Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2181/2965 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä, taloon tultuaan, heitti vanhat , muistorikkaat, useiden sukupolvien kuvia sisältävät, valokuva-albumit roskiin. Kysymättä. Arvatkaa, haittasiko. Haittaa vieläkin.

Vierailija
2182/2965 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miniä, taloon tultuaan, heitti vanhat , muistorikkaat, useiden sukupolvien kuvia sisältävät, valokuva-albumit roskiin. Kysymättä. Arvatkaa, haittasiko. Haittaa vieläkin.

No miksi ne oli siellä? Olisit ottanut ne itsellesi aiemmin. Ei heidän tarvitse säilyttää sinun romujasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2965 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki hakee pois mitkä tahansa toisten pihoihin jätetyt vieraat ajoneuvot, kun tekee Virka-apypyynnön ajoneuvon pois siirtämiseksi yksityisalueelta. Siihen on oma lomakkeensa. 

Jo tällä uhkaamalla saatiin pois eräs sinnikäs luvaton pysäköijä taloyhtiön pihasta. Uskoi heti uhkausta eikä ole tullut enää. 

Vierailija
2184/2965 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallituksen ministerit selittämässä 😂

Vierailija
2185/2965 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieläkin **tuttaa kirjoitti:

Minulla oli moottoripyörä nuorena. Hommasin silloin omilla rahoillani myös kunnon nahkarotsin. Se ei siis ollut mp-rotsi, vaan normaali musta nahkatakki. Olisko ollut joku juno merkkinen?

Muutin sitten opiskelemaan ym. eikä moottoripyörääkään enää ollut. Kerran kotona käydessä äitini ja siskoni olivat "siivonneet" ja heittäneet nahkatakin roskiin. Kysyivät jälkikäteen, että ei kai se haittaa?

Ehjä nahkatakki, johon liittyi paljon muistoja 16-20 ikävuosilta! Voi helvetin helvetti!

Mikä saatana siinä on, että toisten tavaroita on pakko siivota? Mikä prrrrkeleen siivousvimma joillain naisilla on? Antakaa meidän miesten tavaroiden olla rauhassa. Älkää koskeko niihin. Älkää siirrelkö niitä yhtään mihinkään.

Mulla oli ulkomailta tuotu krokotiilinnahkainen takki jossa oli jotain kilpikonnankuoretsa tehtyjä koristeluita ja ilmeisesti nahkaan oli tatuoitu jotan. Todella upee. Äitini päätti korjata sitä. Laittoi hihoihin resorit ( ;) ja paikkasi kulumat kangaspaikoilla yms. Eihän sen pitäis haitata.

Viekää ne tavarat sinne missä ne säilyvät. Älkää jättäkö vanhoihin nurkkiin pyörimään, ne ovat tiellä!

Asuin tuolloin kotona vielä. Varastoko ois pitänyt vuokrata!

Vierailija
2186/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 17-vuotiaana kerran yökylässä muualla. Sillä välin äitini oli siivonnut huoneeni katosta lattiaan eli suomeksi sanottuna nuuskinut kaikki tavarani läpi, lukenut päiväkirjani jne. Äiti teeskenteli tietenkin että kyseessä oli hyvää hyvyyttä tehty kiva palvelus minulle, eikä hänelle tullut edes mieleen kysyä, haittaako.

Minunkin vanhemmat teki tätä joka kerta kun olin poissa. Olen 30v, vieläkään en luota heihin.

Vierailija
2187/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle on vuosien varrella tuotu älyttömiä määriä tavaroita. Oon sanonut kiitos ja laittanut kirppiskuormaan. Kun jälkikäteen on kysytty, sanoi on myyty jo, kauan aikaa sitten.

Pari krt on joku nikotellut ja sanonut ei hän aatellut. Oon vaan tokassu eihän mulla ole säilytystilaa niille kaikille"

Opettele suomen alkeet ennen kuin suollat tekstiä keskustelupalstalle, huoh.

Vierailija
2188/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne oli siellä? Olisit ottanut ne itsellesi aiemmin. Ei heidän tarvitse säilyttää sinun romujasi.

Olen eri, mutta en ihan ymmärrä tätä näkökulmaa että kaiken omasta kodista voi heivata kysymättä jätelavalle vaikka ne olisi muidenkin ihmisten muistoja. Vaikka albumit olisikin pojan talossa säilössä, niin kohteliasta edes kysyä muulta suvulta ennen kuin heittää roskiin.

Vierailija
2189/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikoinaan isoista juhlista (ilmottautuneita noin 100) , varattu 3 ruokalajin menu plus bändikulut  eli noin 70 eur/pers,  jäi 10 pois eli kustansi minulle miinus 700 euroa. No silloin oli vielä coronan häntiä, eli oli helppo perua sillä perusteella. Mutta toisaalta toivoisi vierailta huomaavaisuutta siitä, että jos viimein vp on noin 1-2 vk ennen , ehtisi kyllä ilmoittaa jos ei oikein nappaa. Jos on varattu pitopalvelu yms. heillä on normaalia että viimeinen ilmoittautumispäivä on pakko tietää vähintään viikkoa ennen kun tehdään ruokia isoja määriä. Ehkä ihmiset eivät vaan ymmärrä tätä kun kaikki elää vain hetkessä.

Ja jos olisivat tulleet nuhaisina/kurkkukipuisina, niin hirveä haloo olisi syntynyt, että kuinka kehtaavatkaan! Huoh... oli niin tai näin, niin aina väärinpäin 🙄.

Vierailija
2190/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 17-vuotiaana kerran yökylässä muualla. Sillä välin äitini oli siivonnut huoneeni katosta lattiaan eli suomeksi sanottuna nuuskinut kaikki tavarani läpi, lukenut päiväkirjani jne. Äiti teeskenteli tietenkin että kyseessä oli hyvää hyvyyttä tehty kiva palvelus minulle, eikä hänelle tullut edes mieleen kysyä, haittaako.

Minunkin vanhemmat teki tätä joka kerta kun olin poissa. Olen 30v, vieläkään en luota heihin.

Jospa ne halus vain tietää, millaisella tyylillä kirjoitat, mitä se nyt haittaa, kuten äitini väitti jäätyään kiinni päiväkirjani lukemisesta, kun ei malttanut pitää turpaansa kiinni. En luota minäkään vanhempiini. Mitään ei kannata kertoa, paitsi, jos haluaa, että kaikki tietävät.

Vierailija
2191/2965 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin torin kautta tavaraa ja tiesin kyllä, että ennen meidän kauppoja hän käy hakemassa jotain muuta, joten osasin odottaa ettei sovittu aika 100% pidä paikkansa, mutta lopulta jouduin odottamaan 2 tuntia, eikä edes ilmoittanut mitään, että meneekin pidempään. Ilmoitti vasta kun lähtivät, että tulevat nyt. Ei pahoittelua.

En voi sietää ihmisiä jotka ei sen vertaa ajattele muita, että yhden tekstarin laittaisi... 

Tämän vuoksi sovin kaupat aina puolen tunnin aikaikkunan sisään. Sen olen kotona ja jos ei ehdi niin on sitten oma moka. Jos näin ei tee, niin saa todella odotella tuntejakin ajattelemattomia ihmisiä.

Vierailija
2192/2965 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä

Vierailija
2193/2965 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne halus vain tietää, millaisella tyylillä kirjoitat, mitä se nyt haittaa, kuten äitini väitti jäätyään kiinni päiväkirjani lukemisesta, kun ei malttanut pitää turpaansa kiinni. En luota minäkään vanhempiini. Mitään ei kannata kertoa, paitsi, jos haluaa, että kaikki tietävät.

Minä sain moitteet, etten luota vanhempiini, kun pidän päiväkirjaa lukossa. Se tosin oli huoneessani, jonka siivouksesta jouduin vastaamaan itse ja siellä oli vain minun tavaroitani. Päiväkirja oli siis lukossa ja vielä lukitussa laatikossa.

Vierailija
2194/2965 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en ihan ymmärrä tätä näkökulmaa että kaiken omasta kodista voi heivata kysymättä jätelavalle vaikka ne olisi muidenkin ihmisten muistoja. Vaikka albumit olisikin pojan talossa säilössä, niin kohteliasta edes kysyä muulta suvulta ennen kuin heittää roskiin.

Olikohan kysynyt edes mieheltään, haluaisiko tämä säilyttää sukuvalokuvat.

Vierailija
2195/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistyökaverin eihän sua haittaa et laitoin sun keksimän idea eteenpäin omalla nimellä. Kun ei siitä kuitenkaan mitään rahaa saa..

Kysyin siis häneltä mielipidettä voisiko toimia hän vastasi ettei varmaankaan. Ja naputteli samantien ehdotuksen eteenpäin. No sai rahaa ja kyllä haittasi..

Broidin eihän sua haittaa et oon tapaillut neiti X.. no ei nyt muuten mutta mehän ollaan tapailtu neiti X kanssa mun käsittääkseni vakavalla mielellä pari viikkoa..

Haittasi ja välit katkesi kaikkiin.

2196/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokusen kerran vuosien varrella on tullut näitä "en mä nyt pääsekään tulemaan, ei kai haittaa et siirretään toiseen kertaan", milloin mistäkin syystä. Siis kun on sovittu joku illanvietto tai tapaaminen, ja sitä varten on siivottu /laitettu tarjottavat/hoidettu lapsenvahti tms. Tämän takia en juuri jaksa tiettyjen ihmisten kohdalla enää panostaa mihinkään.

Yksi tapaus kuitenkin ylitti muut. Oltiin juuri saatu vauva, ja parin viikon päästä meitä tuli tervehtimään tuttavaperhe. "Meidän niiskuneidilleillä on nyt vähän nuhaa, ei kai haittaa". Ja muutaman päivän päästä oltiin vauvan kanssa sairaalassa useampi yö RS-viruksen vuoksi. Tämä vi..uttaa vieläkin.

Ei hyvää päivää ihmisiä..kuka nyt menee katsomaan vastasyntynyttä vauvaa, jos on pikkuisenkin flunssaa jollakin. Varsinkin kun RS osaa olla superilkeä alle vuosikkailla. Ei sitä turhaan pestä käsiä, kun mennään vauvaperheeseen. Missä on ihmisten maalaisjärki välillä. Minä en ole omiani uskaltanut viedä minnekään silloin, ettei vaan lähtisi mikään tarttumaan.

Mun puolison sukulaiset..

Vierailija
2197/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai haitaa" Oli ex vaimon ekat sanat kun tuli pikkujouluristeilyltä kotiin. Oli koko hytillstä intti jätkiä useaan kertaan. 

Haittasi

Saako inttijätkät poistua maasta? Eivät ainakaan ennen saaneet.

Vierailija
2198/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei kai haittaa, että...

Tuodaan lemmikkejä yleisiin tiloihin, koska...

"Onhan sitä eläinpölyä jo ihmisten vaatteissa ja se on ihan sama asia."

Vihje: Eläinallergisten suurin ongelma ei ole itse eläinpöly, vaan sen määrä. Eläimestä itsestä irtoaa huomattavasti enemmän eläinpölyä, mitä on ihmisten vaatteissa.

Siksi eläinallergiset oireilevat itse eläimestä - ei ihmisestå.

Vierailija
2199/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää melkein menis paremmin perintöriita-ketjuun, mutta sopii tännekin;

Perinnönjaossa äitini omaisuutta ei vielä varsinaisesti jaettu ja isäni sai jäädä yhteiseen isoon silloin yli 500 000e arvoiseen asuntoon lesken oikeudella. Vakuutusrahoista 60-vuotias isäni sai 100 000 e ja minä siskoineni 50 000 e kumpainenkin. Tämä mies, jolla on ollut koko elämänsä aikaa kerätä varallisuutta ja ollutkin hyvätuloisissa töissä ehdotti, että me tytöt antaisimme nuo 50 000 e käyttöönsä lupauksella, että hän joskus muutamien vuosien päästä kun myy asuntonsa ehkä maksaa takaisin (tietenkin korottomasti ja kuluttomasti). Selityksenä että saa asunnon lainoja maksettua (öh, eiköhän tuo 100 000e auttanut tähän jo). Että kai sopii meille. No ei todellakaan sopinut. Itse vielä hoitovapaalla tuolloin, että omalta lapsenlapseltaankin olisi vienyt tuloja. Niin ja sitä asuntoa ei ole vielä vuosienkaan jälkeen edes yritetty myydä ja arvo tippunut, kun ei nyt kukaan osta sähkölämmitteistä isoa omakotitaloa. Onneksi en suostunut!

Vierailija
2200/2965 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai haittaa, kun istutaan tässä varaamallasi paikalla junassa, kun ei saatu kaverin kanssa vierekkäisiä paikkoja?"