Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2121/2965 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi autoani lainaan, halusi näyttää toiselta puolelta Suomea tulleille kavereilleen kaupunkia. Kysyin että miksi ei käytä omaansa? Oli kuulemma kortti kuivumassa ja pelkäsi että poliisi tunnistaa hänen kolhitun autonsa, kaverin autolla ei jäisi niin helposti kiinni. Ei kai haittaisi, että ottaa känniporukan autoni kyytiin ja ajelee ympäriinsä bensoillani? Haittasi sen verran että en lainannut. 

Vierailija
2122/2965 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheeseen syntyy vauva, niin nää eikai haittaa ja ei heitä haittaa - ihmiset lähtevät liikkeelle.

Ilmoitin jo ennen lapsen syntymää, että ensimmäiseen kahteen viikkoon emme ota kotiimme vierailijoita.

Silti näitä viestejä tuli "ollaan ajamassa ohi, haittaako jos tullaan nopeasti katsomaan, ei tarvii meitä varten laittaa mitään?"

No kuitenkin se menisi siihen, että täytyy kahvit keittää ja sitten alkaa se kyseleminen ja neuvominen.

Kälyni pääsi katsomaan inttämisen jälkeen vauvaa ja siinä hali ja piti sylissä. Sitten sanoi, "tekisi mieli pussailla, mut kun oon just ollu kipee"

Nämä vierailijat (sitten kun laskettiin käymään) ilmoittavat heti ovella usein, että ovat tai ovat juuri olleet kipeinä, että eikai haittaa. Mikä halvatun hinku se on päästä näkemään se vauva, että on kipeänä pakko tulla? Sitten aloin kysymään, kun joku halusi tulla, että onko ollut nyt jotain flunssaa tai nuhaa ja jos on edes vähän,niin haittaa.

Ja ihmiset, jos yritätte mennä jonkun luo, ja se sanoo että "meillä on nyt niin sotkusta", se on kohtelias tapa kertoa, että nyt ei sovi. Älkää alkako penäämään, että ei teitä haittaa. Sopi tähän vauvan katsomiseen myös tämä, kun ei heitä haittaa. Ekat 3 kk olivat tosi itkuisia, vauva itki iltaisin 19-21 välin melkeinpä aina. Ei kuulemma heitä haittaa. No siinä istuivat huutoa kuunnellen ja koittivat varovaisesti yrittää alkaa vielä neuvomaan, että ootkos kokeillu sitä ja tätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/2965 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.

Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?

Kyllä minuakin vähän pännisi. Eihän kenenkään kodin ajotie ole tarkoitettu yleiseksi kääntöradaksi.

Sinun ei auta muu kuin asentaa hyvä lukittava portti estämään ajotiesi käyttö.

Vierailija
2124/2965 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin etätöihin koronan alkaessa ja naapurini kysyi että hän voiko lainata autoani kun en sitä itse tarvi. Ymmärsin että hän on myöhästymässä töistä ja annoin auton lainaan. Iltapäivävällä hän soittaa että päättti mennä käymään kylässä ja palauttaa autoni niin pian kuin voi. Toi auton takaisin kahdeksan maissa, tuhosi miltei tankillisen bensaa ja oli ajellut ympäriinsä huvikseen. Ei kai haitannut kun vähän venyi...? Naapuria haittasi kun käskin tankata autoni.

Vierailija
2125/2965 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on "Tää ei kai haittaa", ei lapsuuskodista muuttaneiden tavaramäärät tai aikataulut.

Harmi kun jälleen pilataan hyvää ketjua lukutaidon puuttuessa!

Kyllä, aina aletaan saivartelemaan asioista ja viedään niitä sivuraiteille.

Vierailija
2126/2965 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapuudestani tallella postimerkkikansioita, kiiltokuvia ja kaikenlaisia kivoja esineitä. Olin jo muuttanut pois kotoa, mutta kaikki nämä lapsuusmuistot säilytin lapsuudenkodissani. Tarkoitus oli hakea ne jossain vaiheessa sieltä pois.

Sitten kerran puhelin soi ja siellä oli äitini. Hän sanoi, että oli antamassa nuo tavarani siskoni tytölle. Ethän sinä enää näitä tarvitse, Ella voi leikkiä näillä.

Siskoni säesti taka-alalla, että Ellalle ne kuuluu antaa.

Sanoin, että nuo ovat minun tärkeitä lapsuusmuistojani, eikä niitä saa antaa kenellekään ja haen ne pian pois.

Tästä syystä meni välit äitiini ja siskooni viileiksi pitkäksi aikaa. Kuulin muilta sukulaisilta, että minua oli haukuttu selän takana itsekkääksi.

Olen kuitenkin tyytyväinen, etten antanut näille varsin voimakastahtoisille äidilleni ja siskolleni periksi. He nimittäin olivat tottuneet siihen, että minulle pitää kelvata mikä vaan, mitä he ehdottavat. Olin jo sen verran voimaantunut, että uskalsin vastustaa.

Minä olen myös menettänyt melkein kaikki lapsuuteni lelut ja tavarat, kun äitini minulta mitään kysymättä on jakanut tavaroitani nuoremmille serkuilleni. Ei siinä mitään, saahan noilla leluilla leikkiä ja Aku Ankkoja lukea, mutta ikävä vain on että kaikilla ei ole samanlaista käsitystä tavaroiden huolta pitämisestä; kaikki on joko rikottu tai myyty eteenpäin kirpparilla.

Viekää hyvät ihmiset tavaranne pois mukananne, kun muutatte. Ei äidin koti ole mikään ilmainen varasto, jossa säilytellään vanhoja tavaroita hamaan tulevaisuuteen.

Jos äiti kuitenkin aikoo lapsensa tavaroita heittää pois tai antaa niitä jollekin, niin etukäteen voisi näistä aikeista kertoa ja antaa mahdollisuuden tulla hakemaan ne tärkeät tavarat.

On ihan kohteliasta tehdä niin.

Vierailija
2127/2965 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa pienen kaveriporukan kanssa illan viettoon, mutta sain noron ja jouduin ilmoitttamaan etten pääse.  Pari viikkoa myöhemmin kaverini kertoi että olivat silloin illallisella päättäneet lähteä risteilylle, joka on tänään, mutta eivät varanneet minulle paikkaa kun eivät tienneet pääsenkö mukaan. Jättivät minut sitten kysymättä pois matkasta (eihän siinä ollut kuin yli viikko aikaa kysyä), ei kai haittaa?

Vierailija
2128/2965 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai haittaa, että sinua kohdellaan, kuin autistista tai kehitysvammaista? No kyllä haittaa. Haittaisi ketä tahansa.

Vierailija
2129/2965 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän koira oli mulla hoidossa, omistajat menivät tuttavansa häihin. " Ostettiin sille vahingossa mukaan vääriä nakkuloita. Ei kai haittaa?" No, koiran maha meni ruikulille, paskoi,mihin sattui eikä sitä voinut panna pihaankaan narun perään, koska satoi vettä.

Vierailija
2130/2965 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Mieheni parturi jäi eläkkeelle ja tilalle tuli uusi, ulkomailta 10 vuotta sitten Suomeen muuttanut, suomen kieltä puhuva henkilö. Sanoin miehelleni, että kyllä kaikki osaa sun malliset hiukset leikata, kun koneella ajellaan suurin osa ja siistitään saksilla loput. Mieheni ei olisi halunnut mennä tähän parturiin, mutta kun tarpeeksi jankutin niin menihän hän. VIRHE! Olimme menossa parturin jälkeen asioille, joten olin reissulla mukana. Mies selitti parturille että koneella sivut ja päältä siistitään saksilla. Varmuuden vuoksi minä näytin oikein käsimerkit, niks-naks sakset ja surrur kone. Istuin selailemaan kännykkää ja mies parturituoliin. Meni hetki ja kuului 'ei hel...ti, nyt sä ajoit siitä!' Parturi ajoi sillä millisellä koneella sitten keskellä päälakea... No parturi tuumaili ' ei varmaan haittaa, voin kammata noita muita hiuksia kolon päälle'. 

Loppu tarinasta on sensuroitu lapsille sopimattoman sisällön takia :)

Tekisin saman, jos joku tulis jotain "naksnaks"- ja "sursur"- juttuja puhumaan suomea osaavalle.

Vierailija
2131/2965 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä, kiitos! :)

Vierailija
2132/2965 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.

Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?

Kyllä minuakin vähän pännisi. Eihän kenenkään kodin ajotie ole tarkoitettu yleiseksi kääntöradaksi.

Sinun ei auta muu kuin asentaa hyvä lukittava portti estämään ajotiesi käyttö.

Piikkimattoa tekisi välillä mieli viritellä.

Meitä ei haittaa postiauto vaan ne kaikenkarvaiset haahuilijat, joiden on vuorokaudenajasta riippumatta pakko käydä tarkistamassa, ettei se päättyvän tien liikennemerkki siellä risteyksessä ole pelkkä vitsi. Ylimääräistä ajoa heille koituu tästä varmistuksesta lähes kilometri ja se kääntöpaikka on sitten meidän piha.

Vierailija
2133/2965 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2134/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!

Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.

Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.

Ei ne kyllä siitäkään opi, mutta toivottavasti siirtyvät säätämään muualle.

Minä sanoin tuo ei nyt s**tana käy eräälle härskille ihmiselle. Loukkaantui verisesti ja katkaisi välit muhun. Ei voi sanoa, että olisi ollut ikävä. Yhteisten tuttujen kautta olen valitettavasti tahtomattani tullut kuulleeksi, että sama meno jatkuu. Onneksi, oi onneksi, mun ei tarvitse olla siinä enää mukana.

Siis miksi ap ei vaan menny kotiinsa ja heittänyt muita pihalle?! Mä en ainakaan mihinkään hotelliin mee jos mun kotona on kutsumattomia vieraita! Täh?

No aivan! Tässä kyllä jo ihan sketsitason lapanen kyseessä jos on tosiaan mennyt viikoksi hotelliin, maksanut siitä ilosta 1000e että naapurin sukulaiset on luvatta hänen kodissaan! Ei saakeli.

Vierailija
2135/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sama psykoterapeutti, joka nukahti kesken asiakkaan vastaanoton? Sama joka ei avannut oveaan asiakkaan tullessa käynnilleen. Joko terapeutti kärsii uniapneasta tai viettää raisua yöelämää.

Vierailija
2136/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko ja hänen uusi poikaystävänsä tulivat meille viikonlopuksi kylään, ja tämä ukko rupesi lupaa kysymättä lainailemaan mieheni vaatteita. Siis ihan oikeasti, olimme kaupungille lähdössä, ja tämä veti muitta mutkitta eteisessä mieheni tennarit jalkaansa. Jotain takkiakin kävi siinä hypistelemässä.

Mieheni oli siis töissä sillä hetkellä, tarkoitus oli tavata kaupungilla iltapäivällä ja mennä yhdessä syömään. Olin ihan haavi auki siinä tilanteessa. Tyyppi ei edes kysynyt, että ei kai haittaa, katsoi vain silmiin mieheni tamineet yllään ja hymyili leveästi. Jouduin sitten aikuiselle miehelle sanomaan, että jospa laittaisit ihan omat vaatteet päälle.

Käsittämätöntä :D

Aivan käsittämätöntä tosiaan, oliko tämä tyyppi pitkään siskosi poikaystävä? Minulle tuli mieleen, että jos oisit antanut hänen lainata miehesi vaatteita niin ette olisi niitä koskaan saaneet takaisin.

Vierailija
2137/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko ja hänen uusi poikaystävänsä tulivat meille viikonlopuksi kylään, ja tämä ukko rupesi lupaa kysymättä lainailemaan mieheni vaatteita. Siis ihan oikeasti, olimme kaupungille lähdössä, ja tämä veti muitta mutkitta eteisessä mieheni tennarit jalkaansa. Jotain takkiakin kävi siinä hypistelemässä.

Mieheni oli siis töissä sillä hetkellä, tarkoitus oli tavata kaupungilla iltapäivällä ja mennä yhdessä syömään. Olin ihan haavi auki siinä tilanteessa. Tyyppi ei edes kysynyt, että ei kai haittaa, katsoi vain silmiin mieheni tamineet yllään ja hymyili leveästi. Jouduin sitten aikuiselle miehelle sanomaan, että jospa laittaisit ihan omat vaatteet päälle.

Käsittämätöntä :D

Aivan käsittämätöntä tosiaan, oliko tämä tyyppi pitkään siskosi poikaystävä? Minulle tuli mieleen, että jos oisit antanut hänen lainata miehesi vaatteita niin ette olisi niitä koskaan saaneet takaisin.

Vierailija
2138/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli moottoripyörä nuorena. Hommasin silloin omilla rahoillani myös kunnon nahkarotsin. Se ei siis ollut mp-rotsi, vaan normaali musta nahkatakki. Olisko ollut joku juno merkkinen?

Muutin sitten opiskelemaan ym. eikä moottoripyörääkään enää ollut. Kerran kotona käydessä äitini ja siskoni olivat "siivonneet" ja heittäneet nahkatakin roskiin. Kysyivät jälkikäteen, että ei kai se haittaa?

Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!

Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään.

Vierailija
2139/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin **tuttaa kirjoitti:

Minulla oli moottoripyörä nuorena. Hommasin silloin omilla rahoillani myös kunnon nahkarotsin. Se ei siis ollut mp-rotsi, vaan normaali musta nahkatakki. Olisko ollut joku juno merkkinen?

Muutin sitten opiskelemaan ym. eikä moottoripyörääkään enää ollut. Kerran kotona käydessä äitini ja siskoni olivat "siivonneet" ja heittäneet nahkatakin roskiin. Kysyivät jälkikäteen, että ei kai se haittaa?

Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!

Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään.

Miksi jätit sen äitisi nurkkiin jos se takki oli niin tärkeä ja rakas?

Pahin ei kai haittaa kokemus: sukulaiset yrittävät käyttää ilmaisena varastona vanhoille romppeilleen jotka eivät omaan kotiin mahdu/kelpaa, tietenkään!

Vierailija
2140/2965 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieläkin **tuttaa kirjoitti:

Miksi jätit sen äitisi nurkkiin jos se takki oli niin tärkeä ja rakas?

Pahin ei kai haittaa kokemus: sukulaiset yrittävät käyttää ilmaisena varastona vanhoille romppeilleen jotka eivät omaan kotiin mahdu/kelpaa, tietenkään!

Mulle on vuosien varrella tuotu älyttömiä määriä tavaroita. Oon sanonut kiitos ja laittanut kirppiskuormaan. Kun jälkikäteen on kysytty, sanoi on myyty jo, kauan aikaa sitten.

Pari krt on joku nikotellut ja sanonut ei hän aatellut. Oon vaan tokassu eihän mulla ole säilytystilaa niille kaikille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi