Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2781/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipas mieleen puolison kummilapsen syntymäpäivät vuosien takaa. Olimme tekemisissä näiden kummilapsensa vanhempien kanssa ja yhteisiä harrastuksiakin oli, ikäluokkakin ns samaa "haarukkaa".

Meidät kutsuttiin aina esimerkiksi klo 15-17 väliseksi ajaksi, ja tuosta 17- eteenpäin oli sitten ns "iskän ja äipän kaveribileet". Olipas ulkopuolinen tunne kun olit poistumassa juhlista mummojen ja pappojen keskeltä ja sinne alkoi virrata naamatuttuja ja yhteisiä ikäkavereita viettämään aikaa. Ainoa vaan, että meidän kellon aikamme oli jo ns mennyt. Kelpasimme tuohon seurueeseen ainoastaan silloin jos puolisoa oli pyydetty kuskiksi. 

Nykyään asumme muualla ja rippijuhlakutsu toiselle puolen suomea tuli niinkin ajoissa kuin pari viikkoa ennen juhlia. No ei menty eikä mennyt puolisoni- lapsen kummikaan, yleensä tällaiset vaatii vähän järje

Meidät oli myös kutsuttu siskon lapsen syntymäpäiville. Kun saavuimme, oli kahvit kakkuineen tulossa mutta kävikin ilmi, että muut vieraat olikin saaneet syödäkseen grilliruokaa, eikä mitään ollut enää jäljellä ja lautasia raivailtiin pois. Annettuun kellonaikaan siis ei saapunut muita kuin me, muut pari tuntia aiemmin. Lahjat kyllä kelpasi. Kutsuja tuli jatkossakin, mutta vein jonkun pikkulahjan ja valittelin ettei ehditä jäädä kahville. Pari kertaa sanoin "että hyvä puoli siinä että jää muille enemmän". Siskon kutsuin lapsineen meidän lasten synttäreille eri päivänä kuin muut, että "saa serkut rauhassa leikkiä keskenään". Tarjosin sitten vain pienen osan synttäreille varatuista herkuista.

Vierailija
2782/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makseta lainattuja rahoja takaisin, koska "sä et sitä rahaa tarvi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?

Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.

Minuun saa yhteyden Wilman kautta.

Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?

Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttöön vai b) niin ahneita ja yhteiskuntaa eli työnantajaa riittäviä, että käyttävät työpuhelintaan

Ei kaikilla opettajilla ole työn puolesta virkapuhelinta. Koulussani ei ole työn puolesta tietokonettakaan, vaikka pitää opiskeiijoiden harjoitustöitä ja tehtäviä korjata ja tunteja suunnitella.

Vierailija
2784/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kahvissani yleensä kauramaitoa, koska olen tavalliselle maidolle allerginen. Ostan itse ja merkitsen nimellä purkin työpaikan jääkaappiin. Usein se on käytetty vaikka olisin itse käyttänyt sitä vasta parina päivänä.

-ei kai haittaa... Ei haittaa jos edes joskus ostatte uutta tilalle ettekä ota tavaksi. Ja joskus voisi kysyä sen luvankin...

Vierailija
2785/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kahvissani yleensä kauramaitoa, koska olen tavalliselle maidolle allerginen. Ostan itse ja merkitsen nimellä purkin työpaikan jääkaappiin. Usein se on käytetty vaikka olisin itse käyttänyt sitä vasta parina päivänä.

-ei kai haittaa... Ei haittaa jos edes joskus ostatte uutta tilalle ettekä ota tavaksi. Ja joskus voisi kysyä sen luvankin...

Täytä seuraava tölkki puoleksi kusella. 

Vierailija
2786/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni alkoi imettämään lastaan kaikkien nähden joulupöydässä. Tulee vieläkin kylmäät väreet kun mietin tuota, meni ruokahalu täysin. 

Muutama päivä ennen jouluaattoa viime vuonna eräs nuorehko äiti imetti lastaan kauppakeskuksen käytävällä muiden ihmisten nähden. Erikoiseksi tapauksen tekee se, että tämä imettäjä nautti samanaikaisesti energiajuomaa tölkistä.

Kyllä on ihmiset vieraantuneet luonnosta ihmisyydestä. Että imettämisestä meni ruokahalu ja että kummaa juoda energiajuomaa samalla.

Mitähän ihmett luulette imettämisen olevan?! Se on vauvan ruokkimista ja siinäpä se. Ei mikään seksuaalinen tai vessarutiini. Syömistä se on.

Meniköhän vauvalla ru

No jos on epäselvää, niin tämä "ruokkiminen" on vieraan ihmisen eritteitä julkisella paikalla ilman omaa valintaa. Ei ihme, jos toiset eivät oikein tykkää.

Menisi varmaan ruokahalu (myös vauvalta) siinä tapauksessa, jos puklaisin ne jouluruuat kerran syötyinä tai parin päivän sulattelun jälkeen ruikulina toisesta päästä. Vai etkö näe näissä eroa?

Ruoka on ruokaa, ruumiineritteitään ei yleensä täysjärkiset ihmiset jakele julkisella paikalla. Eli juu, haittaa.

Eli sinä tai pöytäseurueesi ette juo esim. maitoa julkisella paikalla? Sekin on lehmän ruumiineritettä. Juustossakin on jonkin eläimen ruumiineritettä. Aika ällöä hei sellaisia syödä julkisesti.

Ai, tuotko sinä sen lehmän siihen pöytään lypsettäväksi? Mukana myös haju?

Vierailija
2787/2965 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni alkoi imettämään lastaan kaikkien nähden joulupöydässä. Tulee vieläkin kylmäät väreet kun mietin tuota, meni ruokahalu täysin. 

Muutama päivä ennen jouluaattoa viime vuonna eräs nuorehko äiti imetti lastaan kauppakeskuksen käytävällä muiden ihmisten nähden. Erikoiseksi tapauksen tekee se, että tämä imettäjä nautti samanaikaisesti energiajuomaa tölkistä.

Kyllä on ihmiset vieraantuneet luonnosta ihmisyydestä. Että imettämisestä meni ruokahalu ja että kummaa juoda energiajuomaa samalla.

Mitähän ihmett luulette imettämisen olevan?! Se on vauvan ruokkimista ja siinäpä se. Ei mikään seksuaalinen tai vessaruti

No jos on epäselvää, niin tämä "ruokkiminen" on vieraan ihmisen eritteitä julkisella paikalla ilman omaa valintaa. Ei ihme, jos toiset eivät oikein tykkää.

Menisi varmaan ruokahalu (myös vauvalta) siinä tapauksessa, jos puklaisin ne jouluruuat kerran syötyinä tai parin päivän sulattelun jälkeen ruikulina toisesta päästä. Vai etkö näe näissä eroa?

Ruoka on ruokaa, ruumiineritteitään ei yleensä täysjärkiset ihmiset jakele julkisella paikalla. Eli juu, haittaa.

Eli sinä tai pöytäseurueesi ette juo esim. maitoa julkisella paikalla? Sekin on lehmän ruumiineritettä. Juustossakin on jonkin eläimen ruumiineritettä. Aika ällöä hei sellaisia syödä julkisesti.

Et tee eroa eläinten ja ihmisten välillä? Juot siis jonkun tissimaitoa ja syöt ihmislihaa? Kuulostaapa herkulliselta.

Vierailija
2788/2965 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se hiukka huonoa työn järjestelyä, jos näihin puheluihin pitää vastata asiakasvastaanotoilta. Tänä päivänä luulisi asian järjestyvän muunkinlaisella työnjaolla.

Sen siitä saa, kun laitetaan lääkärit organisoimaan työtä ilman sen kummempaa osaamista kuin se oma lääkärityön hoitaminen. Sama kun laittaisi jonkun liikennesuunnittelijaksi pelkän ajokortin varassa.

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssipoppoo kysyy lupaa tai ohjausta lääkehoitoon, kotiinjättämiseen, kuljetuspaikkaan, konsultaatiota ekg:hen tai muuta hoitoon liittyvää, johon heillä ei itsellään ole suoraan lupaa tai osaamista. Ei kaikkia viedä pillit soiden sairaalaan vaan tehdään hoidontarpeenarvio ja tarvittaessa annetaan hoito kotiin.

Vierailija
2789/2965 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2790/2965 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla siivoja räiskytti rätillään likavettä päälle. Totesi päälle, ettei häntä itseään haittaa, mutta jotkut suuttuvat siitä. Ilmeisesti en ollut ensimmäinen uhri. 

Vierailija
2791/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei makseta lainattuja rahoja takaisin, koska "sä et sitä rahaa tarvi".

Mulle on käynyt saman kaltaisesti.

Kaveri kysyi rahaa lainaksi ja lupasin lainata tiukalla ehdolla, että maksaa viimeistään tiettynä päivänä takaisin. Olimme lähdössä perheen kanssa lomareissulle ja todella oli käyttöä omille rahoille.

Kun maksuaika koitti, tuo ihminen ehdotti, että hän maksaisi vain osan ja tukisin hänen hyväntekeväisyyskohdettaan kolmasosalla lainaamastani summasta. Kieltäydyin tästä ja totesin, että tarvitsen itse rahani nyt. Ehdotti sitten, että jos puolisoni tukisi vastaavalla summalla tuota kohdetta. Vastasin jo hieman kyllästyneellä äänellä, että puolisoni päättää itse, haluaako antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. (Turha sanoakaan, että meillä ne rahat ovat sen verran yhteisiä, että kyllä se koko perheeltä on pois.)

No, sain kiukkuiset rahat sekä myöhemmin myös anteeksipyynnön. :D

Vierailija
2792/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muuttoapua tehdessä luulin että on vain 2 tunnin juttu koska kyseessä pikkuyksiön muutto, mitä vielä! 6 tuntia! Hele  piti jokaista roskaa käydä läpi, tiskata homeiset astiat,pestä ikkunat ja toinen halusi istuutua aina 5 min välein. Kyseessä himohamtraaja ja oli " ei kai haittaa että menee vähän enemmän aikaa tässä"!:D olin että joo haittaa koska arkisin olin töissä ja luulin että lauantaina olis mennyt vain sen 2 tuntia niinkuin antoi alunperin.

Vierailija
2793/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi muuttoapua tehdessä luulin että on vain 2 tunnin juttu koska kyseessä pikkuyksiön muutto, mitä vielä! 6 tuntia! Hele  piti jokaista roskaa käydä läpi, tiskata homeiset astiat,pestä ikkunat ja toinen halusi istuutua aina 5 min välein. Kyseessä himohamtraaja ja oli " ei kai haittaa että menee vähän enemmän aikaa tässä"!:D olin että joo haittaa koska arkisin olin töissä ja luulin että lauantaina olis mennyt vain sen 2 tuntia niinkuin antoi alunperin.

"Alunperin ymmärtää"

Vierailija
2794/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorina, juuri yhteen muuttaneina kutsuttiin anoppi juhlistamaan puolisoni/poikansa syntymäpäivää meille kotiin. Rahaa oli meillä opiskelijoilla todella vähän, mutta leivottiin silti täytekakkua, pullaa ja suolaista, että oli pöytä koreana. Oltiin tohkeissamme, kun siivottiin ja katettiin pöytää, että olisi nättiä. Ihmeteltiin, kun anoppia ei kuulukaan. Soitettiin perään, ja anoppi puhelimessa sanoi, ettei nyt jaksakaan tulla. Eihän se juu haitannut. Syötiin sitten täytekakkua muutama päivä ruoaksi, ennen kuin ehti mennä piloille. Tästä on yli 30 vuotta aikaa, mutta sen mielipahan muistan vieläkin.

Vierailija
2795/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?

Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.

Minuun saa yhteyden Wilman kautta.

Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?

Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttöön vai b) niin ahneita ja yhteiskuntaa eli työnant

Ohi aiheen, mutta pakko sanoa. Lääkäri ei tajua että kaikki ammattikunnat ei ole yhtä etuoikeuttuja.

Monissa työpaikoissa lääkäri ei edes vaivaudu keittämään taukohuoneessa kahvia taikka siistimään jälkiään käyttämässään työhuoneessa, koska se kuuluu tietenkin hoitajille tai muille, joilla ei ole lääkärin mielestä muuta tekemistä. Tottakai lääkärille salattu työnumero järjestyy ja annetaan vaikka takki päältä, kunhan vaivautuu tulemaan kolmeksi päiväksi viikossa töihin.

Vierailija
2796/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause ei voi alkaa "eli"-sanalla.

Vierailija
2797/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole maitoa, se on juomaa.

Vierailija
2798/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juhlissa piirakkaa innolla. Pari tuntia myöhemmin emäntä nauraa iloisesti että se piirakan juusto oli muuten kaksi kuukautta vanhaa HAHAHAHAHAHAHAHAH. Siis ihan häpeilemättä kaikkien edessä kertoi, kuinka vähän kunnioittaa vieraitaan ja heidän terveyttään.

Vierailija
2799/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kaverin lasten synttäreille, kun kerran oli kutsuttu, vaikka en lapsista niin välitäkään. Siinä sitten pöydässä istuessa kaveri kertoo, että heillä oli koko perheellä hirveä vatsatauti, mutta onneksi hellitti juuri edellisenä päivänä. Ja että toivottavasti ei tartu enää, eivät viitsineet perua, ettei lapsille tule paha mieli. Ei kai haittaa? Voi v**tu että v*tutti odotella muutama päivä iskeekö tauti.

Vierailija
2800/2965 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit hermostui kun muuan pummi pyrki aina huikalle nurkan taakse. Kyllästyttyään kaveri lorotti tyhjään jalopulloon josta tarjosi seuraavalla kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan