Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille junanpenkkien varaajille voi sanoa, että kyllä haittaa ja lähdepä meneen siitä. Se on sen toisen ongelma, mihin itsensä tai tavaransa laittaa.
Oltiin joskus pojan kanssa katsomassa Hartwall-areenalla erästä tapahtumaa. Viereen pelmahti vanha ukko ja sen v*enäläinen nuorenpi naisseuralainen. Heillä ei ollut vierekkäisiä paikkoja, tapahtuma oli ilmeisen melko loppuunmyyty. Äijä suurieleisesti alkoi käskyttämään minua, että voisimme siirtyä, että he pääsisivät istumaan vierekkäin. En suostunut ja ukko alkoi h*orittelemaan minua kaikilla mahdollisimmilla tavoilla lapsen kuulle.
Olisit sanonut, että sinullahan on itsellään semmoinen kun haukkuu. Ja rikosilmoitus samalla siitä ukosta.
Mikä ihmeen rikosilmoitus? Älä höpsi
Kiinni jäädessä törkeä kunnianloukkaus ja joku rikosnimike siitä, kun tekee sen alaikäisen lapsen läsnäollessa.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääpäivämme aamuna viesti ystäviltä: ei tullakaan häihin. Ei jakseta lähteä ajamaan sinne. Ollaan hengessä mukana.
No sehän se lämmittää. Tulevat kai paikalle kun häämme ovat seuraavan kerran?
Entisiä ystäviä, siis.
Varmaan sama henkilö, joka laittoi mulle hääpäivän aikana viestiä, että ei nyt jaksettu lähteä juhliin. Oikein mukavaa päivää teille.
Kiitos kiitos, mutta teitäkin varten on pöytä katettu ja ruokaa varattu. Ja jos olisit jättänyt ilmoittautumatta, olisin säästänyt 60€ rahaa.
Meillä kävi vähän päinvastoin. Halusimme pitää häät pienenä, joten kutsuin vain esim tätini puolisoineen, ilman lapsiaan (siis serkkujani). Suurin osa serkuista oli muutenkin jäänyt täysin
Tästä on kyllä ihmeellisiä variaatioita. Kerran saimme äimistelyn, että miksi emme tulleet häihin. Kutsu oli mennyt anopille, luki: "Jaana Jumppanen" perheineen. Hän ei ymmärtänyt, että kutsu koski kaikkia hänen aikuisia lapsiaan, joilla jokaisella puolisot ja lapsia. En olisi itsekään tuota ymmärtänyt,enkä kehdannut edes ilmoittautua tuon perusteella.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.
Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?
Kyllä minuakin vähän pännisi. Eihän kenenkään kodin ajotie ole tarkoitettu yleiseksi kääntöradaksi.
Sinun ei auta muu kuin asentaa hyvä lukittava portti estämään ajotiesi käyttö.
Niin tai ajaa auto siten ettei pääse postinjakaja kääntämään autoaan.
Vierailija wrote:
Lapseni on ylipainoinen ja ahmii herkkuja pahaan oloon asti,tätä on puitu koulukuraattoria myöten.
Olimme sitten menossa lapsen ja hänen kummitätinsä kanssa risteilylle,pidimme kahvitauon ja lapsi kinusi karkkia. Sanoin "En osta,ahmit ja tulet kipeäksi,laivalla saat sitten ostaa karkkia".
No kävin vessassa ja sillä välin tämä kummitäti oli ostanut lapselle ison karkkipussin ja juustonaksupussin ja "Ei kai haittaa?"
Lopputulos,lapsi hotki hetkessä kaiken ja oksensi ajaessamme sisään laivaan.
Itse annoit syödä. Minä olisin ottanut herkut pois tietäen seurauksen. Olit myös itse edesvastuuton.
Vierailija wrote:
Rambo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan parin kk välein junalla. Oon huomannut parasta on matkustaa junassa, työskentelyhytissä.
Korona muutti, pitää ottaa koko hytti. Välillä ainoana on ollut perhehytti ja ainahan joku äiti on lapsensa kanssa sinne änkeämässä.
Usein kokous on kesken, kun joku änkeää, kuuluisat sanat eihän se haittaa. Vielä useammin valitetaan miksi olen siellä, kun hytti on lapsille. Ei todellakaan ollut 1. vaihtoehto
Matkusta silloin tällöin junalla hyvin pitkiä matkoja. Kun menen omalle paikalleni, siellä on äiti ja rääkyvä lapsi selityksineen. Meillä oli tuohon ja tuohon paikka mutta eihän haittaa jos istutaan vähän aikaa tässä kun mennään vain Tampereelle asti ja Leenan kanssa halutaan istua vierekkäin voit istua kyllä tuohon meidän paikalle ja pälä pälä. Vitut sanon minä.
Mat
Kuukausilippulaisella ei ole tiettyä merkittyä paikkaa lipussaan, vaikka siitä periaatteessa maksaakin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Audi oli parkkeerattu ruutuuni, kun tulin yövuorosta kotiin.
Tein laittomat eli motitin auton ruutuun omalla autollani ja laitoin pyyhkijän alle lapun:
Käytä toki ruutuani. Oma autoni siirtyy tästä klo 20. Ei kai haittaa.
Ilmeisesti oli haitannut, kun oli ajanut nurmikon kautta ja puskan yli pois.
Hmm, mitenköhän tuo automerkki liittyy tarinaan?
Kateus...?
No en usko, että kateus. Audi, mersu että pemarin omistajat luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Toivottavasti Audiin jäi jälkiä!
:D Kateus paistaa jo tästä kommentista läpi niin että oksat pois.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkui seksiä paljaalla, oltiin tapailtu viikko enkä tosiaan luottanyt siihen että olisi tauditon. Jos on noin kondomivastainen on todennäköistä, että jotain siellä munassa muhii!
Kuka ylipäätään menee viikon tapailun jälkeen sänkyyn lähes tuntemattoman äijän kanssa???
Ei miestä oikeasti tunne sen enempää kolmessa vuodessa kuin viikossakaan. Kenenkään ei pitäisi niille sitten antaa.
Mitä nää sekoilet 😳 😂
Vierailija wrote:
Erään tuttuni kanssa oltiin sovittu tapaaminen sekä paikka, missä tavataan ja myös aika milloin tavataan. Minä olin itse paikalla sovittuna aikana, mutta häntä ei kuulunut sinne. Minä lähetin hänelle pari viestiä ja soitin hänelle, että missä hän viipyy, mutta hän ei vastannut. Lähdin sitten pois odotettuani noin puoli tuntia. Sitten parin tunnin päästä hän soitti ja kertoi olevansa itse siellä paikassa, missä piti tavata ja ihmetteli, että missä olen ja kun kerroin, että lähdin pois kun häntä ei kuulunut eikä hän vastannut yhteydenottoon. Hän ihmetteli, että ei kai se nyt haittaa, jos vähän myöhästyy tapaamiselta? Niin, ei ehkä joku 5 minuuttia haittaa, mutta kyllä jo 2½ tuntia haittaa. Ainakaan minä en niin pitkään jaksa istua odottamassa, että onko toinen tulossa vai ei kun hän ei edes vastaa viesteihin. Kehtasi sitten vielä sanoa, että oli tullut tärkeämpää tekemistä kuin tulla tapaamaan minus.
Mulla oli tälläinen kaveri myös. Ilmeisesti piti itseään niin tärkeänä ihmisenä, ettei tarvitse katsoa kelloa tai murehtia myöhästymisiä. Hän saattoi ilmoittaa tulevansa vaikka klo 13. Kello menee, eikä Tarjaa näy. Joskus klo 16 saattoi tulla viesti tai puhelu, että oon nyt matkalla, eikä mitään pahoitteluja tai selityksiä myöhästymiselle.
Erään kerran oli sopinut tyttärensä kanssa (joka opiskeli eri kaupungissa), että menee sinne neljäksi, että käydään sitten syömässä kun tulen. No, tulikin käymään ensiksi meillä, kun oltiin matkan varrella. Ilmestyi joskus kolmelta ja istui ja jutteli niin kuin ei olisi mitään kiirettä tai huolen häivää. Neljän maissa hänen tyttärensä soitti että missä sä olet, mulla on jo nälkä. Tarja vastasi että oon ihan just lähdössä, pusuhali moi. Ja istui meillä vielä puoli tuntia. Sen verran oli matkaa tyttären opiskelukaupunkiin, että oli siellä vasta kuuden maissa, ja kehtasi ihmetellä mulle jälkeenpäin, että tytär oli pahalla päällä ja itkuinen, kun oli jättänyt välipalat sun muut syömättä kun odotti että pääsee äitinsä kanssa syömään.
Aika nopeasti opin, että kun hän sanoo jonkun kellonajan, niin siihen aikaan voi ihan rauhassa mennä vaikka kauppareissulle, saunaan tms, koska ihan taatusti ilmestyi vasta pari kolme tuntia myöhemmin.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan enää kirjoita enääN. 🙄
-eri
Enää on täysin keinotekoinen luomus. Murteissa on alunperin esiintynyt kaksi muotoa: enään ja ennään.
Minä kyllä käytän ihan puhekielessäkin enää-sana. Harmillista on, että meillä terveyskeskuksessa on töissä tekstinkäsittelijä, joka kirjoittaa puhtaaksi lääkäreiden tekstit, ja sen lisäksi, että hänen yhdyssanojen osaamisensa on täysin olematonta, ja hän myös käyttää kirjoittaessaan termiä "enään".
Minä myös käytän puheessa enää ja ennää. N päätettä en murteeni vuoksi ole oppinu käyttämää.
Vierailija wrote:
Minulla oli useamman kaverin kanssa tapana, että kun käytiin leffassa, yksi hankki liput koko porukalle joko sovitusti hyvissä ajoin tai sitten se, joka tuli ensimmäisenä teatterille jonotti liput kaikille. Tapana oli myös, että ihmiset maksoivat lippunsa heti saadessaan ne käteensä.
Työkaverini pekka (nimi muutettu) ei kuitenkaan ollut ymmärtävinään, mitä tarkoitin, kun sanoin 12 euroa antaessani lipun hänelle. Mutisi vain tarjoavansa oluen myöhemmin. Menimme leffan jälkeen lähipubiin, jossa pekka täytti lupauksensa tarjoamalla minulle yhden 3 euroa maksavan keskioluen.
En viitsinyt ruveta rähjäämään muutamasta eurosta, vaikks ajattelinkin, että en ole mikään sosiaalitoimisto (olen lapseton sinkku, pekalla on avovaimonsa kanssa pari kakaraa).
Sama toistui seuraavalla kerralla, kun kävimme yhdessä leffassa.
Pikkujuttu sinänsä, mutta yhteiset leffakäynnit jäivät näihin kahteen kertaan. Sittemmin kapital
Miksi ehmetissä ostit hänelle lipun vielä.toiseen kertaan?? Ja siihen mutinaan oluen tarjoamisesta olisit voinut vastata että maksa vain tämä oma lippusi, ole hyvä. Tai napata lipun pois mulkun hyppysistä. Ai s*tana että nämä perkeleen lokit saa verenpaineen nousemaan jo pelkästään näin luettuna...
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni 10 v. lapsi oli kylässä ja ei uskaltanut sanoa että on vessahätä kun oltiin ulkoilemassa. Kakkasi sitten housuun ja oli kakat housuissa monta tuntia. Sisällä tietenkin istuskeli sohvassa yms. eikä puhunut mitään tilanteesta. Vasta kun ihmettelin miksi vessa on ihan paskassa (oli koettanut siistiä itseään kauhomalla kakat housuista roskikseen ja kakkasormilla sotkenut koko vessan samalla) tajusin mitä oli tapahtunut. Talutin lapsen suihkuun, ja kuivia kakkahiutaleita satoi vaatteita riisuessa lattialle. Mistä päättelin, että niitä on kaikkialla kämppämme lattialla. Purin hammasta ja sanoin että sattuupa niitä vahinkoja ja luutusin koko kämpän ja pesin kaikki pestävät pinnat millä arvelin hänen istuneen. Muutaman päivän päästä tämän lapsen 8v sisarus tuli myös meille, ja kakkasi housuunsa heti seuraavana päivänä. Isompi lapsi vaan iloisena sirkuttaa että: " Ei se haittaa, kyllä aikuis
Ja joo, kyllä heillä käy ihan samalla lailla kotonaankin vahinkoja. Mutta kotonaan kai sentään kertovat äitilleen milloin on tullut housuun. Vissiin ujostelivat minua niin eivät puhuneet mitään. Asutaan siis eri puolilla Suomea siskon kanssa niin harvakseltaan nähdään. Ja silloin oli pelkät lapset käymässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni 10 v. lapsi oli kylässä ja ei uskaltanut sanoa että on vessahätä kun oltiin ulkoilemassa. Kakkasi sitten housuun ja oli kakat housuissa monta tuntia. Sisällä tietenkin istuskeli sohvassa yms. eikä puhunut mitään tilanteesta. Vasta kun ihmettelin miksi vessa on ihan paskassa (oli koettanut siistiä itseään kauhomalla kakat housuista roskikseen ja kakkasormilla sotkenut koko vessan samalla) tajusin mitä oli tapahtunut. Talutin lapsen suihkuun, ja kuivia kakkahiutaleita satoi vaatteita riisuessa lattialle. Mistä päättelin, että niitä on kaikkialla kämppämme lattialla. Purin hammasta ja sanoin että sattuupa niitä vahinkoja ja luutusin koko kämpän ja pesin kaikki pestävät pinnat millä arvelin hänen istuneen. Muutaman päivän päästä tämän lapsen 8v sisarus tuli myös meille, ja kakkasi housuunsa heti seuraavana päivänä. Isompi lapsi vaan iloisena
Ja se vielä piti sanoa, että omat lapset ovat olleet itsenäisiä vessailijoita jo alle kouluikäisistä niin ei tullut heti mieleen että pitäisi joka välissä muistuttaa vessakäynneistä.
Kaveri tuli auttamaan muutossa ja hänellä olikin alle kouluikäiset lapsensa mukanaan. Sovittiin, että minä pakkaan astiat ja hoidan lapsia ja hän vie laatikot uuteen taloon ja laittaa ne keittiön kaappeihin odottamaan rauhassa purkua. kaapit oli vielä pyyhkimättä ja halusin muutenkin katsoa ensin kokonaisuuden ennen kuin alan rauhassa järjestellä astioita paikoilleen. Oli purkanut kaikki astiat laatikoista likaisiin kaappeihin ja vielä aivan miten sattuu. Tämä ei johtunut siitä, että ei olisi kuullut tai ymmärtänyt vaan siitä että ei suostunut toimimaan kuten pyysin. Ei edes kertonut minulle tästä, että olikin päättänyt tehdä toisin. Huomasin asian vasta, kun lähdettyään menin jatkamaan hommaa itse. Sanoi, että halusi kuitenkin tehdä sen näin. Ihmettelin, miten hänellä niin kauan menee aina yhdellä reissulla. Halusi viedä aina pari laatikkoa kerrallaan ja olikin sillä reissulla sitten ihan kohtuuttoman pitkän aikaa. Selvisi, että hän oli samalla tehnyt vaikka mitä. Ihan hengaillu lähinnä siellä uudessa talossa ja tehnyt kaikkea aivan turhaa, sellaista, mitä ei muuttopäivänä tarvitse tehdä, eikä ole agendalla. Muutettiin siis samoilla tiluksilla suvun talosta toiseen. Talot ei ole ihan näköetäisyydellä kuitenkaan, eikä tavarat käsin kannettavissa. Autolla vei aina pari laatikkoa kerralla ja siihen meni tosi pitkä aika. Olisi kieltäytynyt sitten. Osaan kyllä arvostaa apua, mutta jos se hidastaa ja hankaloittaa muuttoa ihan kohtuuttomasti, kuten nyt, niin harmittaahan se. Jouduin purkamaan astiat kaapeista lattioille, jotta saan pyyhittyä kaapit ja sitten pesemään kaikki astiat, koska kaapeissa oli paljon roskaa ja pölyä asentamisen jäljiltä.
Vierailija wrote:
Kaveri tuli auttamaan muutossa ja hänellä olikin alle kouluikäiset lapsensa mukanaan. Sovittiin, että minä pakkaan astiat ja hoidan lapsia ja hän vie laatikot uuteen taloon ja laittaa ne keittiön kaappeihin odottamaan rauhassa purkua. kaapit oli vielä pyyhkimättä ja halusin muutenkin katsoa ensin kokonaisuuden ennen kuin alan rauhassa järjestellä astioita paikoilleen. Oli purkanut kaikki astiat laatikoista likaisiin kaappeihin ja vielä aivan miten sattuu. Tämä ei johtunut siitä, että ei olisi kuullut tai ymmärtänyt vaan siitä että ei suostunut toimimaan kuten pyysin. Ei edes kertonut minulle tästä, että olikin päättänyt tehdä toisin. Huomasin asian vasta, kun lähdettyään menin jatkamaan hommaa itse. Sanoi, että halusi kuitenkin tehdä sen näin. Ihmettelin, miten hänellä niin kauan menee aina yhdellä reissulla. Halusi viedä aina pari laatikkoa kerrallaan ja olikin sillä reissulla sitten ihan kohtuuttoman pitkän aikaa. Selvisi, että hän oli sam
Halusi penkoa astiasi nähdäkseen mitä sulla on. Yli utelias ihminen.
Vierailija wrote:
Kaveri tuli auttamaan muutossa ja hänellä olikin alle kouluikäiset lapsensa mukanaan. Sovittiin, että minä pakkaan astiat ja hoidan lapsia ja hän vie laatikot uuteen taloon ja laittaa ne keittiön kaappeihin odottamaan rauhassa purkua. kaapit oli vielä pyyhkimättä ja halusin muutenkin katsoa ensin kokonaisuuden ennen kuin alan rauhassa järjestellä astioita paikoilleen. Oli purkanut kaikki astiat laatikoista likaisiin kaappeihin ja vielä aivan miten sattuu. Tämä ei johtunut siitä, että ei olisi kuullut tai ymmärtänyt vaan siitä että ei suostunut toimimaan kuten pyysin. Ei edes kertonut minulle tästä, että olikin päättänyt tehdä toisin. Huomasin asian vasta, kun lähdettyään menin jatkamaan hommaa itse. Sanoi, että halusi kuitenkin tehdä sen näin. Ihmettelin, miten hänellä niin kauan menee aina yhdellä reissulla. Halusi viedä aina pari laatikkoa kerrallaan ja olikin sillä reissulla sitten ihan kohtuuttoman pitkän aikaa. Selvisi, että hän oli sam
Jotkut vain luulee tietävänsä paremmin. Varmaan kiva tuommoinen työkaverina. Besser Wisser, joka jäljiltä joutuu tekemään homman uudestaan alusta loppuun, koska tämä ei ymmärrä selkeää yksinkertaista ohjetta vaan päättää toteuttaa itseään. (Vrt. vaikka kirjastossa järjestää kirjat värin mukaan aakkostuksen asemesta - tämäkin on joskus kauan sitten nähty :D.)
”Meille kävi kerran niin, että meidät kutsuttiin häihin, ja hääparin isoäiti kun oli pitäjän pitokokki…”
Serkukset keskenään naimisiin!? 😀
Vierailija wrote:
”Meille kävi kerran niin, että meidät kutsuttiin häihin, ja hääparin isoäiti kun oli pitäjän pitokokki…”
Serkukset keskenään naimisiin!? 😀
Kyllähän serkukset voivat mennä naimisiin. Mitä outoa siinä on? Kerrotko.
Mitä serkumpaa sen herkumpaa.
Vierailija wrote:
"Mulla on tapahtunut tämä lentokokeessakin. Eli oli kolmen hengen rivi ja pariskunta ei ois halunnut päästää minua istumaan kun heillä oli kuulemma "omat jutut". Olivat jo levittäytyneet siten, että keskipaikalla oli joku korttipeli kesken. Ainahan voi omien juttujen kanssa varata kaksi viereistä paikkaa vaikka esim ihan rahalla. Kone oli täynnä, joten mulle ei edes olisi ollut paikkaa. JUNTTEJA!!!"
Ulkomaan reittilennoilla ollaan hyvin tarkkoja missä jokainen istuu. Eli jokainen istuu omalla paikallaan, tästä henkilökuntakin pitää huolen ja vain heidän luvallaan voi istua jossain muualla.
Et ole nähnyt hirvittävän isoa [LAINAA''] nappia? Mikä teitä vaivaa kun ette osaa simppeliä sivua käyttää :''D
Inhottavaa yrittää lukea tällä mitään kun mammat ei sen vertaa osaa...
No en usko, että kateus. Audi, mersu että pemarin omistajat luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Toivottavasti Audiin jäi jälkiä!