Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Mua niin ärsyttää noi (kateelliset) henkilöt joiden on pakko pilata muilta ilo ja pakko turmella toisen omaisuutta. Todennäköisesti siksi koska haluaa vaan sen siltä toiselta pois. Varsinkin tuo äiti joka tahallaan kasteli ja pilasi lapsensa rahallisesti ja tunteellisesti arvokkaan kirjan. Koitin lainata viestin mutta näytti oudolle mobiilissa.
Mulla sisko oli sellainen, jonka oli aina aivan pakko pilata kaikki. Piilottaa, rikkoa ja varastaa tavaroita, (koittaa) pilata kaverisuhteitani. Pilkata kaikkea mikä oli minulle vähänkin tärkeää. Haukkua mielenkiinnon kohteet ja harrastukset. Usein myös löi. Ja tottakai luki päiväkirjat ja pilkkasi todella rajusti niiden tekstejä. Irvailla ihastumisiani, todella arka paikka 11-14v tytölle muuten. Häpäistä minut niiden asioiden suhteen joissa olin vähänkin epävarma. Kirjoitteli joskus jopa omia kommenttejaan sinne päiväkirjaan. Todennäköisesti oikein keskittyi keksimään kommentteja niin pahasti ja satuttavasti kuin mahdollista. Sisko on vielä tänäkin päivänä ihan tärähtänyt jonka ihmissuhteet vaikuttaa menevän edelleen järjestään pieleen, emme juuri ole yhteyksissä. Varsinkaan nyt kun kyllästyin jatkuvaan rahan pummaamiseen.
"Joo ei se haittaa"
Vierailija kirjoitti:
Mua niin ärsyttää noi (kateelliset) henkilöt joiden on pakko pilata muilta ilo ja pakko turmella toisen omaisuutta. Todennäköisesti siksi koska haluaa vaan sen siltä toiselta pois. Varsinkin tuo äiti joka tahallaan kasteli ja pilasi lapsensa rahallisesti ja tunteellisesti arvokkaan kirjan. Koitin lainata viestin mutta näytti oudolle mobiilissa.
Mulla sisko oli sellainen, jonka oli aina aivan pakko pilata kaikki. Piilottaa, rikkoa ja varastaa tavaroita, (koittaa) pilata kaverisuhteitani. Pilkata kaikkea mikä oli minulle vähänkin tärkeää. Haukkua mielenkiinnon kohteet ja harrastukset. Usein myös löi. Ja tottakai luki päiväkirjat ja pilkkasi todella rajusti niiden tekstejä. Irvailla ihastumisiani, todella arka paikka 11-14v tytölle muuten. Häpäistä minut niiden asioiden suhteen joissa olin vähänkin epävarma. Kirjoitteli joskus jopa omia kommenttejaan sinne päiväkirjaan. Todennäköisesti oikein keskittyi keksimään kommentteja niin pahasti
Mulla on samanlainen sisko, kummallinen tökkijä joka ei sitten millään voinut antaa mun olla rauhassa. Eikä mulla ole minkäänlaisia vihkoja, muistikirjoja tai muuta vastaavaa, johon se ei olisi sutannut jotain omaansa. Vaikka sillä oli tietty omat paperinsa joihin en ikinä olisi uskaltanut kajota vaikka olisin halunnut (en tajunnut miksi pitäisi sotkea toisen tavaroita kun itsellä oli omat vastaavat). Sillä oli usein tapana sanoa että mikä sinä olet siitä tai tästä sanomaan mielipiteesi, kuka kuvittelet olevasi, ei sinulla ole mitään oikeutta jne jne. Outo tapaus.
Onneksi ei ole pakko olla tekemisissä, kun asumme eri kaupungeissa. Ei kai kukaan ihmettele että emme ole vuosiin edes nähneet toisiamme. Kai hän kiusaa nyt muita lähellään eläviä, tuskinpa on muuttunut edes keski-iässä.
Annoin opiskelijayksiöön avaimet hätiä varten mutsille. Yx ilta tulin kotiin höntsyistä niin täti tuli ovella vastaan. Oli hakenut avaimet ja majoittanut serkkuni (poikansa) asuntooni. Ei kai se haittaa jos Aapo siellä vähän aikaa oleilee.
Vierailija kirjoitti:
Kenraali Kenttu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin ihmettelen, että miten on niin vaikeaa mennä oikeaan vaunuun ja oikealle paikalle! Kerran seurasin vierestä kun joku inttipoika joutui joka asemalla vaihtamaan paikkaa, kun aina oli se penkki varattu mihin laski takapuolensa. Teki mieli kysyä että matkustatko pummilla vai etkö osaa katsoa paikkanumeroita!
Armeijan antamat ilmaiset junaliput ovat ilman paikkalippua eli varusmies olisi voinut kysyä oletko C-paperipelle kun et tiennyt sitä.
Ahaa, tuota en tiennyt, koska olen armeijan käymätön nainen. Se selittää sitten sen paikkarallin.
Olen armeijan käynyt nainen enkä tiennyt tuota. Mutten käyttänytkään palvelusaikana junaa kertaakaan
Vierailija kirjoitti:
Hävetti kirjoitti:
Kaveri myöhästyy aina kaikkialta eikä ymmärrä että se haittaa muita.
Kerran vappuna olin kutsunut heidät kanssamme vappubrunssille. Saapuivat klo 21.30 ja ihmettelivät kun ei ollutkaan enää brunssi ja suuttui.
Saman kaverin kanssa oltiin sovittu, että mennään samalla kyydillä toisen kaverin häihin. Lähtö viivästyi ja viivästyi, koko ajan vaan "mä teen vielä tämän eka" ja lopulta hermostuin ja sanoin että nyt myöhästytään! Niin kaveri vaan "no eikai ne nyt aloita ennen kuin me ollaan paikalla!" Vihkiminen oli ulkona kauniina kesäpäivänä ja me saavutaan kesken papin puheen suoraan paikalle. Ei voinut olla häiritsemättä seremoniaa ja mä päätin, että tuon kaverin kanssa en mene mihinkään samalla kyydillä enää.
Mun veli myöhästyy aina. Kiusaa myös asiakaspalvelijoita kuluttamalla helposti tunteja yhdessä liikkeessä, kun ei viitsi tehd
Mikä juttu tämä on? Mulla sisko tekee samaa varsinkin puheluiden kanssa, yritän lopettaa monta kertaa ja aina tää keksii uutta juttua ja jaanaamista. Onko se jotain vallan käyttöä? Puhelut kestää niin pitkään kun käytännössä lyön luurin korvaan koska tää ei usko mitään sellaista normaalia "noniin nyt pitää lopettaa, moi". Ensi kerralla pitääkin kysyä että miksi tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin samanlainen kokemus lapsen tuomisesta paikalle kun ei pitänyt. Meitä oli useampi äiti joilta kyseltiin mitä toiveita olisi kun eräs taho halusi järjestää meille jotain. Yhdessä sovittiin äitien rentoutusillasta. Saunaa, jalkakylpyjä hyvää ruokaa ja ihan vaan höpöttelyä. Toiveena nimenomaan että pienten lasten äidit sais hetken olla vaan. No eiköhän sit yks äiti tuo vauvansa mukanaan. Kaiken huipuks vauva oli kipeä (tapahtui ennen koronaa) huusi koko illan ja äitinsä hyssytteli tätä sylissä ja pyyhki räkää välillä. Olipa rentouttava ilta kaikilla
Tämä on samaa sarjaa erään kaverini kanssa. Aina, kun meidän pitää viettää tyttöporukalla TYTTÖJENiltaa, niin eikös siellä eteisessä seiso myös tämän mies, Ei kai haittaa, Marko tuli mukaan. Joka kerta. Siinä me sitten naisporukalla höpötellään ja tuo mies istuu nurkassa. Ei siinä, hän ei
Onkohan mies kovin mustasukkainen, tai vaihtoehtoisesti onkohan tuo sun kaveri niin mustis tai epäluuloinen että vaatii miehen nurkkaan kyhjöttämään että varmasti ei karkaa tuhmille retkille?
Tuli noista myöhästyjistä mieleen, että kerran vaan lähdin pois kun kaveria ei alkanut sovittuna aikana kuulumaan. Tapaamiselle oli varattu tietty aika jonka jälkeen minulla oli muuta menoa mutta tätä en ollut etukäteen kertonut. Siinäpä olikin sitten ihmettely. On ihan sääntö että aikataulut leviää aina tämän tyypin kanssa. Ja toisaalta myös niin että tämä kaveri ei ymmärrä itsenäisesti lähteä kovinkaan aikaisin pois jos tulee meillä käymään vaan istuu ihan yömyöhään vaikka luonteva juttu olisi jo loppunut.
Nykyään sanon etukäteen jonkun ajan minkä jälkeen alkaa oikeasti tai leikisti muut menot. Yleensä näin työssäkäyvänä haluan kuitenkin olla illat rauhassa ja petaan/kerron ajat valmiiksi koska on jotenkin todella noloa lähteä häätämään aikuista ihmistä omasta kotoa. Ja sitten se lähtemisen tekeminen kestää vähintään puoli tuntia. Oikein kivaa seuraa on mutta ei mitään kunnioitusta muiden aikatauluja kohtaan. Itse asiassa hyvin raivostuttavan välinpitämätön asenne niihin. Jos tunnistat tästä itsesi niin paranna tapasi.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex teki kans samaa ja ainoo kommentti oli et kylhän sää tiät että häntä ei saa jättää yksin herkkujen kanssa. Kakut, keksit, karkit ja kaikki muukin meni yöllä kun oli yökukkuja eikä koskaan maksanu mitään takasin. Siis ex, miksiköhän?;)
Kaverin ex-mies oli myös tällainen, kerran söi yhdeltä istumalta mm. puolet isoon (30cm?) vuokaan tehdystä kinkkupiirakasta ja naureskeli vaan että mitäs jätitte hänet yksin herkkujen kanssa. Muutenkin herrasmies jonka mielestä kaikki oli aina jonkun muun vika. En yhtään ihmettele että oli isompi kuin Jope Ruonansuu paksuimmillaan.
Tiedän, että saa minut kuulostamaan aika kiittämättömältä, mutta kuitenkin.
Harrastan juoksua, ja olin maininnut usemman kerran miehelle, että haluaisin ostaa uudet juoksukengät. Synttärien lähestyessä mies kysyi mitä haluaisin lahjaksi. Sanoin, että olisi ihana mennä vaikka vaan ravintolaan tai kylpylään.
Mies päättikin ostaa minulle juoksukengät. Kiva joo, paitsi että ne olivat väärää kokoa eivätkä sellaiset millaiset olisin halunnut ostaa itse. Olivat vielä kalliit kaiken lisäksi. Sitten mies oikein ylpeänä sanoi minua hupsuksi joka luuli saavansa vain ravintolaillallisen. Eli juuri sitä, mitä olisin oikeasti halunnut. En edes tiennyt miten reagoida ensin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Muuten hyvä mutta kuvitteletko tosiaan että poliisia kiinnostaa moinen. Eivät taatusti tule paikalle.
Jos edes saat vastauksen, se on luokkaa: "pysäköinninvalvonta ei kiinnosta, varsinkaan yksityisalueella"
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että saa minut kuulostamaan aika kiittämättömältä, mutta kuitenkin.
Harrastan juoksua, ja olin maininnut usemman kerran miehelle, että haluaisin ostaa uudet juoksukengät. Synttärien lähestyessä mies kysyi mitä haluaisin lahjaksi. Sanoin, että olisi ihana mennä vaikka vaan ravintolaan tai kylpylään.Mies päättikin ostaa minulle juoksukengät. Kiva joo, paitsi että ne olivat väärää kokoa eivätkä sellaiset millaiset olisin halunnut ostaa itse. Olivat vielä kalliit kaiken lisäksi. Sitten mies oikein ylpeänä sanoi minua hupsuksi joka luuli saavansa vain ravintolaillallisen. Eli juuri sitä, mitä olisin oikeasti halunnut. En edes tiennyt miten reagoida ensin :D
Mitä tämän jälkeen tapahtui? Menittekö palauttamaan kengät tai vaihtamaan ne edes sopivan kokoisiin? Suuttuiko mies? Ymmärrän sua tosi hyvin. Voi todellakin kuulostaa kiittämättömältä, mutta mulle tulee mieleen vain, miten huonosti voikaan kumppaniaan lukea. Mies ymmärsi, että haluat juoksukengät, vaikka toivoit ravintolaa tai kylpylää.
Vierailija kirjoitti:
Entinen kaverini ilmoitti aikanaan (ei kysynyt) että ottaa mun mustat UGGin talvisaappaat koska tarvitsee lämpimiä kenkiä ja mulla kun oli beiget ja mustat niin voin hyvin luopua toisista. No nehän ei ole mitään ihan halpoja kenkiä ja olin ostanut nuo mustat pari viikkoa aiemmin joten ei todellakaan ollut ok.Kaverini mielestä olin itsekäs ja pihi. Ehdotin että jos tosiaan on akuutti tarve talvikengille, voisi saada eräät toiset talvisaappaani- ei käynyt, olisi pitänyt UGGit saada ja siitä siitten väännettiin niin kauan että kaveri häipyi ovet paukkuen.
Sama ihminen ehdotti että menisin hoitamaan hänen 2 vkon kesälomareissun ajaksi hänen kahta koiraansa. Itselläni oli myös loma silloin, ja ehdotin että voisin ottaa koirat viikoksi mökille. Se ei sopinut, koiria olisi pitänyt hoitaa hänen luonaan SEKÄ MAKSAA 2 VKON VUOKRAA VASTAAVA SUMMA siitä hyvästä että sain asua hänen luonaan.
Kun tämä samainen kaverini me
Heh, tämä olisi hyvin sopinut myös siihen lokkeiluketjuun, jos sitä ei ole poistettu. Aika röyhkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pahat ruoka-aine allergiat ja teen aina eväät töihin, yksi päivä joku oli ne syönyt ja työkaverini oli että osta jotain ruokalasta. Kyselin mitä aineksia ruuassa oli ja sain tiedon kahdelta henkilöltä että voisin syödä huoleti yhtä ruokaa, siinä ei ole allergeeneja joita joudun välttelemään. Puoli tuntia myöhemmin epipen koipeen, ambulanssi, 3 päivää sairaalassa ja "me ajateltiin ettei se pieni liraus soijaa haittaa".
Tämä päättyi siihen että ruokalan työntekijät saivat vakavan varoituksen ja minä sain luvan laittaa pienen lukittavan jääkaapin omaan työhuoneeseeni.
Ylipäätään törkeää että syödään toisten eväät, saati sitten tossa tilanteessa!
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin joku kertoi , että kaverinsa joka rohmuili, oli sanonut ettei häntä pidä jättää yksin ruokien kanssa, joten ilmeisesti tarkoitti että jos kukaan ei vahdi, hän siis syö kaiken minkä käsiinsä saa. Pakko sanoa etten voi mitenkään ymmärtää tuollaista käytöstä, itse en edes pysty syömään yhtä pullaa tai yhtä kakunpalaa enempää vaikka olisin ollut nälissäni koko päivän. Olisi kiva kuulla jonkun tällaisen itsensä tunnistavan rohmun kertovan mistä moinen ylenpalttinen rohmuaminen johtuu? Onko jäänyt lapsena kokonaan ilman herkkuja vai onko kyseessä joku kehitysvammaisuus. Itsekin olen silti lievästi ylipainoinen vaikken isoja annoksia pystykään syömään kerralla, mutta mietin että minkälaisia mahalaukkuja on noilla ihmisillä jotka tosiaan pystyvät syömään puolikkaan juustokakun tai vastaavan. Sumentaako ruoka tuossa tilanteessa tajun kokonaan vai mitä siinä tapahtuu?
Mulla oli lapsena ahminta-/bulimiataipumusta, mutta yksillä synttäreillä (ehkä 10-11v) söin enemmän karkkia kuin muut ja minulle sanottiin etten saa rohmuta, häpesin niin paljon että edelleenkään julkisesti en syö enempää kuin muut. Kaksi keksiä voi taukohuoneessa ottaa maksimissaan, kakkuja jne vain yksi pala, saman verran kuin muutkin.
Kotona joskus käy ylilyöntejä herkkujen kanssa (esim syö sellaiset 8kpl suklaakeksi paketin kerralla), mutta ei todellakaan töissä tai juhlissa! En myöskään käy salaa rohmuamassa taukohuoneessa, joskus otan töistä lähteissä vielä yhden karkin/keksin.
Esim tänään oli töissä karkkia/keksejä neljä rasiaa ja koko päivän aikana söin 4 keksiä. Myönnän olevani sokerihiiri mut en kehtaisi olla rohmu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin joku kertoi , että kaverinsa joka rohmuili, oli sanonut ettei häntä pidä jättää yksin ruokien kanssa, joten ilmeisesti tarkoitti että jos kukaan ei vahdi, hän siis syö kaiken minkä käsiinsä saa. Pakko sanoa etten voi mitenkään ymmärtää tuollaista käytöstä, itse en edes pysty syömään yhtä pullaa tai yhtä kakunpalaa enempää vaikka olisin ollut nälissäni koko päivän. Olisi kiva kuulla jonkun tällaisen itsensä tunnistavan rohmun kertovan mistä moinen ylenpalttinen rohmuaminen johtuu? Onko jäänyt lapsena kokonaan ilman herkkuja vai onko kyseessä joku kehitysvammaisuus. Itsekin olen silti lievästi ylipainoinen vaikken isoja annoksia pystykään syömään kerralla, mutta mietin että minkälaisia mahalaukkuja on noilla ihmisillä jotka tosiaan pystyvät syömään puolikkaan juustokakun tai vastaavan. Sumentaako ruoka tuossa tilanteessa tajun kokonaan vai mitä&nb
Ei tietenkään saa rohmuta toisten herkkuja. Itse en tosin ymmärrä sun tapaista yhden palan jälkeen ihan täynnä tyyppejä vai tarkoitatko nimenomaan "vieraissa paikoissa" ei maistu paljon? Kyllä varsinkin nälkään ruoka maistuu, jos itse olen maksanut tai joku haluaa tarjota.
Parkkipaikalle tullessa huomasin pienen lapun lasinpyyhkijän alla jossa luki tönäisin autonne puskuriin, ei kai haittaa. Oli osunut puskuriin hieman ja myös reilummin vänkärin etulokariin etuoveen ja takaoveen. Onneksi läheisestä ruokalasta tuli luokseni nuori mies joka oli kuvannut kun rouva oli rysäyttänyt autooni ja kuvannut myös pois kaasuttanutta autoa. Soitin ja tuloksena haukkui minua suoraa huutoa kunnes sanoin antavani kuvat poliisille ja suljin. Korjaus maksoi lähes 3000€ ja korjaamo hoiteli maksut vakuutus yhtiöiden kautta, ei ollut kuulemma ongelmiakaan kun oli hyvät todisteet. On hienoa kun ihmiset välittää, kiitän tuota kuvannutta ihmistä. Lain mukaanhan tuo kolhija ei tehnyt mitään väärin poistuessaan paikalta.
Mies on aina myöhässä 30 min-2 h. Tämän takia myöhästytty parikin tuntia eri paikkakaunnalla asuvien vanhempieni luota usean ruokalajin pääsiäisruualta, eri reissuilta, tapaamisista, tapahtumista yms. Kaikki joko peruuntuu tai typistyy puoleen siitä mitä oli suunniteltu kun hän nyt vaan vahingossa nukkui rokuliin, jotakin sattui tai ei ehtinyt aiemmin tms.
Ja toki jos jostain hänen jutusta myöhästyy edes tahattomasti itsestä riippumattomasta syystä ja hän joutuu edes 10 min odottamaan niin alkaa hirveä raivoaminen joka kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on muutaman kerran käynyt niin että kun olen ollut vessassa käsiä pesemässä niin toinen työntekijä on tullut pytylle istumaan. "Ei kai haittaa, minä pissaan tässä samalla". Olen aina vaivaantuneena naurahtanut jotain. Oikeasti tekisi mieli yrjötä, kyllä todellakin haittaa!!!!!!!!! Hyi helv..
Miksi et laita ovea lukkoon? Exhibitionisti?
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina myöhässä 30 min-2 h. Tämän takia myöhästytty parikin tuntia eri paikkakaunnalla asuvien vanhempieni luota usean ruokalajin pääsiäisruualta, eri reissuilta, tapaamisista, tapahtumista yms. Kaikki joko peruuntuu tai typistyy puoleen siitä mitä oli suunniteltu kun hän nyt vaan vahingossa nukkui rokuliin, jotakin sattui tai ei ehtinyt aiemmin tms.
Ja toki jos jostain hänen jutusta myöhästyy edes tahattomasti itsestä riippumattomasta syystä ja hän joutuu edes 10 min odottamaan niin alkaa hirveä raivoaminen joka kestää pitkään.
Jännä miten nää tyypit aina raivostuu jos heitä kohdellaan samoin kuin he kohtelee muita.
Mulla on pahat ruoka-aine allergiat ja teen aina eväät töihin, yksi päivä joku oli ne syönyt ja työkaverini oli että osta jotain ruokalasta. Kyselin mitä aineksia ruuassa oli ja sain tiedon kahdelta henkilöltä että voisin syödä huoleti yhtä ruokaa, siinä ei ole allergeeneja joita joudun välttelemään. Puoli tuntia myöhemmin epipen koipeen, ambulanssi, 3 päivää sairaalassa ja "me ajateltiin ettei se pieni liraus soijaa haittaa".
Tämä päättyi siihen että ruokalan työntekijät saivat vakavan varoituksen ja minä sain luvan laittaa pienen lukittavan jääkaapin omaan työhuoneeseeni.