Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.
Lapsi on aina tervetullut juhliin!
juhlien järjestäjä päättää, et sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vieläkin **tuttaa kirjoitti:
Minulla oli moottoripyörä nuorena. Hommasin silloin omilla rahoillani myös kunnon nahkarotsin. Se ei siis ollut mp-rotsi, vaan normaali musta nahkatakki. Olisko ollut joku juno merkkinen?
Muutin sitten opiskelemaan ym. eikä moottoripyörääkään enää ollut. Kerran kotona käydessä äitini ja siskoni olivat "siivonneet" ja heittäneet nahkatakin roskiin. Kysyivät jälkikäteen, että ei kai se haittaa?
Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!
Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään.
Miksi jätit sen äitisi nurkkiin jos se takki oli niin tärkeä ja rakas?
Pahin ei kai haittaa kokemus: sukulaiset yrittävät käyttää ilmaisena varastona vanhoille romppeilleen jotka eivät omaan kotiin mahdu/kelpaa, tietenkään!
Mulle on vuosien varrella tuotu älyttömiä määriä tavaroita. Oon sanonut kiitos ja laittanut kirppiskuormaan. Kun jälkikäteen on kysytty, sanoi on myyty jo, kauan aikaa sitten.
Pari krt on joku nikotellut ja sanonut ei hän aatellut. Oon vaan tokassu eihän mulla ole säilytystilaa niille kaikille
Kun olin opiskelija niin tätini antoi minulle Ikea-kalusteita, mille ei löytänyt sijoituspaikkaa kun myi sijoitusasuntonsa. Suurin osa olikin käytössä lähes 10v. Luulin että antoi ne, eikä vaan lainannut koska ei kysellyt niiden perään tai muutenkaan ilmaissut että haluaa ne joskus takaisin. Pöydästä katkesi jalka joten heitettiin se pois (lastulevyinen halpa pöytä). Sohvapöytäkin heitettiin pois jonkun muuton yhteydessä, se oli jo kulunut ja lastulevyinen sekin (hinta uutena joku 10e). Täti sitten alkoi kuulustella näiden perään kun kerroin muutosta ja uusien kalusteiden hankinnasta. Suuttui kun olin heittänyt sen sohvapöydän pois. Tarjouduin ostamaan hänelle uuden samanlaisen muttei halunnut kuitenkaan. En tosiaan tiedä mitä olisi niillä tehnyt tai minne laittanut.
Myin torin kautta tavaraa ja tiesin kyllä, että ennen meidän kauppoja hän käy hakemassa jotain muuta, joten osasin odottaa ettei sovittu aika 100% pidä paikkansa, mutta lopulta jouduin odottamaan 2 tuntia, eikä edes ilmoittanut mitään, että meneekin pidempään. Ilmoitti vasta kun lähtivät, että tulevat nyt. Ei pahoittelua.
En voi sietää ihmisiä jotka ei sen vertaa ajattele muita, että yhden tekstarin laittaisi...
Annoin sukulaisille tulijaisia eksoottisesta maasta. Oli vielä sellasen isia, että oikein harmitti antaa niitä. Mitä seurasi. Olivat ilmeisesti kaapin takana säilössä ja sitten myyty kirpputorilla, halvalla.
En ostellut enää tulijaisia. Ostan vain itselle.
Entinen kynnysmatto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?
Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin.
Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.
Mutta kun eihän se yhden kerran joku viiden minsan myöhästyminen haittaa mitään. Kuuluu ihan käytöstapoihin myös antaa anteeksi tällainen jos se tapahtuu kerran, eikä tehdä numeroa pienestä asiasta. Eikä se anna oikeutta tehdä jatkossa samoin.
Hääpäivämme aamuna viesti ystäviltä: ei tullakaan häihin. Ei jakseta lähteä ajamaan sinne. Ollaan hengessä mukana.
No sehän se lämmittää. Tulevat kai paikalle kun häämme ovat seuraavan kerran?
Entisiä ystäviä, siis.
Vierailija kirjoitti:
Lupasin korjata työkaverin trikooneuleesta silmäpaon. Hän toi seuraavana päivänä muovikassillisen perheensä vaatteita, jotka ajatteli saavansa korjatuiksi siinä samalla. Saatteeksi hän sanoi, että nämä hänen miehensä vaatteet ovat pesemättä, koska hän pesisi ne vasta sitten, kun ne on korjattu. Kyllä haittasi.
Kummallista, että ihmisiltä puuttuu ns maalasijärki monessa asiassa. Tosi ajattelematonta tuollainen.
"Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!
Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään."
Tämä on yhä edelleen vauva-palsta = et ole mieķķonen. Eikä "16-20 ikävuosilta" ole suomea. Miten on edes mahdollista kirjoittaa noin päin v....tua????
Edellisen illan jälkeisenä aamuna istuin aamupalalla keittiössä miehen kanssa jonka kanssa olin viettänyt yön. Ai niin, mun pitää kertoa sulle yksi juttu. Olen naimisissa. Mun vaino asuu [maassa x]. Ei kai haittaa?
No vitju ei? Pfffff
Olin 17-vuotiaana kerran yökylässä muualla. Sillä välin äitini oli siivonnut huoneeni katosta lattiaan eli suomeksi sanottuna nuuskinut kaikki tavarani läpi, lukenut päiväkirjani jne. Äiti teeskenteli tietenkin että kyseessä oli hyvää hyvyyttä tehty kiva palvelus minulle, eikä hänelle tullut edes mieleen kysyä, haittaako.
Vierailija kirjoitti:
Hääpäivämme aamuna viesti ystäviltä: ei tullakaan häihin. Ei jakseta lähteä ajamaan sinne. Ollaan hengessä mukana.
Entisiä ystäviä, siis.
Varmaan sama henkilö, joka laittoi mulle hääpäivän aikana viestiä, että ei nyt jaksettu lähteä juhliin. Oikein mukavaa päivää teille.
Kiitos kiitos, mutta teitäkin varten on pöytä katettu ja ruokaa varattu. Ja jos olisit jättänyt ilmoittautumatta, olisin säästänyt 60€ rahaa.
Meillä aikoinaan isoista juhlista (ilmottautuneita noin 100) , varattu 3 ruokalajin menu plus bändikulut eli noin 70 eur/pers, jäi 10 pois eli kustansi minulle miinus 700 euroa. No silloin oli vielä coronan häntiä, eli oli helppo perua sillä perusteella. Mutta toisaalta toivoisi vierailta huomaavaisuutta siitä, että jos viimein vp on noin 1-2 vk ennen , ehtisi kyllä ilmoittaa jos ei oikein nappaa. Jos on varattu pitopalvelu yms. heillä on normaalia että viimeinen ilmoittautumispäivä on pakko tietää vähintään viikkoa ennen kun tehdään ruokia isoja määriä. Ehkä ihmiset eivät vaan ymmärrä tätä kun kaikki elää vain hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisiä ystäviä, siis.
Varmaan sama henkilö, joka laittoi mulle hääpäivän aikana viestiä, että ei nyt jaksettu lähteä juhliin. Oikein mukavaa päivää teille.
Kiitos kiitos, mutta teitäkin varten on pöytä katettu ja ruokaa varattu. Ja jos olisit jättänyt ilmoittautumatta, olisin säästänyt 60€ rahaa.
Todennäköisesti sama! :D
Oli heidänkin ruokansa ym. jo maksettu. Ovat saaneet olla minulta rauhassa siitä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomo oli tuonut meille työntekijöille töihin taukohuoneeseen herkkuja ja limpparia. Työkaveri hihkui iloisena että voi hän viekin kaiken pöydällä olevan kotiin, teinipoikansa niin pitää näistä kaikesta, ei varmaan haittaa jos hän ottaa. Tässä vaiheessa kaikki työntekijät eivät olleet edes ehtineet taukohuoneeseen kun tämä yksi oli jo pakkaamassa herkkuja kotiinsa.
No annettiinko häenen viedä herkut kotiinsa, ihan tuosta vaan? Sen jätit kertomatta.
Puutuin tilanteeseen ja sanoin että nämä on tarkoitettu täällä töissä työntekijöille. Herkut jäivät pöydälle. Tämä nainen oikeasti tuli jo foliorullan kanssa siihen pöydän ääreen.
Vähän vastaava tapaus, mutta vielä törkeämpi. Samassa rakennuksessa toimiva valtion virkamies jäi eläkkeelle. Rouvansa oli valmistanut pitkät pöydät kaikkea herkkua, suolaista ja makeaa runsain määrin. Aivan ihanaa, nautimme innoissamme, kiittelimme kovasti. Herkkuja jäi runsaasti ja he kertoivat jättävänsä kaikki loput jääkaappiin huomista varten. Seuraavana päivänä, kuinka ollakkaan, kaappi oli tyhjä herkuista. Omistaja perhe oli vienyt kaikki kotiinsa muina miehinä ja naisina. Sehän kuuluu kaikki heille, koska on heidän kaapissaan. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen putsaus heiltä. Koskaan en muualla ole niin ahneisiin ja röyhkeisiin ihmisiin törmännyt. Tämä kulki ja kulkee suvussa edelleen.
Siis valtion virkamies jäi eläkkeelle ka rouvansa laittoi pöydän komeaksi. Jätti loput seuraavana päivänä syötäviksi. Omistaja kuitenkin tyhjensi jääkaapin. Omistaja? Siis valtioko? Mikä maa?
Minulla oli moottoripyörä nuorena. Hommasin silloin omilla rahoillani myös kunnon nahkarotsin. Se ei siis ollut mp-rotsi, vaan normaali musta nahkatakki. Olisko ollut joku juno merkkinen?
Muutin sitten opiskelemaan ym. eikä moottoripyörääkään enää ollut. Kerran kotona käydessä äitini ja siskoni olivat "siivonneet" ja heittäneet nahkatakin roskiin. Kysyivät jälkikäteen, että ei kai se haittaa?
Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!
Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään.
Opetus: Kun heität nurkistasi pois roinaa, jota toiset ovat jättäneet sinne, niin älä kerro asiasta tavaran omistajalle.
Tässä nahkarotsi-tapauksessakaan ei mies olisi tähän päivään mennessä huomannut mitään, jos asiasta ei olisi mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit sen äitisi nurkkiin jos se takki oli niin tärkeä ja rakas?
Pahin ei kai haittaa kokemus: sukulaiset yrittävät käyttää ilmaisena varastona vanhoille romppeilleen jotka eivät omaan kotiin mahdu/kelpaa, tietenkään!
Mulle on vuosien varrella tuotu älyttömiä määriä tavaroita. Oon sanonut kiitos ja laittanut kirppiskuormaan. Kun jälkikäteen on kysytty, sanoi on myyty jo, kauan aikaa sitten.
Pari krt on joku nikotellut ja sanonut ei hän aatellut. Oon vaan tokassu eihän mulla ole säilytystilaa niille kaikille
Tämäkin on tyypillistä, että annetaan toisille tavaroita ja niistä ei sitten saisi luopua vaan pitäisi pitää joinain pyhäinjäännöksinä. Olen muistaakseni kertonut, että äitini antoi mille oman äitinsä jonkun laukun. Sanoin, että jos jättää tänne, niin menee varmasti roskiin, meillä ei ole sille käyttöä, mutta kun se on mummin laukku. Hän otti sen takaisin pitkin hampain mutisten, ettei hänellä ole niin rumalle epäkäytännölliselle laukulle käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.
1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa
2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.3. Sääntö: kenellekään ei lainata moottoripyörää.
4. Sääntö: eikä rahaa
"Ei kai haitaa" Oli ex vaimon ekat sanat kun tuli pikkujouluristeilyltä kotiin. Oli koko hytillstä intti jätkiä useaan kertaan.
Haittasi
Vierailija kirjoitti:
"Ei kai haitaa" Oli ex vaimon ekat sanat kun tuli pikkujouluristeilyltä kotiin. Oli koko hytillstä intti jätkiä useaan kertaan.
Haittasi
No ihan varmasti oli :D
Keksipäs poju vähän tuoreempi provo.
ei ehkä pahin kokemus meille vaan heille: "ei kai haittaa, jos jätetään peni-koira teille viikoksi, kun lähdetään etelään". ei haitannut. tosin muutettiin sen viikon aikana pohjoiseen 800km päähän. kauhea itku ja hammasten kiristys, kun saivat ajella hakemaan peni-koiransa, eikä ehditty edes kaffia keittää, kun piti taloa laittaa asumiskuntoon. kyllähän siinä kaveruus loppui, kun käyttivät rahansa reissuun ja sitten piti lainata vanhemmilta bensarahat. mitäs eivät kysyneet asiallisesti ukoltani, että olisiko mahdollista. ukko kun on pirullinen, niin jäi muuttoasia kertomatta.