Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kahvissani yleensä kauramaitoa, koska olen tavalliselle maidolle allerginen. Ostan itse ja merkitsen nimellä purkin työpaikan jääkaappiin. Usein se on käytetty vaikka olisin itse käyttänyt sitä vasta parina päivänä.
-ei kai haittaa... Ei haittaa jos edes joskus ostatte uutta tilalle ettekä ota tavaksi. Ja joskus voisi kysyä sen luvankin...
Se ei ole maitoa, se on juomaa.
Laittanu tyhjään maitopurkkiin jotain Pahasti pilaantunutta maitotuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Viisastelija liikkeellä, asia on lain mukaan mennyt ihan oikein ja ainut väärinpysäköity auto sai sen sakon.
Jos joku parkkeeraa sinun tontille, niin se on yksityisoikeudellinen riitä eikä se kiinnosta liikennevalvontamielessä Poliisia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni näistä maksamattomista kyydittävistä vielä selittää, että parempihan se on, ettei tarvitse tyhjänä ajella ja saastuttaa luontoa.
Muistan nuorna miesnä, kun pakkasella lämmitin autoa, niin yksi lähiseudun juopoista pyysi päästä kyytiin, taisipa vielä olla isäni kavereita. Vein hänet lähikuppilaan ja hän tarjosi kymppiä maksuksi. Sanoin, että olin muutenkin lämmittämässä autoa ja kieltäydyin. Hän ryttäsi rahan, heitti takapenkille ja sanoi, että hän auton omistajana tietää, että kyytiin tulijoita on aina, mutta harva raskii edes kahvikuppia tarjota korvaukseksi.
. . . jatkoa, eräskin näistä luonnon säästämistä oli kyydissä yli 200 km ja antoi juuri tämän selitykseksi, ettei tarvitse tyhjänä ajella.
vihreet ku elää toisten siiivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulimme mökiltä kotiin ja tajuamme että puuvarastosta on kadonnut ainakin 3 riviä, n. 6 pinokuutiota puuta eli aika p*runmoinen määrä ja varaston riippulukko on oven edessä rikottuna. Soitto poliisille ja saamme ohjeet rikosilmoituksen tekoon ja kun partio sattui pyörimään siinä lähellä, niin kävivät katsomassa että lukko murrettu, selvä tapaus. Ollaan siinä ihmettelemässä kun naapuri alkaa huudella aidan läpi ettei kai haitannut, hän lainasi vähän puita, tuo kyllä uuden lukon rikotun tilalle... Onneksi olin kuvannut puuvajassa olleita oravanpoikasia, niistä kuvista näkyi kuinka paljon puuta oli ollut ja naapuri joutui maksumieheksi. Poliiseilla oli kyllä hyvät ilmeet ja kiittivät naapuria "tunnustuksesta". Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme
Kerroin naapureille Törkeästi käyttäytyneistä asukkaista, kuuntelevat mielellään.He Kertoivat näkemänsä kuka häirikkö oli manipoloinut häirköt Häiriköimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipas mieleen puolison kummilapsen syntymäpäivät vuosien takaa. Olimme tekemisissä näiden kummilapsensa vanhempien kanssa ja yhteisiä harrastuksiakin oli, ikäluokkakin ns samaa "haarukkaa".
Meidät kutsuttiin aina esimerkiksi klo 15-17 väliseksi ajaksi, ja tuosta 17- eteenpäin oli sitten ns "iskän ja äipän kaveribileet". Olipas ulkopuolinen tunne kun olit poistumassa juhlista mummojen ja pappojen keskeltä ja sinne alkoi virrata naamatuttuja ja yhteisiä ikäkavereita viettämään aikaa. Ainoa vaan, että meidän kellon aikamme oli jo ns mennyt. Kelpasimme tuohon seurueeseen ainoastaan silloin jos puolisoa oli pyydetty kuskiksi.
Nykyään asumme muualla ja rippijuhlakutsu toiselle puolen suomea tuli niinkin ajoissa kuin pari viikkoa ennen juhlia. No ei menty eikä mennyt puolisoni- lapsen kummikaan, yleensä tällaiset vaatii vähän järjestelyä mutta tuskin meitä sinne oikeasti odotettii
Jos yhtään lohduttaa niin näille ihmisille yleensä karma kostaa jossain vaiheessa koska HYVIN harvoin nämä paremmat ihmiset on sit kuitenkaan hyviä ystäviä, vaan saattavat tehdä sen saman sit näille. Hyvänä esimerkkinä yksi menneiden vuosien ystävä, jonka kanssa vietettiin muutamat juhannuksen yhdessä ja yhtenä vuotena sit tämä oli saanut paremman kyläkutsun ja samassa työpaikassa kun oltiin niin kuulin kuinka innoissaan on juhannuksesta kun vihdoin hyvää seuraa ja kivaa tekemistä ja kuinka edelliset juhannuksen on ollut ihan pelkkää p a s k a a. No, tästä eteenpäin muutamia vuosia niin tämä parempi juhannusseura teki oharit just samalla tavalla, oli saanut muuta seuraa ja tämä nykyään ex-kaverini sit alkaa facessa itkemään kuinka on juhannuksen yksin, olispa kiva tehdä jotain jännää kun hän vois lähteä vallan jonkun työ jne, vinkaten että mielellään tulis mun työ vähän juhlimaan. Juu, no thanks..
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen iski auton oven parkkipaikalla autoni kylkeen. Sanoi, oho, semmonen pieni jälki tuli ja lähti reippaasti kauppaan.
Autoani kolhaistiin vähäisesti. kaveri vilkaisi omaansa ja poistui. Rekkarilla puhelinumero. Ei vastannu. Menin alueen viranomaisten puheille. Rikosilmoitus ja Maalaus hänen Vakuutukseen. Viiden pisteen vihje: Rekkari Muistiin! TOINEN Savolainen antoi Väärät tiedot. Otin kuitenkin Rekkarin muistiin ja Korvaukset tuli ja Bonukset meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Kopioin, koska lainaus ei enää onnistunut.
Jossain kohtaa junat oli täynnä ukrainalaisia kun heille matkat oli ilmaisia. Heillä ei kuitenkaan ollut paikkavarauksia. Heitä joutui koko ajan pyytämään siirtymään.
Paikattomia Pummeja ollu näköjään aina. Nim. Kokemusta On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-naapuri kertoi tuovansa raivausahan ja raivaavansa tonttiaan, ei kai haittaa? No ei. Torppa on meistä 300m päässä. Oli kaatanut myös meidän puolelta istutetun koivuntaimikon..
Ai Maisa Torppa asuu noin lähellä teitä...
Rikosilmoituksen Paikka ja Korvausvaatimus. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Olisko kootut vitsit?Tositilanteessa Olisin Vienyt Sakkolapun Naapurin Maksettavaksi. Tällaiset Kerrotaan myös naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Tulin illalla kotiin ja rupesin ottamaan hevosia sisälle, meillä on siis pieni talli kotipihassa. Olin vissiin vähän väsynyt kun en heti tajunnut, että yhdessä karsinassa oli tuntematon hevonen, ehdin jo hakea yhden hevosen sisälle, ja hevonen huomasi asian ensin.
Kyseessä oli naapurin tuttu, naapuri oli luvannut väliaikaispaikan yön yli meiltä kun olivat tulossa hevosen kanssa klinikalle. Ei ollut tullut mieleen soittaa, "aattelin et ei se haittaa kun sulla on tallissa tilaa".
Terkkuja tutuille jotka tunnistaa :D
Olisin päästänyt Hepan pihalle. Jos kadonnu niin sanonu että karkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään...
Ei siitä saa sakkoja jos pysäköi toisen omakotitalon pihalle.
Yleensä jollain maasturi jolla voi nyköistä puolihuolimattomasti kadun varteen. On myös pussitettu ym. Kukaan tullu valittaan.
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Minua ei anoppikaan pystynyt häätämään asunnostamme vaikka oli välirikossa Sukunsakin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!
Satuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder treffeillä päädyin hepun kanssa lakanoiden väliin ja kesken normitouhujen mies työntyikin yllättäen kakkoseen tokaisten "ei kai haittaa?" Kyllä kirpaisi!
Homman nimi on raiskaus.
Naisytävä käänti kakkoselle. Se oli ihanaa......
Käytiin jeesaamassa työkaverin muuttoa Ähtäriin, huoneiston sisältö muuttoautoon.. Pieni tiimi kokonaisuudessaan, kylläkin työaikana uurasti selkä märkänä ja mikä olikaan palkkio: Kahvipaketti kahvikassaporukalle.
Ei ihme, että pandat veti herneet neniin tuon tyypin ollessa huudeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.
Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.
Menin Ouluun, lento kesti tunnin. Mun paikalla oli pieni poika.
Sama juttu. Mun pitää mennä vessaan, äidille asiaa. Kolmannen kerran jälkeen menin omalle paikalleni istumaan. Poika haki äitinsä ja tämä motkotti ikkunapaikka on pojan. Kerroin ei, on minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
Riippuu paikasta. Mikäli on pelastustiellä niin tulevat nopeasti ja hankkivat hinausauton poistamaan väärin pysäköidyn kun muistaa sanoa häkeen, että tämä on turvallisuuskysymys ja estää pelastusajoneuvojen pääsyn kiinteistölle. Eivät uskalla ottaa riskiä siitä, että jotain saattaa tapahtua eivätkä ole reagoineet.
Ei pidä paikkaansa. Minun asuintaloni pelastusreittiä pidetty vuosikausia parkkipaikkana. Ei ole poliisia tai hinuria näkynyt. Ei senkään jälkeen, kun Finhelin helikopteri laskeutui kauemmaksi talosta, ensivaste
Pari päsmäriä laittanu pihaan pelastustie merkin. Heidän vieraansa täyttäny pihan jatkuvaa tyhjäkäyntiä käyvillä autoilla. Vanha mummeli tukehtumaisillaan pakokaasuihin. Olihan ne viranomaisetkin puuttunu enenkuin mummeli tukehtui häkään. Naapuri kertonu kevennyksenä Savolaishuumoria kuinka kaverit nauraneet kuollakseen kun heidän kaverinsa oli saanut sydänkohtauksen pari päivää eläkkeelle päästyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Kopioin, koska lainaus ei enää onnistunut.
Jossain kohtaa junat oli täynnä ukrainalaisia kun heille matkat oli ilmaisia. Heillä ei kuitenkaan ollut paikkavarauksia. Heitä joutui koko ajan pyytämään siirtymään.
Paikattomia Pummeja ollu näköjään aina. Nim. Kokemusta On.
Kielitaidottomia sotapakolaisia en nyt tästä paikkavarauksen ymmärtämättömyydetä syyttäisi.
Kyllä aidot pummit ovat yleensä ihan kotimaista tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
Riippuu paikasta. Mikäli on pelastustiellä niin tulevat nopeasti ja hankkivat hinausauton poistamaan väärin pysäköidyn kun muistaa sanoa häkeen, että tämä on turvallisuuskysymys ja estää pelastusajoneuvojen pääsyn kiinteistölle. Eivät uskalla ottaa riskiä siitä, että jotain saattaa tapahtua eivätkä ole reagoineet.
Ei pidä paikkaansa. Minun asuintaloni pelastusreittiä pidetty vuosikausia parkkipaikkana. Ei ole poliisia tai hinuria näkynyt. Ei senkään jälkeen
Pelastustielle parkeeraaville tiedoksi, että kun isot paloautot tositilanteessa vyöryvät paikalle, ei sitä pikku kotteroa siirrellä lempeästi silkkihanskoin vaan tyrkätään pois edestä. Voi tulla lommo tai kaksikin. Pikkuautoilija maksaa sekä sakkonsa että autonsa.