Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Minuun saa yhteyden Wilman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Oletko turvakiellossa?
Olin parisuhteessa miehen kanssa, joka jäi kiinni siitä, että hän petti minua. Hän oli sitä mieltä, että siinä ei ole mitään pahaa. Mutta sitten jos tilanne olisi ollut päinvastoin eli minä petän häntä, niin se olisi ollut paha asia.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni perheineen elää todella outoa vuorokausirytmiä ja sen lisäksi ystäväni on kova myöhästelemään kaikesta.
Minä ja mieheni olemme koko työikämme tehneet töitä aamupainotteisesti joten vuorokausirytmimme on se tavallinen, eli töitä noin 8-16 jne. No, ystäväni oli vanhempainvapaalla ja teki töitä melko vähän lastensaannin välissä, miehensä teki yrittäjänä iltapainotteisesti töitä.
Pyysimme kylään- sovittiin päivä ja puhuttiin että alkuillasta tulevat kylään. No mielestäni alkuilta on jotain klo 16-18 välillä varsinkin jos toisella on töihin meno seuraavana päivänä...
Ystävän perhettä ei kuulunut eikä näkynyt ja kello oli jo lähemmäs 19 kun laitoin viestin että moneltako ovat tulossa. Ystäväni vastasi että tuossa illemmalla. Meinasi pää räjähtää... Vastasin että meillä on aamulla töihin meno emmekä pysty valvomaan kovin myöhään. Vastasi uudestaan noin klo 20 että ihan kohta
Ihan oma syysi. Olisit sopinut tarkan ajan viereilulle.
Ja tiedoksesi, ilta alkaa klo 18:00. Klo. 16 on ILTAPÄIVÄ.
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Kopioin, koska lainaus ei enää onnistunut.
Minulla sama tilanne, usein istun pitkiä aikoja junassa. Tyypillisesti valitsen paikan niiltä neljän paikoilta, jos on vapaana. Valtaosa matkoista sujuu ongelmitta, ja kanssamatkustajat ovat ystävällisiä. Välillä kumminkin sattuu näitä paikanvarastelijoita kohdalle. "Kun me nyt niin haluttaisiin kavereiden kanssa istuskella tässä keskenämme, ei kai sua nyt haittaa muualla istua kun yksin olet". Olisitte varanneet paikat itsellenne alun perinkin! Viimeisimmällä kerralla joku veti sikeitä paikallani suu auki. En kerta kaikkiaan kehdannut häiritä, konflikteja karttava liian kiltti kun olen. Tästä syystä jouduin itse vaihtamaan kolmesti paikkaa matkan aikana, kun olin toisen paikalle istunut. Arvatkaa vain hävettikö. Pahoittelin joka kerta kovasti ja nopeasti siirryin seuraavalle tyhjälle. Mitenhän tässä kannattaisi jatkossa toimia? En haluaisi hankala ihminen olla, mutta sehän se tässä kaiketi se hankala on, joka on alkuperäisen paikkani ottanut. Ehkä etsin vastaisuudessa konnarin, joka voisi paikanvarastajaa asiallisesti ohjeistaa auktoriteettiasemaansa käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne, usein istun pitkiä aikoja junassa. Tyypillisesti valitsen paikan niiltä neljän paikoilta, jos on vapaana. Valtaosa matkoista sujuu ongelmitta, ja kanssamatkustajat ovat ystävällisiä. Välillä kumminkin sattuu näitä paikanvarastelijoita kohdalle. "Kun me nyt niin haluttaisiin kavereiden kanssa istuskella tässä keskenämme, ei kai sua nyt haittaa muualla istua kun yksin olet". Olisitte varanneet paikat itsellenne alun perinkin! Viimeisimmällä kerralla joku veti sikeitä paikallani suu auki. En kerta kaikkiaan kehdannut häiritä, konflikteja k
Ilman muuta haet kondutöörin.
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Olisit kussut tankkiin ja päästänyt ilmat renkaista kiitokseksi
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Asuin pienkerrostalossa jonka alakerrassa oli mm. pizzeria. Oli taas joku parkkeerannut ruutuuni vaikka selvästi oli kyltti seinässä että varattu. Eihän se kesällä haitannut mutta talvella on lämmityspaikka. Ajoin oman autoni väärin pysäköidyn perään ja menin pizzeriaan tilaamaan pizzan. Vähän ajan päästä tuli nuori nainen ja kyseli että kenenkähän auto on autoni edessä. kysyin että ei kait vaan ole varatulla paikalla autosi. nainen pyyteli anteeksi ja sanoi että luuli ettei kai se haittaa kun nopeasti käy...
Vastaan sinulle jonka mielestä kellon ajat on ymmärretty väärin. Mitä kohtaa tekstissä et ymmärtänyt, kun se vieras ei ollut tulossa vielä klo 20 edes? Ja puhe on ollut ALKUillasta? Ei tuo 20 ainakaan perheelliselle työssäkäyvälle ole alkuilta, ehkä jollekin baari iltaa viettävälle parikymppiselle se voi sitä olla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui joskus kasarilla tai ysärillä. Olimme lomareissulla Lapissa, eli siis tosi kaukana kotoa. Eräs tuttavaperhe oli sillä aikaa ajellut etukäteen ilmoittamatta mökillemme ja huomannut tietenkin että olis kannattanut soittaa etukäteen. Olivat ajaneet monta sataa kilometriä yllätysvierailulle, kun yleensä siis oltiin kesät siellä mökillä.
Isovanhempani asuivat lähellä mökkiä ja vaari oli sattunut huomaamaan kun mökin pihaan ajoi auto ja oli sit antanut heille vara-avaimen, että menkää vaan sinne mökkiin yöksi, että ei se varmaan haittaa. Perhe oli yöpynyt mökillämme ja lähtenyt seuraavana päivänä kotiin.
Vaari sitten kertoi asiasta palattuamme kotiin ja just tolleen, että ei kai se haitannut. Kyllä haittasi. Isä oli ihan raivona ja otti vara-avaimen vaarilta (appiukoltaan) pois. Hyvin jäänyt mieleen vaikka olin jotain alle 10 silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsitko asiasta sille Id...ti "opettajalle" ? Vastapalvelukseksi levittäisit hänennumeroaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin parisuhteessa miehen kanssa, joka jäi kiinni siitä, että hän petti minua. Hän oli sitä mieltä, että siinä ei ole mitään pahaa. Mutta sitten jos tilanne olisi ollut päinvastoin eli minä petän häntä, niin se olisi ollut paha asia.
Sanoithan hänelle tekeväsi vastavuororoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri oli parkkeerannut autonsa mun paikalle. Meillä siis maksulliset paikat. En tiennyt kenen kerrostalomme asukkaista auto oli joten jätin lapun ikkunaan että siirrähän autosi. Siellä se raivosi pihalla sille lapulle kun joutui autonsa siirtämään ja siirti sen sitten toisen naapurin paikalle.
Jätin auton taakse niin joutuivat nostamaan kinnerinsä pois.Naapureilta tuli paljon irtopisteitä.Kadun varressa olis tilaa vieraille. Kerran poliisit laittoi maksumääräyksen paikkani vieneelle. Myös isännötsijä lupaili hinuria paikan tukkineelle. Suosittelen maksumääräystä väärin pysäköineelle. Toinen nainen pysäköi osittain pihaan ajotien tukkeeksi. Tallusteli toiseen taloyhtiöönkin. muutaman påivän kuluttua asukkaat hermostui. Viimein joku väänsi räplyttimet rusetille. tie aukeni ja monella oli lystiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmeellinen salaseura sinulla. Tarvittaesa voi olla tarpeellista soittaa opettajalle. Esim. kiusaamistapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Kopioin, koska lainaus ei enää onnistunut.
Minulla sama tilanne, usein istun pitkiä aikoja junassa. Tyypillisesti valitsen paikan niiltä neljän paikoilta, jos on vapaana. Valtaosa matkoista sujuu ongelmitta, ja kanssamatkustajat ovat ystävällisiä. Välillä kumminkin sattuu näitä paikanvarastelijoita kohdalle. "Kun me nyt niin haluttaisiin kavereiden kanssa istuskella tässä keskenämme, ei kai sua nyt haittaa muualla istua kun yksin olet". Olisitte varanneet paikat itsellenne alun perinkin! Viimeisimmällä kerralla joku veti sikeitä paikallani suu auki. En kerta kaikkiaan kehdannut häiritä, konflikteja k
Konduktoorin homma heittää pihalle tollanen kuorsaaja ja koronan levittäjä.
VR:n kausilippulaisilla ei ole nimettyjä paikkoja. Ei ne tahallaan kenenkään toisen paikalle istu, jonnekin kuitenkin pitää istua.
No ei tietenkään ole, jos on ilmoitettu että on lapsettomat juhlat.