Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2521/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löin naapurin Jussia pesäpallomailalla täysillä otsaan. Ihan vaan läpällä.

Vierailija
2522/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdannut myös kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tuli meille yökylään kahdeksi yöksi. Jätti kaikki jälkensä siivoamatta, likaiset lautaset ja kahvikupit pitkin olohuoneen sohvapöytiä ja muita tasoja. Myös likaiset meikinpuhdistusliinat heitti ei roskiin, vaan lasiselle sohvapöydälle eikä ikinä kerännyt niitäkään pois. Tuli kylään kuin pummi, ei ottanut edes omaa hammasharjaa mukaan- ja mun miehen piti hänelle sellainen käydä ostamassa (tietysti tämä kaveri ei tarjoutunut maksamaan hammasharjaa eikä mieheni hänelle apteekista hakemiaan reseptilääkkeitä, jotka unohtuivat kotiin...). Lisäksi jätti pakkaamatta laukkunsa kokonaan, joten käytti koko mun (oikeasti kallista) arsenaalia ihonhoitotuotteita, joiden purnukoihin tunki likaiset, ylipitkäksi kasvaneet crustyt rakennekyntensä täynnä bakteereja. Ja toki käytti ainakin 10 suihkausta Chanelin hajuvettä (yksi tai kaksi olisi ollut täysin fine, mutta yhdistäen kaiken, mitä hän kylässä ollessaan teki, purin hammasta yhteen niin kovaa että oli varmaan vaara haljeta). 

Ja nyt kyselee parin viikon välein, milloin saa tulla uudestaan kylään. Ollaan kolmekymppisiä. 

Oliks tän "ystävän" nimi Merja?

Oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpäivämme aamuna viesti ystäviltä: ei tullakaan häihin. Ei jakseta lähteä ajamaan sinne. Ollaan hengessä mukana.

No sehän se lämmittää. Tulevat kai paikalle kun häämme ovat seuraavan kerran?

Entisiä ystäviä, siis.

Varmaan sama henkilö, joka laittoi mulle hääpäivän aikana viestiä, että ei nyt jaksettu lähteä juhliin. Oikein mukavaa päivää teille. 

Kiitos kiitos, mutta teitäkin varten on pöytä katettu ja ruokaa varattu. Ja jos olisit jättänyt ilmoittautumatta, olisin säästänyt 60€ rahaa. 

Meillä kävi vähän päinvastoin. Halusimme pitää häät pienenä, joten kutsuin vain esim tätini puolisoineen, ilman lapsiaan (siis serkkujani). Suurin osa serkuista oli muutenkin jäänyt täysin vieraiksi koska asuimme niin kaukana toisistamme. Siinä kävikin niin, että tädit olivat omine lupineen kutsuneet lapsensa puolisoineen mukaan, eli kutsuttujen noin 70 vieraan sijasta paikalle saapuikin vajaa sata vierasta. Katselin ihmeissäni serkkujen ja heidän puolisoidensa ja lapsiensa valumista paikalle, ja ihmettelin miksi he tulivat, kutsumattomina. Niinhän siinä kävi että ruoka loppui kesken. Oli ihan hemmetin noloa, vaikka syy oli täysin kuokkavieraiden.

Todella moukkamaista aikuisilta ihmisiltä lähteä häihin, jonne hääpari ei ole esittänyt henkilökohtaista kutsua, vaan sen takia, että kun oma äiti/isi sanoo, että joo tekin voitte tulla ja ottakaa vielä lapsetkin mukaan, ei haittaa yhtään!

Milloin juhliin on menty kenenkään muun kuin juhlien järjestäjän kutsujan luvalla?

Tosin kirkollinen hääseremonia on julkinen tilaisuus, jonne voi tulla kuka vaan Ryysyrannan Jooseppi kuokkimaan ihan laillisesti, mutta itse hääjuhla on yksityinen tilaisuus.

Olin jo aikuinen ja kotoa pois muuttanut kun vanhempani saivat kutsun erään sukulaisen häihin. Itse en niin hyvin tuntenut sukulaista joten en olettanut kutsun koskevan minua. Äitini kuitenkin oli sitä mieltä että totta kai koskee. Onneksi pari kertaa kysyin onko hän ihan varma koska viimein hän huomasi että kutsu oli tosiaan vain heille (se oli jotenkin ilmaistu jossain kohtaa kutsua). Jostain syystä hänelle ei vain tullut mieleenkään että kutsu ei koskisi myös lapsia.

Eli tuollaista tahatontakin moukkamaisuutta voi olla. Ei niin että sekään olisi ok.

Mun äiti myös aina olettaa, että heille suunnatut kutsut on aina tarkoitettu myös meille lapsille (3 kpl). Ollaan kaikki muutettu pois kotoa, kaksi meistä on jo yli 30v ja on omiakin lapsia. Äidin mielestä "tottakai voi lapset tulla, kyllähän tekin tunnette kutsujan x". Joo, riippuu ehkä hiukan kutsujasta mutta noin lähtökohtaisesti ei voi kolme aikuista lapsineen vaan pölähtää paikalle.

Minä haluaisin kutsua, ja kutsunkin, mieheni veljen aikuisia lapsia perheineen meille kylään. Ollaan yhden veljenpojan kummejakin, mutta aina, kun kutsun heidät, myös heidän vanhempansa - mieheni veli ja vaimonsa - tulevat mukana, vaikka en ole heitä kutsunut. Veljen vaimo puhuu koko perheen puolesta, enkä saa mahdollisuutta jutella "lasten" kanssa ollenkaan. 

Vierailija
2524/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmissä sosioekonomisissa yhteiskuntaluokissa on tapana mainita kutsussa, että onko se kahdelle (avec) vai perheineen.

Vierailija
2525/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin, kun mies runkkas vieressä sängyllä ja tokas, tää ei kai haittaa

No, mitä se nyt oikeasti haittaa?

Vaimo

Vierailija
2526/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpäivämme aamuna viesti ystäviltä: ei tullakaan häihin. Ei jakseta lähteä ajamaan sinne. Ollaan hengessä mukana.

Entisiä ystäviä, siis.

Varmaan sama henkilö, joka laittoi mulle hääpäivän aikana viestiä, että ei nyt jaksettu lähteä juhliin. Oikein mukavaa päivää teille. 

Kiitos kiitos, mutta teitäkin varten on pöytä katettu ja ruokaa varattu. Ja jos olisit jättänyt ilmoittautumatta, olisin säästänyt 60€ rahaa. 

Meillä kävi vähän päinvastoin. Halusimme pitää häät pienenä, joten kutsuin vain esim tätini puolisoineen, ilman lapsiaan (siis serkkujani). Suurin osa serkuista oli muutenkin jäänyt täysin vieraiksi koska asuimme niin kaukana toisistamme. Siinä kävikin niin, että tädit olivat omine lupineen kutsuneet lapsensa puolisoineen mukaan, eli kutsuttujen noin 70 vieraan sijasta paikalle saapuikin vajaa sata vierasta. Katselin ihmeissäni serkkujen ja heidän puolisoidensa ja lapsiensa valumista paikalle, ja ihmettelin miksi he tulivat, kutsumattomina. Niinhän siinä kävi että ruoka loppui kesken. Oli ihan hemmetin noloa, vaikka syy oli täysin kuokkavieraiden.

Todella moukkamaista aikuisilta ihmisiltä lähteä häihin, jonne hääpari ei ole esittänyt henkilökohtaista kutsua, vaan sen takia, että kun oma äiti/isi sanoo, että joo tekin voitte tulla ja ottakaa vielä lapsetkin mukaan, ei haittaa yhtään!

Milloin juhliin on menty kenenkään muun kuin juhlien järjestäjän kutsujan luvalla?

Tosin kirkollinen hääseremonia on julkinen tilaisuus, jonne voi tulla kuka vaan Ryysyrannan Jooseppi kuokkimaan ihan laillisesti, mutta itse hääjuhla on yksityinen tilaisuus.

Olin jo aikuinen ja kotoa pois muuttanut kun vanhempani saivat kutsun erään sukulaisen häihin. Itse en niin hyvin tuntenut sukulaista joten en olettanut kutsun koskevan minua. Äitini kuitenkin oli sitä mieltä että totta kai koskee. Onneksi pari kertaa kysyin onko hän ihan varma koska viimein hän huomasi että kutsu oli tosiaan vain heille (se oli jotenkin ilmaistu jossain kohtaa kutsua). Jostain syystä hänelle ei vain tullut mieleenkään että kutsu ei koskisi myös lapsia.

Eli tuollaista tahatontakin moukkamaisuutta voi olla. Ei niin että sekään olisi ok.

Mun äiti myös aina olettaa, että heille suunnatut kutsut on aina tarkoitettu myös meille lapsille (3 kpl). Ollaan kaikki muutettu pois kotoa, kaksi meistä on jo yli 30v ja on omiakin lapsia. Äidin mielestä "tottakai voi lapset tulla, kyllähän tekin tunnette kutsujan x". Joo, riippuu ehkä hiukan kutsujasta mutta noin lähtökohtaisesti ei voi kolme aikuista lapsineen vaan pölähtää paikalle.

Meille kävi kerran niin, että meidät kutsuttiin häihin, ja hääparin isoäiti kun oli pitäjän pitokokki, hän oli tietenkin myös tehnyt tarjottavat. Hän ei kuitenkaan tyytynyt juhlan vierasmäärään, kun hänellä oli paha tapa rehennellä kuuluisilla silmäätekevillä, jotka jatkuvasti olivat pyytämässä isoja juhlia laittamaan. Hänpä siis kätevänä emäntänä painatti aika paljon lisää kutsukortteja hääparin ja heidän vanhempiensa tietämättä. Me, mieheni ja minä vähän ihmettelimme monen muun ohella, miksi hääpari vanhempineen olivat niin totisen ja tympeän näköisinä, pitoemännän porskuttaessa, kuin kala vedessä keskellä aivan liian suurta vierasmäärää. Syy kyllä selvisi juhlan aikana.

Tarjottava kyllä riitti, koska sehän olisi ollut aika iso miinus emännän maineelle, jos se olisi loppunut kesken, mutta en tiedä, kuka lisälystin maksoi. Jälkeenpäin kutsuttuja kun ei ollut vain ihan muutama, vaan puhutaan useista kymmenistä.

Vierailija
2527/2965 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä, siis.

Meille kävi kerran niin, että meidät kutsuttiin häihin, ja hääparin isoäiti kun oli pitäjän pitokokki, hän oli tietenkin myös tehnyt tarjottavat. Hän ei kuitenkaan tyytynyt juhlan vierasmäärään, kun hänellä oli paha tapa rehennellä kuuluisilla silmäätekevillä, jotka jatkuvasti olivat pyytämässä isoja juhlia laittamaan. Hänpä siis kätevänä emäntänä painatti aika paljon lisää kutsukortteja hääparin ja heidän vanhempiensa tietämättä. Me, mieheni ja minä vähän ihmettelimme monen muun ohella, miksi hääpari vanhempineen olivat niin totisen ja tympeän näköisinä, pitoemännän porskuttaessa, kuin kala vedessä keskellä aivan liian suurta vierasmäärää. Syy kyllä selvisi juhlan aikana.

Tarjottava kyllä riitti, koska sehän olisi ollut aika iso miinus emännän maineelle, jos se olisi loppunut kesken, mutta en tiedä, kuka lisälystin maksoi. Jälkeenpäin kutsuttuja kun ei ollut vain ihan muutama, vaan puhutaan useista kymmenistä.

Huhhuh!

Vierailija
2528/2965 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho ja olen allerginen monille ihonhoitotuotteissa oleville kemikaaleille. Mieheni ei ymmärtänyt miksi suutuin kun hän kertoi käyttäneensä jo jonkun aikaa(!) minun rasvojani/shampoota jne. "Mitä se haittaa, ainahan sä voit ostaa uudet!" Nykyään hän osaa pitää näppinsä erossa minun tuotteistani :D 

Miksei miehesi olisi saanut käyttää sinun tuotteitasi? Minullakin on atooppinen iho, eikä meille osteta miehelle erikseen pesuaineita tai voiteita. Sehän on just hyvä, kun tuoksuttomat sopii kaikille!

Olen nimenomaan kannustanut miestäni käyttämään samoja tuotteita, koska miksi hautoa kylppärissä neljää purkkia jos kahdella pärjää? Enkä pidä niistä hajusteista mitä hajustetuissa tuotteissa on, käyttäkööt sitten laadukasta partavettä jos tahtoo haista joltakin.

Jotenkin hassua ajatella, että ruoat kaapissa olisi yhteiset, mutta vessan kaapissa olevat asiat ei? Samanlaista kulutustavaraa kumminkin.

Miehellä ei myöskään ole omaa vessapaperia, vaan käytetään molemmat sitä pehmeää Emboa, mitä minun herkkä persii kestää.

Jos miehelle on ihan sama mitä tukkaansa ja naamaansa laittaa, ei ole mitään järkeä että hänkin käyttäisi kosmisen kalliita shampoitani ja naamarasvojani. Sehän olisi järjetöntä tuhlausta.

ti

Kerran mieheni haksahti rasvaamaan työn kovettamat kätösensä kalliilla kasvorasvallani.

Totesin, että jos seuraava kerta tulee, niin kerron miten paljon se pikku purnukka maksoi... :D

Vierailija
2529/2965 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä, siis.

Eihän häihin voi tulla ilman kutsua. Ei vieraiksi kutsutut voi kutsua omin luvin muita mukaan, se nyt on selvä. Kutsussa voi lukea avec, eikä se tarkoita kuin yhtä ihmistä, ei sukulaisjoukkoa.

Näin on Suomessa tapana. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että ruokaa ja tilaa on varattu sille kutsutulle joukolle.

Puhemiehet ja kaasot hoitavat tai hoidattavat kutsumattomat vieraat matkoihinsa.

Vierailija
2530/2965 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

Tuli tästä mieleen sisareni lapsi, joka heitti kivellä autoani. Lommo tuli. Sisareni ei edes pahoitellut, saatikka että olisi korvannut mitään. Ja on huomattavasti varakkaampi kuin minä. Sama kakara hajotti antiikkisen lamppuni lasikuvun. Ei haitannut, juu...

Eikä minua haittaa enää yhtään etten ole koko perheen kanssa enää missään tekemisissä.

Tämä on niin huolestuttavaa nykyajassa. Materia on tärkeämpää kuin sisaren lapsi, IHMISLAPSI. Toki tuollainen saa harmittaa, mutta yhteydenpidon katkaiseminen sen takia, niin huh huh.

PEIKKOLAPSi se oli. Joskus peikot käyvät vaihtamassa vastasyntyneet päikseen, eikä äiti huomaa mitään eroa...

Vierailija
2531/2965 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah-hah. Meikämummo on sitä ikäluokkaa, että yhden reiän vessaan pyydettiin kaveri mukaan "paskan kummiksi". 

Vierailija
2532/2965 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah-hah. Meikämummo on sitä ikäluokkaa, että yhden reiän vessaan pyydettiin kaveri mukaan "paskan kummiksi". 

Joo, ja meikäpoika on sitä ikäluokkaa, joka sai pikkupoikana ekat visuaaliset kontaktit naiseuteen puuceen tyhjennysluukun kautta=}

Ei kai haittaa.

Vierailija
2533/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli ensimmäistä kertaa minun luokse kylään ja löi heti ovella tervehtimään tullutta koiraani kuonoon niin että koira vinkaisi ja perääntyi. Piti kuulemma näyttää että taloon on tullut uusi pomo. Tiuskaisin että älä turhaan ota kenkiä pois, avasin oven ja pyysin poistumaan. Ovi perästä kiinni, puhelin esiin, numero mustalle listalle ja aloin itkeä ihan vaan järkytyksestä. Miten olin arvioinut toisen ihmisen ihan väärin ja ahdisti koiran puolesta. Inhoan ihmisten ja eläinten huonoa kohtelua. Kaikenlaisia hulluja on liikenteessä.

Se vaan leikki sen koiran kaa, mitä ylireagoit?

Seuraava oudompi uusi tuttavuus vetää sinua leikkisästi turpaan, kun tulee ensimmäistä kertaa teille ja ilmoittaa, että nyt on uusi isäntä talossa, niinkö?

Vierailija
2534/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai haittaa että tuodaan koira mukaan kylään ja kun pitäisi mennä sähkösaunaan niin ei kai haittaa että istutaan tunti lätisemässä ja sitte  vasta mennään. Juu-u, kyllä haittasi, en ole kutsunut toista kertaa.

Vierailija
2535/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan parin kk välein junalla. Oon huomannut parasta on matkustaa junassa, työskentelyhytissä.

Korona muutti, pitää ottaa koko hytti. Välillä ainoana on ollut perhehytti ja ainahan joku äiti on lapsensa kanssa sinne änkeämässä.

Usein kokous on kesken, kun joku änkeää, kuuluisat sanat eihän se haittaa. Vielä useammin valitetaan miksi olen siellä, kun hytti on lapsille. Ei todellakaan ollut 1. vaihtoehto

Matkusta silloin tällöin junalla hyvin pitkiä matkoja. Kun menen omalle paikalleni, siellä on äiti ja rääkyvä lapsi selityksineen. Meillä oli tuohon ja tuohon paikka mutta eihän haittaa jos istutaan vähän aikaa tässä kun mennään vain Tampereelle asti ja Leenan kanssa halutaan istua vierekkäin voit istua kyllä tuohon meidän paikalle ja pälä pälä. Vitut sanon minä.

Vierailija
2536/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai haittaa että tuodaan koira mukaan kylään ja kun pitäisi mennä sähkösaunaan niin ei kai haittaa että istutaan tunti lätisemässä ja sitte  vasta mennään. Juu-u, kyllä haittasi, en ole kutsunut toista kertaa.

Kalliin sähkön aikana haittaisi enemmän kuin paljon. Haittaa muuten puukiukaan kohdallakin: siellä hienot koivuhalot palaa niin että hormi hohkaa punaisena, ja sauna on tyhjillään, kun kukaan ei viitsi mennä sinne. Lisää pitää mättää, ettei sauna vain jäähdy tai jopa sammu. Aaargh.

Vierailija
2537/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rambo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan parin kk välein junalla. Oon huomannut parasta on matkustaa junassa, työskentelyhytissä.

Korona muutti, pitää ottaa koko hytti. Välillä ainoana on ollut perhehytti ja ainahan joku äiti on lapsensa kanssa sinne änkeämässä.

Usein kokous on kesken, kun joku änkeää, kuuluisat sanat eihän se haittaa. Vielä useammin valitetaan miksi olen siellä, kun hytti on lapsille. Ei todellakaan ollut 1. vaihtoehto

Matkusta silloin tällöin junalla hyvin pitkiä matkoja. Kun menen omalle paikalleni, siellä on äiti ja rääkyvä lapsi selityksineen. Meillä oli tuohon ja tuohon paikka mutta eihän haittaa jos istutaan vähän aikaa tässä kun mennään vain Tampereelle asti ja Leenan kanssa halutaan istua vierekkäin voit istua kyllä tuohon meidän paikalle ja pälä pälä. Vitut sanon minä.

Mä en edes keskustele. Olen sanonut mulla on tämä paikka. Nousetko nyt, vai sitten kun henkilökunta tulee. Jos alkaa vinkumaan, kysyn uudestaan. Tässä vaiheessa on löhtenyt

Vierailija
2538/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä, siis.

Äitini suku ei koskaan laittanut kutsuja meille lapsille, vaikka olimme aikuisia perheellisiä ihmisiä. He soittivat vain äidille, joka saattoi päättää puolestamme, ettemme mene vaikkapa hautajaisiin. Joskus meni viikkoja ennen kuin sattumalta hän tuli maininneeksi jonkun sukulaisen kuolleen ja hautajaiset olivat olleet aikoja sitten. Äiti itse ei huonon terveytensä vuoksi osallistunut mihinkään juhliin, eikä pitänyt meidänkään osallistumistamme tarpeellisena. Ehkä kaikkiin tilaisuuksiin emme olisi lähteneet, mutta olisimme halunneet muistaa valmistunutta/synttärisankaria/vainajan omaisia. Hänestä ei haitannut, ettemme tienneet hänen sukunsa kuulumisia.

Vierailija
2539/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri joskus iloitsi, että kyllä me aina mennään kaikki juhliin. Eli ottaa aikuiset lapset mukaan ja myös isovanhemmille osoitettu kutsu hänen mielestään oikeuttaa jälkipolvet mukaan. Myös meidän juhliin on osallistuneet nuo aikuiset lapset ja vaihtuvien kumppanien kanssa.

Vierailija
2540/2965 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varannut junalipun jo pari viikkoa aiemmin ja nousin junaan. Paikallani ja vieruspenkillä istui joku pariskunta. Tarkistin vielä sovelluksesta, että paikkanumero täsmää, ennen kuin sanoin että anteeksi, mutta siinä on minun paikkani. Paikallani istuva nainen meni heti äkäisen näköiseksi ja kysyi että haluatko välttämättä istua tässä. Sanoin rauhallisesti, että olen varannut ja maksanut paikan ja juna on täynnä, joten kyllä. Nainen huokaisi syvään ja sanoi vieressään istuvalle miehelle, että kai meidän on sit pakko nousta tästä.

Kehtasikin olla ärtynyt, kun halusin istua omalle paikalleni!