Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2966)
Sillä lailla! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovittiin perjantaina:ostan työkaverilta lapsenlapselle syöttötuolin, 20 euroo oli hinta, malli aika vanha.
Mulle tuotiin maanantai-aamuna ränkkä viritys, jossa edellisten käyttäjien puurot ja soseet pinttyneitä. " Mä en ehtiny pestä tätä, ei kai haittaa."
Röyhkeys teki minut täysin neuvottomaksi, maksoin ja kiitin.Siinä on kaupanteon mallia: Myydään siistimätön, paskainen syöttötuoli.
Vielä sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt siivota - siinä *rumpujenpärinää* syödään!
Kaikki bakteerit siinä kytemässä.
Työpaikallani pomotason nainen, "hienostunut" helsinkiläinen, kauppasi lapsen turvaistuinta. Hinta sama kuin yleensä vähän käytetyillä. Sovittiin että ostan sen ja hän tuo istuimen työpaikalle, niin käy kätevästi kaupat.
No seuraavana päivänä nainen toi istuimen, joka oli haiseva, likainen, hiekkainen ja siinä oli liimantuneena tahmeita hedelmäkarkkeja, nekin tietty ihan lian peitossa. Ei muutens pomo sanonut edes, että ei kai haittaa kun jäänyt pesemättä!!!
Tilanne oli tosi hämmentävä, kun pomo esitti aina niin hienoa ja juuri oli mollannut kaikkien kuullen kotisiivoojaansa, joka ei ollut pyyhkinyt pölyjä heidän lattialistojensa päältä.
Olin niin äimän käkenä, että maksoin kiltisti sovitun summan enkä sanonut mitään. Olisi kyllä pitänyt.Tosiaan, kaikenlaisia "hienostelijoita" riittää!
Hieman tekopyhää touhua, moittia siivojien työnjälkeä - niinkuin itse olisi parempikin huushollin pitäjä.
Onhan näitä.....
Kulissit kunnossa, totuus sitten jotain muuta.
Jos joku maksaa siitä että siivooja käy hänen kotonaan pyyhkimässä jalkalistoja, miksi hän ei saisi valittaa siitä että ne on jätetty pyyhkimättä?
Se on tekopyhää ainoastaan jos ei itsekään tee sitä työtä josta palkkansa saa. Ei silloin jps ei itsekään niitä pyyhi -silloinhan ei olisi järkeä siivoojalle maksaa jos pyyhkisi.
tattti333 kirjoitti:
Hyvä ketju pilataan noilla alkoholisti viesteille. Menkää muualle.
Noh, aika vähän niitä on tullut jos vertaa noiden törtsien keksaistujen seksijuttujen kanssa. Ne jos mitkä pilaa tällä palstalla monet ketjut.
Tiedä sitten onko niin suuri määrä teinipoikia vaan vain puutteessa eläviä aikuisia niitä tänne tunkemassa joka väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vasta tapahtunut. Olin puhunut tutuille, että tarviin uudet pihakalusteet.
Eräs sanoi, että hällä on edullisesti. Sovittiin päivä ja aika noudolle, hommasin peräkärryn ja kantoapua.
Tehtiin jo lähtöä, ja soitin että nyt oltais tulossa. Hän ei vastannut, esti minut kun yritin viestillä tavoittaa.Harmitti niin pirusti, illalla hän laittoi viestin että sori, nukkui eikä kuullut puhelinta.. justjoo..
Uuusia saa alan liikkeistä edullisesti. Enkä huolisi toisten risoja ilmaiseksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkui seksiä paljaalla, oltiin tapailtu viikko enkä tosiaan luottanyt siihen että olisi tauditon. Jos on noin kondomivastainen on todennäköistä, että jotain siellä munassa muhii!
Kuka ylipäätään menee viikon tapailun jälkeen sänkyyn lähes tuntemattoman äijän kanssa???
Ei miestä oikeasti tunne sen enempää kolmessa vuodessa kuin viikossakaan. Kenenkään ei pitäisi niille sitten antaa.
Moni nainen vei sänkyyn ensitapaamisella ja soitteli maanantaina, mitä teen viikonloppuna. Mitä ihmettelemistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kylään kaverille, joka kertoi ohimennen olleensa pari päivää sitten oksennustaudissa. Että ei kait se mitään haittaa, tuskin se edes tarttuu. Joo eipä vissiin. Pari päivää siitä alkoi kamala oksentelu ja ripuli. Se tauti kyllä tarttuu, vaikka mitä tekisi.
Joo meilläkin oli ollut kylään kutsujan lasten päiväkodissa juuri oksennustautia, mutta se ei varmasti haittaa, kun ei heidän lapsille tällä kertaa tarttunut. Meillepä tarttui, ja oksennettiin ja ripuloitiin koko perhe viikko vuorotellen, nuorimmainen lähes joutui tiputukseen sairaalaan, kun mikään ei pysynyt sisässä moneen vuorokauteen.
Varmaankin te olitte (lapset esim) saanut sen taudin jostain muualta, koska jos tästä kyläperheestä kukaan ei ollut saanut taruntaa niin sieltä, että olleet itse sitä tartuntaa saaneet.
Sen tartunnan voi saada vaikka kaupasta tai teidän lapset omasta tarhapaikasta/koulusta. Turhaan syylistitte tätä perhettä.
Mut siitä huolimatta tuo on ärsyttävää jos jossain on liikkeellä vatsatautia ja "unohdetaan" mainita, että meillä tälläinen on juuri ollut, ei kai haittaa? Ei anneta mahdollisuutta valita, että jääkö pois.
Vierailija kirjoitti:
Pomo oli tuonut meille työntekijöille töihin taukohuoneeseen herkkuja ja limpparia. Työkaveri hihkui iloisena että voi hän viekin kaiken pöydällä olevan kotiin, teinipoikansa niin pitää näistä kaikesta, ei varmaan haittaa jos hän ottaa. Tässä vaiheessa kaikki työntekijät eivät olleet edes ehtineet taukohuoneeseen kun tämä yksi oli jo pakkaamassa herkkuja kotiinsa.
Minä olen ollut työpaikassa, jossa työkaveri otti kahvihuoneeseen tuodusta munkkilaatikosta munkit itselleen ja useammalle lapselleen. Kiva, jos joku on ostanut esim. 10 munkkia 10 hengen tiimille, ja sitten pari jää ilman kun yhden työntekijän kultamussukoiden pitää saada ilmainen munkki.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui, kun olin ala-asteella, mutta ärsyttää vieläkin! Äiti oli lahjoittanut kalustetun nukkekotini+nuket ystävänsä tyttärelle (mua viitisen vuotta nuoremmalle), kun "ethän sä nyt kai enää sillä leiki!" No kylläpä vaan leikin! Tää ystävän tytär oli sitäpaitsi sen verran nuori, ettei osannut arvostaa taloa, vaan rikkoi nukkekodin huonekalut!
Tällaiset jutut alkavat aina sapettaa. Vaikka harva alakoululainen sitä varmaan miettii, niin entä jos sen suosikkilelun haluaisi antaa aikuisena omalle lapselleen?
" Voi voi, kun äidillä oli lapsena nätti nukketalo, jossa oli kukalliset tapetit ja prinsessasänky, mutta mummo päätti, että se pitää antaa naapurin Tiinalle joka sitten rikkoi sen. "
bobo kirjoitti:
Veljelläni on neljä pientä lasta ja heillä ollaan usein kipeänä. Silti he ovat kyllä hanakoita tulemaan kylään ja esim synttärijuhlille, ilmoittamatta vaikka minkäänlaisista sairasteluista. Pahin on kun meillä oli jotkut lasten synttärit ja veljen perhe saapui kutsuttuna paikalle. Yksi hänen lapsistaan oli hieman vaisu ja veljeni sanoikin, kun lapset olivat jo leikkimässä muiden kanssa, että "Pekka oksensi aamulla ja vähän oli maha kipeä, mutta toivottavasti ei haittaa". Koko meidän perhe sai oksennustaudin.
Serkullani on saman tyyppistä käytöstä. Yksi hänen lapsistaan on kummilapseni. Olin kerran menossa lapsen sunnuntaisille syntymäpäiville. Soitin serkulle lauantaiaamuna kysyäkseni jotain asiaa. Serkku kertoi samassa puhelussa, että kummilapsi oli oksennustaudissa. Lähetin aikaisin juhlapäivän aamuna viestin, jossa sanoin olettavani juhlien olevan peruttu sairastumisen vuoksi. Serkku vastasi, että vielä mitä, juhlat pidetään, sillä olihan lapsi sentään ollut 16h oksentamatta. Minulla oli kahden päivän päästä lähtö tärkeälle työmatkalle, joten sanoin, etten valitettavasti voisi ottaa pienintäkään riskiä sairastumisesta. Serkku tuomitsi minut oitis itsekkääksi ihmiseksi joka ei välitä kummilapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomo oli tuonut meille työntekijöille töihin taukohuoneeseen herkkuja ja limpparia. Työkaveri hihkui iloisena että voi hän viekin kaiken pöydällä olevan kotiin, teinipoikansa niin pitää näistä kaikesta, ei varmaan haittaa jos hän ottaa. Tässä vaiheessa kaikki työntekijät eivät olleet edes ehtineet taukohuoneeseen kun tämä yksi oli jo pakkaamassa herkkuja kotiinsa.
Minä olen ollut työpaikassa, jossa työkaveri otti kahvihuoneeseen tuodusta munkkilaatikosta munkit itselleen ja useammalle lapselleen. Kiva, jos joku on ostanut esim. 10 munkkia 10 hengen tiimille, ja sitten pari jää ilman kun yhden työntekijän kultamussukoiden pitää saada ilmainen munkki.
Tästä tuli hämärä muistikuva joskus täällä olleesta keskusteluketjusta, jossa joku kyseli apuja tilanteeseensa. Hänen työpaikallaan oli kahviautomaatti, josta sai myös kaakaota. Hänen lapsensa olivat joskus olleet käymässä hänen työpaikallaan, ja ihastuneet siihen kaakaoon. Niinpä tämä äityli oli ottanut töihin mukaan termoksen, ja täyttänyt sen tällä kahviautomaatin kaakaolla ja vienyt kotiin lapsilleen. Hän oli tainnut toimia näin parikin kertaa ennen kuin oli jäänyt kiinni ja joutunut työnantajan puhutteluun. Nainen oli aivan ymmällään siitä, että pomo kehtasi hermostua tällaisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
V***u mikä urpo...
Vierailija kirjoitti:
Annoitteko tuon rohmun viedä kaiken? Meillä vastaava tyyppi vie tarjottavat silloin kuin taukohuoneessa ei ole muita. Mm. puolikas syntymäpäiväkakku hävisi tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pahin oli kun jo yhdynnän jälkeen toinen sanoi, että "Ainiin, mulla on kondylooma, mut ei kai se haittaa kun melkein kaikilla on se kuitenkin" Ei mennyt sanatarkasti noin, mutta idea oli tämä.
Mulla vähän sama. Pitkään oli tapailtu ja keskusteltu sukupuolitaudeista ja kumpikin käynyt testissä ennen petipuuhia, kierukka asennettu. Muutaman viikon petipuuhien jälkeen mies totesi, että mulla on sitten muuten herpes alakerrassa, mutta niinhän se varmaan kaikilla muillakin on. Että ei kai haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin oli kun jo yhdynnän jälkeen toinen sanoi, että "Ainiin, mulla on kondylooma, mut ei kai se haittaa kun melkein kaikilla on se kuitenkin" Ei mennyt sanatarkasti noin, mutta idea oli tämä.
Olit sit suojaamattomassa yhdynnässä? Miksi?.?
Kondylooma voi tarttua myös kondomin kanssa jos se on alueella jota kondomi ei suojaa.
Aikaisemmassa työpaikassani oli kaksi naista, jotka stalkkasivat naisten pukuhuoneessa. Toinen vaihtaessaan itse samalla vaatteita osoitteli reisissäni olleita mustelmia ja kommentoi niitä. Toinen tuli istumaan ja juttelemaan aina kun oli paikalla vaihtaessani vaatteita. Miten tällaiset saisi kuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Poliisillahan ei ole muuta tekemistä kuin tulla sakottamaan jonkun okt:n pihassa olevia autoja, ihan takuulla tuosta olisi kannattanut soittaa häkeen, sieltä olisi laitettu partio pillit vinkuen paikalle :D
Mistä alapeukut? Ei kai kukaan kuvittele että poliisi oikeasti tulee antamaan sakkoja tuollaisessa tilanteessa?
Itse asiassa olen poliisi ja kyllä jos joku omakotitalossa oleva soittaa, että hänen pihalleen on jätetty tuntematon auto niin meidän täytyy selvittää, että kenen auto se on ja olla yhteydessä sen auton omistajaan.
Ihan siitä syystä, että onko varastettuja autoja ja mitä ne autot tekee yksityisellä tontilla.
Lisäksi tämä voi mennä myös kotirauhan häirinnän piikkiin. Jos omistajaa ei löydy niin hinuri tilataan paikalle hakemaan auto pois ja lasku menee omistajalle.
Höpö höpö. Kirjoitustaito ei taida olla enää vaatimuksena, tuotoksestasi päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lääkäri ja työpuhelimen soidessa siihen on pakko vastata. Voi olla esim ambulanssipoppoo konsultoimassa ja se menee polvikipuisen yms ohitse.
Työrauha potilaan ollessa lääkiärin vastaanotolla pyritään mahdollisuuksien mukaan järjestämään, mutta aina se ei onnistu, jos vaikka sattuu olemaan ainoa talossa paikalla oleva alan lääkäri tai jos muut talon lääkärit ovat uusia sijaisia, joita tietenkin on syytä auttaa. Kyllä se lääkäriäkin ärsyttää, kun vastaanotto keskeytyy, ja pitää ottaa kantaa johonkin merkilliseen asiaan. Mutta ei voi mitään, työpuhelimeen vastataan, kun se soi.
Täällä myös lääkäri ja samaa mieltä! Ainostaan syöpäpotilaat vastaanotolla pyrin olemaan vastaamatta puhelimeen
En ole lääkäri, potilas kylläkin monesti, ja ihmettelen mitä muuta konsultaatiota 'ambulanssipoppoo' voi tarvita kuin että ajakaa nyt pe*keleen kovaa vauhtia tänne sairaalalle?
Ärsyttää minuakin nuo kesken vastaanoton tulevat puhelut, onneksi nykyään fiksut lääkärit pitävät nuo mahdollisimman lyhyinä. Ei ole potilaan vika jos teillä on alimiehitys.
--- vähän aiheen vierestä ---
Ensihoito soittaa päivystävälle lääkärille ja kysyy lupaa jättää kotihoitoon, tai sitä voiko potilas tulla taksilla vai tuleeko viedä ambulanssilla. Myös esim. ekg:stä voidaan konsultoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli myymässä mulle Jyskin sohvaa 200€ (ovh alle 400€). Olin hankkinut sitä varten pakun ja menin hakemaan sitä. Kaveri vasta paikan päällä tokaisi: "Ei varmaan haittaa, että tässä on öljytahra, jota en ole saanut pois. Sen voi peittää viltillä halutessaan." Tahra oli tosiaan aina ollut peitettynä, kun olin kaverilla käymässä. Eikä kyseessä ollut mikään pikkutahra, vaan huomattavan kokoinen. Sohva oli muutenkin huonommassa kunnossa kuin oletin. Sohvatyynyt olivat mm. toiselta puolelta aivan kissan kynsimiä ja istuinpatja muotoutunut väärään muotoon.
Sanoin, että olisi ollut reilua mainita sohvan olevan tahrainen ja huonokuntoinen, koska mulle tuli turha reissu kun en viitsinytkään ostaa sitä. Siihen hän jatkoi "No voi höhlä. En mä tätä mihinkään tori.fi:hinkään kehtaa myyntiin laittaa! Tämä vie nyt turhaan tilaa ja aiheuttaa ongelmia, koska uusi sohva on jo tilattu!" Eli hän olisi kehdannut tyrkyttää paskaisen sohvansa mulle ja pyytää siitä vielä parisataa, vaikka sohvan arvo siinä kunnossa oli lähempänä nollaa euroa 😅 Uskomatonta
Tässä on loistava esimerkki siitä että tuttujen ja sukulaisten kanssa ei pidä tehdä kauppaa yhtään mistään.
Tuttavaperhe osti ok-talon sukulaisperheeltä hyvää hyvyyttään, ja siinä talossa sitten kauppojen jälkeen ilmeni monenlaista vikaa, josta ei ollut kauppoja tehdessä kerrottu. Mm. takan hormi ei vetänyt eikä ollut koskaan vetänytkään, eikä sitä takkaa oltu koskaan sitten käytettykään sen edellisen asujan aikana. Ja lisäksi monta muunlaista vikaa, esim. tontin ilmoitetut rajat eivät pitäneet paikaansa.
Kuka ihme ostaa talon " hyvää hyvyyttään"?
Ei mennyt talo kaupaksi, ja ja tämä ostajaperhe oli itse hakemassa itselleen pienempää taloa osan lapsista jo muutettua pois kotoa, niin tottahan sitä taloa myyvää veljeä piti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös lääkäri ja samaa mieltä! Ainostaan syöpäpotilaat vastaanotolla pyrin olemaan vastaamatta puhelimeen
Miksi syöpäpotilas menisi muiden potilaiden edelle siinä, että ainoastaan heidän vastaanottonsa aikana lääkäri ei vastaa puhelimeen. "Kiva" vaikka ihan masennuspotilaalle, jos lääkäri rupeaa hoitamaan muita asioita vastaanoton aikana. Jokaiselle potilaalle oma sairaus on omakohtainen ja lääkärillä käynti ainutkertainen. On muitakin kuolemaan johtavia sairauksia kuin syöpä, ja nykyään syöpiin on hoitoja, jonka avulla usea syöpäpotilaskin parantuu tai ainakin pääsee remissioon tautinsa suhteen ja voi jatkaa normaalia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei se ryppyreikä kaikilla vanhoilla mummoilla pidä, kun ei välttämättä nuoremmillakaan, olisiko syy tämän muotiin tulleen anaalipanon, kun kuusikymppiselläkin työssäkäyvällä naisella tulee p askat housuun kävelylenkillä? Juuri uimahallissa havahduin pukuhuoneeseen mennessä, että koko paikka haisi p askalle. No, siellähän pukuhuoneen perällä mummolta oli päässyt ulosteet lattialle ja niitä sitten siivosi käsipyyhkeillä siitä roskakoriin. Ilmoitin valvojalle, ja siivooja meni paikalle. Mummo meni pesulle suihkuun, mutta sillä erää tämä vakikävijä ei rohjennut altaiden puolelle.
Syynä ei ole anaaliseksi vaan synnytykset, jotka aiheuttavat monille naisille näitä pulmia ja vanhemmiten ongelmat pahenevat. Terkuin Th
Milläs sitten selität sen, että synnyttämättömätkin naiset kärsivät ulosteen karkailusta?
Puhumattakaan sitten heterosuhteessa elävistä miehistä.
Voi olla sairaus, mutta sitä toista syytä ei saa täällä kertoa, joten vaiettakoon siitä.
Tuo terkkari tuossa aiemmin meinasi, että naisille anaaliyhdyntä ei saa aikaan ulosteinkontinenssia, niin miksi se miehille aiheuttaisi?
Niitä syitä on monia. Välilevytyrä, MS-tauti, neliraajahalvaus, aivoinfarktin jälkitila, suoliston kasvaimet, lantion murtuma...
Tämä tapahtui, kun olin ala-asteella, mutta ärsyttää vieläkin! Äiti oli lahjoittanut kalustetun nukkekotini+nuket ystävänsä tyttärelle (mua viitisen vuotta nuoremmalle), kun "ethän sä nyt kai enää sillä leiki!" No kylläpä vaan leikin! Tää ystävän tytär oli sitäpaitsi sen verran nuori, ettei osannut arvostaa taloa, vaan rikkoi nukkekodin huonekalut!