiassa lähtö kaverilistaltakin, jos ajattelis sen olevan ok.

Vierailija
1049/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jutut on monet sellaisia, että tekis mieli sanoa niiden olevan provoja, mutta.. Oman siskoni lapsi on tehnyt meillä aivan älyttömiä tuhoja, vahingoittanut kodin pintoja pysyvästi, rikkonut tavaroita ym, eikä koskaan ole tullut mitään ehdotusta korvauksesta, useimmiten ei edes anteeksipyyntöä. Edullisin korvattava olisi ollut pleikkariohjain, mut ei edes sitä ostaneet uutta tilalle. Mä joudun sit itse kasvattaan ja kieltämään tätä kakaraa meillä ollessaan, mut siitäkös sit menee siskolla herne nenään 🤦🏻‍♀️

Vierailija
1050/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverini isosiskolla kylässä. Siskolla oli kissoja asunnossaan, jotka tulivat lähettyvilleni hyörimään. Silittelin kissoja, kun kaverini sanoi: "niistä lähtee karvaa.." Ajattelin, että minua ei haittaa päälleni tulevat karvat ja tokaisin takaisin, että "ei haittaa!" 

Jälkeenpäin tajusin, että kissoja ei olisi saanut silittää, koska niistä irtoaa karvaa isosiskon asuntoon. :( 

Siis täh? Kuka hankkii kissoja ja niitä ei saa sitten silittää, ettei lähtisi karvaa? 

Jos ei halua karvaa asuntoonsa, niin ei kannata hankkia mitään lemmikkejä. Tämä pisti vihaksi. 

No ei meilläkään saa silittää koiraa karvanlähtöaikana. Haluan harjata irtokarvat talteen, ettei ne ole pitkin asuntoa, mut ne ei kaikki irtoa kerralla samana päivänä. Yksikin rapsutua voi irrottaa valtavan tupon hötyistä alusvillaa, joka tuhatkertaistaa tilavuutensa koirasta irrottuaan. Että vois vaan noudattaa lemmikin omistajan toivetta tässä asiassa.

Vierailija
1051/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jutut on monet sellaisia, että tekis mieli sanoa niiden olevan provoja, mutta.. Oman siskoni lapsi on tehnyt meillä aivan älyttömiä tuhoja, vahingoittanut kodin pintoja pysyvästi, rikkonut tavaroita ym, eikä koskaan ole tullut mitään ehdotusta korvauksesta, useimmiten ei edes anteeksipyyntöä. Edullisin korvattava olisi ollut pleikkariohjain, mut ei edes sitä ostaneet uutta tilalle. Mä joudun sit itse kasvattaan ja kieltämään tätä kakaraa meillä ollessaan, mut siitäkös sit menee siskolla herne nenään 🤦🏻‍♀️

Tekisin sinuna radikaalin ratkaisun, ja antaisin perheelle porttikiellon. Ihan sama onko samaa sukua. Siskosi ei kunnioita sinua eikä kotiasi, eikä siksi puutu lapsensa käytökseen. Ihan kuin siskosi nauttisi, että sinun omaisuutesi vahingoittuu ja kärsit asiasta Jotkut ovat tuolla tavoin vahingoniloisia.

Järkevä ja muut huomioon ottava ihminen kouluttaa kakaransa ja koiransa.

Vierailija
1052/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin sinuna radikaalin ratkaisun, ja antaisin perheelle porttikiellon. Ihan sama onko samaa sukua. Siskosi ei kunnioita sinua eikä kotiasi, eikä siksi puutu lapsensa käytökseen. Ihan kuin siskosi nauttisi, että sinun omaisuutesi vahingoittuu ja kärsit asiasta Jotkut ovat tuolla tavoin vahingoniloisia.

Järkevä ja muut huomioon ottava ihminen kouluttaa kakaransa ja koiransa.

Porttikielto ei huono ehdotus. Jos ei korvaa tuhoja niin itse kävisin kylässä ja rikkoisin jotain myös saateella ei kai haittaa ja jos itkee korvausta niin alat luetella paljonko on velkaa sulle... (lapsellista, mutta osa ei muuten usko...)

Vierailija
1053/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkään et itse maininnut mitään siskollesi. Varmasti hän tuntee sinut ja tietään ettet uskalla suuta avata ja käskeä korvaan vahingot.

Vaikka nuo olisi korvannut kotivakuutuskin

Vierailija
1054/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille ihanaa, kallista neulettani juhliin. Oli sitten pessyt sen koneessa. "Ei kai haittaa", sanoi kun palautti kutistuneen puseron. Juu ei haittaa, sopii hyvin tyttären bratzille.

Mulle kävi sama, lainasin ystävälle juhlamekkoa ja siihen sopivaa ohutta huivia, sanoin vielä ettei pesisi huivia (käsinpestävä).

Takaisin tuli epämääräinen mykkyrä muovikassin pohjalla, oli pessyt huivin koneessa ja ilmeisesti vielä lingonnut kunnolla. Meinasi itku tulla.

Enää en lainaa mitään kellekään.

Vierailija
1055/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaislapsi piirti kuulakärkikynällä nahkaisen käsilaukkuni pintaan kyläillessään meillä. Äitinsä vaan katsoi vierestä ja totesi, että "eiköhän toi jollakin lähde pois". Ei siis tarjoutunut itse puhdistamaan, korvaamaan tai edes neuvonut, millä kuulakärkikynä voisi irrota. Päädyin kokeilemaan putsaamista kynsilakanpoistoaineella (kyseessä oli halpa veska, joten ei ollut väliä, jos nahan pinta menee röpelöiseksi), jolla jälki lähti pois. Totesin lapsen äidille iloisena, että sain lian irroitettua. Äiti katsoi minua tylsistyneenä ja totesi "aha", eikä häntä selvästi olisi voinut vähempää kiinnostaa laukkuni kohtalo.

Vierailija
1056/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaislapsi piirti kuulakärkikynällä nahkaisen käsilaukkuni pintaan kyläillessään meillä. Äitinsä vaan katsoi vierestä ja totesi, että "eiköhän toi jollakin lähde pois". Ei siis tarjoutunut itse puhdistamaan, korvaamaan tai edes neuvonut, millä kuulakärkikynä voisi irrota. Päädyin kokeilemaan putsaamista kynsilakanpoistoaineella (kyseessä oli halpa veska, joten ei ollut väliä, jos nahan pinta menee röpelöiseksi), jolla jälki lähti pois. Totesin lapsen äidille iloisena, että sain lian irroitettua. Äiti katsoi minua tylsistyneenä ja totesi "aha", eikä häntä selvästi olisi voinut vähempää kiinnostaa laukkuni kohtalo.

Mitä ihmettä! Jo oli tökeröä käytöstä. Tuntuu kuin joillain aivot pehmenee ja omahyväisyys lisääntyy lasten myötä.

Nyt aletaan antamaan porttikieltoja noille perheellisille jotka ei osaa kunnioittaa toista eikä toisen omaisuutta.

Vierailija
1057/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Jo oli tökeröä käytöstä. Tuntuu kuin joillain aivot pehmenee ja omahyväisyys lisääntyy lasten myötä.

Nyt aletaan antamaan porttikieltoja noille perheellisille jotka ei osaa kunnioittaa toista eikä toisen omaisuutta.

Lapset, koirat ja kissat tuntuvat pehmentävän joidenkin aivot. Kissoja meillä ei ole.

Vierailija
1058/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hiukan haittaa yksi juttu joka ei täsmää.

Vieläkö muistatte,  suomeen tuli sota pako laisena -15 syksyllä lähes 40 000 nuorta miestä!

Nyt suomeenkin tulevat ukrainan pako laiset ovat nyt pääosin naisia ja lapsia, voisiko joku selittää hiukan, mun mielestä nyt joku ei täsmää?

mikä ei täsmää sun mielestä?

Vierailija
1059/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hiukan haittaa yksi juttu joka ei täsmää.

Vieläkö muistatte,  suomeen tuli sota pako laisena -15 syksyllä lähes 40 000 nuorta miestä!

Nyt suomeenkin tulevat ukrainan pako laiset ovat nyt pääosin naisia ja lapsia, voisiko joku selittää hiukan, mun mielestä nyt joku ei täsmää?

Vuosiluku ei ainakaan täsmää. Nyt on vuosi 2022.

Vierailija
1060/3103 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratikassa viereen istui nainen, jolla oli iso reppu. Ei ottanut reppua syliinsä tieteenkään, istui vähän sivuttain ja tunki repullaan mut seinään kiinni. Oli kuin ei olisi huomannutkaan minua. Tilaa olisi hänellä ollut toisella puolella monta paikkaa, mutta oli pakko änkeä reppunsa kanssa siihen liki.

Oppisinpa joskus avaamaan suuni.

Reppukantajat voisi viedä saunan taakse.

Milläs kuskaat ruuat kaupasta kotiin?

2-3 muovikassia käsissä vai?

Kyllä mä ainakin kuskaan repussa ja jos joku siitä alkaa valittaa niin sit valittaa, enkä todellakaan ota sitä pois bussissa, se painaa aivan pirusti laittaa takas selkään.