--KYMPPITYTÖT--
Heippa ja perjantaita. Pistin uuden aloituksen kun tuota toista rupee olemaan niin hiton hankala lukea! Vauveli on päiväunilla, joten taidan olla perjantain eka/ainoa, jolla on aikaa rillutella netissä.
en nyt muista kuka suositteli niitä kutri.net sivustoja, kävin sielläkin yksi ilta lukemassa juttuja. Niillä sivuilla on niin paljon asiaa, ettei aikani riittänyt kaiken läpikäymiseen. Keskityin enemmän niihin artikkeileihin, joissa puhuttiin myös painonvartijoista, ja onhan se 20p kaloreissa aika tuhottoman vähän! (n. max 1200, kun keskivertonainen kuluttaa min. 1800kcal/pvä lähde: Ruoka ja Ravitsemus, Parkkinen K., Sertti P., Otava 2003 --jos nyt joku rupee ruikuttamaan ettei niin voi olla.). jatkan kuitenkin painonvartijoissa, lisään sitten pari pistettä päivään jahka pääsen niin pieniin lukemiin.
Jos ei muuta, niin ainakin sivut saivat itsenikin suhtautumaan hieman kriittisemmin pisteisiin. Toisaalta painonvartijoissa on paljon hyvääkin, ja onhan tämän ruoka ja ravitsemus -kirjan toinen kirjoittaja (ravitsemusterapeutti Päivi Sertti) itse tarkastanut painonvartijoiden jakaman materiaalin, eli voisin olettaa sen olevan luotettavaa tietoa.
Tällä hetkellä saan imetyksen ansiosta vetää 27p/pvä (n.1600kcal), ja siihen määrään voi jo syödä ihan hyvin.
Olen jakanut päivän pisteeni suunnilleen näin:
aamupala 4,5-5p
lounas 6p
(välipala)
Illallinen 7-10p
(iltapala)
ja välipaloille jää siten n. 3-4p.
Tässä sitten strategiset mitat:
aloitus 89,9
paino nyt 85,1
erotus viime vko -600g
pudotus yht. -4,8kg
5 vkoa sitten vyötärönympärys oli komeat 94cm,
eilen mitattuna 92cm.
hauskaa viikonloppua!!
Kommentit (62)
Huomenna olis taas punnitus päivä, tosin oon melko varma että nyt mulle on tullu vähän painoa takaisin. On tullut vähän herkuteltua kun on ollut muutamat synttärit. Tarvii taas ravistaa itseään niskasta ja yrittää vähentää tota herkuttelua (siis pullaa yms.) ja sit tarvis varmaan lisätä tota liikuntaa.
Mukavaa kirpeää syyspäivää=)
Tänään oli jällen punnitus.
Lähtö 93,4kg
paino nyt 90,2kg
viikkosaldo -1kg
kokonaispudotus -3,2kg
Toivottavasti pian päästään uudelle kymmenluvulle..
Luulin tosiaan, että nyt menee viikko pyllylleen, ku monena päivänä on pisteet ylittyny. Mutta olen harrastanut aika paljon liikunta tällä viikolla, joten ehkä se tasapainotti syömiseni.
Mutta siis ihan kiva. Sain ensimmäisen tähdenkin ;) (tähti per 3kg)
Ja kävin housuostoksilla kun mennään viikonloppuna häihin ja sain ostaa numeroa pienemmät housutkin kun ennen. Positiivista.
Nyt vähän vatsalihaksia ja iltapala ja nukkumaan!
Tsemppiä ja liikuntaa kaikille ;)
-marica28
Tänään on mun punnitus päivä. Oli se paino nyt sit kuitenkin hieman tippunut vaikka ajattelin että se ei olis nyt tippunu ku on tullu hieman herkuteltua enkä edes ollu viime viikolla vesijuoksussa. Voi kun tänään pääsis taas vesijuoksuun, tulis edes vähän urheiltua.
Mutta tässä mun nää mun tiedot..
Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)
Paino tänään: 86,3 kg
Muutos edelliseen viikkoon: -0,2 kg
Painon muutos yhteensä: -3,2 kg
Tavoitepaino: 70-74 kg
Onnistunutta viikkoa kaikille kymppitytöille!!
aloituspvm. 21.8
viikon pudotus -800g (vihdoinkin enemmän kuin se halvatun -200g!!)
pudotus yht. 2,3 kg
tavoite - 20,3 kg -jäljellä tasan 18kg....
Tulokset vaan vielä vähän epämääräisiä. Johtuen osittain meidän vanhasta jousivaa' asta. Viime viikolla ilmoitin aloituspainokseni 78 kg. Tänä aamuna se oli joko tuo sama tai sitten puoli kiloa vähemmän. Tosin eilisaamuna vaaka näytti vain 76,5 kg. Ehkä asia selvenee ensi viikkolla. Herkuttelun vähentäminen on onnistunut osittain, samoin liikunnan lisääminen. Mutta parannettavaa vielä on.
Onnittelut kaikille hyviä tuloksia saavuttaneille ja tsemppiä teille junnaajille, joihin taidan vielä itsekin kuulua;)
Marja
Nyt sapettaa. Puoli kiloa tullut lisää viime viikosta, eli paino tänään aamulla 71,5 kg. Arggh!!
Mielestäni olen edelleen syönyt kohtuullisesti, joten en ymmärrä tuota vaikka liikkuminen onkin jäänyt tällä viikolla vähiin. Menkat ovat varmaan tulossa, joten toivotaan että se selittää tuon painonnousun... Eli ei muuta kuin hammasta purren eteenpäin..
Voi rähmä, viikon tulos +/-0. No, hyvä ettei kiloja tullut lisää, se on pääasia. Mulla oli menkat viime viikolla ja vatsa oli tosi turvonnut -jos olisin punninnut itseni muutama päivä sitten, paino olisi varmaan turvotuksen takia noussut...
Mutta nyt siis sama tilanne kuin viikko sitten:
Lähtöpaino (21.8): 82kg
Paino tänään: 77,2kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: +/-0,0kg
Painon muutos yhteensä: -4,8kg
Tavoitepaino: 60-65kg
Eilen olin taas jumpassa ja tänään menen myös. Katsoin Hobby Hallin esitteestä että siellä olisi tarjouksessa sellainen pieni stepperi (ilman käsitukia). Taidan näin alkuun tilata sellaisen, mieskin suostui maksamaan sen -näin hoitotuella ei makseta itse juuri mitään ;)
Laihiksen kannalta olisi hyvä levätä mahdollisimman paljon, mutta se ei tässä perheessä onnistu :( Mä en ymmärrä mikä kuopusta 9,5kk vaivaa, hän on ollut aina huono nukkuja mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet ihan painajaismaisia: neiti heräilee puolen tunnin välein koko yön ajan, joka yö. No, ehkä se helpottaa sitten joskus 10 vuoden kuluttua =0
Hyvää laihisviikkoa kaikille!
Tansku
Aamusella kävin ja oli onneksi tippunu.Meinas mulla jo usko loppuu... Mulla oli ihan hyvä viime viikko, pysyin jopa pisteillä! Vaikka käytiin kaverin kanssa hampparilla... Ja hyvää oli!!!
Elikkäs
aloituspaino 86.6
tänään 85.2
viikkokadotus -700g
kokonaiskadotus -1.4kg
Viimeinkin tää homma alko edistymään:D Vaaka näytti aamulla 87,5 eli -2kg!
Huomasin heti eka päivänä kun aloin kaloreita viimein laskemaan, et vaikka olin syönyt terveellisesti, olin syönyt auttamatta ihan liian paljon. Eipä ihme ettei kilot alkanut karisemaan. Nyt sit kun pienensin ruokamääriä meinas nälkä välillä vaivata. Imetys tuntuu lisäävän ruokahaluja niin et melkein koko ajan tekis mieli syödä ja mahalaukkukin oli tottunut isoihin annoksiin.
En sit ollut kovin tarkka ja kalorimäärät ylittyi useempanakin päivänä kun jouduin illalla viel ottaa yöpalaa kun en muuten saanut unta. (ei se uni meinaa muutenkaan nykyään oikein tulla mut nälkäsenä ei sit ollenkaan)
No tässäpä tätä harjottelee. Maitoa on ollut runsaasti kun vaan muistan juoda tarpeeksi vettä, syömisten en oo huomannut vaikuttavan.
Eteenpäin seuraavanlaisella suunnitelmalla:
- hedelmien ja kasvisten kaloreita ei lasketa:p
- 1800 kcal/pvä
- 2500 kcal/herkkupäivä (kerran viikossa)
- liikuntaa runsaasti
Ja tässä vielä tää mun litania:
90,5/87,5/65 (tavoitepaino pudonnut viidellä kilolla:)
viikon saldo: -2kg
-3kg/25,5kg
Laitan tässä joku päivä sen callaneticksin kirjottajan nimen kun en nyt jaksa hakea sitä kirjaa, mut suosittelen sitä jumppaa kyllä lämpimästi muillekin:)
Sisukkaasti ens viikkoon, harjoitus tekee mestarin!:D
Hyviä tuloksia näytti olevan teillä!
Mulla meni viime viikko vähän rauhallisemmin, söin tahallani vähän enemmän pisteitä, kun tuntui siltä.
paino oli vähän kuitenkin viime torstaina pudonnut, eli:
Lähtö 89,9
Nyt 84,8
ero viime vko -300g
yhteensä: -5,1kg
Eli ihan kivasti on kuitenkin pudonnut! Saas nähdä kuinka tällä viikolla käy, olin lauantaina tyttöjen kanssa jortsulla, joten pisteethän paukkui jo silloin, mutta sunnuntaina tuli vielä syöpöteltyä pizzaa ja jätskiä ja ties mitä! Laskin kyllä pisteet, mut en kehtaa niitä edes tähän laittaa ylös... nyt otan muutaman päivän tiukempaa linjaa, ettei tarvitse ainakaan plussia merkkailla.
Oikeastaan hyvä totutella jo pienempiin pistemääriin, lopettelen pikkuhiljaa imetystä, joten siitä menee se 5pistettä...
no, mutta ehkä sitten taas uusia tuloksia perjantaina!
Mulla jäi tämän viikon punnitus pois, kun mies on illassa, nin en päässyt. Ja ihan hyvä, koska viikonloppuna oltiin häissä ja hotellilomalla, niin tuli syötyä ja juotua reilusti yli pisteiden..
Mutta nyt siis seuraava viikko tarkka syyni mitä suuhun menee ;)
Eilen kyllä kävin sit puntarilla normaaliin tapaan viikottaisessa punnituksessa. Meidän vaaka näyttää -300g vähemmän kuin painonvartijoiden vaaka. Oma vaaka näytti 89.8kg eli se olis sit painonvartijoiden vaa' an mukaan 90.1kg eli -100g edellisviikosta..
ja jos näin on, niin ihan hyvin oli menny vaikka viikonloppu meni syöpöttelyyn..
No mutta se siis selviää viikon päästä miten on käyny...
Liikunta on jäänyt taas vähäisemmälle kun mies illassa, niin aamuisin ei ehdi kävelylle ja nyt on satanu koko viikon taas vettä, ettei pojan kanssakaan pääse ulos..
Mutta hyvät viikon jatkot ja tsemppejä kaikille !!
-marica
Tänään tuli sit taas käytyä vaa' alla, ja ihan hyvältä näytti sillä paino oli tippunut viime viikosta vähäsen. Ihme sillä söin kakkua ja piirakkaa sekä olin vähän viihteellä. Vielä olis vähäsen kirittävää ensimmäiseen välitavoitteeseen.
Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)
Paino tänään: 85,6 kg
Muutos edelliseen viikkoon: -0,7 kg
Painon muutos yhteensä: -3,9 kg
Tavoitepaino: 70-74 kg
Mukavaa lokakuista keskiviikko päivää!
Kyllä me kaikki päästään hitaasti mutta varmasti siihen tavoitepainoon!
Tiina33, ättä82, katuska77, jonea73, celiann ja Eeto05 ?? Olivat ekassa pinossa mukana, mutta nyt ei ole kuulunut mitään. Tulkaa kertomaan kuulumisia !
Oon ollu vanhempien luona pojan kanssa 3 pvä ja täällä on taas tullu syötyä ihan liikaa.. lähinnä herkkuja. Tiistaina on punnitus. Hitsi, toivottavasti ei nyt ainakaan plussaa näytä.. taas on viikonloppu aikaa kiriä tulosta, mutta viikonloppuisin usein retkahtaa. Toson mies on viikonlopun töissä, niin tuntuu siltä kuin olis arki.
Palaillaan taasen ja miinuksia kaikille ;)
-marica
Minulla ei ole paino tippunut yhtään viime viikolla. Paino perjantaina oli sama kuin tänään, 71.7 kg, eli parisataa grammaa vielä lisää plussaa. HMPF! En tosin ole päässyt liikkumaan ja osittain sen johdosta on syöminenkin vähän riistäytynyt käsistä. Että lukemat voisivat olla huonommatkin... Mutta ei tästä takapakista kai auta lannistua. Nyt täytyy vaan ryhdistäytyä ja päästä uudelleen siihen hyvään rytmiin, jossa olin jo aiemmin. Loman alkuun on vielä reilut viisi viikkoa, joten tuskin sinne 65 kiloon pääsen, mutta kunhan nyt pääsisi ensin 70 alle...
Jes, nyt oli hyvä viikko =)
Lähtöpaino: 82kg (21.8)
Paino tänään: 75,5kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: -1,7kg
Painon muutos yhteensä: -6,5kg
Tavoitepaino: 60-65kg
Sain stepperin perjantaina, tänään testaan sitä ekan kerran kun nuorimmaiset ovat päikkärillä.
Oikein hyvää laihisviikkoa kaikille, nyt ei luovuteta!!!!
Tansku
Oon kyllä mielialasyöppö pahimmasta päästä. Jos alkaa jokin asia ärsyttämään tarpeeksi niin johan iskee ihan mahdoton makeanhimo:/
Tää viikko menikin sitten totaalisesti penkin alle, kun erinäisistä syistä olin melkein koko viikon kuin perseelle ammuttu karhu. Onneks muut tunteet ei aiheuta samaa reaktiota. Pitää koittaa olla vetämättä herneitä nenuun niin laihiskin sujuu paremmin:p
Se kirja jonka ohjeilla jumpaan on siis Callan Pinckneyn kirjoittama Callanetics ekstra ihanne vartalo 30 päivässä. Jenkkakahvat kutistuu eikä mahakaan enää roiku entiseen malliin:D
Viikon saldo siis oli melkein kilo plussaa, mut otan tämän oppimiskokemuksena ja seuraavalla kerralla ehkä jo osaan toimia fiksummin.
Tsemppiä kaikille, kyllä tää vaiva kannattaa nähdä!!
Minulla paino edelleen samassa eli 78-79 kg. Mutta nyt päätin, että olen marraskuun loppuun asti ilman karkkia ja ainakin tämän ja ensi viikon ilman makeita herkkuja ja esim. sipsejä (tosin niitä nyt ei yleensäkään tule kovin usein syötyä). Ja tällä ja ensi viikolla käyn vähintään neljänä päivänä ainakin puolen tunnin vaunulenkillä.
Tänään jo kävelin n. 40 min enkä ole herkkuihin sortunut, joten hyvin on alkanut. Tulen sitten kertomaan teille, onko tästä jotain apua. Alkaa jo tympiä, kun vaan muutamat housut ja hameet mahtuu päälle ja suuri osa vaatteista vaan seisoo kaapista. Isompia en aio lähteä ostamaan!
Marja
nyt vaivun epätoivoon :( paino ei vain putoa vaikka noudatan niitä pisteitä.
onnettomat reilut pari kiloa vasta pudonneet ja urakan aloitin jo 21.8...
eräs sairaanhoitaja arveli että kilojen putoamattomuus voisi johtua siitä kun olen aiemminkin laihduttanut niiden avulla??! olisiko tässä perää? ja sanokaa hyvät ihmiset mitä minä teen, motivaatio karisee...!
april06: mä oon lihduttanu ennenkin painonvartijoiden pisteillä ja ei ole tullut sellaista tilannetta, varsinkaan alkukuukausina, että paino ei putoais. En usko että se voi vaikuttaa, että on ennenkin pudottanu. Sun kantsii nyt laskea ne sun päivän pisteet uusiks, että sulla on oikea pistemäärä päivälle. Ja siis todellakin syödä ne päivän pisteet eikä säästellä pahan päivän varalle. Jos oot liikkunu paljon, niin syö ylimääräisiä pisteitä. 15pist/vkossa, niin jos menee sen yli niin pitäis sit käyttää muutamis pisteitä syömiseen. Tai jos oot liikkunu paljon ja ne on muuttunu lihakseksi, niin sekin vaikuttaa, ettei paini putoa. Muistathan juoda vettä tarpeeksi ?
Toivottavasti lähtee paino putoamaan, niin pysyy motivaatio tallessa.
Mulla oli taas punnitus tänään. Paino oli pudonnu 2vkon aikana -1,2kg.
ja täytyy sanoa, että tänä aikana olen kyllä herkutellukin :)
Lähtö (5.9.06) 93,4kg
paino nyt 89kg
pudotus yht. -4,4kg
Käytiin tänään vesikävelyä kokeilemassa uimahallissa. Hitsi kuulkaa että onkin tehokasta ! Ku pääsis 2-3krt viikko, niin johan alkais tapahtua. Mutta mies on joka toinen vko iltavuoros, niin jää aina joka toinen viikko käymättä..
Onko muita vuorotyöperheitä ?
Iltapalavinkki; näkkileipäpitsa. maukas näkkileipää, päälle ketsuppia, tonnikalaa ja 5% juustoa ja mikroon. Nautitaan teen kanssa ;) nam nam. Pisteitä on n.1-1,5 pist per leipä.
t. marica28
Kahteen pinoon ollaan näköjään kirjoiteltu, mutta josko nyt jatkettaisiin tässä pinossa. Mulla näytti vaaka tänään aamulla 70.7 kg, joten alas päin mennään hitaasti mutta varmasti. Kateellisena lueskelen muiden yli kilon viikkopudotuksia! Lasken pisteitä (noin suunnilleen..) ja liikun aika paljon, silti ei ole tainnut mennä kertaakaan edes tasan kiloa?!?!!? Anyway, Tansku, kyselit stepperistä, tässä vastaukseni siitä toisesta pinosta:
Mulla on pari vuotta sitten Anttilasta ostettu " sivuttaisstepperi" , tai miksi sitä nyt sanottaisiin.... askellussuunta on siis ikään kuin sivulle. Poljin sillä aikoinaan aika usein telkkua katsellessa ja hyvin sillä sai hien pintaan. Nyt sen käyttö on jäänyt, kun taapero ei nuku päikkäreitä eikä hänen hereillä ollessaan pysty käyttämään.. Se on aika pienikokoinen, itse olen säilyttänyt sitä olkkarin (liinallisen) pöydän alla. Mahtuu aika kätsästi myös esim. vaatehuoneeseen tai jos on korkeat jalat sängyssä niin ehkä myös sängyn alle. Maksoi jotain 60 euroa.