Onko elämä parempaa toisella kierroksella
Pitkä parisuhde päättymässä ja muiden kanssa en ole ollut. Kaksi alakouluikäistä lasta.
Olen n.190cm pitkä ja 105kg. Ujohko korkeakoulutettu introvertti. Vakityöpaikka kaupunkissa satoja kilometrejä kehä III ulkopuolelta. Ulkoinen olemus ehkä 2/5. Pari aikaa vievää harrastusta löytyy. Alkoa menee enemmän 3-4 kertaa vuodessa, en polta.
Haluan, että voin yhdistää isyyden ja parisuhteen tasavertaisesti.
Onko tälläiselle hiukan reipas 40:lle miehelle markkinaa olemassa?
Kommentit (15)
Mulla on ollut, suurelta osin siitä syystä että se ensimmäinen kierros on opettanut niin paljon siitä, mitä kumppanilta haluaa ja mitä hänelle voi antaa ja toisaalta siitä, mitä ei todellakaan halua. Auttaa kiinnittämään huomiota oikeisiin asioihin.
Mitä yksinkertaisempi ihminen, sitä helpompaa. Seuraa löytyy helpommin, kun päällä on yksin jäämisen pelko. Usein heti eron jälkeen on. Rima on siinä vaiheessa alhaalla, koska yksin oleminen tuntuu pahimmalta.
Jos jonkun neuvon voisi antaa, niin sanoisin että rauhoitu. Yritä tutustua itseesi. Vietä aikaa ystävien kanssa ja lasten, jos niitä on. Mieti millainen ihminen olet ja mitä oikeasti loppu elämältäsi haluat ja missä seurassa haluat sen viettää. Hidasta. Seuraavaa ei tarvitse löytyä heti. Hätäilemällä otat jonkun ensimmäisen kivan näköisen ja uskottelet että se on jotain elämää suurempaa. Nähty niin sata kertaa.
Ei, kakkoskierrokselle otetaan lähes poikkeuksetta joku 5 sosiaaliluokkaa itseä alempi. Korttisi ovat jo nyt heikot, joten aika erikoista että edes otat riskin ja eroat. Oletko varautunut siihen, että olet loppuelämäsi sinkku? Se on kohdallasi hyvin todennäköistä.
Edes machoimmat miehet eivät aina onnistu tuossa "jätin lasteni äidin nyt haluan pillupanon slash äidin itselleni" -tempussa. Puhumattakaan jostain 2/5 introvertistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kakkoskierrokselle otetaan lähes poikkeuksetta joku 5 sosiaaliluokkaa itseä alempi. Korttisi ovat jo nyt heikot, joten aika erikoista että edes otat riskin ja eroat. Oletko varautunut siihen, että olet loppuelämäsi sinkku? Se on kohdallasi hyvin todennäköistä.
Edes machoimmat miehet eivät aina onnistu tuossa "jätin lasteni äidin nyt haluan pillupanon slash äidin itselleni" -tempussa. Puhumattakaan jostain 2/5 introvertistä.
Nyt oli kyllä niin karseaa tekstiä! Älä ap noteeraa tuota kommenttia jonka kirjoittaja selkeästi nauttii, kun saa alentaa toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä niin karseaa tekstiä! Älä ap noteeraa tuota kommenttia jonka kirjoittaja selkeästi nauttii, kun saa alentaa toisia.
Sori, mutta ainoat joiden olevan nähnyt kakkossuhteeseen päätyvän ovat tuollaisen diilin joutuneet tekemään. Perheenrikkominen, alaikäiset lapset ja sitoumus niiden kautta ex-vaimoon on niin iso risti, että kaikki täyspäiset naiset kiertävät sellaisen niin kaukaa, kuin mahdollista.
Näin "paperilla" kuulostat ihan kelpo mieheltä. Toinen kierros voi olla parempi, itselläänkin oli, aluksi. Mutta loppui sekin. Nyt olen tyytyväinen sinkku. Yksin ei ole tarvinnut silti olla mutta nyt katselen kyllä rauhassa ja huolella. Kuten joku sanoi, keskity hetki rauhassa omaan elämääsi. Jotain suurta tulee jos on tullakseen.
Ja se eroaja alentaa itse itsensä teollaan, ei sitä kukaan muu hänen puolestaan voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Katkeran naisen puhetta. Asiahan on hyvin erilailla. Minä otin eron naisesta ja ilokseni huomaan etta deittailu on tässä iässä helppoa ihan perus pertillekkin. Pitää vain osata välttää nämä katkerat mielenterveyspotilaat, sillä heitä riittää.
Kokemukseni mukaan kakkoskierros on parempi kaiken kaikkiaan. Mutta sai sitä sopivaa kumppania kyllä odottaa yli vuosikymmenen ensimmäisen kierroksen päättymisen jälkeen.
Toivon, että löydät kumppanin. Älä kiirehdi suotta.
Kannattaa käyttää aikaa eron jälkeen siihen, että miettii mitä teki oikein ed. parisuhteessa ja siihen mitä olisi pitänyt parantaa käytöksessä. Peiliin katsominen voi satuttaa, kun tuntee oman pienuutensa, mutta siitä kasvu voi alkaa. Itse erosin alko-miehestä, oli kivuliasta tunnustaa, että hukkasin oman kunnioituksen ja palvelin alko-miestä. Nyt tiedän, että en halua enää sitä, vaan etsin miestä joka on vastavuoroinen.
Miettiä sitten, että mitä/millaista elämää nyt uudella kierroksella haluaa elää, miettiä millainen kumppani olisi hyvä vastinpari. Minusta uudelleen suinpäin suhteeseen pomppaaminen ei ole järkevää, silloin jää tämä tärkeä ajatustyö tekemättä ja itseä kuuntelematta. Silloin helposti siirtää saman toimintamallin uuteen suhteeseen ja avot, kohta on taas onneton.
Tottakai kaltaisellesi miehelle on kysyntää. Hoida ensin oma mieli ja itsetunto kuntoon, ero voi kolhaista niitäkin, niin sen jälkeen olet valmiimpi rakastamaan uutta ihmistäsi täysillä.
Järjestetäänkö paikkakunnallasi ero-ryhmää, suosittelen! Myös Miessakeilla on hyvää toimintaa miehille.
Nämä samat ajatukset ovat tietysti myös naisille, jotka ovat eronneet.
Voimia eronneet, kyllä se pari vielä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Ja se eroaja alentaa itse itsensä teollaan, ei sitä kukaan muu hänen puolestaan voi tehdä.
Olen kyllä parantanut elämänlaatuani vaikka kuinka paljon. Yllätyksekseni aikaa jää lapsille ja harrastuksille enemmän. Seksiä on saatavilla kaikkialla, naiset on aika kevytkenkäisiä nykypäivänä.
Täyspäiset naiset on alkaneet ymmärtää kuinka tyhjäpäitä ja ahneita osa naisista on, eikä automaattisesti syytä enää miestä erosta. Heitä on paljon sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää aikaa eron jälkeen siihen, että miettii mitä teki oikein ed. parisuhteessa ja siihen mitä olisi pitänyt parantaa käytöksessä. Peiliin katsominen voi satuttaa, kun tuntee oman pienuutensa, mutta siitä kasvu voi alkaa. Itse erosin alko-miehestä, oli kivuliasta tunnustaa, että hukkasin oman kunnioituksen ja palvelin alko-miestä. Nyt tiedän, että en halua enää sitä, vaan etsin miestä joka on vastavuoroinen.
Miettiä sitten, että mitä/millaista elämää nyt uudella kierroksella haluaa elää, miettiä millainen kumppani olisi hyvä vastinpari. Minusta uudelleen suinpäin suhteeseen pomppaaminen ei ole järkevää, silloin jää tämä tärkeä ajatustyö tekemättä ja itseä kuuntelematta. Silloin helposti siirtää saman toimintamallin uuteen suhteeseen ja avot, kohta on taas onneton.
Tottakai kaltaisellesi miehelle on kysyntää. Hoida ensin oma mieli ja itsetunto kuntoon, ero voi kolhai
Hyvä kirjoitus. Ap:lle voimia eroon. Se on joka tapauksessa rankka vaihe käydä läpi, vaikka et sitä kirjoituksessasi tuokkaan esiin. Jos uskallat kohdata sen tuoman surun, yksinäisyyden pelon ja ehkä jopa vihan (usein sellaisiakin tunteita käy mielessä), ja tuntea ne tunteet läpi, opit itsestäsi ja elämästäsi jotain mikä auttaa sinua tulevissa suhteissa ja elämässä yleensäkkin. Älä pakene eron aiheuttamaa tunnemyrskyä heti uuteen suhteeseen.
Jonkinlainen nyrkkisääntö on se, että niin kauan kuin sinun tekee mieli puhua erostasi treffeillä, et ole valmis mihinkään uuteen. Ero kannattaa käsitellä muualla kuin uuden kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä parantanut elämänlaatuani vaikka kuinka paljon. Yllätyksekseni aikaa jää lapsille ja harrastuksille enemmän. Seksiä on saatavilla kaikkialla, naiset on aika kevytkenkäisiä nykypäivänä.
Niin miehetkin.
Miksipä ei. Se, että onko elämä parempaa toisella kierroksella en osaa sanoa. Lienee yksilöllistä. Riitaisa tai huono parisuhde, jota ei voi korjata tuskin kuitenkaan on hyväksi kellekään(?) Onnea matkaan ja sanoisi. älä hätäile uuden kumppanin kanssa vaan valitse huolella tai katsele rauhassa onko sopiva😊