Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta, että häihin ei saa laittaa pitkää mekkoa?

Vierailija
30.05.2015 |

Tiedän jo, että punainen, valkoinen ja musta ovat kiellettyjä värejä häävieraiden vaatteissa, mutta kuulin vasta, että vieraan mekon pituudellakin on väliä. Pitkä mekko ilmeisesti varastaa huomion morsiammelta. Onko tämä joku yleinen sääntö, vai jotain kaverin mutua? Mitä muita sääntöjä on olemassa häävieraiden pukeutumiseen? Ovatko vaaleanpunainen tai muut punaisen sävyt sallittuja?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että vihreä olisi myös kielletty. Sitä pidetään kateuden symbolina. :I

Vierailija
2/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, jos morsiamellakin on? Eli ei pukudu hänen ylitseen. Mun häissä oli yhdellä vieraalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut punainen mekko häissä. Mulla on niiyä erilaisia. Punainen sopii mulle. En usko tuota sääntöä.

Vierailija
4/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:28"]

Pitkä mekko ei yleensä kuulu häihin, koska ne alkavat yleensä ennen klo 18. Kello 18 jälkeen alkaviin häihin voi laittaa pitkän mekon, jos dresscode sen sallii.

[/quote]

Häät on pitkä tilaisuus, ja vaikka alkamisaika voi olla ennen 18, hääjuhla voi jatkua iltatilaisuutena vaikka puolen yön jälkeen. Enemmän kuin aikaa miettisin hääpaikkaa ja häiden tyyliä. Itse laitan pitkän puvun aina jos tiedossa on, että ruokailu, kakku ja kahvit sekä tanssi on illalla.

Vierailija
5/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tarkka etiketin kanssa, jotkut sanoisivat nipottajaksi, mutta en ymmärrä tuota punaisen kieltämistä. Ja mitä pitkiin mekkoihin tulee, niin ymmärtäisin että kielto koskee nimenomaan iltapukuja, ja että joku keveästä kesäisestä materiaalista tehty maximekko olisi ok.

Vierailija
6/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:29"]Olen kuullut, että vihreä olisi myös kielletty. Sitä pidetään kateuden symbolina. :I
[/quote]
Ai nyt on vihreäkin kielletty! Mitä ihmettä! Parempi vaan mennä alasti vai onkohan nudekin kiellettyjen listalla?

Vierailija
7/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa väri mikä ei ole sovelias on tietenkin valkoinen, tuo teoria punaisestä väristä on ihan naurettava.Pitkää pukua ei, koska häät pidetään päivällä, eikä illalla (klo 18. jälkeen), mistä nimikin iltapuku.

Vierailija
8/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:40"]Olen aika tarkka etiketin kanssa, jotkut sanoisivat nipottajaksi, mutta en ymmärrä tuota punaisen kieltämistä. Ja mitä pitkiin mekkoihin tulee, niin ymmärtäisin että kielto koskee nimenomaan iltapukuja, ja että joku keveästä kesäisestä materiaalista tehty maximekko olisi ok.
[/quote]
Kaveri paheksui nimen omaan sitä, kun eräs toinen kaveri aikoi laittaa maximekon. Pitkä mekko vie kuulemma huomion häneltä. Taidankin itse pelata varman päälle ja laittaa perinteisen kymenlaaksolaisen pimpinvilautusmekon.

Vierailija
9/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku oli kaverinsa kaasona kahden muun naisen kanssa. Kaikilla kirkkaan punainen mekko. On siinä sulhasella ollut sutinaa;)

Vierailija
10/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta = olet häitä vastaan
Valkoinen = kilpailet morsiamen kanssa
Punainen = olet nainut sulhasen kanssa
Oranssi = et usko avioparin pysyvän yhdessä
Keltainen = et jaksa panostaa tarpeeksi
Vihreä = olet kateellinen morsiamelle
Sininen = olet jommankumman vanhempi
Violetti = haluat näyttää vanhemmalta kuin olet
Pinkki = haluat näyttää nuoremmalta kuin olet
BONUS:
Liian lyhyt: haluat varastaa sulhasen huomion
Liian pitkä: haluat varastaa huomion morsiamelta

Vierailija
11/60 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:29"]Olen kuullut, että vihreä olisi myös kielletty. Sitä pidetään kateuden symbolina. :I
[/quote]
Ai nyt on vihreäkin kielletty! Mitä ihmettä! Parempi vaan mennä alasti vai onkohan nudekin kiellettyjen listalla?
[/quote]
Joo ja violettia kans ei, jos pari ei ole kovin uskonnollinen. Ja keltainen on pääsiäisväri, joten se ei sovellu muuna ajankohtana.

Vierailija
12/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:53"]Musta = olet häitä vastaan
BONUS:
[/quote] ratkaisu = pistä perunasäkki päällesi. Tarpeeksi vaatimaton niin et kilpaile morsiamen kanssa ja ruskea on yksi niistä harvoista väreistä mitkä sallitaan.

Vierailija
13/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:40"]Olen aika tarkka etiketin kanssa, jotkut sanoisivat nipottajaksi, mutta en ymmärrä tuota punaisen kieltämistä. Ja mitä pitkiin mekkoihin tulee, niin ymmärtäisin että kielto koskee nimenomaan iltapukuja, ja että joku keveästä kesäisestä materiaalista tehty maximekko olisi ok. [/quote] Kaveri paheksui nimen omaan sitä, kun eräs toinen kaveri aikoi laittaa maximekon. Pitkä mekko vie kuulemma huomion häneltä. Taidankin itse pelata varman päälle ja laittaa perinteisen kymenlaaksolaisen pimpinvilautusmekon.

[/quote]

Kaverisi on aika pihalla, pakko sanoa. On pitkiä mekkoja ja pitkiä mekkoja. Paljeteilla koristellun silkkimekon ja esim. puuvillasta valmistetun maximekon välillä on melkoinen ero.

Vierailija
14/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:53"]Musta = olet häitä vastaan
BONUS:
[/quote] ratkaisu = pistä perunasäkki päällesi. Tarpeeksi vaatimaton niin et kilpaile morsiamen kanssa ja ruskea on yksi niistä harvoista väreistä mitkä sallitaan.
[/quote]
Tietenkin täytyy muistaa, että morsian saattaa loukkaantua koruistakin! Liian iso on white trash ja liian pieni saattaa olla liian elegantti. Morsian saattaa myös suuttua ruskeasta väristä, jos se ei sovi juhlien teemaan! Muista kysyä morsiamelta ennen häitä, että saanko pukea tämän mekon!!

Vierailija
15/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiikki värit käy vieraille. Ainoastaan kokovalkoinen on varattu morsiamelle. Jotkut morsiamet pitävät tiukasti kiinni siitä, että kukaan vieraista ei saa pukeutua valkoiseen, se loukkaisi morsianta. Jos on varmasti tiedossa, että morsian ei pahastu nähdessään valkoista, voi vieras pukeutua osittain valkoiseen esim. valkoinen paita, sininen hame, jakku ja hattu. 

Häävieras voi pukeutua myös osittain mustaan. Eli musta kesäleninki somistettna värillisellä vyöllä. Tai kuosikas musta leninki, jossa siis mustalla pohjalla esim. erivärisiä kukkia. 

Naisilla lyhyemmän hameen helman pituus siisteimmilään juuri polven alle. Kun helma päättyy polven ja säären välissä olevaan kapeimpaan kohtaa, saa vaikutelman kuin sääri jatkuisi kapeana ylos = pitkä sääri. Puolipohkeeseen ulottuva helma on myös häihin soveltuva helman pituus. Nuden - beigen väriset avokkaat jatkavat sopivat lähes minkä tahansa värisen mekon kanssa. Lisäksi jatkavat säären pituutta, kun säärissä on ohuet ihonväriset sukkahousut.  Tai kesäkuumalla ruskettuneet tai itseruskettavilla sävytetyt ipaljaat, ajellut sääret.

Maximekko soveltuu myös häihin. Samoin housut ja housupuku Minihame kuuluu vapaa-aikaan, ei häihin.  Asu riippuu häiden tyylistä. Pukeudu mieluummin varman päälle siististi ja fiksusti, jos et tiedä minkä tyylistä vieraskuntaa häihin on tulossa. Asusteilla voit muokata yhdestä mekosta usean asukokonaisuuden. Oleellista pukeutumisessa on kokonaisuus, jotta se näyttää siistiltä ja perustyylikkäältä, Jos suunnittelemasi asu epäilyttää, laittaisitko vai et sen, kysy pukeutumisneuvojalta apua.

Vierailija
16/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:53"]Musta = olet häitä vastaan
BONUS:
[/quote]
Onneksi se nude ei ole kiellettyjen listalla. Se on nimittäin kohta oikeasti mentävä alasti. Onneksi ruskeakin taitaa olla ok, niin ei tarvitse varoa ruskettumasta. Kunhan en punaiseksi pala.

Vierailija
17/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosta punasesta kuullu vaan, että sitä ei saa pistää, koska se vie liian helposti huomion morsiamen valkoisesta. Kumminkin huomioväri ja sillai. Tota "on ollut sutinaa sulhasen kanssa" -juttua en oo kyllä ikinä kuullu :D

Vierailija
18/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:53"]Musta = olet häitä vastaan
BONUS:
[/quote]
Tietenkin täytyy muistaa, että morsian saattaa loukkaantua koruistakin! Liian iso on white trash ja liian pieni saattaa olla liian elegantti. Morsian saattaa myös suuttua ruskeasta väristä, jos se ei sovi juhlien teemaan! Muista kysyä morsiamelta ennen häitä, että saanko pukea tämän mekon!!
[/quote]
Morsian voi loukkaantua siitäkin, jos vieras on vahingossa häntä kauniimpi! Parasta olisi siis pukeutua ja meikata mauttomasti ja rumasti. Ei kuitenkaan liian, sillä morsian voi kuvitella sinun pilkkaavan hänen häitään.

Vierailija
19/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen ja musta, kamalaa, olen mokannut täydellisesti. Käytin punaista mekkoa mieheni parhaan ystävän häissä ja mustaa oman poikani häissä. Siitä hyvästä pahat kielet ovat varmasti laulaneet ja lujaa! Nyt kaikki luulevat että olen ollut suhteessa mieheni ystävääv ja että en hyväksy poikani liittoa. Seuraaviin häihin lupaan lukea kaikki pukukoodit ja taikauskot etukäteen.

Vierailija
20/60 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa vanhanaikaista. Nykyään häissä näkee kyllä kaukenpituisia ja värisiä mekkoja, kokovalkoinen on mielestäni ainut mitö ei kannata laittaa.