Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Rambo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan parin kk välein junalla. Oon huomannut parasta on matkustaa junassa, työskentelyhytissä.
Korona muutti, pitää ottaa koko hytti. Välillä ainoana on ollut perhehytti ja ainahan joku äiti on lapsensa kanssa sinne änkeämässä.
Usein kokous on kesken, kun joku änkeää, kuuluisat sanat eihän se haittaa. Vielä useammin valitetaan miksi olen siellä, kun hytti on lapsille. Ei todellakaan ollut 1. vaihtoehtoMatkusta silloin tällöin junalla hyvin pitkiä matkoja. Kun menen omalle paikalleni, siellä on äiti ja rääkyvä lapsi selityksineen. Meillä oli tuohon ja tuohon paikka mutta eihän haittaa jos istutaan vähän aikaa tässä kun mennään vain Tampereelle asti ja Leenan kanssa halutaan istua vierekkäin voit istua kyllä tuohon meidän paikalle ja pälä pälä. Vitut sanon minä.
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Olin sopinut treffit miehen kanssa, jonka kanssa oltiin kerran kännissä pussailtu. Oltiin opiskelukavereita eli tunnettiin muutenkin. Vein lapsen hoitoon eri paikkakunnalle tätä varten. Kun olin jo vienyt lapsen, mieheltä tule viesti että Pekka tulikin käymään, voi ei!:( Vastasin siihen sitten, että vai niin.
Joskus monen viikon päästä mies lähetti anteeksipyyntöviestin. Nolo.
Boomerien sukupolvi tuntuu luulevan, että kutsu juhliin koskee myös aikuisia lapsia ja heidän perheitään. Tätini on 76-vuotias ja hänellä on myös tapana ulottaa saamansa kutsut koko katraalleen. Omia lapsia on viisi ja jokaisella on 2-5 lasta. Eli tätini mielestä on ihan ok välittää kutsut eteenpäin ja että kutsujalle olisi ihan fine, että yhden leskitädin sijaan paikalle pölähtäisi reilu kaksikymmentä ylimääräistä ruokittavaa, kun lapset, puolisot ja heidän aikuiset lapsensakin tulisivat paikalle.
Joskus tuntuu ettei sillä sukupolvella ole käytöstapoja eikä myöskään tilannetajua. Eivät kaikki asu isoissa omakotitaloissa joihin mahtuu ylettömästi porukkaa, tai ole halua järjestää isoja sukujuhlia. Sisareni oli ihan helisemässä kun oli tulossa lapsen lakkiaiset ja halusivat pitää juhlat pienenä, ja sitten alkoi kuulla juuri näiltä vanhemmilta sukulaisilta, että hienoa että x sai lakin ja me tullaan sitten lakkiaisiin. Hänen piti ihan erikseen ilmoitella, että pahoittelen mutta ei se nyt käy, kun tilaa on rajallisesti ja olemme erikseen kutsuneet ihan pienen porukan. Boomerit ottivat nokkiinsa, mutta ihme kyllä kukaan kutsumaton ei väkisin änkenyt paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Rambo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan parin kk välein junalla. Oon huomannut parasta on matkustaa junassa, työskentelyhytissä.
Korona muutti, pitää ottaa koko hytti. Välillä ainoana on ollut perhehytti ja ainahan joku äiti on lapsensa kanssa sinne änkeämässä.
Usein kokous on kesken, kun joku änkeää, kuuluisat sanat eihän se haittaa. Vielä useammin valitetaan miksi olen siellä, kun hytti on lapsille. Ei todellakaan ollut 1. vaihtoehtoMatkusta silloin tällöin junalla hyvin pitkiä matkoja. Kun menen omalle paikalleni, siellä on äiti ja rääkyvä lapsi selityksineen. Meillä oli tuohon ja tuohon paikka mutta eihän haittaa jos istutaan vähän aikaa tässä kun mennään vain Tampereelle asti ja Leenan kanssa halutaan istua vierekkäin voit istua kyllä tuohon meidän paikalle ja pälä pälä. Vitut sanon minä.
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Tätä mäkin ihmettelen, että miten on niin vaikeaa mennä oikeaan vaunuun ja oikealle paikalle! Kerran seurasin vierestä kun joku inttipoika joutui joka asemalla vaihtamaan paikkaa, kun aina oli se penkki varattu mihin laski takapuolensa. Teki mieli kysyä että matkustatko pummilla vai etkö osaa katsoa paikkanumeroita!
Tungetaan jotain väkisin ja luvatta, mutta tällä kertaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin ihmettelen, että miten on niin vaikeaa mennä oikeaan vaunuun ja oikealle paikalle! Kerran seurasin vierestä kun joku inttipoika joutui joka asemalla vaihtamaan paikkaa, kun aina oli se penkki varattu mihin laski takapuolensa. Teki mieli kysyä että matkustatko pummilla vai etkö osaa katsoa paikkanumeroita!
Armeijan antamat ilmaiset junaliput ovat ilman paikkalippua eli varusmies olisi voinut kysyä oletko C-paperipelle kun et tiennyt sitä.
Kenraali Kenttu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijan antamat ilmaiset junaliput ovat ilman paikkalippua eli varusmies olisi voinut kysyä oletko C-paperipelle kun et tiennyt sitä.
Ahaa, tuota en tiennyt, koska olen armeijan käymätön nainen. Se selittää sitten sen paikkarallin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän juniin ole enää vuosikausiin saanut lippuja ilman paikkavarausta?
Junan perhehytti on kyllä melkoinen. Ei ole halpa ensinnäkin. Matkustan usein kahdestaan lapsen (6 v) kanssa ja otan meille perhehytin. Joskus mukana on myös mieheni, mutta useimmiten mennään kahdestaan. Matkat ovat pitkiä, 6,5 tuntia suuntaansa, kerran kuussa mennään.
Kun käymme välillä leikkivaunussa, niin takaisin tultuamme hytissämme yleensä on joku muu. Ei kai haittaa, kun oli tyhjä. Ei kai haittaa, kyllähän tänne mahtuu, sopu sijaa antaa. Ei kai haittaa, oon ihan hiljaa, oon vaan läppärillä kuulokkeet päässä. Ei kai haittaa, kun tää mun kaksivuotias halusi niin kovasti tänne leikkimään. Ei kai haittaa, tulin imettämään tänne ja tämähän on perhehytti.
Joskus sinne yritetään tunkea, vaikka olemme itse jo siellä.
Kerran yksi eläkeläispariskunta tunki hyttiin, että meillä on paikat täällä. Sanoin, että ei voi olla, olen varannut koko hytin meille. Kyllä on, alkoi inttäminen. Sanoin, ookoo, pääsette tänne, jos maksatte 140€. Häipyivät ja jäivät seisomaan oven ulkopuolelle valittamaan keskenään. Konduktööri ohjasi heidät sitten omille paikoilleen, jotka näyttivät olevan samassa vaunussa mut ihan tavalliset paikat.
KYLLÄ HAITTAA!
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Eihän juniin ole enää vuosikausiin saanut lippuja ilman paikkavarausta?
Varushenkilöt ovat erikoisluokan matkustajia ja voivat matkustaa ilman erillistä matkalippua. Lainaus Puolustusvoimien ja VR:n matkaohjeista:
"Voit matkustaa veloituksetta sekä VR:n lähijunissa että kaukoliikenteen junien Eko-luokassa vapaina olevilla istumapaikoilla, kun ylläsi on Puolustusvoimien lomapuku"
Eli, kyllä voi matkustaa ilman matka- ja/tai paikkalippua. Varushenkilöt voivat erillisen sovelluksen avulla sitten HALUTESSAAN varata erillisen lipun ja paikkavarauksen, mutta se ei ole pakollista. Kovinkaan moni ei siinä lomalähtökiireessä muista/jaksa/viitsi sellaista tehdä koska useimmiten VR on osannut jo etukäteen varautua isojen varuskuntakaupunkien lomaliikennevuorojen kohdalla muutamalla ylimääräiselä vaunulla.
Hommasin eläkkeellä mökkisen ja istutin marja-aroniaa mustaherukkaa ja karviaisia. Lomareissulla yli-innokkaat oli tulleet istuttamaan vadelmaa. Ihan omasta auttamisen halustaan.Tästä on jo monta vuotta mutta niitä saatanan ituja pukkaa vieläkin joka paikasta.
Erään tuttuni kanssa oltiin sovittu tapaaminen sekä paikka, missä tavataan ja myös aika milloin tavataan. Minä olin itse paikalla sovittuna aikana, mutta häntä ei kuulunut sinne. Minä lähetin hänelle pari viestiä ja soitin hänelle, että missä hän viipyy, mutta hän ei vastannut. Lähdin sitten pois odotettuani noin puoli tuntia. Sitten parin tunnin päästä hän soitti ja kertoi olevansa itse siellä paikassa, missä piti tavata ja ihmetteli, että missä olen ja kun kerroin, että lähdin pois kun häntä ei kuulunut eikä hän vastannut yhteydenottoon. Hän ihmetteli, että ei kai se nyt haittaa, jos vähän myöhästyy tapaamiselta? Niin, ei ehkä joku 5 minuuttia haittaa, mutta kyllä jo 2½ tuntia haittaa. Ainakaan minä en niin pitkään jaksa istua odottamassa, että onko toinen tulossa vai ei kun hän ei edes vastaa viesteihin. Kehtasi sitten vielä sanoa, että oli tullut tärkeämpää tekemistä kuin tulla tapaamaan minus.
Vierailija wrote:
Olin varannut junalipun jo pari viikkoa aiemmin ja nousin junaan. Paikallani ja vieruspenkillä istui joku pariskunta. Tarkistin vielä sovelluksesta, että paikkanumero täsmää, ennen kuin sanoin että anteeksi, mutta siinä on minun paikkani. Paikallani istuva nainen meni heti äkäisen näköiseksi ja kysyi että haluatko välttämättä istua tässä. Sanoin rauhallisesti, että olen varannut ja maksanut paikan ja juna on täynnä, joten kyllä. Nainen huokaisi syvään ja sanoi vieressään istuvalle miehelle, että kai meidän on sit pakko nousta tästä.
Kehtasikin olla ärtynyt, kun halusin istua omalle paikalleni!
Mulla on tapahtunut tämä lentokokeessakin. Eli oli kolmen hengen rivi ja pariskunta ei ois halunnut päästää minua istumaan kun heillä oli kuulemma "omat jutut". Olivat jo levittäytyneet siten, että keskipaikalla oli joku korttipeli kesken. Ainahan voi omien juttujen kanssa varata kaksi viereistä paikkaa vaikka esim ihan rahalla. Kone oli täynnä, joten mulle ei edes olisi ollut paikkaa. JUNTTEJA!!!
Ihmetyttää myös nykyinen tapa varata leffaan paikat ja sitten mennä eri paikoille...VOI MIKSI?!! En vaan tajua! On aika pieni mahdollisuus, että joku ei tule paikalle.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, tuota en tiennyt, koska olen armeijan käymätön nainen. Se selittää sitten sen paikkarallin.
Eikä myöskään tullut mieleesi, että oudolta näyttävään tilanteeseen voisi olla jokin järkeenkäypä selitys?
"Olen nainen, joten ei kai haittaa, vaikken tiedä tätä yleissivistysasiaa enkä vaivautunut ottamaan selvää."
Se miten sa järjestää velvollisten lomareissut, ei kuulu yleisivistykseen.
Jo kerran hieronnassani käynyt mies kysyi voiko siirtää seuraavana päivänä olevaa aamu aikaansa viimeiselle ilta ajalleni. Minulla sattui olemaan se vielä vapaana niin suostuin. Seuraavaana päivänä ilmoitti 3min ennen aikaa että on myöhässä ja on parempi että siirretään ensi viikolle. Hän oli soittamalla tehnyt ajanvarauksen joten en voinut laittaa sähköpostiin sakkomaksua peruutuksesta. Ensi viikon ajalle saapui aivan ympäri kännissä ja luuli että otan hänet vielä vastaan.
"Mulla on tapahtunut tämä lentokokeessakin. Eli oli kolmen hengen rivi ja pariskunta ei ois halunnut päästää minua istumaan kun heillä oli kuulemma "omat jutut". Olivat jo levittäytyneet siten, että keskipaikalla oli joku korttipeli kesken. Ainahan voi omien juttujen kanssa varata kaksi viereistä paikkaa vaikka esim ihan rahalla. Kone oli täynnä, joten mulle ei edes olisi ollut paikkaa. JUNTTEJA!!!"
Ulkomaan reittilennoilla ollaan hyvin tarkkoja missä jokainen istuu. Eli jokainen istuu omalla paikallaan, tästä henkilökuntakin pitää huolen ja vain heidän luvallaan voi istua jossain muualla.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.
Tuli tästä mieleen sisareni lapsi, joka heitti kivellä autoani. Lommo tuli. Sisareni ei edes pahoitellut, saatikka että olisi korvannut mitään. Ja on huomattavasti varakkaampi kuin minä. Sama kakara hajotti antiikkisen lamppuni lasikuvun. Ei haitannut, juu...
Eikä minua haittaa enää yhtään etten ole koko perheen kanssa enää missään tekemisissä.
Tämä on niin huolestuttavaa nykyajassa. Materia on tärkeämpää kuin sisaren lapsi, IHMISLAPSI. Toki tuollainen saa harmittaa, mutta yhteydenpidon katkaiseminen sen takia, niin huh huh.
Wtf 😳
Vierailija wrote:
Se miten sa järjestää velvollisten lomareissut, ei kuulu yleisivistykseen.
Yleissivistykseen sen sijaan kuuluu kirjoittaa lyhenteet oikein. Tai ellei osaa, kirjoittaa sitten koko sanan.
Miehen sisko lainasi meidän autoa ja paskoi sen kuskinpuoleisen etuoven. Hankittiin uusi ovi jostain varaosana. En tiedä saatiinko siskolta ikinä penniäkään, vaikeaa oli. Olimme tuolloin nuori perhe jolla pieni vauva, elettiin opintotuilla jne. Että kiitos vaan siskolle.