Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.
Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa.
Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.
No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.
A) rekkari perusteella ei välttämättä saa selville kuin nimen (ja kerran en saanut sitäkään). Jos nimi on yleinen ja paikkakuntakin vielä iso, niin siinähän selvität oikeaa henkilöä
B) vaikka saisitkin selville, että omistaja on Tyyne Alavähäliukko, Törppökatu 6, Lapua, et välttämättä löydä henkilölle puhelinnumeroa
C) vaikka saisitkin selville numeron, voi olla ettei henkilö vastaa (joko ei halua vastata, ei kuule soittoa, on hankalassa paikassa jne) tai "valitsemaanne numeroon ei saa yhteyttä"
t. "työssään autojen omistajia selvittänyt"
Ja onko se omistaja autoa edes jättänyt? Voi olla jonkun dementikkosukulaisen auto? Poliisia ei kiinnosta. Tuleeko hinausauto, jos lasku pitää osoittaa jollekin muulle kuin tilaajalle? Jos tilaaja maksaa, maksaako auton omistaja tilaajalle? Kannattaako muutaman satasen laskua viedä oikeuteen? Ottaako oikeus sitä käsiteltäväkseen? Moni asia vaikuttaa helpolta, mutta onko lopputulos toivottu?
Helpot ratkaisut, tyyliin ”tee valitus” tai ”haasta oikeuteen” pitää suhteuttaa asian vakavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?
Terapeuttista! Olitko terapiassa, jotta uskaltaisit paremmin kertoa muille, miltä sinusta tuntuu ja pitää puoliasi? Maksoitko vielä tuosta? Auttoiko?
Muinoin meillä oli tuttavapariskunta kylässä. Perheen isä jätti juomalasin pöydän reunalle siten, että heidän 2v poikansa pääsi siihen käsiksi ja rikkoi lasin.
Isän kommentti:" varmaan toivoittekin pääsevänne tuosta lasista eroon"
Lasi ei ollut arvokas, mutta isän asenne olisi voinut olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.
Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.
Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.
Nämä kylmälaukkujen ja muiden mökkeilyyn/sienestykseen/marjastukseen liittyvien romujen kanssa junassa matkustavat on ilmeisesti jokin ihan oma kauhea alakulttuurinsa. Viime syksynä näin heitä paljon junassa. Vieressäni istui tyttö, joka oli laittanut kylmälaukun jalkatilaan, ja istui siksi hyvin ahtaasti. Kyytiin nousi muori, joka levittäytyi pullokoreineen ja muine tavaroineen istumapaikkansa lisäksi ainakin neljälle istuimelle. Kysyi varmasti viereisiltä matkustajilta: "Ei kai haittaa?" Täysi mysteeri, miksei voinut pyytää ketään laittamaan osaa tavaroistaan ylähyllylle tai käyttänyt lokerikkoa. Kun olin jäämässä pois, niin matkalaukkulokeroa vastapäätä lattialla oli monta sankoa, joita piti yrittää väistää.
Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos olisivat kyydissä vain lyhyen aikaa, mutta tämä oli kaukojunassa, jossa nämä ihmiset matkustivat tuntikaupalla.
Miksei vaan voi vuokrata autoa tai jättää yksinkertaisesti hankkimatta niitä säilöttäviä ruokia, vaan tahallaan piinataan muita matkustajia? Ai niin, kun eihän se heidän mielestään ketään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"
Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.
Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.
Tämä kertaa miljoona… Toinen on myös nämä ketkä päästää toisen koiran siihen lähelle ”tutustumaan” kun parhaillaan harjoitellaan kontaktin ottamista koiran kanssa ja jättämään muut kadulla kulkijat huomioimatta, argh! ”Ei kai haittaa kun tää on niin kilttikin”, sanoo koiranomistaja kuka ei saa pidettyä täyttää häkää vetävää hurttaansa kaukana mun koirista.
Arrgh! Ei kai haittaa, jos opetan vähän kielioppia. Se ei ole ”kuka ei saa pidettyä” vaan , ”ketä ei saa pidettyä”.
Niuhotat ja olet itsekin väärässä. Se on koiranomistaja joka ei saa pidettyä
"Koiranomistaja, joka ei saa"
Entinen kynnysmatto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?
Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin.
Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.
Jos ihminen on psykoterapiassa, pitäisi terapoitsijan ymmärtää että potilaan kiltteyttä ei voi käyttää hyväksi, kun hän juuri niiden ongelmien takia siellä on. Miltä kuulostaisi että terapeutti vähän käpälöisi hyväksikäytetyä, kun eihän se nyt mitään haittaa, ja sinä ja kaltaisesi huutaisitte kuorona vieressä että OMA VIKA.
?
Vierailija kirjoitti:
Entinen kynnysmatto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin.
Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.
Jos ihminen on psykoterapiassa, pitäisi terapoitsijan ymmärtää että potilaan kiltteyttä ei voi käyttää hyväksi, kun hän juuri niiden ongelmien takia siellä on. Miltä kuulostaisi että terapeutti vähän käpälöisi hyväksikäytetyä, kun eihän se nyt mitään haittaa, ja sinä ja kaltaisesi huutaisitte kuorona vieressä että OMA VIKA.
?
Terapeutin laskun voisi myös jättää maksamatta. Jos alkaa tivata rahojaan, niin sanoo, että "ei haittaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirallani oli jossain vaiheessa vaihe, että oli kauhean ärhäkkä muita koiria kohtaan.
Tein sitten päätöksen, etten päästä koiraani lähellekään muita koiria. Ulkoillessa huusin jo kaukaa, että varokaa.
Koirani on suht pieni eikä ole vaarallisen näköinen, niin moni halusi tuoda oman koiransa haistelemaan, vaikka kielsin. "Ei kai haittaa" "ihan oikeasti varo!" Ja rähähti heti.Ja nyt älkää koiraihmiset hyökätkö, että kouluta. Yritettiin kyllä ja tää oli aikaa ennen nettiä, että tiedonsaantikaan ei ollut ihan mitä nyt. Pidettiin hihnassa lyhyellä ja varoitin hyvissäajoin että varokaa.
En myöskään lasten uskaltanut antaa silittää tuon arvaamattoman käytöksen vuoksi, niin siitäkin tuli jotain "no onpas se nyt vaarallinen" naureskelua.Ihmiset on typeriä. Minun koirani on rauhallinen, mutta tottakai saattaa provosoitua ärhentelystä ja kukkoilusta. Moni varsinkin vanhempi ihminen harrastaa sitä, että yrittää viedä sitä omaa rähisevää ja pelosta räksyttävää koiraansa muiden koirien luo. Tyyliin hyssytellään "ei ole mitään hätää, katso nyt, siinä on kiva kaveri" ja koira on ihan stressaantunut ja peloissaan.
Joo, ihmiset kysymättä päästää koiransa nuuskimaan ja sitten paniikki ja raivoaminen kun koira ärähtääkin. Joskus olin lasten ja koiran kanssa ulkona ja jouduin auttamaan lapselle hanskaa tms. ja kääntämään hetkeksi selän koiralle. Menin selvästi tien sivuun ja koira oli siinä minun takana ihan lyhyessä hihnassa, että muut pääsevät ohi. Joku matami tuli koira pitkässä fleksissä ja päästi sen mitään kysymättä juoksemaan koiramme luokse, joka tietysti sitten ärähti, kun ei muista uroksista yleensä tykkää eikä varsinkaan tuommoisessa tilanteessa jossa toinen tulee ihan sen lauman luokse yllättäen ja koira ei myöskään pääse väistämään. Tämä matami veti hirveät kilarit kuinka koiramme on aggressiivinen ja hyökännyt hänen koiransa kimppuun.
Niin ja miksi koiramme reagoi muihin koiriin: kun se oli pentu, muutamakin isompi koira pelästytti sen kun päästettiin juoksemaan suoraan päälle. Koulutuksella ollaan päästy siihen, että koira ei ole remmirähjä vaan ohitukset sujuu mallikkaasti, ja lenkkeily on helppo ja mukavaa enimmäkseen, mutta liian vauhdilla lähelle tulevat aiheuttaa puolustusreaktion, samoin toiset urokset jos päästää nuuskimaan.
Ihan uskomatonta touhua kyllä. Jokaisen koiranomistajan tulisi tietää, että samaa sukupuolta olevat toisille vieraat koirat saattavat kokea tuollaisen yllättävän iholle tulon haasteena ja sitähän se yleensä onkin! Etenkin urokset toimivat näin. Hihnassa muutenkin koira ei ole ns. luonnollisessa kohtaamistilanteessa, joten ihan pöyristyttävää tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys koiriensa käyttäytymisestä.
Näitä valitettavasti riittää, ei ole mitään halua tai ymmärrystä "lukea" vastaantulevan koirakon eleitä, tullaan vaan suoraan kohti koira viiden metrin fleksissä vaikka itsellä omat on vierellä ja haluaisi vain ohittaa nopeasti ja ongelmattomasti. Omat koirat ottavat aivan älyttömät kierrokset kun vieras koira lähestyy ilman mitään omistajan kontrollia ja nämä lähes poikkeuksetta loukkaantuvat kun ei nyt päästykään moikkaamaan ja hänen koiralleen rähistään, en voi ymmärtää.. Samaan kastiin menee kun näin talviaikaan lenkkeillään joskus kapeilla poluilla, takaa saattaa tulla joku aivan huomaamatta ja äänettömästi ihan kantapäille ja sitten närkästytään kun koirani tulevat yllätetyksi ja rähisevät. Olettasi että koiraihmisillä on jotain tilannetajua, mutta valitettavasti usealla ei ole.
Sitä voisi koulutettavan koiran omistaja vihjaista vastaantulijalle, että nyt on koulutus menossa. Koira on kuitenkin lähtökohtaisesti sosiaalinen eläin. Miten kapealla metsäpolulla pitäisi toimia, kun tullaan takaa? Kyllähän koiran omistajankin, vaikka olisi kuinka kouluttamassa palvelukoiraa, tulisi havainnoida ympäristöään eikä suu persereiällä käyttäytyä kuin polun omistaja ja tuhista närkästyneenä ja rähistä omille koirille, kun nämä alkavat rähistä. Minä ja minun koira, joka ei saa huomata muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
"Tavallinen" kansalainen ei välttämättä saa tietoonsa auton haltijaa tai omistajaa. Siksi pitää ilmoittaa suoraan poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi yritti saada kymppitonnia lainaksi niin, että olisi maksanut takaisin satasen kuussa ja nollakorolla tietysti. "Eihän se nyt haittaa, kun sulla on rahaa". Haittasi. :)
Ei kai haittaa, että te yksin vastaatte takauksesta, kun teillä on rahaa. Pankki oli eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alepan parkkipaikalla istuin autossani ja viereisessä autossa ollut nainen nousi autostaan ulos niin että kolautti ovella autoni kylkeen. Siihen tuli selvä pieni lommo. Nainen totesi ettei tuo mitään haittaa. Tempaisin oman auton oven hänen autonsa kylkeen ja totesin ettei tuo mitään haittaa ja ajelin pois. Hänellä oli joku uudehko Volvo ja minulla vanha Nissan. Ilme näytti kyllä siltä, että saattoi haitata. Ehkä se ei haittaa vain silloin kun itse tuhoaa muiden omaisuutta ja siitä ei tarvitse ottaa vastuuta. Toiseen suuntaan ei sitten jostain syystä toimi. Luulisi että "säännöt" on kaikille samat.
Jumankekka tää täytyy muistaa seuraavalla kerralla kun joku toope töräyttää oveeni! Myös vanhalla autolla ajelen, ja tää sun keksimä reaktio oli todella hyvä!
Auton ovien rusikoijia on ollut parkkiruutuni molemmilla puolilla.
Kuljettajan puoleinen takaovi piti maalauttaa ja lommo korjauttaa sen rusikoijan vakuutuksesta.
Ensin väittivät kivenkovaan, etteivät ole sitä lommoa aiheuttaneet. Sanoin, että maalijälki on saman värinen kuin teidän auton väri. Intti vaan vastaan, jolloin sanoin, että voin tutkituttaa tuon maalijäämän, että onko peräisin teidän autosta. Lopulta myönsivät kolauttaneensa oven autoomme.
Toisella puolella parkkeerava harrasti huoletonta oven kolauttelua myös. Mainitsin useasti, että lopeta se autos oven hakkaaminen meidän auton kylkeen. Ei mennyt perille, joten enpä sitten piitannut minäkään varoa kolauttamasta ovea hänen autonsa kylkeen. Niinhän se menee, että potut pottuina.
Tuli tästä mieleen. Tiedättekö ne Uuden Hienon Auton omistajat, jotka jättävät kauppaan mennessään sen miljoona-autonsa aina yksikseen mahdollisimman kauas kaupan ovista?
Muistan kun omistin vanhan hirveän koslan, niin mua ärsytti kun sitä vasten kaikki löivät autonoviaan "eihän haittaa" meiningillä. Kun tuo sun autos on noin vanha ja ruma muutenkin. Kyllä se vaan haittasi.
Aloinkin ajamaan aina näiden miljoona-atojen viereen autoni :D Voi sitä auton kiertelyn määrää kun katseli kauempaa kun Uuden auton omistaja tuli kaupasta ja näki järkytyksekseen oman hyrysysyni siinä vieressä. Kiertelyä ettei vaan ole romun kuski kolauttanut oveen! Kävelin sitten viereen ilmoittamaan että minä en koskaan hakkaa auton ovia omillani, vaan ajan tämm samasta syystä kuin hänkin, siksi ettei muutkaan niin tekisi.
Lahden Rustan edessä on kymmenisen kiekkopysäköintipaikkaa ja niiden takan on valtava maksullinen parkkialue.
Eilen istui joku autossaan odotelemassa shoppailijaa niissä ilmaisissa ruuduissa, joihin on aina jono vaikka tämä itsekäs olisi päässyt jopa lähemmäs pääovea, kun olisi siirtynyt sinne parkkipaikan puolelle!
Ei kai tää haittaa? No, ei varmaa sitä idioottia haitannutkaan.
Olin permiksessä joku uus kampaaja laittoi, hän teki permistä 3 tuntia, olin nukahtaa! Kuitenkin permis oli ihan pilalla, kampaaja oli jättänyt yhden vaiheen välistä, tajusin.
Ei kai haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Lahden Rustan edessä on kymmenisen kiekkopysäköintipaikkaa ja niiden takan on valtava maksullinen parkkialue.
Eilen istui joku autossaan odotelemassa shoppailijaa niissä ilmaisissa ruuduissa, joihin on aina jono vaikka tämä itsekäs olisi päässyt jopa lähemmäs pääovea, kun olisi siirtynyt sinne parkkipaikan puolelle!
Ei kai tää haittaa? No, ei varmaa sitä idioottia haitannutkaan.
Mikä idiootti se on, joka odottaa kiekkopaikalla? Olithan itsekin menossa sellaiselle. Mikset mennyt maksulliselle parkkipaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Lähdin aamulla työkeikalle Tampereelle junalla. Junassa tuli viesti, että kokous siirretään, ei varmaan haittaa. Ei sitten muuta kuin takaisin seuraavalla junalla. Tämä ennen koronaa.
Miksi putää nykyään ilmoittaa, että "tämä oli ennen koronaa"? Onko se joku uusavuttomien uusi aikamääre?
Pitäis tulla 15 min aikaisemmin töihin, mitä työvuoro alkais. "Se on vaan 15 min,niin eihän se haittaa"
Sitten haittas kun kysyin, että voinko myös lähteä 15 min aikasemmin "kun se on vaan 15 min".
Terapeutti yritti useampaan otteeseen laskuttaa käynneistä ekstraa. Perustelut: hän vain nyt on tällainen suurpiirteinen luonteeltaan.
Tapaamisaikoja koskevista viesteistä joutui useampaan kertaan kysymään perään onko terapeutti saanut viestin, kun mitään vastausta ei tullut. On nykyään entinen terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti yritti useampaan otteeseen laskuttaa käynneistä ekstraa. Perustelut: hän vain nyt on tällainen suurpiirteinen luonteeltaan.
Tapaamisaikoja koskevista viesteistä joutui useampaan kertaan kysymään perään onko terapeutti saanut viestin, kun mitään vastausta ei tullut. On nykyään entinen terapeutti.
Tosin terapeutti ei sentään myöhästellyt kuten aiemmalla kirjoittajalla. Epäluotettavan vaikutelman hän silti onnistui itsestään antamaan välinpitämättömällä käytöksellään.
Olimme parikymppisiä ja olimme lähdössä kaverini kanssa baanalle. Mukaan oli pyydetty uusi poikaystävä ja sen kaverit, kun ei ne nyt mitään haittaa! Olin tosi itsekäs kuulemma, kun ehdotin et voidaanko mennä kahdestaan. Ei tainnut uusi poikaystävä mielellään laskea tätä kaveria baariin.
Olimme myös suunnitelleet pitkästä aikaa tyttöjen iltaa, taas tuli uusi poikaystävä mukaan kun "se on tosi kiva niin ei varmaan haittaa". Ehdotettiin ihan suoraan, että vietetäänkö nyt tyttöjen aikaa ja sitten tapaat sitä miestä. Silti toi sen sinne.
Oliko jätetty lapset mainitsematta, jos kuitenkin olit itse klikannut ko naisia vai oletko niitä, jotka klikkaavat jokaista?