Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2621/2965 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli parkkeerannut autonsa mun paikalle. Meillä siis maksulliset paikat. En tiennyt kenen kerrostalomme asukkaista auto oli joten jätin lapun ikkunaan että siirrähän autosi. Siellä se raivosi pihalla sille lapulle kun joutui autonsa siirtämään ja siirti sen sitten toisen naapurin paikalle.

Vierailija
2622/2965 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että saa minut kuulostamaan aika kiittämättömältä, mutta kuitenkin. 

Harrastan juoksua, ja olin maininnut usemman kerran miehelle, että haluaisin ostaa uudet juoksukengät. Synttärien lähestyessä mies kysyi mitä haluaisin lahjaksi. Sanoin, että olisi ihana mennä vaikka vaan ravintolaan tai kylpylään.

Mies päättikin ostaa minulle juoksukengät. Kiva joo, paitsi että ne olivat väärää kokoa eivätkä sellaiset millaiset olisin halunnut ostaa itse. Olivat vielä kalliit kaiken lisäksi. Sitten mies oikein ylpeänä sanoi minua hupsuksi joka luuli saavansa vain ravintolaillallisen. Eli juuri sitä, mitä olisin oikeasti halunnut. En edes tiennyt miten reagoida ensin :D 

KUMMALLISTA KAVERIA SIEDÄT ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/2965 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että saa minut kuulostamaan aika kiittämättömältä, mutta kuitenkin. 

Harrastan juoksua, ja olin maininnut usemman kerran miehelle, että haluaisin ostaa uudet juoksukengät. Synttärien lähestyessä mies kysyi mitä haluaisin lahjaksi. Sanoin, että olisi ihana mennä vaikka vaan ravintolaan tai kylpylään.

Mies päättikin ostaa minulle juoksukengät. Kiva joo, paitsi että ne olivat väärää kokoa eivätkä sellaiset millaiset olisin halunnut ostaa itse. Olivat vielä kalliit kaiken lisäksi. Sitten mies oikein ylpeänä sanoi minua hupsuksi joka luuli saavansa vain ravintolaillallisen. Eli juuri sitä, mitä olisin oikeasti halunnut. En edes tiennyt miten reagoida ensin :D 

Isäni harrasti tätä samaa ollessani lapsi ja teini. Jos tarvitsin vaikka jonkin harrastukseen tai koulunkäyntiin liittyvän välineen, hän osti sen minulta lainkaan kysymättä, mikä johti useimmiten vääränlaisen tai huonosti käyttööni soveltuvan tuotteen hankintaan. 

Isälläni on aina ollut sellainen periaate, että silloin kun ostetaan, ostetaan kunnollista. Olen toki itsekin sitä mieltä, että mieluummin investoi hyvään joka kestää kuin halpaan joka hajoaa heti. Mutta tämä tarkoitti tietysti sitä, että saamani tuotteet olivat usein hyvin hintavia. 

Yritin siinä sitten selittää isälleni, että vaikka soittoharrastukseen kokeilmatta hankittu soitin on minulle aivan vääränlainen, rannekello on iso ja miehekäs, tai koululiikuntaan tarvittavat sisäpelikengät ovat väärää kokoa. Isäni piti tätä aiheettomana kritiikkinä ja kiittämättömyytenä, loukkaantui, ja vannoi, että ei enää ikinä hanki minulle mitään. Tuotteita ei voitu vaihtaa,eikä uusia ostaa. Olin toki hyvin kiitollinen siitä, että isäni halusi panostaa minuun, mutta harrastus - ja opiskelumotivaatio laski, kun joutui käyttämään huonosti sopivia välineitä. Sain sitten taas moitteita siitä, etten ollut ahkera, kun tekemisen ilo oli kadonnut vääränlaisten välineiden myötä. 

Tämäkin olisi voitu välttää vaikka antamalla lahjaksi lahjakortin sopivaan liikkeeseen, tai yksinkertaisesti ilmoittamalla, että tänään mennään yhdessä ostamaan ne lenkkarit. 

Vierailija
2624/2965 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a

Vierailija
2625/2965 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kananmunapieru, ei kai haittaa.

Vierailija
2626/2965 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan siihen, ettei vaimo lue tätä foorumia...

Hiukan vastaava tarina, vaimolla oli jotain muka hitsin hienoa ja myös varsin hintavaa kasvosaippuaa. Itse käytän äärinuukasti saippuaa kuiva- ja herkkänahkaisena  ja 4/5 ainoastaan aivan kaikkein strategisimmille alueilla. Siitäkin huolimatta saippuan turhan nopea kuluminen nostatti kysymyksiä... 

Itsellä ei siis ollut harmainta aavistusta siitä, että kyseessä oli muka jokin erikoissaippua. Siinä oli Grande Riidan siemenet huomaamatta tullut kylvettyä, onneksi nykyisellään vuosien jälkeen käy jo vitsistä

Vierailija
2627/2965 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan työkaveri oli kylässä ja poislähdön lähetessä kysyi: ei kai haittaa, jos luen tätä kirjaa puolisen tuntia ennenkuin bussi lähtee. ??!!

Vierailija
2628/2965 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui, kun olin ala-asteella, mutta ärsyttää vieläkin! Äiti oli lahjoittanut kalustetun nukkekotini+nuket ystävänsä tyttärelle (mua viitisen vuotta nuoremmalle), kun "ethän sä nyt kai enää sillä leiki!" No kylläpä vaan leikin! Tää ystävän tytär oli sitäpaitsi sen verran nuori, ettei osannut arvostaa taloa, vaan rikkoi nukkekodin huonekalut!

Olen saattanut kirjoittaa tästä joskus tähän ketjuun, mutta sama tapahtui minulle. Äitini lahjoitti täysin kysymättä Barbie-nukkeni serkulleni. Kun suutuin, sain samanlaisen vähättelevän vastauksen: et kai sä enää niillä leiki! Kyllä vaan leikin, vaikka ilmeisesti tuossa iässä leikkiminen oli noloa.

Sama äiti on sittemmin lahjoittanut eteenpäin mm. laskettelukamppeeni, huonekalujani, dvd-levyjäni, kirjojani Muuten kyseessä on ihana äiti, mutta jotenkin hän ei vaan ymmärrä, ettei toisen omaisuutta voi lahjoi

Tällä tavalla aiheutetaan joillekin ihmisille pakonomaista hamstrausta. 

Vierailija
2629/2965 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvileikkauksessa lääkäri operoi väärän polven. "Ei kai haittaa"

Enpäs usko tätä tarinaa.

Ei se nyt ihan tavatonta ole.

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009979054.html

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010061411844226

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008449613.html

Vierailija
2630/2965 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui, kun olin ala-asteella, mutta ärsyttää vieläkin! Äiti oli lahjoittanut kalustetun nukkekotini+nuket ystävänsä tyttärelle (mua viitisen vuotta nuoremmalle), kun "ethän sä nyt kai enää sillä leiki!" No kylläpä vaan leikin! Tää ystävän tytär oli sitäpaitsi sen verran nuori, ettei osannut arvostaa taloa, vaan rikkoi nukkekodin huonekalut!

Olen saattanut kirjoittaa tästä joskus tähän ketjuun, mutta sama tapahtui minulle. Äitini lahjoitti täysin kysymättä Barbie-nukkeni serkulleni. Kun suutuin, sain samanlaisen vähättelevän vastauksen: et kai sä enää niillä leiki! Kyllä vaan leikin, vaikka ilmeisesti tuossa iässä leikkiminen oli noloa.

Sama äiti on sittemmin lahjoittanut eteenpäin mm. laskettelukamppeeni, huonekalujani, dvd-levyjäni, kirjojani Muuten kyseessä on ihana äiti, mutta jotenkin hä

Tai ikuista mielipahaa.

Myös minun tavaroitani annettiin pois. Nyt kun on lapsenlapsia, he ovat perineet vanhempiensa rakkaita leluja ja joitakin vaatteita on myös kiertänyt jo kahdessa sukupolvessa, jotain pientä sentään jopa kolmessa.

Ne ovat heidän vanhempiensa ja isovanhempiensa historiaa. Niitä katsellessa ja käyttäessä on tilaisuus kertoa jälkipolville tarinoita entisistä ajoista ja opettaa, että moni asia myös säilyy, kun hyvin pidetään.

Vierailija
2631/2965 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä on muutaman kerran käynyt niin että kun olen ollut vessassa käsiä pesemässä niin toinen työntekijä on tullut pytylle istumaan. "Ei kai haittaa, minä pissaan tässä samalla". Olen aina vaivaantuneena naurahtanut jotain. Oikeasti tekisi mieli yrjötä, kyllä todellakin haittaa!!!!!!!!! Hyi helv..

Miksi et laita ovea lukkoon? Exhibitionisti?

Mä ymmärsin tuon niin, että oli vain pesemässä käsiä, ei pissalla sitä ennen. En mäkään töissä lukitse ovea, jos käyn vain nopeesti pesemässä kädet ilman vessa-asiointia.

Vierailija
2632/2965 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai haitaa, kun panin sua viimeyönä perseeseen? Kun sie silleen eilen illalla otit alkoholia ja sammuit tohon sängylle. Sit mua alko panettaa, eikä tääl ollu ketää muutakaan jota ois voinu..."

Kai teit rikosilmoituksen.

Vierailija
2633/2965 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai haitaa, kun panin sua viimeyönä perseeseen? Kun sie silleen eilen illalla otit alkoholia ja sammuit tohon sängylle. Sit mua alko panettaa, eikä tääl ollu ketää muutakaan jota ois voinu..."

Tein. Lukuisista uhkailusta ja hiljaiseksi ostamisen yrityksistä huolimatta. Tyyppi oli suunnitellut hommaa jo kuukausia ja juoni mut sitten pitämään ryyppäjäiset mun kotona, kun vanhemmat oli risteilyllä. Silloin 18-vuotiaana kaikenlaiset alkoholin ottamiset kouluviikon päätteeksi olivat niin iso juttu. Hullu oli tehnyt saman tempun parille muullekin mun lisäksi. 

Vierailija
2634/2965 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein. Lukuisista uhkailusta ja hiljaiseksi ostamisen yrityksistä huolimatta. Tyyppi oli suunnitellut hommaa jo kuukausia ja juoni mut sitten pitämään ryyppäjäiset mun kotona, kun vanhemmat oli risteilyllä. Silloin 18-vuotiaana kaikenlaiset alkoholin ottamiset kouluviikon päätteeksi olivat niin iso juttu. Hullu oli tehnyt saman tempun parille muullekin mun lisäksi. 

Kylmäävää. Mikä rikollinen luonne, jos parasta "seksiä" on huolellisesti suunniteltu seksuaalinen väkivalta.

Toivottavasti hän sai edes jonkinlaisen rangaistuksen. Tuollainen päävikahan ei tiettävästi parane, joten kastraatio pitäisi olla lakisääteinen hänen kaltaisilleen.

Vierailija
2635/2965 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä yrittäjänä vuosien varrella tullut vastaan. Kaksi yritystä, yhteistyösopimus keskenään jossa yritys X sopii tekevänsä urakasta osuuden 1, ja yritys Z sopii tekevänsä osuuden 2. Homma on melkein valmis, niin yrityksen Z omistaja kehtaa ehdottaa yrityksen X omistajalle että jospa X vetäytyisi työt valmiiksi tehtyään hommasta pois paperilla ja hän ottaisi homman kontolleen, niin Z saisi koko työstä kunnian ja referenssit omalle yritykselleen. X näyttäisi ulkopuolisen silmin siltä, että on luovuttanut tai ei ole saanut tehtyä työtään valmiiksi.

Fun twist; Koko työ oli alun perin saatu yrityksen X aiemmilla referensseillä alalta, yritys Z ei olisi voinut ollenkaan tehdä tarjousta yksin hommasta koska hänellä ei ollut kyseisestä työstä ollenkaan työkokemusta.

Yrityksen Z omistaja ei tänäkään päivänä ymmärrä, miksi X lopetti yhteistyön.

Vierailija
2636/2965 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas kerran kotihoidossa töissä. Menin asiakkaalle, ja siellä oli sitten olleet oikein lystikkäät juhlat ja ihan mukavasti vieraita.

"eihän haittaa jos tiskaat astiat, sehän muutenkin kuuluu sun työnkuvaan"

Tiskasin tasan asiakkaan kipon ja lautasen. Kaupungin kotihoidon työntekijöillä vähän muutakin tekemistä ku tiskata puolen suvun astioita.

Vierailija
2637/2965 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2638/2965 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sopinut treffit miehen kanssa, jonka kanssa oltiin kerran kännissä pussailtu. Oltiin opiskelukavereita eli tunnettiin muutenkin. Vein lapsen hoitoon eri paikkakunnalle tätä varten. Kun olin jo vienyt lapsen, mieheltä tule viesti että Pekka tulikin käymään, voi ei!:( Vastasin siihen sitten, että vai niin.

Joskus monen viikon päästä mies lähetti anteeksipyyntöviestin. Nolo.

Sitä tuntee olonsa vähän mitätöidyksi, kun joku peruuttaa tapaamisen viime tingassa, ja peruutuksen syy kuulostaa hiukan epäkorrektilta.

Esim. olimme sopineet, että serkku perheineen tulee kyläilemään. Välimatkaa on yli 50 km, joten aika harvoin tavataan, mutta kovasti on aina serkun kanssa tykätty toisistamme.

Pöytä oli katettu, ruokavieraita odotettiin, lapset innoissaan - vieraat olivat jo reippaasti myöhässä sovitusta. Sitten tuli puhelu, että ei me nyt jaksetakaan lähteä. No, oli tietysti hyvä, ettei miitään vakavaa ollut tapahtunut. Mutta ettei jo aiemmin huomattu, ettei jakseta. :(

Vierailija
2639/2965 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni perheineen elää todella outoa vuorokausirytmiä ja sen lisäksi ystäväni on kova myöhästelemään kaikesta.

Minä ja mieheni olemme koko työikämme tehneet töitä aamupainotteisesti joten vuorokausirytmimme on se tavallinen, eli töitä noin 8-16 jne. No, ystäväni oli vanhempainvapaalla ja teki töitä melko vähän lastensaannin välissä, miehensä teki yrittäjänä iltapainotteisesti töitä.

Pyysimme kylään- sovittiin päivä ja puhuttiin että alkuillasta tulevat kylään. No mielestäni alkuilta on jotain klo 16-18 välillä varsinkin jos toisella on töihin meno seuraavana päivänä...

Ystävän perhettä ei kuulunut eikä näkynyt ja kello oli jo lähemmäs 19 kun laitoin viestin että moneltako ovat tulossa. Ystäväni vastasi että tuossa illemmalla. Meinasi pää räjähtää... Vastasin että meillä on aamulla töihin meno emmekä pysty valvomaan kovin myöhään. Vastasi uudestaan noin klo 20 että ihan kohta lähdetään sinne, laitan viestiä kun päästään lähtemään. Klo 21 tuota viestiä ei ollut tullut joten ilmoitin että koitetaan toisella kertaa uudestaan. Uutta kutsua emme laittaneet ja sen heitä varten leivotun omenapiirakan vaniljakastikkeineen mieheni vei seuraavana päivänä töihin. 

Aikavarkaita ovat eivätkä edes älyä hävetä käytöstään. Eiminkäänlaista toisten kunnioitusta tai ymmärrystä normaaleista työssäkäyvien vuorokausirytmeistä.

Vierailija
2640/2965 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kattamassa juhlapöytää terassille kun naapuri tuli takapihan aidan viereen kysymään voiko hän tulla perheineen mukaan juhlimaan? Kun paikalla näytti olevan muitakin vieraita. Emme ole olleet kovin paljon tekemisissä joten ihmettelin ja kerroin ettei nyt oikein sovi. Naapurini jankkasi ja huusi miestään tulemaan, kun sanoin ettemme halua ulkopuolisia: olemme juhlistamassa nuortemme kihlajaisia. "Mutta teillä on noin hurjasti tarjottavaa ja on niin nätti päivä?" kuului vielä kun kävelin pois aidalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi