--KYMPPITYTÖT--
Heippa ja perjantaita. Pistin uuden aloituksen kun tuota toista rupee olemaan niin hiton hankala lukea! Vauveli on päiväunilla, joten taidan olla perjantain eka/ainoa, jolla on aikaa rillutella netissä.
en nyt muista kuka suositteli niitä kutri.net sivustoja, kävin sielläkin yksi ilta lukemassa juttuja. Niillä sivuilla on niin paljon asiaa, ettei aikani riittänyt kaiken läpikäymiseen. Keskityin enemmän niihin artikkeileihin, joissa puhuttiin myös painonvartijoista, ja onhan se 20p kaloreissa aika tuhottoman vähän! (n. max 1200, kun keskivertonainen kuluttaa min. 1800kcal/pvä lähde: Ruoka ja Ravitsemus, Parkkinen K., Sertti P., Otava 2003 --jos nyt joku rupee ruikuttamaan ettei niin voi olla.). jatkan kuitenkin painonvartijoissa, lisään sitten pari pistettä päivään jahka pääsen niin pieniin lukemiin.
Jos ei muuta, niin ainakin sivut saivat itsenikin suhtautumaan hieman kriittisemmin pisteisiin. Toisaalta painonvartijoissa on paljon hyvääkin, ja onhan tämän ruoka ja ravitsemus -kirjan toinen kirjoittaja (ravitsemusterapeutti Päivi Sertti) itse tarkastanut painonvartijoiden jakaman materiaalin, eli voisin olettaa sen olevan luotettavaa tietoa.
Tällä hetkellä saan imetyksen ansiosta vetää 27p/pvä (n.1600kcal), ja siihen määrään voi jo syödä ihan hyvin.
Olen jakanut päivän pisteeni suunnilleen näin:
aamupala 4,5-5p
lounas 6p
(välipala)
Illallinen 7-10p
(iltapala)
ja välipaloille jää siten n. 3-4p.
Tässä sitten strategiset mitat:
aloitus 89,9
paino nyt 85,1
erotus viime vko -600g
pudotus yht. -4,8kg
5 vkoa sitten vyötärönympärys oli komeat 94cm,
eilen mitattuna 92cm.
hauskaa viikonloppua!!
Kommentit (62)
ei luovuttanut en ole. Mutta tosiaan tuntuu että on synttäreitä ja kaikkia muita juttuja joissa on paljon kaikkia herkkuja. Mutta tarvii varmaan tosiaan opetella ottamaan niitä herkkuja kohtuudella. Joskus siinä onnistuu, mutta yleensä ei.
No katsotaan keskiviikkona miten viikko on onnistunut.
huoh, tuli löysäiltyä koko lokakuu!! liikuntaa jatkoin toki, mutta söin miten sattui... muttei lisää painoa onneksi ole tullut. nyt taas aika ryhdistäytyä.
eli se pudotus on -3,5 kg... ja homma jatkuu.
Nyt on sellainen olo kuin leijuisi pilvissä.. Pääsin ekaan välitavoitteeseeni. Ja nyt sit tietysti yritän seuraavaks päästä seuraavaan välitavoitteeseen eli 5 kilon päähän.
Tässä nyt kuitenkin viikon tulokset
Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)
Paino tänään: 84,8 kg
Muutos edelliseen : -0,6 kg
Painon muutos yhteensä: -4,7 kg
Tavoitepaino: 70-74 kg
Eli odottamani vaaka saapui, ja kyllä se aika murheellisia lukuja näytti. Eli painoa on 77,9 kg, josta rasvan osuus imartelevat 35,1% Eli eipä ole paljon aihetta tuuletella, kun normilukema olisi siellä jossain 20% tienoilla...
Mutta ei panna päätä pensaaseen : ) Sitkeästi olen stepperiä ja puntteja käyttänyt, pakko jossain vaiheessa läskin on sulaa. Kunhan se lihasosuus-lukema lähtee kasvuun, niin jippii!
Lähtöpaino 77,9 kg (10.11.06)
Tavoite 66 kg (sitten joskus)
Välitavoite 70 kg (vuoden vaihteen tuolla puolen)
minma
ONNEA Marial välitavoitteen saavuttamisesta! Mahtaa tuntua mukavalle =) ONNEA myös Aprilille hienosta suorituksesta!
Täällä junnataan paikoillaan, paino heittelee eestaas :(
Lähtöpaino: 82kg
Paino nyt: 76,7kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: +0,2kg
Painon muutos yhteensä: -5,3kg
Tavoitepaino: 60-65kg
Hyvää laihisviikkoa kaikille!
Tansku
tän aamun vaakakäynnillä iloinen yllätys. nyt on -4,6 kg !!! :D
Vaaka näyttää nyt aika paljon vähemmän kuin viikko sitten mutta syypää siihen on varmaan se etten ole uskaltanut oikein syödä kun esikoisella on nyt vatsatauti ja pelkään niin että se tarttuu muhunkin :( Ensi viikolla nähdään sitten todellisia lukuja, tämä on hieman vääristynyt...
Paino tänään: 75,2kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: -1,5kg
Painon muutos yhteensä: -6,8kg
Mukavaa laihisviikkoa kaikille!
Tansku
Kolme viikkoa on kulunut siitä, kun edellisen kerran kirjoitin. On siis ollut aika kiire, ja viime viikolla oltiin vielä reissussa, joten kirjottamaan en ole ehtinyt, vaikka puntarilla olen käynytkin. Karkkilakko on pitänyt edelleen, mutta vaunulenkkejä ei ole tullut osittain ajanpuutteen ja flunssan vuoksi tehtyä tarpeeksi usein. Joten siksi ehkä tämän kolmen viikon tulos on plussaa. Onneksi ei kuitenkaan enempää.
- lähtöpaino: 78 kg (1.10.)
- tavoite: 65 kg
- välitavoite: 72 kg
- paino tänään 75 kg
- muutos kolmessa viikossa: +0,5 kg
- pudotus yhteensä: -3 kg
- urakkaa jäljellä: 10 kg
Nyt siis koitan petrata tuon lenkkeilyn suhteen. Ensi viikolla taas uudet kuulumiset, toivottavasti miinusta - tai ei ainakaan plussaa. Tsemppiä teille muillekin, ja tulkaahan kertomaan kuulumisia! Ai niin, karkkilakkoa aion jatkaa ainakin jouluun asti.
Marja
mulla on kans kolme viikkoa aikaa kun viimeks olen käynyt. Mun painonpudotus on ottanu takapakkia kilon verran. En ole käyny puntarilla nyt viikkoon, mutta plussaa on ja paljon..
Meillä on sairastettu vesirokkoa, aika rajuna ja laiduttaminen ei ole käynyt mielessä. Muutenkin ollu väsymystä liian kanssa. Olen väsänny opinnäytetyötä ja nyt se on esitetty ja huomenna menee kansitukseen, eli paperit odottaa saajaansa. Joulukuun 22 on valmistuminen. Sit musta tulee tradenomi, suuntautunut oikeushallintoon.
Elikkä, kun saan taas inspiksen, niin palailen astialle..
Blaah. Tylsää kun ei saa itteään niskasta kiinni..
-marica28
Mä en kerinny käymään keskiviikkona vaa' assa, mutta toden näköisesti mulle on viime viikosta tullut muutama sata grammaa lisää painoa. Nyt mun kyl tarvis keksiä että miten saan painoa alas päin, eli toisin sanoen tarvii varmaan lisätä älyttömästi liikuntaa, mut kun en oikeen tiedä että missä välissä ku mies on melkein joka ilta jossain harkoissa eikä aina viitsisi pyytää mummia hoitamaan poikaa.
No tulipas nyt valitettua..
Toivottavasti muut olisivat saaneet painoa alaspäin.
Marja08, mä oon ollu vähän reilun kuukauden karkkilakossa, joten otetaan yhdessä tavoitteeks olla sinne marraskuun loppuun karkkilakossa.
Täytyy tulla tässä välissä tilittämään vaikka punnitus on vasta maanantaina... Eilen mies täytti 30v ja tein täytekakun illaksi. Arvatkaa vaan pitikö sitä maistella vähän enemmänkin :( Huomenna lähdetään miehen kanssa kaksistaan Tallinnaan päiväksi ja siellä tulee ihan varmasti herkuteltua. Ihanaa lähteä ilman lapsia mutta en edes uskalla miettiä mitä vaaka näyttää maanantaina :O Tärkeintä tässä olisi se että ei vaipuisi epätoivoon vaan ottaisi itseään taas sunnuntaina niskasta kiinni. Kaikki mun aikaisemmat laihdutusyritykset ovat lopahtaneet just siihen että olen herkutellut pari päivää ja sitten mukamas peli on jo menetetty enkä ole ryhdistäytynyt uudestaan. Aina tulee juhlia ja aina tulee joskus herkuteltua, sitten vaan pitäisi pystyä nollaamaan tilanne ja jatkamaan laihista.
Katsotaanpa sitten maanantaina mitä vaaka näyttää, kääk...
Apua, mä en varmaan pysty karkkilakkoon -suklaata on saatava aina silloin tällöin =)
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, tsemppiä!
Tansku
Mukavaa saada karkkilakkoseuraa! Pysyy motivaatiokin varmaan parempana, kun joutuisin sulle " tunnustamaan" , jos päätös ei pitäisi. Ja minulla on muuten paino pysynyt siinä 77 kg:ssa, joten kyllä tämä varmaan tästä. Ensi viikolla taas lisää kuulumisia.
Marja
Mulla on tällä viikolla mennyt joka päivä pisteet yli, aijaijai.. omatunto kolkuttaa. Tiistaina on punnitus. Vielä on 3pvä aikaa tsempata. Liikkunut olen kyllä enemmän kuin edellisillä viikoilla. Kävellyt ja pyöräillyt. Mutta se syöminen... on niin kivaa :(
Kävin eilen kaason kanssa sovittelemassa hääpukuja ens kesän häihini. Oli pojat NIIN hienoja ja oli oikein mahtavaa nähdä itsensä hääpuvussa. Ei läskitkään näkyny niin selvästi, ku kiinnitti huomion siihen pukuun ;)
Oon aina kuvitellu, että haluan sellaisen ns. kaksosaisen hääpuvun, jossa se yläosa on korsettimainen, mutta se ei sopinu mun kurveille alkuunkaan, Sellainen a-linjainen oli mun makuun.
Mutta sovittiin, että tuun helmikuussa uudelleen, kun tässä nyt olis tarkoitus painoa pudottaa, niin eihän sitä vielä osaa katella oikeaa kokoa.. ja jos ei uudesta mallistosta löydy mieleistä, niin teetän puvun.
Tänään mennään likkoje kanssa urheilukentälle testaamaan kuntoa kävelytestillä. 2km kävely ja syke kävelyn jälkeen. Saa nähdä miltä tulos näyttää.
Ruokavinkki, jonka kuulin paininvartijoiden kokouksessa.
Kastike; 2prk tonnikalaa, tomaattimurskapurkki, sipulia ja 4-5 ruokalusikallista uutta profeel(2%) tomaatti-oliivi tuorejuustoa. Ja tummaa pastaa. Pisteitä (riippuu annoksesta) 5-6 pistettä.
Mukavaa sunnuntain jatkoa !
-Marica
Ei tuo puntarin lukema sit millään lähte laskuun! Joka viikko innolla hyppään puntarille varmana et paino on varmasti tippunut hienosti ja pettymystä onkin sitten valtava. Suututtaa mut en anna periksi pentele:/
Viime viikolla jo meinasin alkaa laskemaan kaloreita mut se tuntu niin vietävän työläältä et koitin edelleen vaan mutu menetelmällä. Mut ei toimi ei:( Syön kai sit auttamatta liikaa. (aiemmin oon mutumenetelmällä pudottanut 15kg ja luulin siks et ois nytkin onnistunut tää painon pudotus ilman kummempia matemaattisia laskutoimituksia)
Nyt täytyy sit vaan ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa laskea niitä onnettomia kaloreita.
On tässä sentään jotain positiivistakin kerrotavaa tän valitusvirren päälle:) Oon liikkunut edelleen reippaasti ja jaksan jo juosta ihan kivasti ja kroppa on kiinteytynyt silminnähden! Lenkkeilyä, sulista ja punttisalia. Ja sit mun salainen ase: 20 minuutin callanetics jumppa kotosalla päivittäin. Se on oikeesti ollut ihan taivaan lahja! Vaikee melkein uskoa todeksi miten nopeesti sillä on saanut tuloksia:O Kahen pienellä välillä olleen raskauden jättämä jo ikuiseksi luulemani karmea röllö roikku reppu tossa edessä alkaa jo näyttää mahalta!:) Ja ryhti on kans parantunut. Tavallisia vatsalihasliikkeitä oisin saanut jynssätä vuoden et tähän oisin päässyt. En voi kun ihmetellä mikä taika tossa menetelmässä oikein piilee?? (Ei ollut maksettu mainos, ihan kirjastosta löytyy toi jumppakirja jota äippä mulle suositteli;)
Mahdun muuten jo siihen juhlamekkoon mikä oli viel pari viikkoo sitten vyötäröstä liian ahdas:) (jos joku sattuu muistamaan mistä puhun:)
Kateellisena kattelen teidän hienoja pudotustuloksia, onnittelut teille!! Vielä täältä perästä tullaan:D
Olisko sulla sen callanetics kirjan kirjoittaja tiedossa ?
Muhun ainakin puri tuo sun mainos, että on kyllä pakko kans kokeilla..
Niin ja siitä painon putoamisesta. Mä luulen, että sulla on muuttunu tuo rasva lihakseksi ja näin ollen paino ei mee alaspäin. Lihas painaa enemmän kuin rasva. Ja jos kiinteytyminen on havaittavissa, niin älä suotta murehdi, sehän tosi hieno asia ja sit se paino saattaa tippua yhtäkkiä paljonkin.
Terkuin, marica28
Enhän mä huomannut uutta pinoa -olen laittanut Kymppitytöt suosikkeihin ja sitä kautta pääsin vanhaan pinoon. Kiitos uudesta pinosta Rfeb!
Kopsaan tähän aamulla vanhaan pinoon kirjoittamani tulokset. Kiitos Kamiliyalle stepperivinkistä! =)
Viidennen laihisviikon tuloksia :)
Lähtöpaino (21.8): 82kg
Paino nyt: 77,2kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: -1,3kg
Painon muutos yhteensä: -4,8kg
En meinannut uskoa että viikossa oli lähtenyt yli kilo =) Lauantaina tein tosin suursiivousta ja eilen kävin jumpassa joten kaloreita on palanut aika kivasti.
Mä haluaisin kovasti ostaa kotiin jonkinlaisen stepperin tms. Se ei saisi viedä kovin paljoa tilaa, toisinsanoen olis kiva jos sen saisi laitettua kasaan esim. sängyn alle. OSAAKO JOKU SUOSITELLA SELLAISTA?! Voisin sillä rehkiä tunnin päivässä kun nuorimmaiset nukkuvat päikkäreitä...
Hienoja tuloksia on tosi monilla ollut, hyvä tytöt! Ja tsemppiä kaikille!
Tansku
tai no, aamusella kävin puntarilla, ja näyttihän tuo 85.9kg.
Joten kyllä se sieltä koko ajan tippuu, vaikkakin todella hitaasti... No, ehkäpä saa siitäkin syyttää itteensä... On ollu taas kaikenlaista menoa, enkä ole sit kattonu mitä suuhuni pistän, mut nyt alkaa (!!!)
Siis lähtöpainoni oli se 86.6 ja nyt 85.9. Ja aloituspäivä oli kuukausi sitten!!! Ja vain 700g. Murr!!!
Miten tämä voikaan olla nyt niin vaikeeta... Tuntuu ettei laihiksesta tule yhtään mitään: on isänpäivää, synttäriä, synttäriä, synttäriä jne jne jne... Miksi ihmeessä juhlissa on aina mässättävä? Miksi ei vois syödä vain vähän herkkuja... Taitaa olla ikuisuuskysymyksiä, ainakin mun kohdalla ;)
Mutta mähän en luovuta! Tässä viikkotulokseni:
Paino tänään: 76,5kg
Painon muutos edelliseen viikkoon: -0,2kg
Painon muutos yhteensä: -5,5kg
MISSÄ KAIKKI OVAT?! Ette kai ole luovuttaneet?!
Tansku